Електрична енергія код ДК 021:2015 09310000-5 (постачання електричної енергії)
Замовником здійснено розрахунок очікуваної вартості послуг, щодо яких проводиться державне регулювання цін і тарифів відповідно до примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, яка затверджена наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275. При цьому розрахунок очікуваної вартості проводився на підставі ціни (тарифу) на послугу з розподілу електричної енергії. Ціни (тарифи) отримані згідно з інформацією, оприлюдненою на офіційному сайті оператора системи розподілу (далі — ОСР) та регулятора (Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі — НКРЕКП, Регулятор)), а саме з постанови НКРЕКП для ОСР, який здійснює діяльність у Вінницькій області на дату визначення очікуваної вартості. Ціна за одиницю послуги може змінюватися у зв'язку із змінами складових витрат, які впливають на її формування. Оператор системи в розумінні ПРРЕЕ є як оператор системи розподілу, так і оператор системи передачі (визначення понять зазначених в п. 1.1.2 ПРРЕЕ.) Обґрунтування технічних та якісних характеристик закупівлі по ДК 021: 2015 09310000-5 - електрична енергія (Електрична енергія) розміру бюджетного призначення очікуваної вартості предмета закупівлі оприлюднюється на виконання постанови Кабміну №710 від 11.10.2016 "Про ефективне використання державних коштів" (зі змінами). З урахуванням обсягу фінансування видатків замовника розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі, визначена замовником з урахуванням роз'яснень Мінекономіки щодо розрахунку очікуваної вартості та передумов здійснення закупівлі від 18.02.2020 №275. В оголошенні про проведення цих відкритих торгів визначена очікувана вартість з застосуванням методом порівняння ринкових цін шляхом вивчення інформації у відкритому доступі мережі Інтернет, в електроні системі закупівель "ProZorro" щодо аналогічних закупівель. Річний план на 2023 рік, згідно наявної потреби у закупівлі під час дії воєнного стану. Закупівля оголошена відповідно постанови КМУ №1178 від 12.10.2022р. Тарифи на електричну енергію затверджуються постановою Національної комісії що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП).
Обґрунтування технічних та якісних характеристик закупівлі по ДК 021: 2015 09310000-5 - електрична енергія (Електрична енергія) розміру бюджетного призначення очікуваної вартості предмета закупівлі оприлюднюється на виконання постанови Кабміну №710 від 11.10.2016 "Про ефективне використання державних коштів" (зі змінами).
З урахуванням обсягу фінансування видатків замовника розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі, визначена замовником з урахуванням роз'яснень Мінекономіки щодо розрахунку очікуваної вартості та передумов здійснення закупівлі від 18.02.2020 №275.
В оголошенні про проведення цих відкритих торгів визначена очікувана вартість з застосуванням методом порівняння ринкових цін шляхом вивчення інформації у відкритому доступі мережі Інтернет, в електроні системі закупівель "ProZorro" щодо аналогічних закупівель. Річний план на 2023 рік, згідно наявної потреби у закупівлі під час дії воєнного стану. Закупівля оголошена відповідно постанови КМУ №1178 від 12.10.2022р. Тарифи на електричну енергію затверджуються постановою Національної комісії що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП).
Торги не відбулися
672 000.00UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 6 720.00 UAH
Період оскарження:12.12.2022 15:01 - 17.12.2022 00:00
Вимога
Відхилено
ВИМОГА
Номер:b5f3cfcec7be410db2baf05408c1b673
Пов'язаний елемент:Лот ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія
Ідентифікатор запиту:UA-2022-12-12-015113-a.b1
Назва:ВИМОГА
Вимога:
У Додатку тендерної документації замовника міститься вимога «Учасник повинен надати гарантійний лист про те, що в період з 2019р. по 2022р. (включно) він не набував статусу «дефолтного» або «переддефолтного» та зазначена інформація не була оприлюднена на сайті оператора системи передачі (ДП «НЕК «Укренерго»), який виконує функції адміністратора розрахунків та/або інших відкритих джерелах інформації, відповідно до «Правил ринку», затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14 березня 2018 року N 307» Для забезпечення дотримання "Правил ринку" (затверджених постановою НКРЕКП від 24.06.2019 № 1168) та безперебійного постачання електричної енергії, передбачено, що учасник ринку повинен неухильно дотримуватись правил. Відповідно, передбачено надання статусу "переддефолтний" у разі настання однієї з подій, передбачених пункті 1.7.1 Правил ринку. В такому випадку, учаснику ринку надається два робочі дні для усунення підстав, які стали причиною надання статусу "переддефолтний". У разі тривалості статусу "переддефолтний" для учасника ринку більше двох робочих днів, учасник ринку набуває статусу "дефолтний" (пункт 1.7.4. Правил ринку). Відтак, чинне законодавство не обмежує у діяльності постачальників електричної енергії щодо здійснення діяльності в разі набуття статусу "переддефолтний". Цей статус може тривати лише два робочі дні, і у разі зняття такого статусу, постачальник електричної енергії здійснює свою діяльність незалежно від перебування в статусі "переддефолтний". Статус "переддефолтний" анулюється в разі вирішення подій або обставин пункту 1.7.1 Правил ринку. Отже, статус "переддефолтний" носить виключно попереджувальний характер, і ніяким чином не впливає на постачання електричної енергії і не є перепоною для подальшого постачання, участі у закупівлях, тощо. Лише статус "дефолтний"може ставити під сумнів постачання електричної енергії. Відповідно, якщо постачальник електричної енергії протягом 2019 року набував статусу "переддефолтний", і, відповідно, цей статус був анульований, це жодним чином не впливає на його здатність добросовісно виконувати свої зобов'язання за договором, бути постачальником електричної енергії тощо. Тому вимога надання такого листа має дискримінаційний характер. Просимо виключити дискримінаційні вимоги та внести відповідні зміни до тендерної документації, а саме виключити статус "переддефолтний" .
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:13.12.2022 16:55
Вирішення:Доброго часу доби. Відповідно до пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178, а саме тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Таким чином, статус «Переддефолтний» не «носить виключно попереджувальний характер», а застосовується до недобросовісних учасників ринку, які неналежним чином виконують свої фінансові зобов‘язання. Крім того, статус «Переддефолтний» суттєво впливає на можливість постачання електричної енергії, оскільки для такого учасника установлюється нульовий максимальний обсяг продажу електричної енергії на РДН (ринку на добу наперед) та ВДР (внутрішньодобовому ринку).Тобто статус «Дефолтний» не просто «може ставити під сумнів постачання електричної енергії», а повністю унеможливлює постачання, внаслідок чого споживач переходить до постачальника «останньої надії», тарифи якого значно вище ринкових, що призведе до фінансових втрат замовника.
Отже, замовник не може укласти договір про постачання електричної енергії із недобросовісним учасником ринку електричної енергії, який допускав невиконання своїх фінансових зобов‘язань, оскільки це несе великі ризики для замовника та збільшення фінансових витрат для замовника.
Враховуючи те, що за інформацією з сайту НКРЕКП в Україні видано більше ніж 800 ліцензій на постачання електричної енергії споживачу, більшість учасників є добросовісними та здійснюють свою діяльність відповідно до вимог чинного законодавства, дана вимога не може звужувати конкуренцію серед учасників.
Вважаємо, що вимога надати підтвердження, що учасник не перебував у статусі «переддефолтний » або «дефолтний» не суперечить вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» та є обґрунтованою.
Необхідно зауважити, що аналогічна позиція викладена в рішенні постійно діючої адміністративної колегії України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 09.10.2019 № 14553-р/пк-пз.