• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Охоронні послуги, а саме - послуги із забезпечення комплексу заходів, спрямованих на захист майна об’єкту з прилеглою територією шляхом виставлення цілодобового посту

Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178

Завершена

624 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 6 240.00 UAH
Період оскарження: 13.12.2022 11:58 - 18.12.2022 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Дискримінаційни вимоги до Учасників

Номер: b37799a88cec4f0aae2637478a199334
Ідентифікатор запиту: UA-2022-12-13-008780-a.b1
Назва: Дискримінаційни вимоги до Учасників
Вимога:
Шановний замовник. Звертаємо Вашу увагу, що відносини у сфері публічних закупівель регулюються Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), який установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Відповідно до статті 16 Закону, замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, як наявність обладнання та матеріально-технічної бази, наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору, а також перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям. Вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам, визначаються замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у статті 3 Закону та з дотриманням законодавства в цілому, а виключно Цивільним та Господарським кодексами. Попри те, що тендерна документація може містити також іншу інформацію, яку замовник вважає за необхідне до неї включити, таке включення є можливим лише, якщо це випливає із положень законодавства та при умові відсутності у такій тендерній документації вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Тому, вважаємо, що за загальним правилом аналогічним договором слід вважати такий договір, який відповідає запропонованому за видом та за предметом, вне залежності від того, зазначено це замовником в тендерній документації, чи ні. Всі інші вимоги щодо ціни, строку, контрагентів, та інші, можуть вважатися аналогічними лише у випадку якщо замовник не тільки зазначив про них в тендерній документації але й об’єктивно довів та підтвердив необхідність їх встановлення. У Додатку 2 Тендерної документації, в розділі Кваліфікаційні критерії п. 3. Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Ви вказуєте, що Учасник повинен надати: Аналогічні за предметом закупівлі договори (в кількості не менше трьох), що вказані учасником в довідці, з додатками та первинні документи на підтвердження належного виконання договірних зобов’язань. На підтвердження відповідності наданих договорів встановленим вимогам (щодо аналогічності надаваних послуг) надати витяг з технічного паспорта охоронюваних об’єктів (схема розташування будівель та споруд з експлікацією) або інший документ підприємства – замовника (отримувача охоронних послуг) з відповідною інформацією на підтвердження відповідності надаваних охоронних послуг за аналогічним(-и) договором(-ами) встановленим вимогам. Схвальні листи-відгуки мають бути видані не більше місячної давнини відносно дати подання тендерної пропозиції учасника. Аналогічний договір:Під аналогічними договорами розуміються договори, предмет яких аналогічний предмету даної закупівлі з урахуванням специфіки об’єкта, послуги з охорони якого є предметом даної закупівлі (огороджена територія з одним (і більше) входом, площа об’єкта (від 1000 кв.м.), охорона периметру).». Вважаємо, що вищевказані вимоги – дискримінаційними та незаконними умовами вимог до Учасників торгів, а саме: • щодо підтвердження відповідності наданих договорів встановленим вимогам (щодо аналогічності надаваних послуг специфіки об’єкта, послуги з охорони якого є предметом даної закупівлі (огороджена територія з одним (і більше) входом, площа об’єкта (від 1000 кв.м.), охорона периметру) - надання витягу з технічного паспорта охоронюваних об’єктів (схема розташування будівель та споруд з експлікацією) або інший документ підприємства – замовника (отримувача охоронних послуг) з відповідною інформацією на підтвердження відповідності надаваних охоронних послуг за аналогічним(-и) договором(-ами) встановленим вимогам. Шановний замовник звертаємо вашу увагу, на те що, Учасник торгів не може надати вищевказані документи – по 1- не є власником об’єкту охорони та не має жодних офіційних документів на територію на яку надав послуги охорони; по 2- Замовник послуг охорони ніколи не включає до умов тендерної документації свої документи, які не передбачено жодними нормативними документами (технічний паспорт, схеми розташування та інші документи), крім цього об’єкти охорони можуть бути стратегічно важливими об’єктами, та засекречені; по 3- Ви, як Замовники доводити, що вам потрібен аналогічний досвід викання робіт понад 1000 кв.