• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Електрична енергія

Завершена

600 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 000.00 UAH
Період оскарження: 06.12.2022 15:29 - 13.12.2022 00:00
Скарга
Виконана замовником

СКАРГА

Номер: 6013a2b8c4f9447a936e3d4db85ce2a9
Ідентифікатор запиту: UA-2022-12-06-014339-a.a1
Назва: СКАРГА
Скарга:
06 грудня 2022 року Замовником торгів, Відділ житлово-комунального господарства, благоустрою, містобудування та архітектури Райгородської сільської ради (далі – Замовник), було розпочато конкурентну процедуру закупівлі: відкриті торги з особливостями, ідентифікатор закупівлі UA-2022-12-06-014339-a, за предметом: Код ДК 021: 09310000-5 Електрична енергія (далі – Процедура закупівлі/Закупівля), на підставі Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року №922-VIII (далі – Закон) та Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. 15 грудня 2022 року Товариство з обмеженою відповідальністю ЕНЕРА ВІННИЦЯ (далі – Учасник) виявило бажання взяти участь у Закупівлі шляхом подання тендерної пропозиції, оформленої відповідно до вимог тендерної документації та усіх додатків до неї (далі – Тендерна документація). 16 грудня 2022 року відбувся електронний аукціон, після якого електронною системою закупівель було автоматично проведено оцінку тендерних пропозицій учасників на основі критеріїв та методики оцінки, передбачених Замовником у Тендерній документації, та визначено учасників у порядку від найбільш економічно вигідної пропозиції. В результаті своїм протиправним, незаконним рішенням, Замовник здійснив безпідставне відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЕНЕРА ВІННИЦЯ», зокрема в рішенні уповноваженої особи від 22.12.2022 року зазначено, що тендерна пропозиція учасника відкритих торгів з особливостями Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕНЕРА ВІННИЦЯ» не відповідає вимогам тендерної документації Замовника. ТОВ «ЕНЕРА ВІННИЦЯ», як учасник закупівлі, вважає таке рішення незаконне, необґрунтоване, безпідставне, дискримінаційне по відношенню до учасників та таке яке підлягає скасуванню повністю. 19.12.2022 року о 10:46 було оприлюднене рішення Уповноваженої особи й зазначено наступне: «Відповідно до Додатку №4 Тендерної документації, учасник, який надав найнижчу цінову пропозицію за результатами аукціону, повинен заповнити форму "Тендерна пропозиція (комерційна частина)" за результатами аукціону. При чому всі поля обов'язкові для заповнення. Учасник повинен протягом 24 годин розписати усі складові формули зазначені у Додатку №4 з описом та обґрунтуванням підстав.». 20.12.2022 року о 09:42 учасник ТОВ «ЕНЕРА ВІННИЦЯ» надав документи «Додаток 4 Форма пропозиції» та «Лист розяснення щодо надання додатку 4», де був зазначений розрахунок цінової пропозиції за результатами аукціону й заповнені всі поля, які передбачали собою заповнення. Проте просимо взяти до уваги, що тендерною документацією додатком №4 зазначено: «форма, яка складається на фірмовому бланку та подається Учасником у складі тендерної пропозиції та за результатами торгів Переможцем торгів». Отже перерахунок за результатами аукціону учасник зобов’язаний надати, лише після визнання його переможцем. Не зважаючи на це ТОВ «ЕНЕРА ВІННИЦЯ» надає Додаток 4 з розрахунком загальної вартості пропозиції за результатами аукціону. Також просимо взяти до уваги, що хоча уповноважена особа вимагає заповнити усі складові формули зазначені у Додатку №4 з описом та обґрунтуванням підстав, проте Замовник у тендерній документації не передбачив вимогу заповнення формули (окрему вимогу або пропущене поле для заповнення), що зазначена у Додатку №4 тендерної документації. Всі пункти формули вважаємо інформативними та не обов’язковими до заповнення. «Лист розяснення щодо надання додатку 4» передбачає роз’яснення для Замовника: «Відповідно до Додатку 4 тендерної документації «ФОРМА «ТЕНДЕРНА ПРОПОЗИЦІЯ» (КОМЕРЦІЙНА ЧАСТИНА)», передбачено наступне: «форма, яка складається на фірмовому бланку та подається Учасником у складі тендерної пропозиції та за результатами торгів Переможцем торгів». В свою чергу Замовник оприлюднив вимогу про усунення невідповідностей, щодо надання Додатку 4 Учасником не визнав його переможцем. Вимогою про усунення невідповідностей Замовник вимагає від Учасника: «розписати усі складові формули зазначені у Додатку №4 з описом та обґрунтуванням підстав.», проте тендерною документацією не зазначається дана вимога. Спосіб визначення ціни (тарифу) електричної енергії, згідно Додатку №4, передбачає собою складові: «Ц факт = ((Вфакт +Впер+В)/Wфакт)*Кпр, де: Вфакт- фактична вартість купівлі Постачальником обсягів електроенергії Споживача на ринку електричної енергії, яка визначається як сума