• Відкриті торги
  • Мультилотова
  • КЕП

лікарські засоби

Завершена

405 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.2% або 700.00 UAH
Період оскарження: 28.12.2017 15:39 - 09.01.2018 00:00
Вимога
Вирішена

оскарження умов ТД

Номер: 49f80098b8a94be492616595ba75b323
Ідентифікатор запиту: UA-2017-12-28-001944-b.a1
Назва: оскарження умов ТД
Вимога:
Вимагаємо виділити уникальний препарат Омнопон ЗН, розчин для ін’єкцій по 1 мл № 5 виділити в окремий лот та привести у відповідність тендерну документацію.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Ознайомившись з вищезазначеним зверненням згідно Закону України «Про публічні закупівлі» та наказом МЕРТУ від 17.03.2016 №454 « Про затвердження Порядку визначення предмету закупівлі» під час проведення відкритих торгів щодо закупівлі фармацевтичної продукції код ДК 01:2015 – 33600000-6 (лікарських засобів) відповідно до Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку та торгівлі України 17.03.2016 № 454 із змінами «Під час здійснення закупівлі лікарських засобів предмет закупівлі визначається за показником третьої цифри Єдиного закупівельного словника із зазначенням у дужках міжнародної непатентованої назви лікарського засобу (далі - МНН). У разі якщо предмет закупівлі лікарських засобів містить два та більше лікарських засобів, замовником у дужках зазначається МНН кожного Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за МНН, за формою випуску, за дозуванням, за обсягом та/або за місцем поставки лікарських засобів.». Отже, за нормами діючого законодавства Замовник має право (може) визначити окремі частини предмета закупівлі. Тобто, Закон не зобов’язує, а залишає за Замовником торгів альтернативу вибору визначати чи не визначати частини предмета закупівлі, а у разі поділу предмета закупівлі на частини (лоти) залишає право за замовником поділ предмета закупівлі на лоти відповідно до його потреб. З метою проведення закупівлі наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів одномоментно та цілісною номенклатурою Замовником торгів не було проведено поділ закупівлі на частини (лоти). На думку тендерного комітету Закупівля цілісним предметом позитивно вплине на виконання договору про закупівлю за бюджетні кошти, а також може зменшити ризики необґрунтованих оскаржень та відміни процедури в частині лотів. Ризики відміни торгів , враховуючи соціальну важливість саме наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів ( необхідність забезпечення ними онкологічних хворих, хворих при наданні невідкладної медичної допомоги , травмах ) можуть призвести до напруженої ситуації при наданні медичної допомоги населенню. Також, однією із підстав не лотової закупівлі, є доцільність придбання даної продукції у одного постачальника, оскільки це позитивно впливає на формування цінової політики на зазначену продукцію (витрати по транспортуванню, підхід до цінової політики, тощо), на ритмічність і своєчасність здійснення поставок Замовнику та зменшує ризики відміни торгів. Одним з принципів здійснення державних закупівель відповідно до ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» є максимальна економія та ефективність. Згідно з ч. 2 ст. 20 Закону України «Про публічні закупівлі», під час проведення процедури відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи. Стаття 43 Господарського кодексу України передбачає свободу підприємництва, тобто можливість без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, не заборонену законом. Отже, діюче законодавство не містить обмежень щодо участі у відкритих торгах виробників, посередників, фізичних осіб-підприємців, торговців товарами, в той же час виробники товарів не обмежені в можливості здійснювати торгівлю іншими товарами. Крім того, додатково повідомляємо, що замовник торгів визначає предмет закупівлі самостійно, а не за погодженням з усіма чи окремими учасниками процедури закупівлі, які взагалі не мають права впливати на тендерний комітет щодо вибору предмета закупівлі чи його обґрунтування. В нашому випадку, поділ предмета закупівлі не передбачений. Всі потенційні учасники торгів, після оприлюднення відповідного оголошення, можуть надати свою пропозицію, яка буде прийнята і розглянута замовником відповідно до діючого законодавства, а якщо в них немає можливості надати свою пропозицію на торги згідно оприлюдненого оголошення та тендерної документації, то це не означає що замовник зобов’язаний змінити вид предмета закупівлі на їх запит чи запит будь-якого іншого суб’єкта. При всебічному розгляді даного питання, також пропонуємо звернути увагу на Позицію ОКРУЖНОГО АДМІНІСТРАТИВНОГО СУДУ міста КИЄВА про визнання протиправним та скасування рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель Антимонопольного комітету України в частині зобов’язання Замовника усунути порушення шляхом внесення мін до документації, зокрема розділити предмет закупівлі на лоти. (номер судової справи № 2а-19419/10/2670) Згідно додатка 2 до тендерної документації У складі пропозиції учасник надає оригінал