-
Відкриті торги з особливостями
-
Мультилотова
-
КЕП
- 3
Закупівля електричної енергії
Торги не відбулися
10 237 100.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 6 130.00 UAH
мін. крок: 0.1% або 6 130.00 UAH
Період оскарження:
02.12.2022 15:53 - 08.12.2022 00:00
Вимога
Відхилено
щодо невідповідності вимог тендерної документації положенням та нормам чинного законодавства:
Номер:
6cb30456fed943b3b35ed91ede075baa
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-12-02-015205-a.b1
Назва:
щодо невідповідності вимог тендерної документації положенням та нормам чинного законодавства:
Вимога:
1. Відповідно до п. 3.2 ч. 3 розділу 3 тендерної документації з метою дотримання вимог п.18 Особливостей, уникнення порушення п.21 Особливостей переможець в строк чотирьох днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір надає замовнику документи та інформацію, необхідні для укладення договору про закупівлю, а саме: заповнений проєкт договору з усіма додатками з урахуванням результатів аукціону (Додаток 5 до Тендерної документації). Переможець надає замовнику документи (інформацію), вказані в даному пункті тендерної документації, поштою або особисто за адресою, що вказана в п.2.2 розділу 1 тендерної документації. Неподання документів та інформації, передбачених п.3.2 розділу 6 тендерної документації для укладення договору про закупівлю, буде вказувати про виникнення обставин неукладення договору про закупівлю з вини учасника, а саме: відмову від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю та підлягає відхиленню на підставі абзацу 2 підпункту 3 пункту 41 Особливостей.
Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 року №1178 (далі - Особливості) та Закон України «Про публічні закупівлі» не встановлюють вимоги щодо надання переможцем заповненого проекту договору протягом 4 днів з дати оприлюднення замовником повідомлення про намір укласти договір. До того ж відповідно до п. 46 Особливостей договір може бути укладено не раніше ніж через 5 днів і не пізніше ніж через 15 днів з дати оприлюднення відповідного повідомлення про намір укласти договір. Таким чином, замовник обмежує учасника-переможця закупівлі у його праві на можливість укладення договору протягом не менше ніж 15 днів з дати повідомлення про намір.
У відведений законодавством термін сторони узгоджують усі умови договору про закупівлю, отримують одна від одної необхідну для його укладання інформацію тощо та підписують його.
До того ж, надати замовнику протягом 4 днів заповнений проєкт договору з усіма додатками з урахуванням результатів аукціону у переможця може не бути можливості з причини відсутності у нього усієї інформації, яка стосується споживача (або якою з об’єктивних причин володіє лише споживач (замовник).
При цьому, надання проекту договору, який буде заповнено учасником неповністю, може бути розцінено замовником як відмова від підписання договору.
З метою дотримання принципів здійснення закупівель, визначених Законом України «Про публічні закупівлі», а саме недискримінації учасників та рівного ставлення до них, просимо виключити вимогу тендерної документації щодо надання переможцем протягом чотирьох днів з дати оприлюднення замовником повідомлення про намір укласти договір заповненого проекту договору з усіма додатками з урахуванням результатів аукціону.
2. п 1.2. додатку № 2 до тендерної документації містить наступну вимогу: «Для підтвердження досвіду виконання аналогічного договору учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати по договору(ам), вказаному(им) у формі, підготовленій відповідно до Додатку 6 тендерної документації: лист-відгук, адресований Замовнику торгів, про якість поставленого учасником товару від контрагента(ів) (з обов’язковим зазначенням назви, номеру, дати та предмету договору), копія якого надається, інформації про обсяг поставки (в грошовому еквіваленті), належне виконання та відсутність претензій/зауважень зі сторони контрагента)». Беручи до уваги додаток № 6 до тендерної документації Замовником встановлено, що в якості аналогічного договору приймаються лише договори заключення через майданчик ProZorro. Такі вимоги є явно дискримінаційними та значно звужують коло потенційних учасників процедури закупівлі. Отримати лист-відгук адресований Замовнику можуть лише ті учасники, які запросили такий лист-відгук задовго до оголошення цієї закупівлі. Більш того, яким чином наш контрагент може адресувати свій лист-відгук до Міжрегіональний офіс захисних масивів Дніпровських водосховищ, якщо останній не звертався до нього. Якщо Замовник хоче отримати лист-відгук який йому адресований то він і має за ним звертатись. У Скаржника наявний лист-відгук, який в повній мірі задовольнив би вимоги Замовника, але він йому не адресований!
Також Замовник, встановленням вимоги, що аналогічними договорами визнаються лише ті, які укладені через майданчик ProZorro ще більше звужує коло потенційних учасників, адже взяти участь і цій закупівлі не зможуть ті учасники які мають повністю виконані договори, які укладені без використання системи ProZorro.
Беручи до уваги вищенаведене просимо виключити з тендерної документації зазначені дискримінаційні вимоги.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
06.12.2022 11:24
Вирішення:
Замовник розглянув Вимогу UA-2022-12-02-015205-a.b1 та повідомляє про наступне:
Щодо першого пункту: згідно з п.п.3.2 п.3 розділу 6 тендерної документації Переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати:
- інформацію про право підписання договору про закупівлю;
- достовірну інформацію про наявність у нього чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом.
З метою дотримання вимог п.18 Особливостей, уникнення порушення п.21 Особливостей переможець в строк чотирьох днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір надає замовнику документи та інформацію, необхідні для укладення договору про закупівлю, а саме: заповнений проєкт договору з усіма додатками з урахуванням результатів аукціону з відповідним розрахунком ціни (Додаток 5 до Тендерної документації).
