-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
15810000-9 Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби (хліб житньо-пшеничний, хліб пшеничний в/г)
Завершена
2 022 880.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 114.40 UAH
мін. крок: 0.5% або 10 114.40 UAH
Період оскарження:
16.12.2022 12:55 - 21.12.2022 00:00
Скарга
Відхилено
Скарга UA-2022-12-16-007259-a
Номер:
ef08813007a9419ea17e96820db5ba2d
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-12-16-007259-a.a1
Назва:
Скарга UA-2022-12-16-007259-a
Скарга:
Замовником торгів було оприлюднено інформацію 16 грудня 2022 р. про процедуру закупівлі (відкриті торги) ідентифікатор закупівлі: UA-2022-12-16-007259-а.
Замовником було оприлюднено тендерну документацію про закупівлю товарів 15810000-9: Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби (хліб житньо-пшеничний, хліб пшеничний в/г на 2023 рік.
Товариство з обмежено відповідальністю "ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ХЛІБОКОМБІНАТ №2" (надалі-ТОВ "ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ХЛІБОКОМБІНАТ №2") виявило бажання взяти участь взяти участь у відповідному тендері та згідно ТД подало тендерну пропозицію. Участь у тендері також прийняв інший учасник, а саме, ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ» КИЇВ ХЛІБ», код ЄДРПОУ 44375369.
За результатами розгляду тендерної пропозиції, ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ» КИЇВ ХЛІБ», було прийнято рішення про визнання переможцем торгів UA-2022-12-16-007259-a (протокол розгляду тендерних пропозицій № 1-А від 02.01.2023 року).
Товариство з обмеженою відповідальністю «Чернігівський хлібокомбінат № 2» як учасник торгів, вважає, що визнання ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ» КИЇВ ХЛІБ» переможцем торгів UA-2022-12-16-007259-a було вчинено з порушенням, без врахування чинних норм законодавства в сфері харчової галузі щодо впровадження системи НААСР, а також з порушенням порядку подачі документів згідно з вимогами тендерної документації.
1. За змістом тендерної документації в пункті 5 розділу 1 тендерної документації вказано, що учасники всіх форма власності та організаційно-правових форм, беруть участь у процедурах закупівлі на рівних умовах.
ч.1 ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі» встановлено принципи здійснення публічних закупівель: Добросовісна конкуренція серед учасників, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивна та неупереджена оцінка пропозицій конкурсних торгів.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Відповідно до Постанови КМУ № 1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», пунктом 3 вказано, що замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно пункту 28 вказаної постанови КМУ № 1178 передбачено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Тобто, виходячи з наведеного, слідує, що формування вимог тендерної документації повинно здійснюватися з урахуванням рівності учасників, з дотриманням принципів передбачених ЗУ «Про публічні закупівлі».
Так, в підпункті 1.1, пункті 1 розділу 3 тендерної документації вказано, що для підтвердження дотримання оператором ринку державного контролю у формі аудиту для підтвердження дотримання оператором ринку державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах HACCP надати у складі тендерної пропозиції акт, складений за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах HACCP на підприємстві Виробника та Учасника (якщо учасник не є виробником) (згідно Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України 08.08.2019 № 446). Акт без виявлених порушень не раніше 2021 року.. (Або копію наказу про затвердження робочої групи НАССР або інший документ для підтвердження запровадження обов`язкових постійно діючих процедур, заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР)).
Також в вказаному пункті тендерної документації передбачено, що Для підтвердження дотримання оператором ринку загальних гігієнічних вимог щодо поводження з харчовими продуктами, надати у складі тендерної пропозиції акт, складений територіальними органами Держпродспоживслужби за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно додержання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин на підприємстві Виробника та Учасника (якщо учасник не є виробником) (форма затверджена Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України 08.08.2019 № 447)». Акт без виявлених порушень не раніше 2021 року. (Або копію наказу про затвердження робочої групи НАССР або інший документ для підтвердження запровадження обов`язкових постійно діючих процедур, заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР)).
Фактично, до вересня 2019 року всі українські підприємства харчової галузі, зокрема, і заклади освіти, які надають послуги з харчування, а також постачальники та перевізники харчових продуктів, мали впровадити систему управління безпечністю харчування НАССР.
ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ» КИЇВ ХЛІБ» у складі тендерної пропозиції подав копію наказу про затвердження робочої групи НАССР (копія додається), а також копію наказу про внесення змін до наказу про створення групи НАССР для розробки, впровадження та функціонування СУБХП (копія додається.