гарантійного листа виробника лікарських засобів , яким виробник підтверджує можливість поставки предмету закупівлі цих торгів, у необхідній кількості та в терміни, визначені цією документацією та пропозицією Учасника торгів. У листі від виробника обов’язково зазначається номер оголошення, забезпечення терміну придатності визначеного тендерною документацією та назва замовника торгів. З метою запобігання закупівлі фальсифікатів лікарських засобів іноземного виробництва та отримання гарантій на своєчасне постачання товару у кількості та якості, яких вимагає ця документація, учасник надає оригінал гарантійного листа виробника імпортних лікарських засобів (представництва, філії виробника, якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), яким виробник підтверджує можливість поставки предмету закупівлі цих торгів, у необхідній кількості та в терміни, визначені цією документацією та пропозицією Учасника торгів. У листі від виробника або офіційного представництва в Україні обов’язково зазначається номер оголошення, забезпечення терміну придатності визначеного тендерною документацією та назва замовника торгів. Дана вимога формується Замовником на підставі принципів публічних закупівель (ст. 3 Закону) та з метою: 1. Забезпечення безперебійної та своєчасної поставки життєво необхідних препаратів учасником торгів. Надання гарантійного листа від виробника або його представника є гарантією, що учасник є надійним постачальником та займає стабільну та вагому позицію на фармацевтичному ринку України, що дозволяє йому звернутися до виробника, а він в свою чергу від імені учасника гарантує якість та своєчасну поставку лікарського засобу Замовнику. Внесенням такої вимоги до документації є соціально обґрунтованим, адже неналежне виконання або розірвання договору поставки життєво необхідних лікарських засобів з вини постачальника призведе до загрози здоров’ю та життю окремих груп пацієнтів, численних скарг з боку населення та соціальної напруги в цілому. 2. Забезпечення високої якості препаратів, адже лише безпосередньо виробник продукції може гарантувати Замовнику належну якість та високі показники терміну придатності медикаментів (принцип ефективності та раціональності закупівлі), тому підтвердження дотримання термінів придатності та якості підтверджується гарантійним листом виданого відповідним виробником лікарських засобів. 3. Забезпеченні мінімальної націнки на лікарські засоби, а як наслідок нижчих цінових пропозицій, адже учасник, що співпрацює безпосередньо з виробником за рахунок власних дисконтів по контракту як правило має можливість запропонувати найдешевші ціни. (принцип максимальної економії ) 4. Надання гарантійного листа учасником мінімізує ризик того, що лікарські засоби які постачатимуться учасником отримані ним злочинним шляхом, таким як: контрабанда, крадіжка, незаконний бартер тощо. (принцип законності). Адже лист від виробника підтверджує офіційне походження товару – його виробництво, відповідну сертифікацію, ввезення та територію України, розмитнення, реєстрацію на території України тощо. 5. В разі виникнення конфліктних ситуацій під час виконання договору учасником переможцем пов’язаних з виконанням договору, замовник на виконання гарантійного листа виданого виробником має право звернутися до нього з метою вжиття заходів щодо його повного та всебічного виконання. Крім того, звертаємо Вашу увагу, що гарантійний лист може бути виданий не лише виробником лікарських засобів але й представником, філією виробника. «Представництво» - це право відношення, відповідно до якого одна сторона (представник) на підставі набутих нею повноважень виступає і діє від імені іншої особи, яку представляє, створюючи, змінюючи чи припиняючи безпосередньо для неї цивільні права та обов’язки. Отже, представником вважається юридична особа, яка діє в інтересах іншої особи, тобто комерційним представництвом вважають розповсюдженням, реалізацію та рекламування продукції на користь третьої особи. Тобто, в кожного з виробників є декілька представництв, дистриб’юторів та інших осіб,що здійснюють комерційну діяльність та діють в його інтересах. На сьогодні тендерному комітету Старокостянтинівської центральної районної лікарні не відомо жодного випадку відмови виробника або офіційного представника у наданні гарантійного листа учаснику торгів. Одним з принципів здійснення державних закупівель відповідно до ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» є максимальна економія та ефективність. Згідно з ч. 2 ст. 20 Закону під час проведення процедури відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи. Крім того, відповідно до ч. 1 ст. 43 ГК України, підприємці мають право без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, яку не заборонено законом. Отже, діюче законодавство не містить обмежень щодо участі у відкритих торгах виробників, посередників, фізичних осіб підприємців, торговців товарами, в той же час виробники товарів не обмежені в можливості здійснювати торгівлю іншими товарами.
Статус вимоги: Задоволено