• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Вугільні контактні вставки для струмоприймачів тролейбуса

Завершена

416 100.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 080.50 UAH
Період оскарження: 12.12.2022 16:20 - 17.12.2022 00:00
Скарга
Скасована

Скарга про порушення законодавства у сфері публічних закупівель

Номер: 413a7ffa3ad046328af74fc765338ce1
Ідентифікатор запиту: UA-2022-12-12-018858-a.b1
Назва: Скарга про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
Вих. № 149 від «30» грудня 2022р. Постійно діючій адміністративній колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства в сфері публічних закупівель 03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 44 Суб’єкт оскарження (Скаржник): ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ КАРПОВИЧ СЕРГІЙ ВАЛЕНТИНОВИЧ код ЄДРПОУ 2834016330 Адреса місцезнаходження: Україна, 62230, Харківська обл., Золочівський р-н, село Лютівка, вул.Клубна, будинок 6, квартира 8 тел. +38 (066) 934-03-40 Замовник: КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ВІННИЦЬКА ТРАНСПОРТНА КОМПАНІЯ» код ЄДРПОУ 03327925 Адреса місцезнаходження: 21036, Україна, Вінницька область, м. Вінниця, ВУЛИЦЯ ХМЕЛЬНИЦЬКЕ ШОСЕ, будинок 29 тел. +38(043)267-10-20 Інформація про закупівлю: ID у Prozorro: 020323ca64bf4085a28728e931426def Ідентифікатор закупівлі: UA-2022-12-12-018858-a Дата направлення Скарги: «30» грудня 2022р. СКАРГА про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Повідомляємо, що Комунальне підприємство «Вінницька транспортна компанія» (далі за текстом – Замовник) порушило законодавство України у сфері публічних закупівель шляхом: - допуску до участі в конкурсних торгах (Ідентифікатор закупівлі: UA-2022-12-12-018858-a) Товариства з обмеженою відповідальністю «Глорія-Д» (код ЄДРПОУ 38024782), тендерна пропозиція якого не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. - визнання переможцем конкурсних торгів (Ідентифікатор закупівлі: UA-2022-12-12-018858-a) Товариства з обмеженою відповідальністю «Глорія-Д» (код ЄДРПОУ 38024782), тендерна пропозиція якого не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. І. ПІДСТАВИ ПОДАННЯ СКАРГИ, ПОСИЛАННЯ НА ПОРУШЕННЯ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ АБО ПРИЙНЯТІ РІШЕННЯ, ДІЇ АБО БЕЗДІЯЛЬНІСТЬ ЗАМОВНИКА, ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ, ЩО МОЖУТЬ ЦЕ ПІДТВЕРДЖУВАТИ (на підставі пункту 3 частини 5 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі») Протоколом № 323 від 12 грудня 2022 року щодо прийняття рішення уповноваженою особою затверджено Тендерна документація по процедурі відкриті торги (з особливостями) на закупівлю товару Код ДК 021:2015 31660000-0 Вугільні електроди (Вугільні контактні вставки для струмоприймачів тролейбуса) (далі за текстом – тендерна документація). Замовник розмістив в системі електронних публічних закупівель Prozorro оголошення про проведення відкритих торгів з ідентифікатором закупівлі UA-2022-12-12-018858-a за предметом закупівлі: назва предмета закупівлі – Код ДК 021:2015 31660000-0 Вугільні електроди (Вугільні контактні вставки для струмоприймачів тролейбуса); кількість товару та місце його поставки – кількість: 30 000 штук; місце поставки товарів: вул. Магістрацька, 98, Вінниця, Вінницька область, Україна, 21100.; строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг - частинами, на протязі 1-3 днів з моменту подачі заявки в межах 365 днів з дня укладення Договору, але не пізніше 31 грудня 2023 року включно. За умовами Глави 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону. За умовами Глави 1 «Кінцевий строк подання тендерної пропозиції» Розділу 4 «Подання та розкриття тендерної пропозиції» тендерної документації учасник повинен розмістити в електронній системі закупівель Prozorro всі документи, передбачені тендерною документацією, до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Згідно умов Глави 1 «Кінцевий строк подання тендерної пропозиції» Розділу 4 «Подання та розкриття тендерної пропозиції» тендерної документації отримана тендерна пропозиція автоматично вноситься до реєстру. Електронна система закупівель автоматично формує та надсилає повідомлення учаснику про отримання його пропозиції із зазначенням дати та часу. Відповідно до Глави 2 «Дата та час розкриття тендерної пропозиції» Розділу 4 «Подання та розкриття тендерної пропозиції» тендерної документації дата і час розкриття тендерних пропозицій визначаються електронною системою закупівель автоматично та зазначаються в оголошенні про проведення процедури відкритих торгів. Кінцевий же строк подання тендерних пропозицій, згідно положень Глави 1 «Кінцевий строк подання тендерної пропозиції» Розділу 4 «Подання та розкриття тендерної