44221000-5 Вікна, двері та супутні вироби (Металопластикові вікна в асортименті) - відповідно до НАКАЗУ МРЕТСГУ №1082 від 11.06.2020 визначення предмета закупівлі товару за ЄЗС, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі).Усі документи, що входять до складу тендерної пропозиції мають бути складені українською мовою. Оцінка тендерних пропозицій здійснюється на основі критерію „Ціна”. Питома вага – 100%. Тендерна документація з придбання газу нафтового скрапленого для побутових потреб розроблена з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, визначених постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 року № 1178 (зі змінами).
Завершена
699 950.30UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 6 999.50 UAH
Період оскарження:05.12.2022 14:55 - 10.12.2022 00:00
Вимога
Є відповідь
Оскарження
Номер:8877cbfdc08c49c6be83b8b35ddffe36
Пов'язана кваліфікація:ФОП "ОБОЛОНКОВ ІГОР МИКОЛАЙОВИЧ", UA-EDR 2846707377
Ідентифікатор запиту:UA-2022-12-05-012370-a.c1
Назва:Оскарження
Вимога:
Ціна учасника ФОП "ОБОЛОНКОВ ІГОР МИКОЛАЙОВИЧ" була визначена електронною системою закупівель, як найбільш економічно вигідна. Однак, за результатами розгляду, Замовник дискваліфікував даного учасника через накладання учасником підпису не КЕП ,а УЕП.
Шановний замовнику, вимагаючи накладення кваліфікованого електронного підпису (КЕП) Ви порушуєте Закон, оскільки відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 03.03.2020 № 193 «Про реалізацію експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів» фізичні, юридичні особи і представники юридичних осіб, які є клієнтами Надавача мають змогу створювати удосконалені електронні підписи і печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів. Строк чинності відповідних сертифікатів до 05.03.2022, окрім кола суб’єктів визначених абз.2 ч.2 статті 17 Закону України «Про електронні довірчі послуги» від 05.10.2017 №2155-VIII. У зв’язку з цим,Учасникам (окрім кола суб’єктів визначених абз.2 ч.2 статті 17 Закону України «Про електронні довірчі послуги» від 05.10.2017 №2155-VIII) до 05.03.2022 дозволяється використовувати або кваліфікований електронний підпис на захищеному типі носія (КЕП) або удосконалений електронний підпис на незахищеному типі носія (УЕП). Вимагаючи підпис КЕП ви обмежуєте конкуренцію та створюєте дискриманційні вимоги до уачсників.
Згідно з ч.1 ст.2 Закону України «Про публічні закупівлі»: «Під час здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому цієї частини, замовники повинні дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, установлених цим Законом, та можуть використовувати електронну систему закупівель з метою відбору постачальника товару (товарів), надавача послуги (послуг) та виконавця робіт для укладення договору».
Під час здійснення Закупівель Замовники повинні дотримуватися таких принципів здійснення закупівель: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Таким чином, при використані електронної системи Замовник має дотримуватися основних принципів здійснення закупівель та порядку їх проведення.
Керуючись вищенаведеним, вважаємо дану дискваліфікацію безпідставною.
Виходячи з вищевикладеного,
ПРОШУ:
1. Зобов’язати Замовника скасувати рішення щодо дискваліфікації учасника ФОП "ОБОЛОНКОВ ІГОР МИКОЛАЙОВИЧ та під час здійснення допорогових закупівель діяти виключно у рамках Закону, яким передбачено дотримуватися принципів здійснення закупівель.
2. Розглянути це звернення та надати відповідь у встановлені законом строки.
Вирішення:Щодо оскарження рішення Замовника
Розглянувши вимоги Фізичної особи - підприємця ОБОЛОНКОВА ІГОРА МИКОЛАЙОВИЧА (далі - ФОП ОБОЛОНКОВ І.М) щодо оскарження рішення Замовника про визначення переможця у закупівлі за процедурою відкритих торгів за предметом «Металопластикові вікна в асортименті» код ДК 44220000-8 Столярні вироби (Ідентифікатор закупівлі UA-2022-12-05-012370-a), ГУ ДСНС України у Запорізькій області (далі – Замовник) вважає вимоги скарги необґрунтованими і такими, що не підлягають задоволенню з наступних підстав.
