-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Електрична енергія
Завершена
605 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 025.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 025.00 UAH
Період оскарження:
01.12.2022 15:05 - 08.12.2022 00:00
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА
Номер:
bc6a36c58dd4464d8a213fbb02d6cbad
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-12-01-012308-a.a1
Назва:
СКАРГА
Скарга:
01 грудня 2022 року Замовником торгів, КРИЖОПІЛЬСЬКА СЕЛИЩНА РАДА (далі – Замовник), було розпочато конкурентну процедуру закупівлі: відкриті торги з особливостями, ідентифікатор закупівлі UA-2022-12-01-012308-a, за предметом: Код ДК 021: 09310000-5 Електрична енергія (далі – Процедура закупівлі/Закупівля), на підставі Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року №922-VIII (далі – Закон) та Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
10 грудня 2022 року Товариство з обмеженою відповідальністю ЕНЕРА ВІННИЦЯ (далі – Учасник) виявило бажання взяти участь у Закупівлі шляхом подання тендерної пропозиції, оформленої відповідно до вимог тендерної документації та усіх додатків до неї (далі – Тендерна документація).
12 грудня 2022 року відбувся електронний аукціон, після якого електронною системою закупівель було автоматично проведено оцінку тендерних пропозицій учасників на основі критеріїв та методики оцінки, передбачених Замовником у Тендерній документації, та визначено учасників у порядку від найбільш економічно вигідної пропозиції.
В результаті своїм протиправним, незаконним рішенням, Замовник здійснив безпідставне відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЕНЕРА ВІННИЦЯ», зокрема в рішенні уповноваженої особи від 23.12.2022 року зазначено, що тендерна пропозиція учасника відкритих торгів з особливостями Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕНЕРА ВІННИЦЯ» не відповідає вимогам тендерної документації Замовника.
ТОВ «ЕНЕРА ВІННИЦЯ», як учасник закупівлі, вважає таке рішення незаконне, необґрунтоване, безпідставне, дискримінаційне по відношенню до учасників та таке яке підлягає скасуванню повністю.
14.12.2022 року Замовник приймає рішення №100 про визнання переможцем учасника ТОВ «ЕНЕРА ВІННИЦЯ».
15.12.2022 року Учасник ТОВ «ЕНЕРА ВІННИЦЯ» надав документи, що стосуються переможця закупівлі згідно вимог тендерної документації.
19.12.2022 року Замовник відмінив рішення визнання переможцем ТОВ «ЕНЕРА ВІННИЦЯ», й о 14:51 було оприлюднене рішення Уповноваженої особи й зазначено наступне: «Відповідно до Додатку №4 Тендерної документації, учасник, який надав найнижчу цінову пропозицію за результатами аукціону, повинен заповнити форму "Тендерна пропозиція (комерційна частина)" за результатами аукціону. При чому всі поля обов'язкові для заповнення. Переможець повинен заповнити усі складові формули зазначені у Додатку №4 з описом та обґрунтуванням підстав та повністю заповнений Проект Договору, включно із Комерційною пропозицією. Договір не може бути підписаний без надання повної та достовірної інформації, згода з якою була подана у складі Тендерної пропозиції. Очікуємо від вас належно заповнений проект договору.».
20.12.2022 року о 09:42 учасник ТОВ «ЕНЕРА ВІННИЦЯ» надав документи «КР-130000 Крижопільська СР 2023» (заповнений договір) та «Лист-роз'яснення щодо проекту Договора», де був зазначений розрахунок цінової пропозиції за результатами аукціону й заповнені всі поля, які передбачали собою заповнення. Проте просимо взяти до уваги, що пунктом 2 Розділу 6 тендерної документації зазначено: «З метою забезпечення права на оскарження рішень замовника до органу оскарження договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через п’ять днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів. У разі подання скарги до органу оскарження після оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю перебіг строку для укладення договору про закупівлю зупиняється.», тобто Учасник зобов’язаний надати Замовнику заповнений договір лише через п’ять днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, для забезпечення періоду оскарження. Отже заповнений договір учасник зобов’язаний надати, лише після закінчення періоду оскарження. Не зважаючи на це ТОВ «ЕНЕРА ВІННИЦЯ» надає заповнений договір з розрахунком загальної вартості пропозиції за результатами аукціону. Також просимо взяти до уваги, що хоча уповноважена особа вимагає заповнити усі складові формули зазначені у Додатку №4 та Проекті договору з описом та обґрунтуванням підстав, проте Замовник у тендерній документації не передбачив вимогу заповнення формули (окрему вимогу або пропущене поле для заповнення), що зазначена у Додатку №4 тендерної документації та проекту договору, окрім пункту «Дпост – дохід Постачальника. Коефіцієнт дохідності становить: __________;(коефіцієнт дохідності не може бути меншим "1" )»», який Учасником ТОВ «ЕНЕРА ВІННИЦЯ» заповнив й у тендерній пропозиції, й підчас надання 24 годин для виправлення помилок Учасника. Всі інші пункти формули вважаємо інформативними та не обов’язковими до заповнення.
