• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ПОСЛУГИ З ВИВЕЗЕННЯ ТВЕРДИХ ПОБУТОВИХ ВІДХОДІВ

Торги відмінено

2 819 727.54 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 14 098.64 UAH
Період оскарження: 14.12.2022 11:50 - 22.12.2022 00:00
Вимога
Вирішена

строк дії сертифікату ISO

Номер: 2efc18b69e4541599a9c7489cb4c2cd5
Ідентифікатор запиту: UA-2022-12-14-008150-a.c2
Назва: строк дії сертифікату ISO
Вимога:
Визирською сільською радою Одеського району Одеської області (надалі - Замовник) в Тендерній документації на закупівлю за предметом ПОСЛУГИ З ВИВЕЗЕННЯ ТВЕРДИХ ПОБУТОВИХ ВІДХОДІВ Показник національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” – 905100005 - Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям встановлені дискримінаційні умови для потенційних учасників закупівлі, що є службовим зловживанням та грубою незаконною поведінкою Замовника, яка порушує основні принципи публічних закупівель. Так, п.п.10, 11 Додатку 3 до тендерної документації ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ встановлено, що Учасник повинен використовувати систему управління якістю стосовно збирання безпечних відходів та систему екологічного управління стосовно безпечних відходів. На підтвердження чого має надати сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015 та сертифікат ДСТУ ISO 14001:2015 відповідно. При чому Замовник встановлює вимогу, що строк дії вказаних сертифікатів повинні бути чинними протягом усього строку надання послуг, тобто до 31 грудня 2023 року включно. Вважаємо, що вищенаведені вимоги Замовника є дискримінаційними, незаконними та такими, що прямо обмежують участь потенційних учасників у процедурі відкритих торгів за предметом закупівлі. Так, Сертифікати за системою ISO видаються на 3 роки з щорічним проходженням наглядових аудитів, що випливає зі змісту самого сертифікату. Після закінчення терміну дії сертифікату проводиться повторна сертифікація або ресертифікація. Отримання вказаних сертифікатів на новий строк можливо лише після закінчення строку дії чинних документів. Діючим законодавством України не передбачено, що такі документи, як сертифікат, посвідчення, свідоцтво може бути продовжено в будь-який момент за рішенням його власника, як звичайний цивільний чи господарський договір. Така вимога Замовника обмежує коло потенційних учасників публічної закупівлі, які можуть надавати послуги за предметом закупівлі якісно, ефективно та на умовах максимальної економії, та при цьому мають чинні сертифікати за системою ISO та чинні всі інші дозвільні документи, що дають законне права на надання послуг за предметом закупівлі, проте строк дії таких документів менший, ніж визначив за власним бажанням Замовник у тендерній документації. Відповідно до даних електронної системи закупівель кінцевий строк подачі учасниками своїх пропозиції становить 22.12.2022 00:00. На дату подачі тендерної пропозиції ми маємо всі чинні дозволи, свідоцтва та сертифікати та при цьому готове гарантувати та взяти на себе зобов'язання щодо своєчасного отримання нових дозвільних документів (дозволів, свідоцтв. сертифікатів тощо), строк дії яких сплине після подання пропозиції та протягом всього строку дії договору про закупівлю, в тому числі і з урахуванням його продовження на наступний рік. Однак Замовник визначив у тендерній документації, що такі документи повинні діяти саме протягом усього строку надання послуг та не передбачає для учасників закупівлі можливості продовжити чи поновити строк дії таких дозвільних документів, якщо термін дії їх закінчиться раніше 31.12.2023 року. Враховуючи вищенаведене, вимоги Замовника щодо надання учасниками закупівлі сертифікатів за системою ISO 9001:2015 та ДСТУ ISO 14001:2015 зі строком дії протягом усього строку надання послуг є надмірною та необґрунтованою вимогою, яка незаконно обмежує конкуренцію та позбавляє потенційних учасників можливості участі у публічній закупівлі. В результаті чого виконати вимогу замовника та фактично прийняти участь у закупівлі можуть лише учасники, які мають всі ці документи в наявності одночасно та строк їх дії становить до 31 грудня 2023 року або із більш пізніми датами. Це пряме обмеження на участь та дискримінація щодо потенційних учасників закупівлі, які мають вказані дозвільні документи, але їх строк менший, ніж того вимагає Замовник. Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище умов порушують вимоги ч.4 ст. 5 та ч. 4 ст.22 Закону України “Про публічні закупівлі”. Вважаємо, що Замовник має право вимагати надання лише чинних на дачу подачі документів, а не на вигаданий ним на власний розсуд строк. Якщо ж Замовник бажає впевнитись у тому, що учасник забезпечить чинність таких документів протягом всього строку дії договору про закупівлю, то повинен надати всім учасникам закупівлі альтернативу шляхом гарантування з боку учасників своєчасного отримання (поновлення) документів, строк дії яких сплине протягом виконання договору про закупівлю. Лише при таких умовах будуть дотримані принципи добросовісної конкуренції між учасниками закупівлі. Враховуючи вищенаведене, вважаємо, що Замовник торгів, виклавши тендерну документацію у існуючій редакцій, порушив основні принципи здійснення закупівель, що встановлені статтею 5 Закону України “Про публічні закупівлі”, зокрема такі як «добросовісна конкуренція серед учасників»; «відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель»; «запобігання корупційним діям і зловживанням»; “недискримінація учасників та рівне ставлення до них”. Заборону на включення до тендерної документації вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, містить і стаття 22 Закону “Про публічні закупівлі”. Вимоги Замовника є надмірними та занадто деталізованими у порівнянні з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об'єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Включення до тендерної документації дискримінаційних умов свідчить про те, що Замовник навмисно необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівлі, перешкоджаючи в доступі до участі у закупівлі певним виконавцям (постачальникам) послуг, які спроможні виконати умови договору, брати участь у Закупівлі. Вказані дії Замовника є грубим порушення основних принципів державних закупівель та вимог статей 5 та 22 Закону України «Про публічні закупівлі», а також містить прямі ознаки корупційних проявів та зловживань Замовника, та є складом правопорушення, передбаченого ст.50 Закону України “Про захист економічної конкуренції” у вигляді антиконкурентних дії, обмежувальної, дискримінації діяльності, а також склад кримінальних злочинів, передбачених ст.191 Кримінального кодексу України у вигляді привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем, та злочину, передбаченого ст.364 Кримінального кодексу України у вигляді зловживання владою або службовим становищем. Враховуючи вищенаведене, вимагаємо усунути дискримінаційні умови для проведення публічної закупівлі, викладені у даній вимозі, та привести умови Тендерної документації у відповідність з вимогами чинного законодавства у сфері публічних закупівель. У разі незадоволення даної вимоги будемо звертатися до Антимонопольного комітету України, Державної аудиторської служби та правоохоронних органів з відповідними скаргами щодо ініціювання перевірки публічної закупівлі та притягнення Вас до передбаченої законом відповідальності, що призведе до блокування процедури закупівлі та несвоєчасного отримання Вами пріоритетно важливих послуг з вивезення побутових відходів.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику, Замовником додержані принципи здійснення закупівлі, відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Відповідно до мети Закону України «Про публічні закупівлі», якої є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, Замовник під час проведення процедури закупівлі, керується даними принципами і під час підготовки документації. Звертаючи увагу на Ваше зауваження щодо вимог тендерної документації стосовно строку дії Сертифікатів за системою ISO та відповідно до діючого законодавства України, Замовником було внесено відповідні зміни до тендерної документації. Дякуємо за звернення.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Вирішена

