• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Морква, цибуля, капуста, буряк, часник, помідори, огірки, лимон, яблука, банани, апельсини, мандарини, горіхи, корінь імбиру, капуста пекінська, кабачки, груші, перець болгарський

Торги відмінено

450 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 250.00 UAH
Період оскарження: 12.12.2022 20:37 - 17.12.2022 00:00
Вимога
Є відповідь

Дискримінаційна вимога

Номер: 8111278e41b84887bb290f6f6053d23c
Ідентифікатор запиту: UA-2022-12-12-022504-a.c2
Назва: Дискримінаційна вимога
Вимога:
Шановний Замовнику, Ваша відповідь по першому питанню попередньої Вимоги не зовсім стосується його суті, адже воно не відносилося до самої умови Замовника надати діючі сертифікати ISO у складі тендерної пропозиції учасника. Значення сертифікату ISO як гарантії якості, безпечності та відповідності міжнародним стандартам ніхто не ставив під сумнів, так само як і законності встановлення самої вимоги щодо їх надання у тендерній документації. Питання стосувалося їх сфери сертифікації! Тому наполегливо просимо внести зміни до тендерної документації, а саме: змінити/розширити/доповнити/інше сферу сертифікації ISO 14001:2015, ISO 9001:2015, ISO 27001:2015, ISO 37001:2018, ISO 22000:2018 так, щоб вона стосувалася не лише учасників, які займаються «вирощування, зберігання та транспортування овочів, коренеплодів; оптової торгівлі фруктами й овочами», або надати можливість подавати дані сертифікати ISO, видані не лише на ім'я Учасника, але й на ім'я виробника товару, що дозволить розширити коло потенційних учасників. Поясніть, будь ласка, чому учасник, який не займається «вирощуванням»/не є виробником товару не може прийняти участь у цій закупівлі? У разі не задоволення цієї вимоги ми будемо вимушені звертатися до Органу оскарження для захисту свої прав, в зв'язку з грубим порушенням ст.5 «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників» Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: недискримінація учасників та рівне ставлення до них; добросовісна конкуренція серед учасників.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Враховуючи статті 4 та 11 ЗУ "Про публічні закупівлі", у зв'язку з наявністю підстав для відміни закупівлі, Замовником прийнято рішення про усуненням помилок у тендерній документації шляхом відміни закупівлі, внесенням відповідних змін після наявних зауважень та переоголошенням закупівлі.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Є відповідь

