• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

71630000-3 Послуги з технічного огляду та випробувань. Послуги з експертного обстеження та позачергового технічного огляду, повного технічного огляду та часткового технічного огляду обладнання, а саме вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв і відповідного обладнання.

Завершена

226 850.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 2 268.50 UAH
Період оскарження: 01.12.2022 17:24 - 06.12.2022 00:00
Вимога
Є відповідь

Оскарження результатів квалфікації

Номер: b465c5f298d04e6a8a273e5bfd29843c
Ідентифікатор запиту: UA-2022-12-01-016487-a.b1
Назва: Оскарження результатів квалфікації
Вимога:
ВИМОГА 09.12.2022 на електронному майданчику PROZORRO здійснився аукціон на закупівлю послуг відповідно коду ДК 021:2015: 71630000-3 Послуги з технічного огляду та випробувань. Послуги з експертного обстеження та позачергового технічного огляду, повного технічного огляду та часткового технічного огляду обладнання, а саме вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв і відповідного обладнання. Замовник закупівлі – Комунальне підприємство «Водоканал», ЄДРПОУ 03327121, Запорізька обл., м. Запоріжжя, Олександрівський р-н, вул. Святого Миколая буд. 61, поштовий індекс – 69002, ідентифікатор закупівлі на PROZORRO UA-2022-12-01-016487-a. Документація щодо проведення закупівлі через електронну систему закупівель за процедурою «відкриті торги з особливостями» затверджена рішенням уповноваженої особи від…… (дата не зазначена). Участь в аукціоні взяли чотири учасники: ПрАТ «МЕТЦ», ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «МЕТРОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЗАПОРІЗЬКИЙ ЕКСПЕРТНО-ТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТР ДЕРЖПРАЦІ» та ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕКСПЕРТНИЙ ЦЕНТР «МЕХАНІКА». За результатами аукціону найнижчу ціну надав учасник ПрАТ «МЕТЦ» із пропозицією – 94 998,00 без ПДВ. Електронною системою закупівель ця пропозиція визначена аномально низькою, тобто найбільш економічно вигідна пропозиція є меншою на 40 або більше відсотків від середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників на початковому етапі аукціону / найбільш економічно вигідна пропозиція є меншою на 30 або більше відсотків від наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції за результатами проведеного електронного аукціону. Також Замовником надані зауваження, що: - Тендерна пропозиція Учасника надана не за формою замовника, наведеною у Додатку 1, а саме: в стовбцях 4 та 5 зазначена не ціна за послугу без ПДВ та з урахуванням ПДВ, як того вимагає назва стовбців, а зазначена ціна за одиницю обладнання (вимога, наведена у п.1 розділу ІІІ тендерної документації); - В довідці про досвід виконання аналогічних договорів не зазначено прізвище контактної особи та стан виконання договору (вимога п.1 Додатку 2 тендерної документації); - Учасником надані копії посвідчень експертів, строк яких менше ніж термін надання послуг, що не відповідає вимогам до працівників, наведеним в п.3 Додатку 2 до тендерної документації, а саме: експерт технічний Казаков В.Г., посвідчення № 84-11-2 (протокол атестаційної комісії № 281-20 від 18.11.2020 року), та Волович М.М., посвідчення № 183-06-5, протокол атестаційної комісії № 375-20 від 17.12.2020 року. Відповідно до змін до Порядку атестації фахівців, що мають право проводити технічний огляд і експертне обстеження устаткування підвищеної небезпеки, внесених наказом Мінсоцполітики від 29 травня 2018 року за № 785, експерт технічний з промислової безпеки отримує посвідчення безстрокове, але проходить не рідше за один раз в 3 роки підвищення кваліфікації та отримує сертифікат про підвищення кваліфікації, тобто 18.11.2023 року та 17.12.2023 року фахівці повинні пройти атестацію. Строк надання послуг відповідно до тендерної документації складає січень – грудень 2023 року. Учасником ПрАТ «МЕТЦ» було викладено Довідку-роз’яснення щодо обґрунтування аномально низької ціни від 12.12.2022 №154 та документи на усунення виявлених невідповідностей: Довідка про наявність підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів; Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації; Підтвердження відповідності вимогам визначеним у п.3 ч.1 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі»; Уточнена тендерна пропозиція. За результатами оцінки уповноваженою особою КП «ВОДОКАНАЛ» було визначено переможцем ПрАТ «МЕТЦ» (протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 14.12.2022). За результатами