Номер:
f7c2c88cb31c48edada70832ffc622f3
Пов'язаний елемент:
Закупівля
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-11-30-011058-a.c1
Назва:
Авторизац-лист
Пов'язані документи:
Учасник
Замовник
Дата подачі:
01.12.2022 15:28
Вирішення:
За результатами розгляду вашої вимоги надаємо роз’яснення:
«Згідно з п.3 додатку №3 тендерної документації «Інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» термін придатності товару, на момент його відвантаження повинен бути не менше 80% від терміну придатності, зазначеного на етикетці. Строк придатності товару на момент поставки Замовнику повинен становити не менше 80% від загального строку придатності, про що надати оригінал гарантійного листа виробника(ів) (представника, представництва, філії виробника - якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України, уповноваженого на це виробником), заявника державної реєстрації лікарського засобу, офіційного дистриб’ютора, яким підтверджується можливість поставки предмета закупівлі з відповідними термінами придатності, визначеними цією тендерною документацію та тендерною пропозицією учасника торгів (з наданням підтверджуючих документів щодо таких повноважень для представника, представництва, філії виробника, офіційного дистриб’ютора у вигляді довіреностей, авторизаційних листів щодо представництва/дистриб’юції). Гарантійний лист/авторизаційний лист щодо дистриб'юції повинен місити назву замовника, номер оголошення та кількість товару.
Правомірність встановлення Замовником даної вимоги вбачається з наступного.
Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади встановлені законом України "Про публічні закупівлі" від 25.12.2015 року № 922-VIII із змінами і доповненнями (далі – Закон).
Абзацом 4 частини першої статті 3 Закону визначено, що одним із принципів здійснення державних закупівель є недискримінація учасників.
Частиною другою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що документація конкурсних торгів може містити також іншу інформацію, відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
При цьому, частиною третьою вищевказаної статті встановлено, що документація конкурсних торгів не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Із вищенаведеного вбачається, що стаття 22 Закону містить обов’язковий перелік інформації для включення до документації конкурсних торгів, який не є виключним.
Тому, перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеній вимозі, визначається замовником самостійно з дотриманням законодавства та принципів, установлених статтею 3 Закону.
Відповідно до висновків МІНІСТЕРСТВА ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ (уповноваженого органу) за результатами здійснення моніторингу державних закупівель в порядку статті 8 Закону, вимоги документації конкурсних торгів не відповідають принципам здійснення закупівель, встановленим статтею 3 Закону, якщо вони ставлять учасників в нерівні умови та можуть призвести до штучного обмеження участі у процедурі закупівлі потенційних учасників (лист № 3302-06/37708-07 від 22.11.2016р.) .
Тоді як встановлення в документації конкурсних торгів обов'язку щодо надання учасниками авторизаційного листа виробника у якому визначено, що виробник підтверджує можливість закупівлі цих торгів у кількості, із строками придатності та в терміни, визначені цією документацією та пропозицією учасника торгів, не ставить учасників в нерівні умови та не може призвести до штучного обмеження участі у процедурі закупівлі потенційних учасників, оскільки стосується всіх учасників торгів, а тому не порушує принципів здійснення закупівель, встановлених статтею 3 Закону.
Відзначаємо, що з метою запобігання закупівлі фальсифікатів, лікарських засобів сумнівного походження, Замовником у пункту 3 додатку 3 до тендерної документації встановлено вимогу щодо надання учасником у складі тендерної пропозиції авторизаційного листа виробника (представництва, філії виробника, якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), яким виробник підтверджує можливість поставки предмету закупівлі цих торгів у кількості, із строками придатності та в терміни, визначені цією документацією та пропозицією учасника торгів.
Така вимога тендерної документації убезпечує від можливої поставки неякісних та неоригінальних лікарських засобів, постачання не в повному обсязі, та є гарантією вчасної поставки продукції. Також наголошуємо, що у зв’язку з непростою ситуацією в країні є вірогідність постачання лікарських засобів, які є неоригінальними, неякісними, а також, які можуть потрапити на територію України незаконними шляхами, тим самим призвести до незворотних наслідків під час лікувального процесу.
Твердження, що зазначена вимога є дискримінаційною до учасників не відповідає дійсності, оскільки тендерна документація не містить особливих вимог до такого авторизаційного листа, направлених на надання переваг конкретному учаснику. Тобто виробники та представники виробників не мають жодних обмежень щодо видачі таких листів будь-якому потенційному учаснику процедури закупівлі, який виявив бажання представляти їхню продукцію на процедурі закупівлі.
Слід зазначити, що Вами не вказується жодного обґрунтування того яким саме чином дана вимога обмежує конкуренцію та призводить до як потенційного учасника торгів, посилання Вами на роз’яснення Міністерством економічного розвитку і торгівлі України та Міністерством охорони здоров’я України на виконання рекомендацій Антимонопольного Комітету України від 26.09.2018 року не можуть бути належним доказом дискримінації потенційних учасників, так як по-перше, дана рекомендація не є нормативно-правовим актом, в розумінні чинного законодавства України, є лише інформаційним листом, по-друге так як дані рекомендації стосуються лікарських засобів та гарантійного листа на поставку ліків в терміни, при цьому, , в тендерній документації зазначається авторизаційний лист метою якого є засвідчення факту (у випадку акцепту пропозиції учасника) забезпечення наявності кількості зі строками придатності предмету закупівлі, що свою чергу не є тотожними поняттями.
Окремо відзначаємо, що в Тендерній документації публічної закупівлі (Додаток 3) вказується, що усі посилання на конкретні торговельну марку чи виробника, що характеризує продукт певного суб’єкта господарювання, вважати такими, що містять вираз «АБО ЕКВІВАЛЕНТ», тобто тим самим Замовник надає можливість у приймати участь в публічній закупівлі усім потенційним учасникам закупівлі без прив’язки до конкретного виробника чи торгової марки предмету закупівлі, а тому тендерна документація складена у повній відповідності до положень Закону України «Про публічні закупівлі», інших підзаконних нормативних актів та у чіткому дотримані рекомендацій уповноважених органів.»
Враховуючи викладене вважаємо, що тендерна документація складена у повній відповідності до положень Закону України «Про публічні закупівлі»
Статус вимоги:
Відхилено
declined
declined