-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання (Послуги з технічного обслуговування та поточного ремонту ТЗ в м. Харків)
50112000-3 Послуги з ремонту і технічного обслуговування автомобілів (Послуги з технічного обслуговування та поточного ремонту ТЗ в м. Харків) - 1 послуга. Під час проведення процедур закупівель тендерна пропозиція та усі документи, що готуються учасником, викладаються українською мовою. У разі подання Учасниками документів, що складені іноземною мовою, переклади цих документів є не обов’язковими.
Завершена
530 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 650.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 650.00 UAH
Період оскарження:
02.12.2022 19:01 - 12.12.2022 00:00
Скарга
Відхилено
Скарга на неправомірні рішення, дії чи бездіяльність Замовника
Номер:
d2b466b5e69b45e4a777b9f2ba0d1ae2
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-12-02-017399-a.b6
Назва:
Скарга на неправомірні рішення, дії чи бездіяльність Замовника
Скарга:
Скарга на рішення про відхилення тендерної пропозиціі.
Пов'язані документи:
Учасник
- IMG_0001.jpg 23.12.2022 13:37
- IMG_0002.jpg 23.12.2022 13:37
- IMG_0003.jpg 23.12.2022 13:37
- IMG_0004.jpg 23.12.2022 13:37
- Рішення від 27.12.2022 № 7770.pdf 27.12.2022 15:05
- Інформація про резолютивну частину рішення від 02.01.2023 № 33.pdf 02.01.2023 16:32
- Рішення від 02.01.2023 № 33.pdf 05.01.2023 11:49
- Пояснення в АМК_3.docx 29.12.2022 10:21
- Пояснення в АМК_3_1.pdf.p7s 29.12.2022 10:21
Дата прийняття скарги до розгляду:
23.12.2022 13:41
Дата розгляду скарги:
02.01.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
27.12.2022 15:08
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
05.01.2023 11:49
Вимога
Відхилено
На умови закупівлі
Номер:
fbf34c9802f245418eef866f3cd4f0a9
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-12-02-017399-a.c5
Назва:
На умови закупівлі
Вимога:
Шановний Замовнику!
Вами в графі 2 "Наявність в Учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій" Додатку № 2 до Тендерної документації в п. 2 зазначено вимогу про наявність в потенційного учасника процедури закупівлі "Дійсного "Атестату Виробництва".
При цьому, раніше Вами було задоволено вимогу, в якій Вас просили привести до вимог законодавства умови тендерної документації і виключити положення про необхідність подання учасником процедури закупівлі Атестату Виробництва, оскільки для суб'єктів господарювання, які надають послуги з ремонту і технічного обслуговування транспортних засобів, обов'язок отримання зазначеного документу законодавчо не закріплено.
Незважаючи на вказане, Вами були внесені зміни лише до Розділу 4 Додатку 1 до Тендерної документації. При цьому, вказані зміни не були внесені до Додатку № 2 до Тендерної документації.
З огляду на вказане, вчергове звертаю Вашу увагу на те, що як вже було зазначено вище, вказана вимога є незаконною, оскільки обмежує коло потенційних учасників закупівлі за рахунок виставлення Вами вимоги про надання документа, обов'язок отримання якого для учасників закупівлі законодавством не передбачено. Окрім того, вимога про надання Атестату Виробництва в якості підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям процедури закупівлі також є незаконною. Частина 2 статті 16 ЗУ "Про публічні закупівлі" визначає вичерпний перелік кваліфікаційних критеріїв, які організатор процедури закупівлі може виставити для учасника. До них відносяться: наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Можливості виставлення додаткових кваліфікаційних критеріїв у вигляді надання будь-яких інших додаткових документів, в тому числі і Атестату Виробництва, а ні ст. 16 ЗУ "Про публічні закупівлі", а ні ЗУ "Про публічні закупівлі" в цілому не передбачають. З огляду на вказане, визначення такого кваліфікаційного критерію, як надання учасником закупівлі дійсного Атестату Виробництва, також є незаконним оскільки не передбачене чинним законодавством, яке регулює порядок проведення процедури закупівлі та обмежує коло потенційних учасників. В зв'язку з викладеним, прошу Вас, привести умови Тендерної документації у відповідність з чинним законодавством і усунути допущені порушення.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
09.12.2022 22:09
Вирішення:
Шановний Учасник!