Так, у своєму зверненні ФОП ОБОЛОНКОВ І.М., як на підставу неправомірності відхилення його тендерної пропозиції, посилається на постанову Кабінету Міністрів України від 03.03.2020 № 193 «Про реалізацію експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів» (далі – постанова КМУ № 193).
Але, слід зазначити, що в пункті 1 постанови КМУ № 193 зазначено наступне, погодитися з пропозицією Міністерства цифрової трансформації та Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації стосовно реалізації експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів (далі - експериментальний проект).
Експериментальний проект реалізується до дня набрання чинності змінами до Закону України “Про електронні довірчі послуги” щодо врегулювання використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, але не пізніше ніж до 5 березня 2022 року.
Виходячи з аналізу зазначеного нормативно-правого акту слід дійти висновку, що своїм правом на використання удосконаленого електронного підпису учасник процедури закупівлі, яким в даному випадку є ФОП ОБОЛОНКОВ І.М., міг скористатись до конкретно визначеної дати – 05.03.2022 року, після настання якої, для здійснення електронної взаємодії, електронної ідентифікації та автентифікації фізичних, юридичних осіб і представників юридичних осіб, законодавством передбачено використання користувачами електронних довірчих послуг виключно кваліфікованих електронних підписів.
Вимогами ч. 3 ст.12 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій/пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги".
Відповідно до частини 1 статті 7 Закону України від 22.05.2003 № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» (із змінами, унесеними Законом від 05.10.2017 № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги», далі – Закон № 2155), оригіналом електронного документа вважається електронний примірник документа з обов’язковими реквізитами, у тому числі з електронним підписом автора або підписом, прирівняним до власноручного підпису.
До власноручного підпису прирівнюється тільки КЕП. Він має таку саму юридичну силу, як і власноручний підпис, та має презумпцію його відповідності власноручному підпису (п. 4 ст. 18 Закону № 2155).
Згідно роз’яснень Міністерства цифрової трансформації України (листом від 16.02.2021 № 1/06-3-1587), якщо за результатом перевірки електронного підпису засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки надає інформацію, що тип підпису «удосконалений», то такий електронний підпис не може вважатися кваліфікованим.
Статтею 22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено вимоги до тендерної документації, що оприлюднюється замовником під час оголошення процедури закупівлі.
Зокрема ч.2 ст.22 містить вимогу щодо наявності у тендерній документації «Інструкції з підготовки тендерних пропозицій» (п.1 ч.2 ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі»).
На виконання вимог п.1. ч. 2 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням вимог встановлених ч.3 ст. 12 цього Закону, Замовником під час оголошення процедури закупівлі у формі відкритих торгів з особливостями за предметом «Металопластикові вікна в асортименті» код ДК 44220000-8 Столярні вироби (ідентифікатор UA-2022-12-05-012370-a) у тендерній документації розділ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» була встановлена вимога щодо подання учасниками документів тендерної пропозиції у формі електронних документів та накладення електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису.
Проте, ФОП ОБОЛОНКОВИМ І.М. було проігноровано дану вимогу Замовника (відповідно до здійсненої перевірки електронного ключа яким підписано тендерну пропозицію на сайті центрального засвідчувального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify), у зв’язку з чим тендерну пропозицію вказаного учасника відхилено, оскільки вона не відповідала встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Підсумовуючи вищенаведене, Замовник дотримуючись принципу об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, цілком правомірно відхилив тендерну пропозицію ФОП ОБОЛОНКОВА І.М., оскільки останнім не були виконані вимоги встановлені у тендерній документації, а відтак підстави для задоволення скарги відсутні.