пропозиції» тендерної документації, визначається згідно дати та часу визначеного в електронній системі закупівель та оприлюдненого оголошення на веб-порталі Уповноваженого органу – 20.12.2022 року до 00:00. З урахуванням вищевказаних положень тендерної документації Замовника, для участі у процедурі вказаних торгів тендерні пропозиції подали наступні підприємства: - Товариства з обмеженою відповідальністю «Глорія-Д» (код ЄДРПОУ 38024782) (далі за текстом – Учасник), ціна пропозиції – 345 000, 00 грн (триста сорок п’ять тисяч грн 00 коп.) з ПДВ (ПЕРЕМОЖЕЦЬ); - Фізична особа-підприємець Карпович Сергій Валентинович (код ЄДРПОУ 2834016330), ціна пропозиції – 414 000, 00 грн (чотириста чотирнадцять грн 00 коп.) з ПДВ. Розділом 5 «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації регламентовано порядок здійснення Замовником оцінки тендерних пропозицій в процедурі відповідної закупівлі. Згідно Глави 1 «Перелік критеріїв та методика оцінки тендерної пропозиції із зазначенням питомої ваги критерію» вказаного Розділу тендерної документації, критерієм оцінки тендерних пропозицій є ціна. Переможцем же відповідно визначається учасник, пропозиція якого визнана найбільш економічно вигідною за результатами оцінки. За результатами аукціону, проведеного 20 грудня 2022 року, системою електронних торгів пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «Глорія-Д» було визначено як найбільш економічно вигідну. Протоколом № 340 від 27 грудня 2022 року щодо прийняття рішення уповноваженою особою тендерну пропозицію Учасника було визначено як таку, що «повністю відповідає вимогам тендерної документації та додаткам до неї в т.ч. щодо предмета закупівлі та потребам Замовника»; а самого Учасника визнано переможцем торгів. Вказаний Протокол Замовником, на веб-порталі Уповноваженого органу, опубліковано 27 грудня 2022 року. Вказані вище дії Замовника щодо прийняття Рішень про визнання тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «Глорія-Д» такою, що «повністю відповідає вимогам тендерної документації та додаткам до неї в т.ч. щодо предмета закупівлі та потребам Замовника», а самого підприємства переможцем конкурсних торгів, вважаємо такими, що порушують права та законні інтереси Скаржника, а також положення Закону України «Про публічні закупівлі», шляхом порушення принципу об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, а також принципу відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, з наступних підстав. ІІ. ОБГРУНТУВАННЯ НАЯВНОСТІ У СУБ’ЄКТА ОСКАРЖЕННЯ ПОРУШЕНИХ ПРАВ ТА ОХОРОНЮВАНИХ ІНТЕРЕСІВ З ПРИВОДУ РІШЕННЯ, ДІЇ ЧИ БЕЗДІЯЛЬНОСТІ ЗАМОВНИКА, ЩО СУПЕРЕЧАТЬ ЗАКОНОДАВСТВУ У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ І ВНАСЛІДОК ЯКИХ ПОРУШЕНО ПРАВО ЧИ ЗАКОННІ ІНТЕРЕСИ ТАКОЇ ОСОБИ (на підставі пункту 4 частини 5 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»). Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади встановлює Закон України «Про публічні закупівлі» та Постанова Кабінету Міністрів України № 1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі за текстом – Постанова КМУ). Згідно положень пунктів 31, 32 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація - документація щодо умов проведення публічних закупівель, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Тендерною ж пропозицією є пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації, тобто з умовою її дотримання. Обов’язковість дотримання вимог тендерної документації при складанні та поданні тендерної пропозиції закріплено також положеннями статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі». Так відповідно до положень пункту 2 частини 1 цієї статті однією з підстав відхилення тендерної пропозиції учасника є невідповідність такої пропозиції умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації (підпункт 2 пункту 41 Постанови КМУ). Крім того, кореспондуючись з вищезазначеними положеннями пунктів 31 та 32 частини 1 статті 1, положення частини 1 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлюють склад тендерної пропозиції учасника закупівлі, наголошуючи, що документ з тендерною пропозицією подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, вимогам, визначеним у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації. Документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, та документи, що містять технічній опис предмета закупівлі, подаються в окремому файлі. Керуючись правовою суттю проаналізованих вище статей, Замовник в Розділі 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації встановив перелік вимог до змісту та способу подання тендерних пропозицій в межах публічної закупівлі. Зокрема Замовником зазначено – тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про загальну