Дискримінаційні умови

Номер: 76b4192ee47e4e1daa6f16126301053d
Ідентифікатор запиту: UA-2022-12-12-022504-a.c1
Назва: Дискримінаційні умови
Вимога:
Шановний Замовнику, згідно п.12 Додатку №2 «Технічні та якісні вимоги до предмету закупівлі» до тендерної документації, учасник має надати у складі пропозиції: копію діючого сертифікату ISO 9001:2015 «Система управління якістю», ISO 14001:2015 «Система екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», ISO 27001:2015 «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи управління інформаційною безпекою», сертифікату ISO 37001:2018 «Системи управління протидії корупції» стосовно вирощування, зберігання та транспортування овочів, коренеплодів; оптової торгівлі фруктами й овочами, який виданий Учаснику та який чинний протягом усього строку поставки товару. Така вимога є дискримінаційною, тому що: предметом даної закупівлі є овочі та фрукти (в тому числі цитрусові (апельсин, мандарин) та інші (банани), які не вирощують на території України, а імпортують з інших країн), відповідно є потенційні учасники, що мають вищезгадані діючі сертифікати ISО, проте сфера їх сертифікації не включає «вирощування овочів, коренеплодів…», але включає інші сфери, що вимагаються тендерною документацію (оптова, роздрібна торгівля, зберігання, транспортування, інше), що ніяким чином не впливає на якість та здійснення поставки предмету закупівлі до Замовника. Таким чином дана вимога прямо обмежує коло потенційних учасників процедури закупівлі, адже не дає можливість прийняти участь учасникам, котрі не займаються вирощуванням овочів, але займаються їх торгівлею/зберіганням/транспортуванням/інше; грубо порушує ст.5 «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників» Закону України «Про публічні закупівлі», а саме : недискримінація учасників та рівне ставлення до них; добросовісна конкуренція серед учасників. Також п.12 Додатку №2 «Технічні та якісні вимоги до предмету закупівлі» передбачено, що «сертифікати повинні бути видані органом з сертифікації, що входить до переліку органів з сертифікації акредитованих НААУ, на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1. На підтвердження у складі пропозиції надається Атестат про акредитацію, що виданий органу з сертифікації». Вимога про надання «Атестату про акредитацію» є дискримінаційною. Адже державна система сертифікації припинила своє існування з 01.01.2018 (Лист Мінекономрозвитку від 12.01.2018 р. № 3433-06/1382-07: «У зв'язку із втратою чинності з 01.01.2018 Декрету Кабінету Міністрів України від 10.05.93 N 46-93 "Про стандартизацію і сертифікацію"). Тобто з 01.01.2018 року, у зв'язку із втратою чинності вищезгаданого Декрету державна система сертифікації припинила своє існування, а тому відсутні правові підстави провадження органами із сертифікації діяльності як призначених органів із сертифікації в державній системі сертифікації. Основний принцип проведення акредитації - добровільність (акредитація не є обов'язковою). Враховуючи статтю 5 Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до якої Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, які б призводили до штучного aбo умисного обмеження потенційного кола учасників, наполегливо просимо Вас внести зміни до тендерної документації та привести її у відповідність до чинного законодавства!
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: 1) Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ Документації Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються Замовником у цій Документації, а саме: інформацію про маркування, протоколи випробувань, сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі встановлення даної вимоги в Додатку 2) - згідно Додатку 2 до тендерної документації. Додаток 2 Документації містить технічну специфікацію інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Пунктом 12 Додатку 2 до тендерної документації встановлено, що для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником, учасник повинен надати наступні документи: • в складі пропозиції копію діючого сертифікату ISO 9001:2015* «Система управління якістю» стосовно вирощування, зберігання та транспортування овочів, коренеплодів; оптової торгівлі фруктами й овочами, який виданий Учаснику та який чинний протягом усього строку поставки товару; • в складі пропозиції копію діючого сертифікату ISO 14001:2015* «Система екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» стосовно вирощування, зберігання та транспортування овочів, коренеплодів; оптової торгівлі фруктами й овочами, який виданий Учаснику та який чинний протягом усього строку поставки товару; • в складі пропозиції копію діючого сертифікату ISO 22000:2018* або 22000:2019* «Система управління безпечністю харчових продуктів» стосовно вирощування, зберігання та транспортування овочів, коренеплодів; оптової торгівлі фруктами й овочами, який виданий Учаснику та який чинний протягом усього строку поставки товару; • в складі пропозиції копію діючого сертифікату ISO 27001:2015* «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи управління інформаційною безпекою» стосовно вирощування, зберігання та транспортування овочів, коренеплодів; оптової торгівлі фруктами й овочами, який виданий Учаснику та який чинний протягом усього строку поставки товару; • в складі пропозиції копію діючого сертифікату ISO 37001:2018* «Системи управління протидії корупції» стосовно вирощування, зберігання та транспортування овочів, коренеплодів; оптової торгівлі фруктами й овочами, який виданий Учаснику та який чинний протягом усього строку поставки товару; • в складі пропозиції сертифікат внутрішнього аудитора, виданого на підставі проходження навчання за програмою «Внутрішній аудит системи менеджменту». Сертифікат повинен підтверджувати можливість Учасника виконувати функції внутрішнього аудитора згідно вимог ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO22000:2018); • Свідоцтво про проходження навчання на тему: «Навчальний курс по розробці, впровадженню та застосуванню постійно діючих процедур, заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР)», що видане на ім’я Учасника; *Сертифікати повинні бути видані органом з сертифікації, що входить до переліку органів з сертифікації акредитованих НААУ, на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1. На підтвердження у складі пропозиції надається Атестат про акредитацію, що виданий органу з сертифікації. Не вважаємо вказані вимоги дискримінаційними. У відповідності до вимог чинного законодавства, зокрема Пунктом 28 «Особливостей» передбачено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Згідно пункту 4 частини 2 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості - інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби). Згідно з частиною 5 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. Тобто, Законом чітко встановлена можливість вимагати вказані сертифікати ISO. Окрім того, наявність в учасника діючого сертифікату ISO є гарантією якості, безпечності та застосування у своїй діяльності міжнародних стандартів під час виробництва товару. Ці загальновстановлені стандарти визначають характеристики та норми, жорстко регламентують всі процеси сертифікованого підприємства. Саме завдяки такій стандартизації будь-який замовник може бути впевнений у високий якості продуктів харчування, дотримання технологічних процесів, забезпечення захисту навколишнього середовища та професіоналізмі постачальника. Міжнародні стандарти дозволяють отримати технологічні, економічні і соціальні вигоди. Вони допомагають гармонізувати виробництво товару, що робить їх більш ефективними та безпечними для навколишнього середовища, адже технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля. Додатково повідомляємо, що сфера акредитації, що вимагається замовником повністю відповідає предмету закупівлі. 2)Відповідно до частини 5 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Водночас у статті 1 Закон України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» (далі — Закон про акредитацію) зазначено, що акредитація органів з оцінки відповідності (далі — акредитація) — засвідчення національним органом України з акредитації того, що орган з оцінки відповідності відповідає вимогам національних стандартів, гармонізованих з відповідними міжнародними та європейськими стандартами, або вимогам міжнародних чи європейських стандартів, та у разі необхідності будь-яким додатковим вимогам щодо акредитації у відповідних сферах для провадження визначеної діяльності з оцінки відповідності. Оцінка — процес оцінювання компетентності органу з оцінки відповідності у визначеній сфері акредитації, що здійснюється національним органом України з акредитації на основі визначених стандартів та / або інших нормативних документів. Закон про акредитацію регулює відносини, пов’язані з акредитацією національним органом України з акредитації органів з оцінки відповідності, у тому числі іноземних органів з оцінки відповідності. Якщо національний орган України з акредитації встановлює, що відповідний орган з оцінки відповідності є компетентним для провадження визначеної в заявці діяльності з оцінки відповідності, він приймає рішення про його акредитацію чи розширення сфери його акредитації. У разі прийняття рішення про акредитацію органу з оцінки відповідності йому видається атестат про акредитацію та надається право використовувати національний знак акредитації. Строк дії атестата про акредитацію становить п’ять років. Наказом № 5 від 04.01.2002 Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України (сьогодні Міністерство економіки України) було утворено державну неприбуткову організацію — Національний орган з акредитації України. Наказом Мінекономіки від 13.07.2020 № 1318 затверджено Положення про Національне агентство з акредитації України (НААУ), яким визначено, що НААУ є національним органом України з акредитації органів з оцінки відповідності. Тобто на сьогодні єдиним національним органом України з акредитації органів з оцінки відповідностіє Національне агентство з акредитації України (НААУ). З іншого боку, Закон зазначає, що маркування, протоколи випробувань та сертифікати можуть бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена іншим способом, визначеним законодавством. Додатково повідомляємо,що законодавство не містить інших способів підтвердження, крім акредитації. Отже, підсумовуючи наведене, у Замовника відсутні підстави для задоволення вимоги.
Статус вимоги: Відхилено