ТОВ "ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ХЛІБОКОМБІНАТ №2" при подачі документів у складі своєї тендерної пропозиції подали згідно з вимогами чинного законодавства необхідні акти № 446 та 447 без виявлених порушень разом із сертифікатами на систему управління безпечністю харчових продуктів та систему управління якості у відповідності до Наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України 08.08.2019 № 446 та Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України 08.08.2019 № 447. Тобто, ТОВ "ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ХЛІБОКОМБІНАТ №2"виконав вимоги провадження систему управління безпечністю харчування НАССР, як того вимагало діюче законодавство.
Постановою Кабінету Міністрів України № 303 від 13.03.2022 р. затверджено, що протягом періоду воєнного стану планові та позапланові заходи державного нагляду (контролю) за дотриманням суб’єктами господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, законодавства у відповідних сферах та ліцензійних умов, здійснюються за рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, за наявності загрози, що має значний негативний вплив на права, законні інтереси, життя та здоров’я людини, захист навколишнього природного середовища та забезпечення безпеки держави.
Постановою Кабінету Міністрів України від 06 грудня 2022 р. № 1363, внесено зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 13 березня 2022 р. № 303 “Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану”, а саме, у пункті 3 слова “(позапланові невиїзні перевірки)”.
Таким чином, починаючи з 06 грудня 2022 року, всі підприємства харчової галузі мали змогу звернутися до контролюючого органу за отриманням акту, складеного за результатами проведення державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НААСР. Відповідно тендерна документація повинна була оприлюднюватися з урахуванням законодавчих змін.
На момент оприлюднення закупівлі 16 грудня 2022 року та оприлюднення тендерної документації, Замовник повинен був врахувати внесені зміни до законодавства та вимагати надання у складі тендерної пропозиції лише актів, складених за результатами проведення державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НААСР на підприємстві, оскільки кожен учасник зобов’язаний був відповідати вимогам впровадженої системи НАССР.
Таким чином вважаємо, що Замовник, надаючи альтернативу подачі документів у складі тендерної пропозиції, створив учасникам нерівні умови участі у закупівлі, оскільки таким чином ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ» КИЇВ ХЛІБ» фактично зміг обійти вимоги чинного законодавства та розробити документи по формі та змісту, які вважав за необхідне.
Вважаємо, що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі»: Добросовісна конкуренція серед учасників, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивна та неупереджена оцінка пропозицій конкурсних торгів.
2. В складі тендерної пропозиції ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ» КИЇВ ХЛІБ» надало листи-роз’яснення щодо відсутності актів 446, 447 у форматі docх.p7s. (копії додаються). Вказані листи роз’яснення були подані з порушенням підпункту 1.3, пункту 1, розділу 3 тендерної документації, де зазначено, що всі визначені цією тендерною документацією документи тендерної пропозиції завантажуються в електронну систему закупівель у вигляді скан-копій придатних для машинозчитування (файли з розширенням «..pdf.»), зміст та вигляд яких повинен відповідати оригіналам відповідних документів, згідно яких виготовляються такі скан-копії. Крім того, в складі тендерної пропозиції ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ» КИЇВ ХЛІБ» було подано листи-роз’яснення щодо відсутності складів та щодо експлуатаційного дозволу у форматі docх.p7s (копії додаються), який не зчитується. Відповідно встановити, зміст поданих документів, особливо щодо відсутності в учасника торгів необхідних актів № 446 та № 447, неможливо, що є в свою чергу грубим порушенням порядку подання документів у складі тендерної пропозиції.
3. Відповідно до Додатку 1 тендерної документації, КВАЛІФІКАЦІЙНІ КРИТЕРІЇ ДО УЧАСНИКІВ ТА ІНФОРМАЦІЯ ПРО СПОСІБ ДОКУМЕНТАЛЬНОГО ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ УЧАСНИКІВ, учасники повинні були подати у складі тендерної документації документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційній вимозі, а саме, довідка у довільній формі про наявність обладнання, матеріально - технічної бази та технологій (вказати відомості про реєстрацію потужностей за видами діяльності: реалізація, зберігання та/або експлуатаційний дозвіл, зазначити транспортні засоби) для здійснення постачання запропонованого товару. Транспортні засоби повинні проходити санобробку. (надати підтверджуючі документи).