вартість пропозиції, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), шляхом завантаження необхідних документів через електронну систему закупівель, що підтверджують відповідність вимогам, визначеним замовником:  інформацією, що підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям – згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації;  інформацією щодо відсутності підстав, установлених у статті 17 Закону, – згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації;  інформацією про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі встановлення даної вимоги в Додатку 2), — згідно з Додатком 2 до тендерної документації;  документами, що підтверджують надання учасником забезпечення тендерної пропозиції; (якщо таке забезпечення передбачено оголошенням про проведення процедури закупівлі);  інформацією щодо кожного субпідрядника/ співвиконавця у разі залучення (відповідно до п. 7 «Інформація про субпідрядника/співвиконавця» даного Розділу) (застосовується для робіт або послуг);  у разі якщо тендерна пропозиція подається об’єднанням учасників, до неї обов’язково включається документ про створення такого об’єднання;  іншою інформацією та документами, відповідно до вимог цієї тендерної документації та додатків до неї. (Глава 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації). 1. Щодо документів, наданих Учасником на виконання вимог Додатку № 2 тендерної документації. У відповідності до вимог вищезазначених умов тендерної документації – Глави 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації – Замовник в Додатку № 2 тендерної документації визначив обов’язок учаснків закупівлі надавати в складі тендерної пропозиції документальне підтвердження відповідності У відповідності до вимог вищевказаних умов тендерної документації, а також у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник в Додатку № 5 до тендерної документації визначив обов’язок учасників закупівлі надавати в складі тендерної пропозиції документальне підтвердження технічних, якісних та кількісних характеристик продукції, що пропонується до постачання, як така, що відповідає вимогам до предмета закупівлі. Останнім зазначається в Додатку № 2, що «Документами, що підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації є: технічна специфікація, складена учасником згідно Таблиці 1 за інформацією (вимогами), формою та змістом цього додатка…; інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація». Крім того, в Додатку № 2 тендерної документації для продукції, що є еквівалентною предмету закупівлі, Замовником зазначається, що «Якщо Учасником пропонується еквівалент товару до того, що вимагається Замовником, додатково у складі тендерної пропозиції Учасник надає таблицю, складену в довільні формі, яка у порівняльному вигляді містить відомості щодо основних технічних та якісних характеристик товару, що вимагається Замовником до основних технічних та якісних характеристик еквівалентного товару, що пропонується Учасником. При цьому якість запропонованого еквіваленту товару має відповідати якості, що заявлена у технічній специфікації Замовника.». Виходячи зі змісту Додатку № 2 «Технічна специфікація» Замовником встановлено основні технічні характеристики предмету закупівлі, а зокрема: довжину – 87 мм; ширину — 28 мм; висоту — 14 мм. Дана вимога є імперативною і не передбачає жодних допусків або похибок. На виконання даних вимог, Учасником, в межах тендерної пропозиції, завантажено Технічну специфікацію та Порівняльну таблицю. В обох документах було надано інформацію за відповідними характеристиками продукції, що ним пропонується до постачання. При детальному аналізі вказаних документів тендерної пропозиції Учасника вбачається, що в межах Технічної специфікації, Порівняльної таблиці, а також креслення продукції, що пропонується до постачання Замовнику, ТОВ «Глорія-Д» зазначено геометричну ознаку висоти як «загальна висота» та «висота», що мають різні метричні позначення – 17 та 14 мм відповідно. З огляду на викладене вбачається, що граничний розмір висоти предмету закупівлі визначено на рівні 14 мм. Натомість, учасником ТОВ «Глорія-Д» щодо продукції, яка пропонується до постачання Замовнику, граничну геометричну ознаку висоти встановлено на рівні 17 мм, що свідчить про невідповідність технічним характеристикам, встановленим для предмета закупівлі. Особливо слід наголосити, Учасник, при одночасному спільному згадуванні геометричних розмірів продукції, що пропонується до постачання, в тендерній пропозиції неодноразово зазначає розміри 87х28х14 мм, що, з огляду на інформацію з його ж Технічної специфікації, не відповідає дійсності і покликане ввести в оману Уповноважену особу Замовника при розгляді його тендерної пропозиції. Крім