• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 – 90510000-5 - Утилізація сміття та поводження зі сміттям (вивіз та захоронення побутових відходів)

Завершена

152 400.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 762.00 UAH
Період оскарження: 08.12.2022 14:07 - 13.12.2022 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

ВИМОГА щодо захисту порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси особи

Номер: 8c523de89f1949208421a0037be0fb5a
Ідентифікатор запиту: UA-2022-12-08-011803-a.b1
Назва: ВИМОГА щодо захисту порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси особи
Вимога:
Вих. №_743_ від _09.12.2022 року ВИМОГА щодо захисту порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси особи Комунальне некомерційне підприємство "Міська лікарня №6" Запорізької міської ради (на-далі - Замовник) (69035, Україна, Запорізька область, Місто Запоріжжя, Сталеварів, 34, ідентифі-каційний код замовника: 05498683) відкриті торги з особливостями «ДК 021:2015 – 90510000-5 - Утилізація сміття та поводження зі сміттям (вивіз та захоронення побутових відходів)» . Заявлена очікувана вартість предмета закупівлі: 152`400.00 грн. з ПДВ. Період постачання – по 31.12.2023р. Ознайомившись з умовами тендерної документації, ТОВ «ВЕЛЬТУМ-ЗАПОРІЖЖЯ», було виявлено умови, які суперечать діючому законодавству України. А саме: Замовником процедури закупівлі (надалі - Замовник) оголошено процедуру закупівлі – Ві-дкриті торги з особливостями на закупівлю послуг: «ДК 021:2015 – 90510000-5 - Утилізація сміття та поводження зі сміттям (вивіз та захоронення побутових відходів)» (UA-2022-12-08-011803-a). Згідно умов тендерної документації, а саме додатку 3, учасник повинен підтвердити «Технічні вимоги до предмета закупівлі». Замовником в першому пункті вказано, що «1. Надання послуг здійснюється відповідно до вимог: - Закону України «Про відходи» від 05.03.1998 р. №187/98 – ВР (зі змінами); - «Правил надання послуг з вивезення побутових відходів», затверджених Постановою КМУ від 10.12.2008 №1070 (зі змінами); - інших діючих нормативних документів.» Статтею 5 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» послугу з поводження з побуто-вими відходами віднесено до комунальних послуг. Відповідно до статті 35-1 Закону України "Про відходи" Власники або наймачі, користувачі, у тому числі орендарі, джерел утворення побутових відходів укладають договори з виконавцем послуг з вивезення побутових відходів, здійснюють оплату послуг з поводження з побутовими відходами та забезпечують роздільне збирання побутових відходів. Виконавця послуг з вивезення побутових від-ходів визначає орган місцевого самоврядування на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Згідно пунктів 3,4 Правил надання послуг з вивезення побутових відходів, затверджених поста-новою Кабінету Міністрів України від 10.12.2008 №1070, послуги з поводження з побутовими відхо-дами надаються суб’єктом господарювання, визначеним органом місцевого самоврядування на кон-курсних засадах в установленому законодавством порядку виконавцем послуг з вивезення побутових відходів спеціально обладнаними для цього транспортними засобами. Згідно зі статтею 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території. Оскільки Замовник процедури закупівлі знаходиться в прямому підпорядкуванні та власності Запорі-зької міської ради, то має в повному обсязі виконувати її рішення. Порядок проведення конкурсу на надання послуг з вивезення побутових відходів затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 16 листопада 2011 року № 1173, згідно з пунктами 30-31 якого організатор конкурсу протягом не більш як п’яти робочих днів з дня проведення конкурсу вво-дить у дію відповідним актом рішення конкурсної комісії щодо визначення переможця конкурсу на певній території населеного пункту, межі якої були визначені умовами конкурсу. З переможцем кон-курсу протягом десяти календарних днів після прийняття конкурсною комісією рішення укладається договір на надання послуг з вивезення побутових відходів на певній території населеного пункту. Згідно з рішенням виконавчого комітету Запорізької міської ради від 28.10.2019 №468 "Про введення в дію рішення конкурсної комісії з визначення Переможця конкурсу з вивезення