Ні Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 року №1178 (далі - Особливості), ні Закон України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) не визначають порядку та черговості укладення договору про закупівлю в частині хто (замовник чи Учасник-переможець) повинен бути першим підписантом в договорі (ініціатором), в який спосіб сторони обмінюються відповідними документами тощо.
Замовник володіє інформацією щодо строків укладення договору, встановлених Особливостями, а також можливістю продовження строку укладення договору відповідно до положень Закону.
Вказане положення Тендерної документації встановлене з метою укладення договору у строки, визначені чинним законодавством, з урахуванням необхідності постачання товару з 01.01.2023 року, уникнення затягування строків укладення договору з боку недобросовісних переможців (як правило, у разі відсутності наміру укладати договір про закупівлю за результатами торгів, учасники не повідомляють про це замовників і не відповідають на звернення замовників), що у свою чергу призводить до втрат часу або неможливості укласти договір/здійснити закупівлю взагалі або своєчасно (завершення бюджетного року і неможливість освоєння коштів взагалі, переведення замовників на ПОН тощо), та не є ціллю відхилити пропозицію переможця, який «не сподобався».
Відповідно до вимог чинного законодавства при проведенні відкритих торгів тендерна документація повинна містити проект договору. Як правило, заповненню підлягають лише реквізити сторін (у разі заповнення з боку замовника реквізитів в проекті договору, то лише заповнення реквізитів учасника), інформація щодо предмету закупівлі та його ціни (специфікація), в окремих випадках, якщо це передбачено умовами тендерної документації, - умови оплати/поставки. В переважній більшості випадків, як і при проведенні цих торгів, при поданні тендерної пропозиції учасники на вимогу замовника вже надають заповнений проект договору. Тому вести мову про незаповнення проекту договору або його неузгодження сторонами після визначення переможця вказує на небажання укласти договір з боку переможця або підштовхування замовника до порушення вимог статті 41 Закону та п.18 Особливостей, відповідно до яких умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами електронного аукціону переможця процедури закупівлі.
З огляду на викладене, положення тендерної документації узгоджується з вимогами та положеннями Особливостей та Закону, не має на меті дискримінацію учасників та спрямоване виключно на своєчасне проведення закупівлі з боку замовника."
При цьому варто зазначити, що у разі необхідності та за відсутності будь-якої інформації для заповнення договору не є проблемою чи невідповідністю заповнення такої інформації в договорі від руки.
Щодо другого пункту: для підтвердження кваліфікаційного критерію - Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) учасник, зокрема, має надати інформацію відповідно до Додатку 6, яка передбачає: Найменування замовника, для якого виконувався аналогічний(і) договір(договори), місцезнаходження, код ЄДРПОУ, телефон/ Найменування предмета закупівлі згідно аналогічного договору, кількість/ Номер та дата укладеного договору/ Контактна особа замовника, телефон. Таким чином, Замовник НЕ ВСТАНОВЛЮЄ ВИМОГУ, що в якості аналогічного договору приймаються лише договори заключення через майданчик ProZorro.
Крім того, Звертаємо увагу, що Законом/Особливостями надано право саме Замовнику визначати, яким саме має бути спосіб документального підтвердження кваліфікаційних критеріїв. Тому Замовник скористався своїм правом та в якості способу документального підтвердження виконання аналогічних договорів визначив необхідність подання лист-відгука, адресованого Замовнику торгів, про якість поставленого учасником товару від контрагента(ів) (з обов’язковим зазначенням назви, номеру, дати та предмету договору), копія якого надається, інформації про обсяг поставки (в грошовому еквіваленті), належне виконання та відсутність претензій/зауважень зі сторони контрагента) (Лист-відгук оформлюється на бланку контрагента, затверджується підписом керівника, а також повинен мати вихідний номер та дату).
Спірна вимога стосовно необхідності зазначення у відгуку Замовника торгів не має дискримінаційного характеру, оскільки передбачає рівний підхід до всіх учасників процедури закупівлі. Вказане підтверджується підходами адміністративних судів до оцінки вимог тендерної документації на предмет їх дискримінаційності. Так, Шостий апеляційний адміністративний апеляційний суд у справі від 06.12.2018 № 826/8856/17 зробив наступний висновок: "На думку колегії суддів, ознаки дискримінації могли мати місце у випадку встановлення у тендерній документації таких правил, які б не були передбачені чинним законодавством, однак ставили заінтересовану особу у вкрай невигідне становище з іншими учасниками з огляду на наявність у неї певних ознак, на які такі правила були розраховані з метою обмеження цієї особи у реалізації свого права".
За результатами розгляду скарги за № UA-2020-10-28-007011-c.a1, Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері закупівель своїм Рішенням 21485-р/пк-пз від 18.11.2020 зазначає, що Скаржник документально не підтвердив неможливість виконання вказаної умови Документації та не довів, яким чином наведена умова порушує права та законні інтереси Скаржника.
З врахуванням зазначених підходів, наголошуємо, що спірна вимога не ставить Скаржника у невигідне чи нерівне становище з іншими учасниками процедури закупівлі – потреба в отриманні такого відгуку виникає у всіх суб’єктів господарювання які, ознайомившись із тендерною документацією, виявили бажання взяти участь в Процедурі закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, Ваша вимога залишається без задоволення.
Статус вимоги:
Відхилено