добутків погодинних обсягів споживання електроенергії Споживача та фактичної ціни за кожну годину доби постачання місяця з урахуванням врегулювання небалансів; Впер – витрати Постачальника на послуги передачі електроенергії, затвержено НКРЕКП. В – витрати Постачальника (плата за послуги Оператора ринку у відповідності до розділу 4 Правил РДН та ВДР, Адміністратора розрахунків, внески на регулювання НКРЕКП, акцизний збір, диспетчеризація НЕК Укренерго, витрати на фінансову гарантію РДД, інші обов’язкові витрати Постачальника згідно з нормативними документами), Wфакт - фактичний обсяг споживання електричної енергії Споживача у розрахунковому місяці Кпр - коефіцієнт прибутковості Постачальника, який обговорюється індивідуально для кожного конкретного підприємства і залежить від наступних чинників: наявність автоматизованої системи комерційного обліку електричної енергії (АСКОЕ) в промислові експлуатації; добового графіка споживання електроенергії, обсягу споживання, оптової ціни електроенергії, графіка оплати і т.д.». Виходячи з цього більшість складових формульного розрахунку Учасник може розрахувати лише після початку постачання електричної енергії, тому заповнення усіх складових формули є неможливим. В разі якщо б тендерною документацією було передбачено заповнення всіх пунктів формули згідно додатку 4 та проекту договору – Учасник звертався б до Замовника з вимогою про внесення змін до тендерної документації. Проте за відсутності вимоги – Учасник має право розцінювати формулу, як інформативну частину тендерної документації. 22 грудня 2022 року Уповноважена особа публікує протокол №147 «ПРОТОКОЛ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ Відділу житлово-комунального господарства, благоустрою, містобудування та архітектури Райгородської сільської ради» на наступних підставах: «1. На підставі ч. 1 ст. 41 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" та ч.2 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» відхилити пропозицію учасника відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі - ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 09310000-5 - Електрична енергія (ідентифікатор оголошення про закупівлю UA-2022-12-06-014339-а) Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕНЕРА ВІННИЦЯ» (код в ЄДРПОУ 41835359)». Повністю не погоджуємось з рішенням уповноваженої особи та наголошуємо на протиправності дій Замовника. Відповідно до пункту 9 статті 26 «Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.». Тобто Замовник має право публікувати вимогу щодо виправлення помилок тендерної пропозиції згідно документів, що надані на етапі прийому пропозицій, а вимога виправлення щодо документів, які надаються переможцем, без визнання Учасника переможцем є повністю абсурдною. Згідно рішення протоколу №147 уповноваженої особи підтверджується, що Учасник «У складі поданої пропозиції подав Лист-погодження із проектом договору та його умовами. Також у складі пропозиції учасник подав Лист-погодження з істотними умовами договору», тобто ТОВ «ЕНЕРА ВІННИЦЯ» погодилась з умовами зазначеними у проекті договору та з істотними умовами договору, в тому числі формулою зазначеною в «Додаток № 1 до договору про постачання електричної енергії споживачу». Далі уповноважена особа зазначає формульний розрахунок, а саме: «Ц факт = ((Вфакт +Впер+В)/Wфакт)*Кпр, де: Вфакт- фактична вартість купівлі Постачальником обсягів електроенергії Споживача на ринку електричної енергії, яка визначається як сума добутків погодинних обсягів споживання електроенергії Споживача та фактичної ціни за кожну годину доби постачання місяця з урахуванням врегулювання небалансів; Впер – витрати Постачальника на послуги передачі електроенергії, затвержено НКРЕКП. В – витрати Постачальника (плата за послуги Оператора ринку у відповідності до розділу 4 Правил РДН та ВДР, Адміністратора розрахунків, внески на регулювання НКРЕКП, акцизний збір, диспетчеризація НЕК Укренерго, витрати на фінансову гарантію РДД, інші обов’язкові витрати Постачальника згідно з нормативними документами), Wфакт - фактичний обсяг споживання електричної енергії Споживача у розрахунковому місяці Кпр - коефіцієнт прибутковості Постачальника, який обговорюється індивідуально для кожного конкретного підприємства і залежить від наступних чинників: наявність автоматизованої системи комерційного обліку електричної енергії (АСКОЕ) в промислові експлуатації; добового графіка споживання електроенергії, обсягу споживання, оптової ціни електроенергії, графіка оплати і т.