Як вже надавалися роз’яснення з приводу документів, зазначених у Вашому зверненні, то вимога Замовника, щодо подання Учасниками документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, зокрема дійсного «Атестату Виробництва», не є дискримінаційною, не заборонена іншими нормативно-правовими актами чинного законодавства України, а є підтвердженням того, що пропоновані Учасниками закупівлі товари, послуги чи роботи за своїми технічними характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації.
Зокрема, Атестація виробництва – це оцінка можливостей підприємства (технічних) щодо здатності випускати продукцію стабільної якості відповідно до вимог ДСТУ, СОУ, Технічних умов (ТУ), ГОСТ, регламентів, інструкцій, технічних завдань, конструкторської документації та інших нормативних документів, які пред’являють вимоги до продукції що випускається), або щодо надання послуг.
Таким чином, хоча виробництво не підлягає обов’язковій атестації, це не позбавляє учасника можливості отримати відповідний документ у добровільному порядку з тим, щоб дотриматися умов конкурсу (торгів).
Дуже вдячні за питання!
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
На умови закупівлі
Номер:
f97298d569ce47fb94b1ffc21147e04c
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-12-02-017399-a.c4
Назва:
На умови закупівлі
Вимога:
Шановний Замовнику! Вами в Розділі 4 "Вимоги до якості" Додатку № 1 до Тендерної документації, було встановлено вимогу про те, що учасник закупівлі в складі тендерної пропозиції повинен надати: "... оригінал сертифікату відповідності на систему управління якістю послуги з ремонту та технічного обслуговування транспортних засобів відповідно ДСТУ ISO 9001:2018 та дійсний Атестат Виробництва щодо стану виробництва надання відповідних послуг."
Звертаю Вашу увагу, що така вимога є дискримінаційною і такою, що обмежує коло потенційних учасників закупівлі. Так, ЗУ "Про публічні закупівлі" та Тендерна документація визначають, що учасник звільняється від обов'язку подання документів, які вимагаються тендерною пропозицією, якщо в такого учасника відсутній обов'язок в їх отриманні.
З огляду на вказане слід зазначити, що станом на сьогоднішній день чинне законодавство України не передбачає для суб'єктів господарювання, які надають послуги з ремонту та технічного обслуговування транспортних засобів обов'язкового проходження атестації виробництва.
Окрім того, Вами вимагається подання сертифікату відповідності, наявність якого в складі тендерної пропозиції також покликана підтвердити якість послуг, котрі надаються учасником. При цьому, допущене Вами формулювання не передбачає альтернативи у вигляді вимоги подання в складі тендерної пропозиції одного з двох документів (сертифікат відповідності або атестат виробництва), а передбачає обов'язок подання обох документів.
Тобто, Ваша вимога про надання в складі тендерної пропозиції і сертифікату відповідності на систему управління якістю послуги з ремонту та технічного обслуговування транспортних засобів відповідно ДСТУ ISO 9001:2018, і Атестату Виробництва щодо стану виробництва надання відповідних послуг є некоректною (з огляду на те, що Замовник не визначає, який саме Атестат Виробництва вимагається) та дискримінаційною, оскільки вимагає від потенційних учасників подання в складі тендерної пропозиції документів, обов'язок отримання яких для учасників чинним законодавством не передбачено.
Вказане є порушенням вимог ЗУ "Про публічні закупівлі".
Аналогічну Вимогу стосовно умов тендерної документації закупівлі Вами було задоволено і внесено до зміни до тендерної документації. При цьому, Вами не було приведено у відповідність до прийнятого рішення і не внесено змін до Тендерної документації Лоту №1, де вимоги про надання зазначених вище документів досі міститься.
Також, Вами в графі 2 "Наявність в Учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій" Додатку № 2 до Тендерної документації в п. 2 також зазначено вимогу про наявність "Дійсного "Атестату Виробництва".
Як вже було зазначено вище, вказана вимога є незаконною, оскільки обмежує потенційне коли учасників закупівлі за рахунок виставлення Вами вимоги про надання документа, обов'язок отримання якого для учасників закупівлі законодавством не передбачено.
Окрім того, вимога про надання Атестату Виробництва як підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям процедури закупівлі також є незаконною. Частина 2 статті 16 ЗУ "Про публічні закупівлі" визначає вичерпний перелік кваліфікаційних критеріїв, які організатор процедури закупівлі може виставити для учасника. До них відносяться: наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Можливості виставлення додаткових кваліфікаційних критеріїв у вигляді надання будь-яких інших додаткових документів а ні ст. 16 ЗУ "Про публічні закупівлі", а ні ЗУ "Про публічні закупівлі" в цілому не передбачають.