уважного вивчення Протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 12.12.2022 та документів ПрАТ «МЕТЦ» вкладених до комерційної пропозиції і вкладених до пропозиції на «Кваліфікації», ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЗАПОРІЗЬКИЙ ЕКСПЕРТНО-ТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТР ДЕРЖПРАЦІ» хоче зазначити наступне: По-перше, пунктом 4 «Виправлення невідповідностей в інформації та/або документах» Розділу V. Оцінка тендерної пропозиції Тендерної документації зазначено: Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (КРІМ ВИПАДКІВ ВІДСУТНОСТІ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ, ЯКЩО ТАКЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВИМАГАЛОСЯ ЗАМОВНИКОМ, ТА/АБО ІНФОРМАЦІЇ (ТА/АБО ДОКУМЕНТІВ) ПРО ТЕХНІЧНІ ТА ЯКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ, ЩО ПРОПОНУЄТЬСЯ УЧАСНИКОМ ПРОЦЕДУРИ В ЙОГО ТЕНДЕРНІЙ ПРОПОЗИЦІЇ). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються ПОМИЛКИ, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Невідповідність, що зазначена уповноваженою особою Замовника щодо кваліфікації працівників, НЕ МОЖЕ БУТИ ВИЗНАЧЕНА ЯК «НЕВІДПОВІДНІСТЬ», оскільки в Тендерній документації, як зазначено вище, «крім … ІНФОРМАЦІЇ (ТА/АБО ДОКУМЕНТІВ) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції». Абзацом 2 частини 2 пункту 5 «відхилення тендерної пропозиції» V. Оцінка тендерної пропозиції Тендерної документації зазначено, що: Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо: 2) тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації; Тобто інформація про працівників Учасника, що будуть залучатися до надання послуг, має безпосереднє відношення до «технічних та якісних характеристик предмета закупівлі». Таким чином Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, надана учасником ПрАТ «МЕТЦ» до комерційної пропозиції є такою, що не відповідає умовам Тендерної документації. По-друге, відповідно до пункту 3 Додатку 2 до тендерної документації Учасник має надати довідку у довільній формі про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід з надання послуг з експертного обстеження та позачергового технічного огляду, повного технічного огляду та часткового технічного огляду обладнання, а саме вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв і відповідного обладнання (наявність штатних експертів, не менше двох). До довідки надати копії сертифікатів/посвідчень експертів, строк дії яких становить не менше ніж термін надання послуг відповідно тендерної документації до закупівлі, та копії їх трудових книжок. Учасником ПрАТ «МЕТЦ», на виконання цієї вимоги додатку 2 Тендерної документації, надано спочатку Довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, до якої додаються посвідчення працівників Казакова В.Г., посвідчення № 84-11-2 (протокол атестаційної комісії № 281-20 від 18.11.2020 року), та Воловича М.М., посвідчення № 183-06-5, (протокол атестаційної комісії № 375-20 від 17.12.2020 року), яким надається право проведення технічного огляду та/або експертного обстеження об’єктів котлонагляду. Потім на виправлення невідповідності Учасником надається нова Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації із новими працівниками Кулешов С.В. посвідчення № 286-18-1 (протокол атестаційної комісії № 250-21 від 16.06.2021) та Цурака Р.В. посвідчення № 83-19-1 (протокол атестаційної комісії № 117-22 від 16.04.2022)????????????? Статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено: Стаття 16. Кваліфікаційні критерії процедури закупівлі … 2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: … 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;… Пунктом 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» Розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації визначений «Перелік та приклади формальних помилок». На жаль, вони не стосуються відомостей персонал. Натомість у першому абзаці пункту 5 цього розділу Тендерної документації зазначено: Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, визначеним статтею 16 Закону. Звертаємо увагу, що це не виправлення документу, а ЗАМІНА ДОКУМЕНТУ. Також в обох Довідках про наявність працівників відповідної кваліфікації Учасником ПрАТ «МЕТЦ» зазначено, що досвід працівників з надання послуг з експертного обстеження та позачергового технічного огляду, технічного огляду, складає: у Казакова В.Г. – 10 років, у Воловича М.М. – 15 років, у Кулешова С.В. – 5 років та Цурака Р.