• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Охоронні послуги (послуги охоронних підприємств з моніторингу сигналів тривоги, що надходять з пристроїв охоронної сигналізації, встановлених в приміщеннях органів та установ Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції, які знаходяться в межах території Чернівецької області, послуги «тривожної» кнопки) за ДК 021:2015 - 79710000-4 (Охоронні послуги)

Завершена

113 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 565.00 UAH
Період оскарження: 05.12.2022 15:33 - 10.12.2022 00:00
Вимога
Відхилено

Дискримінаційні умови

Номер: 0f261335b31842e6be371ab49fe45237
Ідентифікатор запиту: UA-2022-12-05-013532-a.c1
Назва: Дискримінаційні умови
Вимога:
Шановний Замовнику, в додатку 2 “Інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі” зазначені вимоги до надавача охоронних послуг, а саме надання копій сертифікатів ДСТУ EN 50518-2019, ДСТУ GLC/TS 50131-7:2014 та ДСТУ EN16763:2017. Зазначені сертифікати не передбачені вимогами нормативних документів щодо провадження охоронної діяльності (Ліцензійні умови, Закон “Про охоронну діяльність”), тобто не являються обов’язковими. Крім цього згідно наявних даних щодо суб’єктів охоронної діяльності, що мають ці сертифікати, жоден з суб’єктів підприємництва в сфері охоронних послуг не має зазначених сертифікатів. Виходячи з викладеного зазначені вище вимоги тендерної документації порушують принципи добросовісної конкуренції (обмежують коло потенційних учасників) та створюють штучні переваги для державних суб’єктів охоронної діяльності. Зазначені сертифікати можуть видаватися лише Центром сертифікації МВС. Крім цього згідно Закону “Про публічні закупівлі” тендерна документація не повинна містити вимоги, що не передбачені законодавством. З метою забезпечення основних принципів публічних закупівель вимагаємо виключити з тендерної документації зазначені вище вимоги до надавача охоронних послуг, викладені у Додатку 2.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику. Метою будь-яких закупівель є, в першу чергу, придбання надійних та якісних товарів, робіт і послуг. Для підтвердження відповідності продукції/робіт/послуг, закупівля яких планується, вимогам щодо їх якості, покупець може вимагати від постачальників, у тому числі, сертифікат відповідності. У свою чергу постачальник, з метою підтвердження встановлених вимог до товарів, робіт чи послуг, які він пропонує на ринку, може звернутись до будь-якого спеціалізованого органу з оцінки відповідності, який в установленому порядку акредитований національним органом України з акредитації у відповідній сфері. Не сертифікована продукція/робота/послуга може поступатися за якістю аналогічній за кваліфікаційними критеріями та характеристиками сертифікованій. Державні стандарти України (ДСТУ) - це нормативні документи, які діють на території України і застосовуються усіма підприємствами незалежно від форми власності та підпорядкування, громадянами - суб'єктами підприємницької діяльності, міністерствами (відомствами), органами державної виконавчої влади, на діяльність яких поширюється дія стандартів. Не впровадження в дію Державних стандартів України підприємствами, установами та організаціями може свідчити про їх неспроможність та (або) небажання підвищувати та підтверджувати рівень якості своєї продукції (товарів, робіт, послуг) на ринку. Згідно пункту 20 частини 1 статті 1 Закону України «Про стандартизацію» стандарт - нормативний документ, заснований на консенсусі, прийнятий визнаним органом, що встановлює для загального і неодноразового використання правила, настанови або характеристики щодо діяльності чи її результатів, та спрямований на досягнення оптимального ступеня впорядкованості в певній сфері. В свою чергу дія ДСТУ EN 50518-2019, ДСТУ CLC/TS 50131-7:2014, ДСТУ EN 16763:2017 поширюється на всі підприємства незалежно від форми власності, які займаються діяльністю, що є предметом закупівлі. Разом з тим, підприємства незалежно від форми власності, які займаються діяльністю, що є предметом закупівлі, мають можливість і можуть отримати вказані сертифікати в порядку, визначеному чинним законодавством України. Ви як Замовник у вимозі самі вказуєте, що «зазначені сертифікати можуть видаватися лише Центром сертифікації МВС». Тобто, такі сертифікати визначені чинним законодавством (передбачені стандартами – нормативними документами) і їх можна отримати від Центру сертифікації Міністерства внутрішніх справ України. Також зазначаємо, що у п. 2.1. проєкту договору, що є складовою тендерної документації зазначено, що Виконавець повинен надати Замовнику Послуги, якість яких відповідає вимогам Замовника щодо технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі. Беручи участь у закупівлі учасник погоджується з умовами проєкту договору. Статтею 24 закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» визначена добровільна оцінка відповідності, а саме ч.2. цієї статті добровільна оцінка відповідності здійснюється на добровільних засадах, в будь-яких формах, включаючи випробування, декларування відповідності, сертифікацію та інспектування, та на відповідність будь-яким заявленим вимогам. Тому ми, як замовник відповідних послуг/робіт, відповідно до ч. 5 статті 23 ЗУ "Про Публічні закупівлі" можемо вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Враховуючи вищезазначене, Замовник, цим самим, прагне до співробітництва з Учасниками, які в своїй діяльності керуються та дотримуються стандартів, які забезпечують впевненість Замовників в якості та безпечності наданих послуг. Це надає додаткову впевненість Замовнику в тому, що надані учасником послуги, відповідатимуть вимогам нормативних актів, будуть виконуватися якісно та професійно, а сам Учасник постійно вживає відповідні заходи з поліпшення якості послуг, які він надає. Замовником проаналізовано практику рішень АМКУ щодо вимог замовників стосовно різного роду сертифікатів, при цьому з'ясовано, що АМКУ не бачить в діях замовників дискримінаційних дій та порушень ЗУ "Про Публічні закупівлі", у разі якщо сертифікат відповідає предмету закупівлі. І на останнє: Постановою Верховного Суду України від 29.01.2021 по справі № 640/1042/19 зазначено, що незгода суб’єкта господарювання з умовами тендерної документації закупівлі, в якій він має намір взяти учать, як і невідповідність тендерної пропозиції суб’єкта господарювання вказаним вимогам, не є підставою для визначення умов тендерної документації дискримінаційними.
Статус вимоги: Відхилено