«Лист-роз'яснення щодо проекту Договора» передбачає роз’яснення для Замовника: «Ми, ТОВ «ЕНЕРА ВІННИЦЯ», як учасник тендеру на закупівлю товару «постачання електричної енергії (Код за ДК 021:2015 – 09310000-5 Електрична енергія)», надаємо заповнений проект договору, окрім заповнених дат підписання, дати початку постачання електричної енергії та основного ЕІС-коду, так як ці дані вносяться на момент укладання/підписання договору.», в свою чергу Замовник вирішив, що заповнений договір, який був наданий в набагато коротші строки, був не правильно заповнений.
23 грудня 2022 року Уповноважена особа публікує протокол №103 «Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Крижопільської селищної ради» на наступних підставах: «Учасник не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей».
Повністю не погоджуємось з рішенням уповноваженої особи та наголошуємо на протиправності дій Замовника.
Відповідно до пункту 9 статті 26 «Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.». Тобто Замовник має право публікувати вимогу щодо виправлення помилок тендерної пропозиції згідно документів, що надані на етапі прийому пропозицій, а вимога виправлення щодо документів, які надаються на момент підписання договору, без дотримання строків передбачених законодавством - є повністю абсурдною.
Згідно рішення протоколу №103 уповноваженої особи підтверджується, що Учасник «У складі поданої пропозиції подав Лист-погодження із проектом договору та його умовами. Також у складі пропозиції учасник подав Лист-погодження з істотними умовами договору», тобто ТОВ «ЕНЕРА ВІННИЦЯ» погодилась з умовами зазначеними у проекті договору та з істотними умовами договору, в тому числі формулою зазначеною в «Додаток № 2 до договору про постачання електричної енергії споживачу». Далі уповноважена особа зазначає формульний розрахунок, який ніяким чином не відноситься до закупівлі UA-2022-12-01-012308-a та оприлюдненій в ній тендерній документації, а саме: «Ц факт = ((Вфакт +Впер+В)/Wфакт)*Кпр,
де: Вфакт- фактична вартість купівлі Постачальником обсягів електроенергії Споживача на ринку електричної енергії, яка визначається як сума добутків погодинних обсягів споживання електроенергії Споживача та фактичної ціни за кожну годину доби постачання місяця з урахуванням врегулювання небалансів;
Впер – витрати Постачальника на послуги передачі електроенергії, затвержено НКРЕКП.
В – витрати Постачальника (плата за послуги Оператора ринку у відповідності до розділу 4 Правил РДН та ВДР, Адміністратора розрахунків, внески на регулювання НКРЕКП, акцизний збір, диспетчеризація НЕК Укренерго, витрати на фінансову гарантію РДД, інші обов’язкові витрати Постачальника згідно з нормативними документами),
Wфакт - фактичний обсяг споживання електричної енергії Споживача у розрахунковому місяці
Кпр - коефіцієнт прибутковості Постачальника, який обговорюється індивідуально для кожного конкретного підприємства і залежить від наступних чинників: наявність автоматизованої системи комерційного обліку електричної енергії (АСКОЕ) в промислові експлуатації; добового графіка споживання електроенергії, обсягу споживання, оптової ціни електроенергії, графіка оплати і т.д.»,
хоча в додатку 4 тендерної документації та проекті договору зазначена формула: «Цел.ен = Цсоб*Дпост + ЦОСП +Ц 1.2
де Цел.ен – тариф на електричну енергію для Споживача, що визначений за результатами проведення процедури закупівлі, грн./кВт.год;
Цсоб – середньозважена ціна закупівлі електроенергії на Ринку електричної енергії РДН, грн./кВт.год;( зазначається за місяць, попередній до місяця проведення аукціону)
Ц1.2 – обов’язкові витрати Постачальника на послуги ДП «Оператор ринку», НКРЕКП, підтверджені відповідними постановами Регулятора, грн./кВт.год;
Дпост – дохід Постачальника. Коефіцієнт дохідності становить: __________;
ЦОСП – тариф на послуги з передачі Оператора системи передач, грн./кВт.год.».