того, слід підкреслити, що в межах Порівняльної таблиці, учасник ТОВ «Глорія-Д» також вчиняє дії спрямовані на введення в оману Уповноваженої особи Замовника, а саме: серед технічних вимог до предмета закупівлі (з якими останній і порівнює характеристики власної продукції, що пропонується до постачання), Учасник зазначає характеристику «загальна висота» з метричним показником «17 мм». Вказана характеристика відсутня в межах Технічної специфікації тендерної документації, а саме її згадування учасником в його власній Порівняльній таблиці покликане «забезпечити» учаснику «повну відповідність» технічних характеристик його власної продукції технічним вимогам, що ставляться до предмета закупівлі в межах торгів. Вказане свідчить про непідтвердженість Учасником відповідності основних технічних характеристик (визначених Замовником для предмета закупівлі) товару, що пропонується до постачання, відповідній характеристиці, що вимагається Замовником для предмета закупівлі. Відтак, Учасником порушено вимоги Глави 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації та Додатку № 2 до тендерної документації, а сама тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації Замовника. Виходячи з викладеного вбачається, що Учасником при складанні та завантаженні власної тендерної пропозиції та додатків до неї порушено вимоги тендерної документації Замовника та вимоги діючого законодавства України у сфері публічних закупівель. Приймаючи ж рішення про допущення Учасника до аукціону і про визнання останнього переможцем закупівлі, Замовником було порушено вимоги пункту 2 частини 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпункту 2 пункту 41 Постанови КМУ. Зазначені порушення вимог тендерної документації, допущені Учасником в тендерній пропозиції свідчать про пряму невідповідність тендерної пропозиції Учасника умовам тендерної документації Замовника. За таких порушень Учасником закупівлі вимог тендерної документації, дії Замовника щодо допущення останнього до кваліфікації в закупівлі, визначення останнього переможцем торгів (не відхилення його тендерної пропозиції) є такими, що прямо суперечать вимогам пункту 32 частини 1 статті 1 та вимогам статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі». Слід наголосити, що Замовником також грубо порушено вимоги власної тендерної документації, які дублюють положення пункту 2 частини 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпункту 2 пункту 41 Постанови КМУ - замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника у випадку, якщо остання не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Вказані дії Замовника порушують права Скаржника на об’єктивний та неупереджений розгляд тендерних пропозицій учасників закупівлі. Вказані порушення, допущені Замовником та Учасником в межах процедури закупівлі за ідентифікатором закупівлі UA-2022-12-12-018858-a, є підставами для скасування Рішення Уповноваженої особи Замовника у формі Протоколу № 340 від 27 грудня 2022 року щодо прийняття рішення уповноваженою особою, як такого, що порушує норми діючого законодавства України в сфері публічних закупівель. Виходячи з вищевикладеного, керуючись умовами тендерної документації Замовника, положеннями статтями 18, 29, 31 Закону України «Про публічні закупівлі», пунктів 41, 52, 53, 56 Постанови Кабінету Міністрів України № 1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», - ПРОШУ 1. Фізичної особи-підприємця Карповича Сергія Валентиновича (код ЄДРПОУ 2834016330) до розгляду. 2. Прийняти рішення про встановлення порушення процедури закупівлі при проведенні публічних торгів за ідентифікатором закупівлі UA-2022-12-12-018858-a. 3. Скасувати Рішення Уповноваженої особи Замовника у формі Протоколу № 340 від 27 грудня 2022 року щодо прийняття рішення уповноваженою особою про визнання Товариства з обмеженою відповідальністю «Глорія-Д» (код ЄДРПОУ 38024782), учасника публічних торгів за ідентифікатором закупівлі UA-2022-12-12-018858-a, переможцем торгів. 4. Зобов’язати Замовника провести неупереджену та недискримінаційну оцінку тендерних пропозицій учасників торгів на засадах дотримання основоположних принципів здійснення процедур публічних закупівель. Додатки: 1. Всі документи, на які здійснено посилання в межах даної скарги, є у вільному доступі в системі електронних торгів Prozorro за наступним посиланням: https://smarttender.biz/ru/publichnye-zakupki-prozorro/28614393/ Фізична особа-підприємець Карпович Сергій Валентинович _____________________
Пов'язані документи: Учасник
Причина: Період оскарження закінчився
Дата скасування: 02.01.2023 00:02
Автор: ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ КАРПОВИЧ СЕРГІЙ ВАЛЕНТИНОВИЧ, Сергій Карпович 380669340340 s.v.karpovichvolya@gmail.com