Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: Документи, що входять до складу тендерної пропозиції та підготовлені безпосередньо Учасником, мають бути викладені українською мовою. Тендерні пропозиції, підготовлені Учасниками, можуть бути викладені іншою мовою, при цьому повинні мати завірений переклад українською мовою бюро перекладів та/або з перекладом українською мовою з нотаріальним засвідченням підпису перекладача, якщо інше не передбачено цією тендерною документацією. Визначальним є текст, викладений українською мовою. Допускається наявність у складі тендерної пропозиції Учасника та не потребують перекладу українською мовою документи на російській мові, складені Учасником в минулих періодах, або надані сторонніми підприємствами, організаціями чи установами, зокрема, але не виключно: накази про призначення, протоколи зборів, договори, накладні, акти, виписки, листи, технічні специфікації, сертифікати, паспорти якості тощо. Стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення у вигляді скорочень та термінологія, пов’язана з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами, можуть бути викладені мовою їх загально прийнятого застосування (англійська, російська, німецька тощо). Вид забезпечення тендерних пропозицій: має бути надане у формі електронної банківської гарантії з накладенням кваліфікованого(их) електронного(их) підпису(ів) уповноваженої особи гаранту (далі-банк-гарант) та кваліфікованої електронної печатки (у разі наявності) відповідно до вимог діючого законодавства. Умови надання забезпечення тендерних пропозицій: Строк дії забезпечення тендерної пропозиції (строк дії гарантії) – не менше 90 календарних днів з дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Умови повернення та не повернення забезпечення тендерної пропозиції відповідно до статті 25 Закону України «Про публічні закупівлі». Детальні умови надання забезпечення тендерних пропозицій зазначені в п. 2 та 3 розділу ІІІ тендерної документації.Вид закупівлі: процедура закупівлі - відкриті торги відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням особливостей визначених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”. Застосовані критерії оцінки: Єдиним критерієм оцінки пропозицій на дану закупівлю є ціна– 100%.
Завершена
128 917 800.00UAH з ПДВ
мін. крок: 0.7% або 900 000.00 UAH
Період оскарження:09.12.2022 13:27 - 16.12.2022 00:00
Вимога
Відхилено
Щодо умов договору
Номер:9fa7c3f4706641a0bb602fe38b230525
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2022-12-09-011309-a.c1
Назва:Щодо умов договору
Вимога:
Шановний Замовнику!
Згідно з підпунктом 7) п.19 Особливостей, Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадку зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS, регульованих цін (тарифів), нормативів, середньозважених цін на електроенергію на ринку “на добу наперед”, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни.
Вважаємо, що в проєкті договору (Додатку 5 до тендерної документації) не встановлений чіткий порядок зміни ціни. Проектом договору передбачена можливість зміни ціни постачання електричної енергії у зв`язку із коливанням ціни на ринку "на добу наперед" в залежності від згоди сторін.
Такий підхід нівелює, знецінює, робить непрозорим порядок зміни ціни за Договором.
Зміна ціни постачання електричної енергії за формулою, передбаченою проєктом Договором, має бути обов`язком, а не правом Сторін.
З метою дотримання принципів здійснення публічних закупівель, а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; Вимагаємо від вас привести проєкт Договору (додатку 5 до тендерної документації) у відповідність до норм діючого законодавства.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:15.12.2022 19:43
Вирішення:Ваша вимога розглянута. Проте не може бути задоволена враховуючи наступне.
Відповідно до п.п.1 ч.1 ст. 58 Закону України «Про ринок електричної енергії» споживач має право купувати електричну енергію на роздрібному ринку у електропостачальників за правилами роздрібного ринку.
Відповідно до ч.2 ст. 56 Закону України «Про ринок електричної енергії» договір постачання електричної енергії споживачу укладається між електропостачальником та споживачем та передбачає постачання всього обсягу фактичного споживання електричної енергії споживачем у певний період часу одним електропостачальником. Постачання електричної енергії споживачам здійснюється за вільними цінами.
Відповідно до ч.6 цієї ж ст. 56 Закону України «Про ринок електричної енергії» передбачено, що постачання електричної енергії електропостачальниками здійснюється з дотриманням правил роздрібного ринку.
Отже, праву споживача купувати електричну енергію у електропостачальника за правилами роздрібного ринку відповідає обов’язок електропостачальника дотримуватися правил роздрібного ринку при постачанні електричної енергії. При цьому законодавцем встановлено, що постачання електричної енергії споживачам здійснюється за вільними цінами.
Поняття вільної ціни чітко визначено в Законі України «Про ціни та ціноутворення», а саме в ст. 11 «Вільні ціни встановлюються суб’єктами господарювання самостійно за згодою сторін на всі товари, крім тих, щодо яких здійснюється державне регулювання цін», а також у ч.2 ст. 190 Господарського кодексу України відповідно до якої «вільні ціни визначаються суб'єктами господарювання самостійно за згодою сторін, а у внутрішньогосподарських відносинах - також за рішенням суб'єкта господарювання».
Саме виходячи із поняття вільної ціни і обов’язковості її застосування в договорах постачання електричної енергії споживачу п.п.11 ч.1 ст. 58 Закону України «Про ринок електричної енергії» передбачено право споживача отримувати від відповідного електропостачальника повідомлення про його наміри внести зміни до будь-яких умов договору постачання електричної енергії споживачу (відповідно і щодо зміни ціни за одиницю товару) не пізніше ніж за 20 днів до внесення та у разі незгоди із запропонованими змінами розірвати договір з електропостачальником у визначеному договором порядку.