ТОВ «ЕНЕРА ВІННИЦЯ» надали у складі тендерної пропозиції усі документи, що вимагав Замовник згідно із умовами закупівлі. Натомість, Замовник у Тендерній документації не передбачив вимогу заповнити формулу визначення ціни у складі Додатку 4 та Проекту договору. В разі якщо Замовник хотів отримати точний формульний розрахунок, то це повинно було бути зазначено в тендерній документації до проведення аукціону й уповноважена особа не має права вигадувати вимоги до Учасників під час розгляду тендерних пропозицій.
Таким чином, Замовник неправомірно відхилив тендерну пропозицію Скаржника, чим порушив вимоги статті 31 Закону №922-VIII.
Разом з тим, у частині першій статті 5 Закону №922-VIII прямо проголошуються принципи здійснення публічних закупівель – недискримінації учасників та рівне ставлення до них; добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії, ефективності та пропорційності; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Отже, приймаючи до уваги, що вищевикладені порушення встановленого порядку проведення Процедури закупівлі та оцінки тендерної пропозиції Учасника, в тому числі її неправомірне та необґрунтоване відхилення, суперечать законодавству у сфері публічних закупівель, впливають на об’єктивність визначення Переможця процедури закупівлі, призводять до порушення прав та охорони законом інтересів Учасника – Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕНЕРА ВІННИЦЯ».
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 3, 5, 17, 18, 29, 31 Закону України
Просимо:
1. Прийняти зазначену скаргу до розгляду;
2. Призупинити процедуру закупівлі UA-2022-12-01-012308-a на строк, до винесення рішення по скарзі;
3. Прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника скасувати протокольне рішення уповноваженої особи від 23.12.2022 р., щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЕНЕРА ВІННИЦЯ»;
4. Зобов’язати Крижопільську селищну раду повторно провести оцінку конкурсних торгів у встановленому Законом порядку.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга КРИЖОПІЛЬСЬКА СЕЛИЩНА РАДА — щодо формули.docx 26.12.2022 09:36
- Скарга КРИЖОПІЛЬСЬКА СЕЛИЩНА РАДА — щодо формули.pdf 26.12.2022 09:36
- рішення від 28.12.2022 № 7810.pdf 28.12.2022 14:25
- Інформація про резолютивну частину рішення від 04.01.2023 № 137.pdf 05.01.2023 13:05
- рішення від 04.01.2023 № 137.pdf 06.01.2023 14:49
- Проєкт Договору на 2023 рік (у новій редакції) (2).docx 30.12.2022 11:45
- Проєкт договору на 2023.pdf 30.12.2022 11:45
- Протокол 100.docx 30.12.2022 11:45
- Протокол 105.pdf 30.12.2022 11:45
- лист-розяснення.pdf 30.12.2022 11:45
- ДОДАТОК 5 Гарантія (1).docx 30.12.2022 11:45
- Додаток 5 форма гарантії.pdf 30.12.2022 11:45
- Лист - роз’яснення.doc 30.12.2022 11:45
- Тендерна документація.pdf 30.12.2022 11:45
- Протокол 103.docx 30.12.2022 11:45
- Протокол 100.pdf 30.12.2022 11:46
- ТД Електроенергія 2023 рік (1).docx 30.12.2022 11:46
- Протокол 103.pdf 30.12.2022 11:46
- Протокол 3 від 19.01.23.pdf 19.01.2023 15:47
Дата прийняття скарги до розгляду:
26.12.2022 12:39
Дата розгляду скарги:
04.01.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
28.12.2022 14:26
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
06.01.2023 14:49
Дата виконання рішення Замовником:
19.01.2023 15:47
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання Рішення №137-р/пк-пз постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі –Колегія), Крижопільська селищна рада скасовує рішення №103 від 23.12.2022 року , яке прийняте уповноваженою особою, про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «ЕНЕРА ВІННИЦЯ» за процедурою закупівлі – «Електрична енергія», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2022-12-01-012308-a