щодо дискримінаційних умов ТД - відстань до полігону

Номер: 4d209e57ceb84e7da5e7484fbc2328b6
Ідентифікатор запиту: UA-2022-12-14-008150-a.c1
Назва: щодо дискримінаційних умов ТД - відстань до полігону
Вимога:
Визирською сільською радою Одеського району Одеської області (надалі - Замовник) в Тендерній документації на закупівлю за предметом ПОСЛУГИ З ВИВЕЗЕННЯ ТВЕРДИХ ПОБУТОВИХ ВІДХОДІВ Показник національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” – 905100005 - Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям встановлені дискримінаційні умови для потенційних учасників закупівлі, що є службовим зловживанням та грубою незаконною поведінкою Замовника, яка порушує основні принципи публічних закупівель. Так, п.5 Додатку 3 до тендерної документації ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ встановлено, що в складі тендерної пропозиції Учасник повинен надати скани оригіналів або завірені копії документів, які підтверджують право експлуатації Учасником полігону або інші документи, які надають Учаснику право на надання послуг, що є предметом закупівлі та користування послугами сміттєзвалища. При цьому Замовником встановлено, що для забезпечення своєчасності надання послуг з вивезення твердих побутових відходів і запобігання утворенню стихійних сміттєзвалищ полігон (сміттєзвалище, інше місце видалення відходів) МАЄ ЗНАХОДИТИСЯ НА ВІДСТАНІ НЕ БІЛЬШЕ ТРИДЦЯТИ П’ЯТИ КІЛОМЕТРІВ ВІД МІСЦЯ НАДАННЯ ПОСЛУГ. Вважаємо визначення конкретної відстані між полігоном та місцем надання послуг штучним та умисним звуженням кола потенційних учасників публічної закупівлі, що жодним чином не впливає на якість послуг та виконання учасником закупівлі своїх зобов’язань за договором. Так, відповідно Додатку 3 до Тендерної документації передбачено наступні вимоги до надання послуг учасниками: - вивезення твердих побутових відходів за контейнерною схемою один раз на тиждень (у середу) в кількості 293 контейнера; - вивезенню відходів за планово-квартирною системою збирання ТПВ (в тому числі пляжна зона Калинівка-Кордон травень-серпень) збір ТПВ здійснюється 2 (два) рази на місяць 1 і 3 середа місяця. Вказаний об’єм відходів можуть забезпечити збір та вивезення 2 сміттєвози під час здійснення 2 ходок протягом одного дня (середи), за умови, що полігон знаходиться на відстані навіть 200 км від місця надання послуг. Також вивезення цього об’єму ТПВ можуть забезпечити одночасно 4 сміттєвоза за 1 ходку від місця надання послуг до полігону та при цьому відстань до полігону взагалі не має ніякого значення. Таким чином, не має жодної об’єктивної потреби встановлювати Замовнику будь-яке обмеження на відстань між місцем надання послуг та полігоном. Така умова не впливає на своєчасність надання послуг з вивезення твердих побутових відходів і не запобігає утворенню стихійних сміттєзвалищ. Це може забезпечити лише наявність в учасника достатньої кількості спеціалізованих транспортних засобів - сміттєвозів, що здатні виконати технічні та якісні умови предмету закупівлі, їх технічний стан та здатність учасника забезпечити своєчасну заміну несправних автомобілів або провести їх ремонт. Наша фірма має у своєму розпорядженні достатню кількість спеціалізованих сміттєвозів для вивезення твердих побутових відходів, що регулярно проходять технічні огляди та підтримуються у робочому стані, а також кваліфікований персонал з досвідом роботи від декількох років. Наша технічна та професійна оснащеність дозволить виконати необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі своєчасно, якісно та у повному обсязі, із суворим дотримання графіку спорожнень контейнерів та належного виконання договірних умов. Крім того ми маємо багаторічний досвід роботи у сфері поводження з відходами, в тому числі по аналогічним предмету закупівлі договорам та з виконанням такого об'єму послуг, що закуповується Замовником. Проте сміттєзвалище, послугами якого ми користуємося для захоронення відходів, знаходиться на дещо більшій відстані ніж визначив Замовник у п.5 Додатку 3. У зв’язку з цим наше підприємство та інші потенційні учасники закупівлі, що можуть надавати послуги за предметом закупівлі якісно, ефективно та на умовах максимальної економії, але користуються послугами сміттєзвалища, що знаходиться на іншій відстані від місця надання послуг, ніж визначив Замовник, позбавлені можливості прийняти участь у публічній закупівлі Замовника через встановлені ним дискримінаційні та обмежувальні вимоги у тендерній документації. Ч.1. ст. 5 Закону України “Про публічні закупівлі” визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з ч.4 ст.5 цього Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Ч.4 ст.22 Закону також передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Вбачаємо у вказаних діях Замовника штучне, нічім необґрунтоване обмеження конкуренції та надання неправомірних переваг певним суб'єктам господарювання. Аналогічної практики притримується Постійно діюча адміністративна колегія з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Антимонопольного комітету України, зокрема в рішеннях №379-р/пк-пз від 31.01.2017р., № 10445-р/пк-пз від 10.10.2018р., №2400-р/пк-пз від 25.04.2017р. Вказані дії Замовника є грубим порушення основних принципів державних закупівель та вимог статей 5 та 22 Закону України «Про публічні закупівлі», а також містить прямі ознаки корупційних проявів та зловживань Замовника, та є складом правопорушення, передбаченого ст.50 Закону України “Про захист економічної конкуренції” у вигляді антиконкурентних дії, обмежувальної, дискримінації діяльності, а також склад кримінальних злочинів, передбачених ст.191 Кримінального кодексу України у вигляді привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем, та злочину, передбаченого ст.364 Кримінального кодексу України у вигляді зловживання владою або службовим становищем. Враховуючи вищенаведене, вимагаємо усунути дискримінаційні умови для проведення публічної закупівлі, викладені у даній вимозі, та привести умови Тендерної документації у відповідність з вимогами чинного законодавства у сфері публічних закупівель. У разі незадоволення даної вимоги будемо звертатися до Антимонопольного комітету України, Державної аудиторської служби та правоохоронних органів з відповідними скаргами щодо ініціювання перевірки публічної закупівлі та притягнення Вас до передбаченої законом відповідальності, що призведе до блокування процедури закупівлі та несвоєчасного отримання Вами пріоритетно важливих послуг з вивезення побутових відходів
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику, Замовником додержані принципи здійснення закупівлі, відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Відповідно до мети Закону України «Про публічні закупівлі», якої є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, Замовник під час проведення процедури закупівлі, керується даними принципами і під час підготовки документації. Звертаючи увагу на Ваше зауваження щодо вимог тендерної документації стосовно визначення конкретної відстані між полігоном та місцем надання послуг та відповідно до діючого законодавства України, Замовником було внесено відповідні зміни до тендерної документації. Дякуємо за звернення.
Статус вимоги: Задоволено