З огляду на вказане, визначення такого кваліфікаційного критерію, як надання учасником закупівлі дійсного Атестату Виробництва, також є незаконним оскільки не передбачене чинним законодавством, яке регулює порядок проведення процедури закупівлі та обмежує потенційне коло учасників.
З огляду на вказане, прошу Вас, привести умови Тендерної документації у відповідність з чинним законодавством і усунути допущені порушення.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
09.12.2022 21:59
Вирішення:
Шановний Учасник! Відповідно до пункту 3 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон) у тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби — плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною 4 статті 5 Закону.
Згідно з частиною 5 статті 23 Закону, Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Як відомо, з 01.01.2018 сертифікація в Україні є необов’язковою. Відповідно до наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 26.01.2018 № 93, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16.02.2018 за № 194/31646, про визнання такими, що втратили чинність, деяких наказів, скасовано накази Державного комітету України по стандартизації, метрології та сертифікації, Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики та Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, які регламентували положення обов’язкової сертифікації.
Відповідно до частини 4 статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Згідно з пунктом 4 частини 1 та частиною 4 статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами: недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Згідно з позицією Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі — Колегія), що викладена, зокрема, в рішеннях від 09.09.2020 № 16980-р/пк-пз, від 01.06.2020 № 10800-р/пк-пз, від 23.10.2019 № 15333-р/пк-пз та інших, не є дискримінацією встановлення умови надання учасниками у складі тендерної пропозиції згаданих документів.
Питанням оскарження відповідно до цих рішень було те, що за твердженнями учасників така умова є дискримінаційною, і виконати її можуть лише ті учасники, які вже мають виготовлені такі сертифікати.
Колегія суддів Касаційного адміністративного суду Верховного суду згідно з постановою від 24.06.2020 у справі № 826/15639/17 (далі — постанова № 826/15639/17) виклала позицію, що, хоча виробництво не підлягає обов’язковій сертифікації, це не позбавляє учасника можливості отримати сертифікат у добровільному порядку з тим, щоб дотриматися умов конкурсу (торгів).
Таким чином, можливість встановлення замовниками в тендерній документації умови надання учасниками у складі тендерної пропозиції сертифікатів відповідності чи сертифікатів якості передбачена нормами чинного законодавства, зокрема Законом, та в свою чергу не є дискримінаційною і не заборонена іншими нормативно-правовими актами.
Щодо не внесення відповідних змін до тендерної документації Лоту №1. Дякуємо за Ваше зауваження. У зв’язку з Вашим зауваженням, Замовником будуть внесені відповідні зміни до тендерної документації, а саме: зміни до тендерної документації Лоту №1.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Вирішена
Вимога про усунення дискримінаційних вимог
Номер:
557b0e4f20ce4ae7badc1d5f05b94657
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-12-02-017399-a.a3
Назва:
Вимога про усунення дискримінаційних вимог
Вимога:
Шановний Замовнику! Вами в Розділі 4 "Вимоги до якості" Додатку № 1 до Тендерної документації, було встановлено вимогу про те, що учасник закупівлі в складі тендерної пропозиції повинен надати: "... оригінал сертифікату відповідності на систему управління якістю послуги з ремонту та технічного обслуговування транспортних засобів відповідно ДСТУ ISO 9001:2018 та дійсний Атестат Виробництва щодо стану виробництва надання відповідних послуг."
Звертаю Вашу увагу, що така вимога є дискримінаційною і такою, що обмежує коло потенційних учасників закупівлі. Так, ЗУ "Про публічні закупівлі" та Тендерна документація визначають, що учасник звільняється від обов'язку подання документів, які вимагаються тендерною пропозицією, якщо в такого учасника відсутній обов'язок в їх отриманні.
З огляду на вказане слід зазначити, що станом на сьогоднішній день чинне законодавство України не передбачає для суб'єктів господарювання, які надають послуги з ремонту та технічного обслуговування транспортних засобів обов'язкового проходження атестації виробництва.
Окрім того, Вами вимагається подання сертифікату відповідності, наявність якого в складі тендерної пропозиції також покликана підтвердити якість послуг, котрі надаються учасником.
При цьому, допущене Вами формулювання не передбачає альтернативи у вигляді вимоги подання в складі тендерної пропозиції одного з двох документів (сертифікат відповідності або атестат виробництва), а передбачає обов'язок подання обох документів.
