-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Електрична енергія
Закупівля проводиться на очікувану вартість у 2023 році. Усі документи, що готуються учасником, викладаються українською мовою. Якщо учасник торгів не є резидентом України, він може подавати свою пропозицію іноземною мовою та надати переклад українською, завірений нотаріально. Код ДК 021: 2015- 09310000-5 «Електрична енергія»
Завершена
274 800.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 374.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 374.00 UAH
Період оскарження:
07.12.2022 11:34 - 12.12.2022 00:00
Вимога
Є відповідь
оскарження рішення замовника
Номер:
132e798cf1ca4b25bd41687fe0353cc0
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-12-07-006645-a.b1
Назва:
оскарження рішення замовника
Вимога:
відповідно до Постанови КМУ від 17.03.2022 № 300 «Деякі питання забезпечення безперебійного функціонування системи надання електронних довірчих послуг» Удосконаленим електронним підписом (УЕП) (тип носія – незахищений, тип підпису – удосконалений), яким дозволяється використовувати на період воєнного стану на території України та протягом шести місяців з дня його припинення чи скасування відповідно до Постанови КМУ від 17.03.2022 № 300 «Деякі питання забезпечення безперебійного функціонування системи надання електронних довірчих послуг»)
Пов'язані документи:
Замовник
- 47.Протокол відповідь на вимогу ЗЕ.ТЕК.pdf 22.12.2022 15:15
Дата подачі:
19.12.2022 17:47
Вирішення:
Шановний учаснику, повідомляємо що відповідно до п. 52 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених Постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178 (надалі - Особливості ), оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Особливостями передбачено єдиний випадок звернення учасника з вимогою до замовника - п. 51. Визначає, що фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дати їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення шляхом оприлюднення його в електронній системі закупівель.
Ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон), визначає порядок оскарження процедур закупівлі та стосується порядку розгляду скарг, а не вимог учасника.
Частина 2 пункту 43 Особливостей забезпечує право учасника, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні та протоколі розгляду тендерних пропозицій, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через чотири дні дати надходження такого звернення через електронну систему закупівель.
Вимога учасника - ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЗЕ.ТЕК", розміщена в ел. системі під номером UA-2022-12-07-006645-a.b1 від 19.12.2022 17:47 не відповідає нормам Закону та Особливостей, оскільки не стосується надання додаткової інформації про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації та не є вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру, а отже не підлягає розгляду замовником.
Наведена в протоколі про відхилення пропозиції інформація є достатньою, але замовник вважає за потрібне додатково роз’яснити учаснику причини невідповідності його тендерної пропозиції вимогам тендерної документації закупівлі.
Виходячи з вимог пункту 31 частини першої статті 1 та статті 22 Закону, тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону, зокрема інструкцію з підготовки тендерних пропозицій. Водночас замовник у тендерній документації установлює спосіб підтвердження відповідності учасників вимогам згідно із законодавством.
Поряд з цим розгляд тендерних пропозицій на відповідність вимогам тендерної документації здійснюється замовником самостійно у відповідності до статті 29 Закону. Своєю чергою, підстави для відхилення тендерних пропозицій, перелік яких є вичерпним, зазначені у статті 31 Закону.
Відповідно до п. 23 ч. 1 ст. 1 Закону № 2155 «Про електронні довірчі послуги», КЕП — це електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа.
Відповідно до п. 12 ч. 2 ст. 23 Закону № 2155 «Про електронні довірчі послуги», кваліфіковані сертифікати відкритих ключів обов’язково повинні містити, в тому числі, відомості про те, що особистий ключ зберігається в засобі КЕП чи печатки (для кваліфікованого сертифіката електронного підпису чи печатки), тобто на пристрої для безпечного зберігання ключів КЕП.
Таким може бути токен, мережевий криптомодуль, MobileID або смарт-картка. Повний перелік таких засобів та його доповнення розміщуються на WEB-сайті Держспецзв’язку (www.dsszzi.gov.ua).
Частиною 2 ст. 17 Закону № 2155 «Про електронні довірчі послуги», передбачено, що органи держвлади, ОМС, установи державної форми власності для засвідчення чинності відкритого ключа використовують лише кваліфікований сертифікат відкритого ключа, а для реалізації повноважень, спрямованих на набуття, зміну чи припинення прав та/або обов’язків фізичної або юридичної особи відповідно до закону, застосовують виключно засоби КЕП чи печатки, які мають вбудовані апаратно-програмні засоби, що забезпечують захист записаних на них даних від несанкціонованого доступу, від безпосереднього ознайомлення із значенням параметрів особистих ключів та їх копіювання.
Наразі учасники публічних закупівель можуть підписувати свої пропозиції УЕП, якщо інше не передбачено тендерною документацією/умовами закупівлі замовника.
Тож якщо за результатами перевірки електронного підпису чи печатки на сайті ЦЗО з’являється інформація, що тип підпису «удосконалений», то такий підпис не може вважатись кваліфікованим. На цьому наголошує Мінцифри в листі, що коментується.
Відповідно до ч. 3 ст. 12 Закону під час використання ЕСЗ з метою подання тендерних пропозицій/пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог Закону № 851 «Про електронні документи та електронний документообіг» та Закону № 2155 «Про електронні довірчі послуги». Із зазначеного вище випливає, що для цього підходить і УЕП, і КЕП.
Відповідно до п. 3 Порядку розміщення інформації про публічні № 1082 розміщення інформації в ЕСЗ здійснюється шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в ЕСЗ, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце.
Крім того, абз. 3 п. 3 Порядку розміщення інформації про публічні № 1082 вимагає накладання саме КЕП на інформацію після її внесення в електронні поля. Тож, загалом, у ЕСЗ всі суб’єкти повинні користуватись КЕП. Але Закон такого чіткого правила не містить.
Відтак, замовником у тендерній документації закупівлі визначена вимога про накладення учасником на тендерну пропозицію КЕП, яка не була виконана учасником, та не була виправлена протягом 24 годин.
Статус вимоги:
Не задоволено