Тепер розглянемо як це питання врегульовано в Правилах роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14 березня 2018 року № 312, зі змінами і доповненнями (надалі – Правила/ Правила роздрібного ринку е/е).
В пункті 3.1. Правил під назвою «Договірні умови постачання електричної енергії на роздрібному ринку» розділу III під назвою «Постачання електричної енергії на роздрібному ринку», в абз.3 п.п.3.1.1. передбачено: «Електропостачальники мають інформувати своїх споживачів про зміну будь-яких умов договору про постачання електричної енергії споживачу не пізніше ніж за 20 днів до їх застосування з урахуванням інформації про право споживача розірвати договір. Електропостачальники зобов'язані повідомляти споживачів в установленому порядку про будь-яке збільшення ціни і про право споживачів припинити дію договору, якщо вони не приймають нові умови.»
Отже, Правила роздрібного ринку е/е також не передбачають автоматичного збільшення ціни на електричну енергію без згоди споживача.
У зв’язку з цим в п.п. 3.2.2. Правил передбачено, що зміна або розірвання договору про постачання електричної енергії споживачу у зв'язку з істотною зміною обставин, якими сторони керувалися при його укладенні, здійснюється у порядку, визначеному законодавством України, цими Правилами та умовами договору.
Відповідно до ч.1 ст. 652 Цивільного кодексу України у разі істотної зміни обставин, якими сторони керувалися при укладенні договору, договір може бути змінений або розірваний за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або не випливає із суті зобов'язання.
Крім того, слід враховувати, що замовник цієї закупівлі є комунальним підприємством, створеним з метою забезпечення зовнішнього освітлення об'єктів благоустрою, які належать до комунальної власності міста Києва, шляхом утримання та експлуатації електромереж зовнішнього освітлення міста Києва. Підприємство здійснює свою діяльність в частині забезпечення зовнішнього освітлення комунальних об’єктів благоустрою за рахунок коштів міського бюджету. Закупівля електричної енергії також здійснюється за рахунок асигнувань з бюджету м. Києва. Відповідно до підпункту 38) пункту 1 ст. 2 Бюджетного кодексу України КП «Київміськсвітло» є одержувачем цих бюджетних коштів і має дотримуватися вимог бюджетного законодавства, а саме норм частини 1 статті 23 Бюджетного кодексу України відповідно до якої «Будь-які бюджетні зобов'язання та платежі з бюджету здійснюються лише за наявності відповідного бюджетного призначення, якщо інше не передбачено законом про Державний бюджет України» та норм частини 4 статті 48 Бюджетного кодексу України відповідно до якої «Зобов'язання, взяті учасником бюджетного процесу без відповідних бюджетних асигнувань або з перевищенням повноважень, встановлених цим Кодексом та законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет), не вважаються бюджетними зобов'язаннями і не підлягають оплаті за рахунок бюджетних коштів. Взяття таких зобов'язань є порушенням бюджетного законодавства. Витрати бюджету на покриття таких зобов'язань не здійснюються.»
Отже бюджетні зобов'язання за укладеним договором закупівлі (постачання) електричної енергії споживачу, виконуватимуться через Держказначейську службу України, м. Київ лише за наявності у споживача відповідних бюджетних призначень, затверджених Головним розпорядником бюджетних коштів на відповідні розрахункові періоди 2023 року. Саме тому будь-яка зміна бюджетних зобов’язань по договору постачання електричної енергії споживачу, зокрема внаслідок збільшення ціни одиниці товару (електричної енергії) у зв’язку зі збільшенням середньозважених цін на електроенергію на ринку «на добу наперед», яка застосована в договорі про закупівлю, та при умові встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни, відповідно до положень п.п.7 п.19 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів Україн від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі – Особливості закупівлі) має бути в установленому бюджетним законодавством порядку узгоджена з Головним розпорядником бюджетних коштів, яким для нашого підприємства є Департамент транспортної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації). Саме тому проектом договору закупівлі (постачання) електричної енергії споживачу передбачено, що при досягненні згоди сторін про зміну ціни за одиницю товару в частині зміни середньозваженої ціни електричної енергії на ринку «на добу наперед» відповідно до динаміки її змін, відповідна домовленість підлягає обов’язковому оформленню Додатковою угодою до договору з відповідним збільшенням або зменшенням загальної суми договору. Ця Додаткова угода підлягатиме обов’язковій реєстрації в Держказначейській службі України, м. Київ згідно вимог ч.5 ст. 48 Бюджетного кодексу України та відповідно до Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України, затвердженого Міністерства фінансів України 02.03.2012 № 309, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20 березня 2012 р. за № 419/20732.
Під час реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань здійснюється перевірка відповідності напрямів витрачання бюджетних коштів бюджетному асигнуванню, паспорту бюджетної програми, а отже саме при дотриманні вищевказаних умов та відповідно до вимог ст.49 Бюджетного кодексу України Держказначейська служба України, м. Київ за дорученням споживача здійснюватиме за рахунок коштів бюджету м. Києва оплату на відповідний рахунок електропостачальника за фактично спожиту споживачем електричну енергію.
Отже запропонований нами в проекті договору про закупівлю (постачання) електричної енергії споживачу порядок зміни ціни одиниці товару (електричної енергії) внаслідок зміни середньозважених цін на електроенергію на ринку «на добу наперед» (п.п.7 п.19 Особливостей закупівлі) відповідає не тільки принципам публічних закупівель та вимогам чинного законодавства, зокрема Закону України «Про ринок електричної енергії» і Правилам роздрібного ринку електричної енергії, Бюджетному кодексу України, але й інтересам електропостачальників.