побутових відходів на території міста Запоріжжя" (копія рішення додається) та рішення Запорізької міської ради від 29.01.2020 № 46 "Про визначення на конкурсних засадах юридичної особи, яка здійснюватиме збирання та перевезення побутових відходів спеціально обладнаними для цього транспортними засо-бами на території міста Запоріжжя" (копія рішення додається) ТОВ "ВЕЛЬТУМ-ЗАПОРІЖЖЯ" було визначено юридичною особою, яка здійснюватиме збирання та перевезення побутових відходів спеці-ально обладнаними для цього транспортними засобами на території міста Запоріжжя строком на 10 років. На підставі пункту 2 вищевказаного рішення виконавчого комітету Запорізької міської ради від 28.10.2019 №468 "Про введення в дію рішення конкурсної комісії з визначення переможця конкурсу з вивезення побутових відходів на території міста Запоріжжя" та вимог пункту 30 Постанови КМУ від 16.11.2011 № 1173 між ТОВ "ВЕЛЬТУМ-Запоріжжя" та Запорізькою міською радою 31.10.2019 укла-дено договір про надання послуг з вивезення побутових відходів на території міста Запоріжжя, який діє з 01.01.2020 та є чинним по теперішній час. Таким чином, власники або наймачі, користувачі, у тому числі орендарі, джерел утворення по-бутових відходів, які розміщені на території міста Запоріжжя в період з 01.01.2020 року до 31.12.2029 року мають укладати договори з виконавцем послуг - юридичною особою, яка уповнова-жена на це органом місцевого самоврядування на конкурсних засадах, а саме з ТОВ «ВЕЛЬТУМ-Запоріжжя». Відповідно до статті 28 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" до повнова-жень органів місцевого самоврядування у сфері житлово-комунальних послуг належить встановлення цін/тарифів на комунальні послуги відповідно до закону. Рішенням виконавчого комітету Запорізь-кої міської ради від 21.10.2022 року № 398 «Про встановлення тарифів на послуги з поводження з побутовими відходами» встановлено тарифи на послуги з поводження з побутовими відходами (вивезення та захоронення), які надає ТОВ «ВЕЛЬТУМ-Запоріжжя» в м. Запоріжжя. На запит ТОВ «ВЕЛЬТУМ-Запоріжжя» від 16.11.2022 року вих. № 706 (копія додається), Департаментом фінансової та бюджетної політики Запорізької міської ради листом від 17.11.2022р. вих.№01.1-01/1117 (копія додається) було повідомлено, що тариф на послугу пово-дження з побутовими відходами у м. Запоріжжя встановлено виключно ТОВ «ВЕЛЬТУМ-Запоріжжя», який є виконавцем послуг з поводження з побутовими відходами у м. Запоріжжя. Враховуючи вищенаведене та те, що ТОВ "ВЕЛЬТУМ-Запоріжжя" є єдиним виконавцем послуг з вивезення побутових відходів, що утворюються на території міста Запоріжжя, який укладає договори про надання послуг з поводження з побутовими відходами з усіма споживачами на території міста (про що свідчить рішення Запорізької міської ради від 29.01.2020 № 46 "Про визначення на конкурс-них засадах юридичної особи, яка здійснюватиме збирання та перевезення побутових відходів спеціа-льно обладнаними для цього транспортними засобами на території міста Запоріжжя", прийняте за результатами проведеного конкурсу відповідно до чинного законодавства), а надання послуг здійсню-ється за затвердженим регульованим тарифом, можна констатувати відсутність альтернативи вибору виконавців послуг на відповідному ринку. Антимонопольним комітетом України у рекомендаціях від 05.12.2019 № 66-рк "Про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції" визначено, що за результатами ґрунтовного дослідження ринків послуг з вивезення побутових відходів, проведеного протягом 2019 було встановлено, що за результатами дослідження ринків послуг з вивезення побутових відходів можна констатувати наявність конкурен-ції на етапі проведення конкурсів органами місцевого самоврядування з визначення виконавців послуг з вивезення побутових відходів. При цьому нормативно-правовими актами у сфері пово-дження з побутовими відходами передбачено, що термін діяльності на цьому ринку монопольно здійснюватиме суб’єкт господарювання, який на конкурсних засадах здобув переваги в бороть-бі внаслідок запропонованих кращих умов надання послуг та меншої ціни порівняно з конкуре-нтами, що визначено органами місцевого самоврядування. Однак з огляду на те, що на момент оголошення відкритих торгів в місті Запоріжжя юри-дичною