Тобто, Ваша вимога про надання в складі тендерної пропозиції і сертифікату відповідності на систему управління якістю послуги з ремонту та технічного обслуговування транспортних засобів відповідно ДСТУ ISO 9001:2018, і Атестату Виробництва щодо стану виробництва надання відповідних послуг є некоректною (з огляду на те, що Замовник не визначає, який саме Атестат Виробництва вимагається) та дискримінаційною, оскільки вимагає від потенційних учасників подання в складі тендерної пропозиції документів, обов'язок отримання яких для учасників чинним законодавством не передбачено.
Вказане є порушенням вимог ЗУ "Про публічні закупівлі".
З огляду на вказане, прошу Вас, привести умови Тендерної документації у відповідність з чинним законодавством і усунути допущені порушення.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
07.12.2022 21:56
Вирішення:
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 04.03.2015 року №83 «Про затвердження переліку об’єктів державної власності, що мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави», УДЦР є підприємством яке має стратегічне значення для економіки та безпеки Держави.
Відповідно до ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник вимагає від учасників закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Частина 2 ст. 16 Закону вимагає від Замовника уставити один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв.
З урахуванням вищевикладеного, Замовник вимагає від учасників документальне підтвердження інформації про наявність у учасників закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій необхідних Замовнику.
У зв’язку з Вашим зверненням, Замовником будуть внесені зміни до Розділу 4 "Вимоги до якості" Додатку № 1 до Тендерної документації.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Відхилено
вимога щодо "Атестату виробництва"
Номер:
a884edf12c574d1d9db033dce1c8597a
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-12-02-017399-a.c2
Назва:
вимога щодо "Атестату виробництва"
Вимога:
Після внесення змін в Тендерну документацію Замовника, вимога надати «Атестат виробництва» (п. 2.2 Додаток №2) не скасована.
Згідно до ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» учасниками процедури закупівлі повинна надаватися документально підтверджена інформація про їх відповідність одному або декільком кваліфікаційним критеріям, а саме:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Однак жодними законотворчими актами України не передбачене обов’язкове отримання «Атестату виробництва» на виконання робіт з технічного обслуговування і поточного ремонту ТЗ. Таким чином вимога Замовника штучно звужує коло учасників до тих, що добровільно отримали «Атестат виробництва» і суперечить принципам ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі»
Просимо Вас надати інформацію, згідно якого нормативно-правового акту Учасник в обов’язковому порядку повинен мати «Атестат виробництва» або скасувати дану вимогу, так як вона не відповідає законним кваліфікаційним вимогам
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
07.12.2022 13:44
Вирішення:
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 04.03.2015 року №83 «Про затвердження переліку об’єктів державної власності, що мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави», УДЦР є підприємством яке має стратегічне значення для економіки та безпеки Держави.
Відповідно до ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник вимагає від учасників закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Частина 2 ст. 16 Закону вимагає від Замовника уставити один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв.
Замовник переконаний, що подання учасником дійсного «Атестату виробництва» є документальним підтвердженням інформації про наявність у учасника закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Вимога щодо атестації виробництва
Номер:
d1a2c0dc3ebb4aeba9114cee2bb1f78d
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-12-02-017399-a.b1
Назва:
Вимога щодо атестації виробництва
Вимога:
Замовником вимагається у складі Тендерної Документації надати:
- свідоцтво або сертифікат або атестат (Дозвіл) на виконання робіт з технічного обслуговування і поточного ремонту ТЗ або Декларація відповідності МТЗ роботодавця вимогам законодавства з питань охорони праці;
- дійсний «Атестат Виробництва»;
Законотворчими актами України не передбачена обов’язкова сертифікація, атестація чи отримання Дозволу або інших дозвільних документів і декларацій відповідності на виконання робіт з технічного обслуговування і поточного ремонту ТЗ. Тому вимога Замовника не правомірна, порушує права Учасника, штучно звужує коло учасників і суперечить принципам ст. 3 Закону України "Про публічні закупівлі", а саме:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія та ефективність;
- відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
- недискримінація учасників;
- об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Сподіваємось на взаєморозуміння і враховуючи вищевикладене просимо скасувати дану вимогу, так як вона не відповідає законним кваліфікаційним вимогам.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
05.12.2022 11:25
Вирішення:
Згідно приписів частини 2 пункту 45 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, у разі закупівлі послуг або робіт замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційному критерію (кваліфікаційним критеріям) відповідно до статті 16 Закону України ««Про публічні закупівлі».
У зв’язку з Вашим зверненням в Тендерну документацію будуть внесені зміни, у тому числі, щодо подання учасниками процедури закупівлі документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі».
Статус вимоги:
Відхилено