В. – 4 роки. Відповідно до вимог пункту 13 Порядку атестації фахівців, які мають право проводити технічний огляд та/або експертне обстеження устаткування підвищеної небезпеки (далі – Порядок атестації), затвердженого Наказом Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду 20 грудня 2006 року № 16 (у редакції наказу Міністерства соціальної політики України від 29 травня 2018 року № 785, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 01 серпня 2018 р. за №894/32346): 13. Для підтвердження своєї кваліфікації експерт технічний з промислової безпеки проходить у навчальних закладах періодичне (але не рідше одного разу на 3 роки) підвищення кваліфікації за типовими навчальними програмами, розробленими Державною установою "Національний науково-дослідний інститут промислової безпеки та охорони праці" з урахуванням пропозицій відповідних галузевих об'єднань організацій роботодавців (за їх наявності) та затвердженими Держпраці. За результатами проходження підвищення кваліфікації навчальний заклад видає свідоцтво (сертифікат) про підвищення кваліфікації. Враховуючі досвід працівників – ці посвідчення видані працівникам Учасника після обрання чинності вищезазначеного Порядку атестації повторно, тобто це є підвищення кваліфікації. Тобто цим працівникам навчальним центром має бути видане СВІДОЦТВО (СЕРТИФІКАТ) ПРО ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ, що передбачено пунктом 13 Порядку атестації. Відповідно до Порядку атестації таке «свідоцтво (сертифікат) про підвищення кваліфікації" має певний термін дії, оскільки видається працівнику не рідше одного разу на 3 роки, за результатами «…періодичного (але не рідше одного разу на 3 роки) підвищення кваліфікації за типовими навчальними програмами…». Звертаємо увагу, що відповідно до умов додатку 2 Тендерної документації строк дії сертифікатів/посвідчень має становити не менше ніж термін надання послуг відповідно тендерної документації до закупівлі. Надані Учасником ПрАТ «МЕТЦ» копії посвідчень викликають сумніви щодо їх відповідності умовам додатку 2 Тендерної документації, оскільки не дають змоги визначити термін їх дії. Таким чином відомості надані у Довідках про наявність працівників відповідної кваліфікації не відповідають вимогам пункту 2 частини 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» щодо наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, додатку 2 Тендерної документації за терміном дії посвідчень та повноти відомостей про кваліфікацію працівників (відсутня інформація про підвищення кваліфікації) або Учасником надані недостовірні відомості щодо досвіду працівників (чотири та одинадцять років), якщо навчання цих працівників відбулося вперше. По-третє, відповідно до пункту 3 Додатку 2 до тендерної документації Учасник має надати Інформаційну довідку у довільній формі про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід з надання послуг з експертного обстеження та позачергового технічного огляду, повного технічного огляду та часткового технічного огляду обладнання, а саме вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв і відповідного обладнання (наявність штатних експертів, не менше двох). До довідки надати копії сертифікатів/посвідчень експертів, строк дії яких становить не менше ніж термін надання послуг відповідно тендерної документації до закупівлі, та копії їх трудових книжок. Відповідно до розділу 3 Вимог до спеціалізованих та експертних організацій, передбачених постановою Кабінету Міністрів України від 26.05.2004 № 687, затверджених наказом Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду від 3 вересня 2007 р. № 195 та, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 5 листопада 2007 р. за № 1247/14514 суб’єкти господарювання, які мають намір проводити (проводять) технічний огляд устаткування повинні мати в штаті фахівців, які працюють на постійних засадах «…не менше одного фахівця не нижче другого рівня кваліфікації з візуально-оптичного методу контролю з кожного заявленого виду устаткування…». Враховуючі інформацію щодо кваліфікації працівників надану Учасником ПрАТ «МЕТЦ», до Довідки про наявність працівників відповідної кваліфікації НЕ ДОДАНИЙ ДОКУМЕНТ (СЕРТИФІКАТ/ПОСВІДЧЕННЯ) ПРО НАЯВНІСТЬ ФАХІВЦЯ НЕ НИЖЧЕ ДРУГОГО РІВНЯ КВАЛІФІКАЦІЇ З ВІЗУАЛЬНО-ОПТИЧНОГО МЕТОДУ КОНТРОЛЮ. Таким чином, відомості надані у Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації не відповідають вимогам пункту 3 Додатку 2 Тендерної документації щодо надання «…копій сертифікатів/посвідчень експертів, строк дії яких становить не менше ніж термін надання послуг відповідно тендерної документації до закупівлі…». По-четверте, абзацом 4 пункту 