особою, яка уповноважена органом місцевого самоврядування на конкурсних засадах здійснювати вивезення побутових відходів визначено одну юридичну особу, а саме ТОВ «ВЕЛЬ-ТУМ-Запоріжжя», то подання двох тендерних пропозицій завідомо неможливе. Отже, в замовника немає підстав для застосування конкурсної процедури закупівлі, такої як процедура «відкриті торги» за Законом України «Про публічні закупівлі» для відбору постача-льників комунальних послуг з поводження з побутовими відходами на певній території, адже за-конне право проводити і визначати переможця конкурсного відбору суб’єктів господарювання з надання послуг з вивезення побутових відходів відведено органам місцевого самоврядування. Проведення відкритих торгів із закупівлі послуг з поводження з побутовими відходами призво-дить до порушення прав та законних інтересів ТОВ «ВЕЛЬТУМ-Запоріжжя», оскільки процедура відкритих торгів передбачає покрокове зниження запропонованої учасниками вартості послуг, які є предметом закупівлі, що для ТОВ «ВЕЛЬТУМ-Запоріжжя» є неможливим у зв’язку із затвер-дженням виконавчим комітетом Запорізької міської ради тарифів на послуги з поводженням з по-бутовими відходами для виконавця цих послуг – ТОВ «ВЕЛЬТУМ-Запоріжжя». Відповідно до вище наведеного, ВИМАГАЄМО: 1. Прийняти Вимогу до розгляду. 2. Відмінити закупівлю, що оголошена КНП «Міська лікарня №6» ЗМР (ідентифікатор закупі-влі UA-2022-12-08-011803-a) у зв’язку із неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель. Додатки до вимоги: 1. Рішення виконавчого комітету Запорізької міської ради від 28.10.2019 року №468 «Про введення в дію рішення конкурсної комісії з визначення переможця конкурсу з вивезення побутових відходів на території міста Запоріжжя»; 2. Рішення Запорізької міської ради від 29.01.2020 року №46 «Про визначення на конкурсних засадах юридичної особи, яка здійснюватиме збирання та перевезення побутових відходів спеціально обладнаними для цього транспортними засобами на території міста Запоріжжя»; 3. Рішення виконавчого комітету Запорізької міської ради від 21.10.2022 року № 398 «Про встановлення тарифів на послуги з поводження з побутовими відходами»; 4. Запит ТОВ «ВЕЛЬТУМ-Запоріжжя» від 16.11.2022 року вих. № 706; 5. Лист Департаменту фінансової та бюджетної політики від 17.11.2022р. вих. № 01.1-01/1117 Генеральний директор, т.в.о директора І.В. Бурчак
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Розглянувши вимогу, що надійшла на закупівлю ДК 021:2015 – 90510000-5 - Утилізація сміття та поводження зі сміттям (вивіз та захоронення побутових відходів) повідомляємо наступне: В преамбулі до Закону України «Про публічні закупівлі» зазначено, що цей Закон визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Тобто, спеціальним законом про закупівлі товарів, робіт, послуг за бюджетні кошти є Закон України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року № 922-VIII. Згідно приписів ч.4 ст. 3 Закон України «Про публічні закупівлі», яка має назву «Сфера застосування закону», зазначено наступне: «відносини, пов’язані із сферою публічних закупівель, регулюється виключно цим Законом і не можуть регулюватися іншими законами, крім випадків, встановлених цим Законом. Зміни до цього Закону можуть вноситися виключно законом про внесення змін до цього Закону. Якщо для реалізації положень поданого проекту закону про внесення змін до цього Закону необхідні законодавчі зміни до інших законодавчих актів, такі зміни викладаються в розділі "Прикінцеві положення" (перехідні положення) проекту закону про внесення змін до цього Закону». Таким чином, посилання директора ТОВ «Вельтум-Запоріжжя» на положення Закону України «Про житлово-комунальні послуги» та положення Закону України «Про відходи» є недоречним. Відповідно до п. 47 Постанови Замовник відміняє відкриті торги у разі: 1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг; 2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень; 3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг; 4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили. Враховуючі вище викладене відсутні підстави, щодо відміни оголошення відкриих торгів з особливостями. Визнати вимогу такою, що не задоволена.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 16.12.2022 08:00