В складі тендерної пропозиції, переможцем ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ» КИЇВ ХЛІБ» було надано довідки про наявність обладнання та матеріально - технічної бази, а також відомості про реєстрацію потужностей, зокрема складу, де вказано адресу: м. Київ, вул. Антона Цедіка, буд. 4Б для подальшого постачання Замовнику харчових продуктів (копії додаються). При цьому, в складі тендерної пропозиції надається договір оренди вказаного складу № АЦ-06/2021-2 від 01 жовтня 2021 року з додатковою угодою від 29 вересня 2022 року, що договір оренди дійсний до 31 грудня 2022 року. Умовами договору оренди № АЦ-06/2021-2 від 01 жовтня 2021 року не передбачається автоматичної пролонгації (поновлення) договору на новий строк. Укладення договору на новий строк, передбачає обов’язок письмового попередження Орендарем за 45 днів скористатися відповідним правом на укладення договору. Таким чином, поданий договір № АЦ-06/2021-2 від 01 жовтня 2021 року не підтверджує відповідність Учасника ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ» КИЇВ ХЛІБ» кваліфікаційній вимозі, оскільки жодних даних, що договір № АЦ-06/2021-2 від 01 жовтня 2021 року дійсний у 2023 році, коли буде здійснюватися поставка товарів Замовнику в складі тендерної пропозиції не має.
Відповідно до ч. 16 ст. 29 ЗУ «Про публічні закупівлі», якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Відповідно пункту 40 постанови КМУ № 1178 передбачено, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
В порушення вказаних вимог чинного законодавства, Замовником не було виставлено повідомлення з вимогою для усунення виявлених порушень, як цього вимагає ЗУ «Про публічні закупівлі» та Постанови КМУ № 1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
Вважаємо, що дії Замовника по визначенню переможця закупівлі UA-2022-12-16-007259-а були здійснені необ’єктивно, з порушенням принципів здійснення закупівель встановлених ЗУ «Про публічні закупівлі» щодо: Добросовісна конкуренція серед учасників, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивна та неупереджена оцінка пропозицій конкурсних торгів.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що ТОВ "ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ХЛІБОКОМБІНАТ №2" є Учасником відповідної процедури та реально претендує на визнання пропозиції як найкращої, оскільки в складі тендерної пропозиції були подані всі необхідні документи у відповідності з вимогами чинного законодавства та тендерної документації, в тому числі без допущення грубих порушень при подачі документів по формі та змісту, подання яких вимогалося тендерною документацією
Виходячи з вищевикладеного та керуючись постановою КМУ № 1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України,
Просимо:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі «Код національного класифікатора України ДК 021:2015:15810000-9: Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби (хліб житньо-пшеничний, хліб пшеничний в/г, Ідентифікатор закупівлі: UA-2022-12-16-007259-а.
3. Зобов’язати замовника скасувати своє протокольне рішення, оформлене протоколом № 1-А від 02.01.2023 р. про відповідність тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ» КИЇВ ХЛІБ» встановленим вимогам тендерної документації та всі наступні рішення, в тому числі про намір укласти договір з учасником Товариством з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ» КИЇВ ХЛІБ» , включаючи рішення про визначення його переможцем за процедурою закупівлі «Код національного класифікатора України ДК 021:2015:15810000-9: Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби (хліб житньо-пшеничний, хліб пшеничний в/г, Ідентифікатор закупівлі: UA-2022-12-16-007259-а.
4. Зобов’язати замовника продовжити розгляд тендерних пропозицій учасників процедури закупівлі «Код національного класифікатора України ДК 021:2015:15810000-9: Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби (хліб житньо-пшеничний, хліб пшеничний в/г, Ідентифікатор закупівлі: UA-2022-12-16-007259-а серед учасників строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув, та прийняти рішення про намір укласти договір про закупівлю у порядку та на умовах, визначених Законом.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга UA-2022-12-16-007259-a 06.01.2023 13:10
- Довідки 06.01.2023 13:10
- Лист-роз_яснення відсутність актів 446.docx 06.01.2023 13:10
- Лист-роз_яснення відсутність актів 447.docx 06.01.2023 13:10
- Лист-роз_яснення відсутність складів.docx 06.01.2023 13:10
- Договір експедиція Цех 4 06.01.2023 13:10
- Лист-роз_яснення експлуатаційний дозвіл.docx 06.01.2023 13:10
- НАССР + Акти (1) 06.01.2023 13:10
- Тендерна документація UA-2022-12-16-007259-а 06.01.2023 13:10
- Наказ про НАССР ТОВ _Т_Д_ 06.01.2023 13:10
- Наказ про групу НАССР Виробник 06.01.2023 13:10
- протоколхліб 06.01.2023 13:10
- рішення від 10.01.2023 № 286.pdf 10.01.2023 13:28
- Інформація про резолютивну частину рішення від 18.01.2023 № 592.pdf 19.01.2023 13:13
- рішення від 18.01.2022 № 592.pdf 19.01.2023 15:26
- відповідь (1).doc 17.01.2023 14:43
- відповідь.pdf 17.01.2023 14:43
- клопотання1.pdf 17.01.2023 14:44
- клопотання (2).doc 17.01.2023 14:44
Дата прийняття скарги до розгляду:
06.01.2023 14:49
Дата розгляду скарги:
18.01.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
10.01.2023 13:28
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
19.01.2023 15:27