д.», ТОВ «ЕНЕРА ВІННИЦЯ» надали у складі тендерної пропозиції усі документи, що вимагав Замовник згідно із умовами закупівлі. Натомість, Замовник у Тендерній документації не передбачив вимогу заповнити формулу визначення ціни у складі Додатку 4 та Проекту договору. В разі якщо Замовник хотів отримати точний формульний розрахунок, то це повинно було бути зазначено в тендерній документації до проведення аукціону й уповноважена особа не має права вигадувати вимоги до Учасників під час розгляду тендерних пропозицій. Також просимо звернути увагу, що Замовник в складі формули вимагає зазначити дані, які стосуються розрахунку за фактично надані послуги та поставлений товар, наприклад «Wфакт - фактичний обсяг споживання електричної енергії Споживача у розрахунковому місяці» - фактичний обсяг у розрахунковому місяці може знати лише учасник-переможець після постачання електричної енергії за вже підписаним договором; «Вфакт- фактична вартість купівлі Постачальником обсягів електроенергії Споживача на ринку електричної енергії, яка визначається як сума добутків погодинних обсягів споживання електроенергії Споживача та фактичної ціни за кожну годину доби постачання місяця з урахуванням врегулювання небалансів;»- фактичну вартість купівлі електроенергії електропостачальник може знати лише по закінченню місяця постачання за вже укладеним договором. Отже, наголошуємо повторно, що в разі зазначення в тендерній документації вимоги, щодо заповнення формули з показниками, які можна визначити лише при фактичному постачанні, то Учасники були б вимушені звернутись до Замовника в період прийому пропозицій, але за відсутності даної вимоги усі Учасники приймають формулу як інформативну частину тендерної документації. Таким чином, Замовник неправомірно відхилив тендерну пропозицію Скаржника, чим порушив вимоги статті 31 Закону №922-VIII. Разом з тим, у частині першій статті 5 Закону №922-VIII прямо проголошуються принципи здійснення публічних закупівель – недискримінації учасників та рівне ставлення до них; добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії, ефективності та пропорційності; запобігання корупційним діям і зловживанням. Отже, приймаючи до уваги, що вищевикладені порушення встановленого порядку проведення Процедури закупівлі та оцінки тендерної пропозиції Учасника, в тому числі її неправомірне та необґрунтоване відхилення, суперечать законодавству у сфері публічних закупівель, впливають на об’єктивність визначення Переможця процедури закупівлі, призводять до порушення прав та охорони законом інтересів Учасника – Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕНЕРА ВІННИЦЯ». На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 3, 5, 17, 18, 29, 31 Закону України Просимо: 1. Прийняти зазначену скаргу до розгляду; 2. Призупинити процедуру закупівлі UA-2022-12-06-014339-a на строк, до винесення рішення по скарзі; 3. Прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника скасувати протокольне рішення уповноваженої особи від 22.12.2022 р., щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЕНЕРА ВІННИЦЯ»; 4. Зобов’язати Відділ житлово-комунального господарства, благоустрою, містобудування та архітектури Райгородської сільської ради повторно провести оцінку конкурсних торгів у встановленому Законом порядку.
Пов'язані документи: Учасник Замовник Орган оскарження
Дата розгляду скарги: 04.01.2023 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 28.12.2022 13:56
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 06.01.2023 15:30
Дата виконання рішення Замовником: 06.01.2023 18:41
Коментар замовника щодо усунення порушень: Протоколом уповноваженої особи №155 від 06.01.2022 прийнято рішення 1. Виконати рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель прийнято рішення № 144-р/пк - пз від 04.01.2023 року 2. Скасувати рішення про визначення рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю "ПРОМ ЕЛЕКТРО СЕРВІС" переможцем процедури закупівлі переможцем процедури закупівлі 3. Визначити переможцем відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі - ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 09310000-5 - Електрична енергія (ідентифікатор оголошення про закупівлю UA-2022-12-06-014339-а) учасника закупівлі – Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕНЕРА ВІННИЦЯ» (код в ЄДРПОУ 41835359) (далі - переможець). 4. Ухвалити рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем відкритих торгів з особливостями. 5. Протягом одного дня з дня ухвалення цього рішення оприлюднити через авторизований електронний майданчик на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та Законом, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. 6. Укласти договір про закупівлю з переможцем відкритих торгів з особливостями у строк визначений Законом.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕНЕРА ВІННИЦЯ", Обертюх Тетяна Степанівна 380952869110 INFO@VIN.ENERA.UA http://vin.enera.ua