м по огорожній території, оскільки плаща вашого об’єкту становить 5982,0 кв.м., але документально це не підтверджуєте, та не надаєте жодних офіційних технічний паспортів на об’єкт; по 4- згідно частини 3 статті 8 Закону «Про охоронну діяльність» від 22.03.2012 № 4616 Замовник послуги зобов’язаний надати суб’єкту охоронної діяльності для ознайомлення оригінали документів або завірені в установленому порядку їх копії, що підтверджують його право володіння чи користування майном на законних підставах, охорона якого є предметом договору, а також правомірність знаходження такого майна, транспортного засобу чи особи у визначеному місці охорони, інші документи не передбачені законом. На підставі викладеного вимагаємо виключати з умов тендерної документації вимоги щодо документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) а саме, де зазначено «Під аналогічними договорами розуміються договори, предмет яких аналогічний предмету даної закупівлі з урахуванням специфіки об’єкта, послуги з охорони якого є предметом даної закупівлі (огороджена територія з одним (і більше) входом, площа об’єкта (від 1000 кв.м.), охорона периметру)», та надання витягу з технічного паспорта охоронюваних об’єктів (схема розташування будівель та споруд з експлікацією) або інший документ підприємства – замовника оскільки вони не законні та не обґрунтовані Замовником. • щодо надання схвальних Лістів - відгуків , які мають бути видані не більше місячної давнини відносно дати подання тендерної пропозиції учасника. Згідно з главою 48 Цивільного кодексу України процес виконання договору слідує після моменту його укладення. Відповідно, факт виконання договору підтверджується документами, в залежності від предмету договору. Так, наприклад, якщо мова йде про поставку товару, то таким документом можуть бути: товарна чи транспортна накладна. Якщо ж про надання послуг чи виконання робіт – відповідний акт наданих послуг\виконаних робіт. Інших документів, згідно діючого законодавства щодо підтвердження виконання договору не потребує. Крим цього, замовник послуг не зобов’язаний давати на кожний виконаний договір схвальні Лісти – відгуки, це його право. Також, одноразова віданні Замовниками послуг Схвальні листи-відгуки, після виконання послуг мають законну силу постійно, та не мають зворотної дії в часі. Таким чином, на підставі діючого законодавства, вважаємо що Схвальні листи-відгуки видані більше місячної давнини відносно дати подання тендерної пропозиції учасника мають постійну правову та юридичну силу. Крим цього, Ви шановний Замовник послуги у тендерній документації ОБГРУНТОВАНО не довили, яким чином вплинуть вказані листи – відгуки, видані не більше місячної давнини відносно дати подання тендерної пропозиції учасника для належного виконання умов договору за процедурою закупівлі. Таким чином, вимагаємо виключати з умов тендерної документації надання схвальних Лістів - відгуків, які мають бути видані не більше місячної давнини відносно дати подання тендерної пропозиції учасника, а залишити – надати схвальні листи щодо виконаних договорів. На підставі вищевказаного, НАГАДУЄМО ще раз, що один із основних принципів, закладених у статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» - це принцип недискримінації учасників. Вимагаємо скасувати вищевказані вимоги та внести відповідні зміни до Тендерної документації.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний потенційний учасник! На Вашу вимогу внести відповідні зміни до тендерної документації повідомляємо наступне. У зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, в Україні введено воєнний стан з 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб, відповідно до Указу Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженого Законом від 24.02.2022 № 2102-IX, який продовжено з 05 години 30 хвилин 21 листопада 2022 року строком на 90 діб Указом Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» від 07.11.2022 № 757/2022, затвердженого Законом від 16.11.2022 № 2738-IX. Відповідно до п. 3-7 Розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) установлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Станом на час оприлюднення оголошення та тендерної документації щодо закупівлі охоронних послуги, а саме - послуг із забезпечення