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» Розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації зазначено: Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх установлення замовником), та завантаження файлів з: … - інформацією щодо відповідності учасника вимогам, визначеним у статті 17 Закону відповідно до частини 5 розділу III тендерної документації; у складі Тендерної пропозиції Учасника ПрАТ «МЕТЦ» така інформація відсутня. Учасник ПрАТ «МЕТЦ» виклав таку довідку на етапі «кваліфікація». Абзацом 3 частини 3 пункту 5 «відхилення тендерної пропозиції» V. Оцінка тендерної пропозиції Тендерної документації зазначено, що: 3) переможець процедури закупівлі: … не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону, з урахуванням пункту 44 цих особливостей; Таким чином, Учасником ПрАТ «МЕТЦ» не виконана умова Тендерної документації надання інформації щодо відповідності учасника вимогам, визначеним у статті 17 Закону відповідно до частини 5 розділу III тендерної документації. З урахуванням наведеної вище інформації та, керуючись практиками оскарження закупівель АМКУ, у Системах DOZORO та PROZORO, дотримуючись принципів здійснення закупівель та недискримінації учасників відповідно до чинного законодавства, ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЗАПОРІЗЬКИЙ ЕКСПЕРТНО-ТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТР ДЕРЖПРАЦІ» вимагає: 1. Визнати пропозицію ПрАТ «МЕТЦ» такою, що не відповідає вимогам, визначеним в Тендерній документації на закупівлю послуг відповідно коду ДК 021:2015: 71630000-3 Послуги з технічного огляду та випробувань Послуги з експертного обстеження та позачергового технічного огляду, технічного огляду (зовнішнього та внутрішнього огляду) обладнання, що працює під тиском. 2. Скасувати рішення Замовника про визначення ПрАТ «МЕТЦ» переможцем та ухвалення рішення щодо укладання з ним договору (протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 14.12.2022) на підставі порушення останнім умов Тендерної документації на закупівлю послуг відповідно коду ДК 021:2015: 71630000-3 Послуги з технічного огляду та випробувань. Послуги з експертного обстеження та позачергового технічного огляду, повного технічного огляду та часткового технічного огляду обладнання, а саме вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв і відповідного обладнання та норм Закону України «Про публічні закупівлі» щодо надання відомостей, які не відповідають вимогам Тендерної документації.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Шановний учаснику, розглянувши Вимогу від 19.12.2022 №421/22 повідомляємо наступне: 1) Підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, в т.ч. надання учасником «довідки у довільній про наявність працівників відповідної кваліфікації…» передбачено пунктом 3 Додатку 2 до тендерної документації та відноситься до інформації та документів, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям. Враховуючі, що кваліфікаційні критерії не містяться в «Інформації про необхідні технічні, якісні, кількісні та інші характеристики щодо предмета закупівлі» замовником розміщено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей учасником ПРАТ "МЕТЦ" в електронній системі закупівель; 2) Відповідно до вимог п.3 Додатку 2 учасником ПрАТ «МЕТЦ», під час усунення невідповідностей, надана довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, до якої надані посвідчення штатних працівників Кулешова С.В. за № 286-18-1 (протокол атестаційної комісії №250-21 від 16.06.2021 р. та Цураки Р.В. за № 83-19-1 (протокол атестаційної комісії № 117-22 від 06.04.2022 р.), яким надане право на проведення технічного огляду та/або експертного обстеження вантажопідіймальних кранів, підйомників, ліфтів, ескалаторів і стаціонарних та пересувних атракціонів та які є дійсними на період надання послуг відповідно до вимог п.4.4. Розділу І тендерної документації; 3) Тендерною документацією не передбачалось надання учасниками в складі тендерних пропозицій документів про наявність фахівця не нижче другого рівня кваліфікації з візуально-оптичного методу контролю; 4) Відповідно до абзацу 4 п. 5 Розділу ІІІ тендерної документації учасник процедури закупівлі ПРАТ "МЕТЦ" підтвердив відсутність підстав, визначених статтею 17 Закону (крім п.13 частини першої ст. 17 Закону) шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель. Відповідно до абзацу 5 п.5 розділу ІІІ тендерної документації переможцем процедури закупівлі ПРАТ "МЕТЦ" виконана вимога шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документу.
Статус вимоги: Відхилено