комплексу заходів, спрямованих на захист майна об’єкту з прилеглою територією шляхом виставлення цілодобового посту (UA-2022-12-13-008780-a, далі – Закупівля), порядок та умови здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, врегульовано Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (далі – Постанова). Відповідно до абз. 2 п. 45 Постанови у разі закупівлі послуг або робіт замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційному критерію (кваліфікаційним критеріям) відповідно до статті 16 Закону. Згідно зі ст. 16 Закону замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема, наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Пунктом 28 Постанови встановлено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до ст. 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Щодо Вашої вимоги виключити з умов тендерної документації вимоги щодо надання витягу з технічного паспорта охоронюваних об’єктів (схема розташування будівель та споруд з експлікацією) або іншого документа підприємства – замовника (отримувача охоронних послуг) з відповідною інформацією на підтвердження відповідності надаваних охоронних послуг за аналогічним(-и) договором(-ами) встановленим вимогам, повідомляємо наступне. Як Ви вірно зазначили, згідно зі ст. 8 Закону України «Про охоронну діяльність» замовник послуг з охорони майна зобов’язаний надати суб’єкту охоронної діяльності для ознайомлення оригінали документів або завірені в установленому порядку їх копії, що підтверджують його право володіння чи користування майном на законних підставах, охорона якого є предметом договору, а також правомірність знаходження такого майна, транспортного засобу чи особи у визначеному місці охорони. Отже, Ви, як суб’єкт охоронної діяльності маєте право запросити у замовника послуг з охорони майна завірені в установленому порядку копії документів, що підтверджують його право володіння чи користування майном на законних підставах, охорона якого є предметом договору та надати у складі тендерної пропозиції відповідні документи, в тому числі витяг з технічного паспорта охоронюваних об’єктів (схема розташування будівель та споруд з експлікацією). Щодо Вашої вимоги виключити з умов тендерної документації вимоги щодо документального підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) а саме, де зазначено «Під аналогічними договорами розуміються договори, предмет яких аналогічний предмету даної закупівлі з урахуванням специфіки об’єкта, послуги з охорони якого є предметом даної закупівлі (огороджена територія з одним (і більше) входом, площа об’єкта (від 1000 кв.м.), охорона периметру)», повідомляємо наступне. Згідно з Додатком 5 (технічні вимоги до предмета закупівлі) до тендерної документації об’єктом охорони є адміністративно-управлінська будівля (літ. А-2, А1 -2) з прилеглою територією та розташованими на ній об’єктами за адресою: м. Запоріжжя, пров. Явірний, 8А, загальною площею 5 982,0 кв.м. Відповідно до ст. 23 Закону технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Таким чином, площа об’єкта є одною з обов’язкових характеристик предмета Закупівлі, а отже, вимога замовника щодо надання аналогічних договорів, а саме – договорів, предмет яких аналогічний предмету даної закупівлі з урахуванням специфіки об’єкта, послуги з охорони якого є предметом даної закупівлі (огороджена територія з одним (і більше) входом, площа об’єкта (від 1000 кв.м.), охорона периметру), не є дискримінаційною та незаконною. Щодо Вашої вимоги виключити з умов тендерної документації вимоги щодо надання схвальних листів-відгуків, які мають бути видані не більше місячної давнини відносно дати подання тендерної пропозиції учасника, повідомляємо наступне. Тендерною документацією щодо Закупівлі передбачено, що, якщо тендерною документацією вимагається надання будь-якого документу або інформації, передбачається, що така інформація повинна бути чинною та достовірною на дату її подання учасником. Замовник вважає за необхідне користуватись тільки актуальною та достовірною інформацією для формування правильних висновків та прийняття ефективних рішень. Отже, схвальні листи-відгуки повинні містити чинну, тобто актуальну інформацію на дату її подання учасником. Таким чином, вимога замовника щодо надання схвальних листів-відгуків, які мають бути видані не більше місячної давнини відносно дати подання тендерної пропозиції учасника є обґрунтованою та не є дискримінаційною.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 21.12.2022 00:02