-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Нафта та дистиляти
Завершена
8 401 200.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 42 006.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 42 006.00 UAH
Період оскарження:
29.11.2022 16:25 - 04.12.2022 00:00
Вимога
Відхилено
ВИМОГА щодо внесення змін до тендерної документації
Номер:
876228643c1c47b8a0bc8adde9f42e6c
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-11-29-013325-a.b1
Назва:
ВИМОГА щодо внесення змін до тендерної документації
Вимога:
Товариство з обмеженою відповідальністю «ВЕСТ КАРД» (далі – Товариство/Учасник) у відповідності до виду своєї діяльності та досвіду поставки товарів, що відповідають предмету закупівлі має намір взяти участь у даній закупівлі. Товариство є емітентом довірчих документів (талонів) під брендом «WOG» та офіційним представником мережі АЗС під брендом «WOG» та готове запропонувати до поставки якісне пальне та конкурентні ціни.
При цьому, Замовником у Тендерній документації встановлені такі вимоги, які порушують принципи здійснення закупівель, визначені статтею 5 Закону (зокрема
– недискримінація учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням) та положення ч. 4 ст. 22 Закону, а також права та законні інтереси Учасника, що призвело до порушення норм законодавства.
Товариство вважає, що дискримінаційними (по відношенню до себе) та такими, що обмежують конкуренцію, порушують законодавство та перешкоджають Учаснику взяти участь у процедурі закупівлі на рівні з іншими учасниками, є нижченаведені умови Тендерної документації, у зв’язку з цим, звертається з вимогою про їх усунення.
1. Вимогами тендерної документації (п. 3.3 ТЕХНІЧНОЇ СПЕЦИФІКАЦІЇ ДО ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ в Додатку № 4) передбачено надання документу, що підтверджує впровадження системи менеджменту екологічного управління впровадженої Учасником з метою забезпечення захисту від техногенних ризиків при поставці товару, виданого акредитованим органом відповідно до чинного законодавства України.
Згідно ст. 26 ЗУ «Про публічні закупівлі», згідно із якою документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Також статтею 26 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено що відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Звертаємо увагу, що усі закупівлі проводяться відповідно та у рамках Закону України «Про публічні закупівлі». В Україні, на сьогодні, НЕ ІСНУЄ ні одного нормативно-правового акту, який би ЗОБОВ’ЯЗУВАВ суб’єкта господарської діяльності мати вищезазначені сертифікати. Отримання цих сертифікатів є правом суб’єкта, і як правило, вони отримуються для того, щоб мати перевагу над іншими суб’єктами господарювання та викликати більшу довіру у потенційних замовників, особливо на міжнародному ринку.
З огляду на вказане вище слід враховувати, що положеннями ДСТУ ISO 14001:2015, а також положеннями нормативних актів, якими їм надано чинність, не передбачена обов’язковість застосування вказаних вище стандартів, а також не вимагається обов’язкова сертифікація суб’єктів на їх відповідність.
ISO 14001 відноситься до серії міжнародних стандартів ISO 14000, в яких описано вимоги до системи екологічного менеджменту. Ці вимоги відносяться до процесу виробництва продукції, а не безпосередньо продукції, і ставлять за мету впровадження та функціонування у підприємствах та організаціях систем управління щодо ефективної взаємодії підприємства з навколишнім середовищем. Сертифікат стандарт ДСТУ ISO 14001:2015 «Система екологічного управління» не підтверджує та не засвідчує підтвердження того, що саме пропоновані товар відповідає вимогам Замовника.
ISO 14001 не є обов'язковим, дана сертифікація проводиться в добровільному порядку і має рекомендаційний характер. Закон України "Про публічні закупівлі" не передбачає необхідність акредитації відповідно вимог ДСТУ EN ISO 14001:2015 але передбачає недискримінацію учасників.
Чинне законодавство України чітко обумовлює поставку нафтопродуктів, в т.ч. з використанням талонів та паливних карток, Товариство має відповідні дозвільні документи передбачені для такого виду діяльності. В складі тендерної пропозиції будуть надані відповідні документи, що підтверджують якість виготовленої продукції та відповідність її стандартам. Прошу врахувати, що запропонована до поставки продукція виготовляється на європейських нафтопереробних заводах та відповідає найвищим екологічним стандартам та підтверджується європейськими паспортами якості.
Згідно Рекомендацій Антимонопольного комітету України «Про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції» від 09.04.2020 №17-рк (лист АМКУ від 24.04.2020 №128-29/08-5961), надісланих Мінекономіки органам державної влади, органам місцевого самоврядування, установам, організаціям, підприємствам та іншим суб'єктам сфери публічних закупівель листом від 01.06.2020 №3305-04/34286-06, головна ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних, – це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінація учасників. Тобто, замовник встановлює такі вимоги до учасника торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Включаючи до тендерної документації дискримінаційні умови, замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним суб’єктам господарювання, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі.
Апеляційний адміністративний суд у справі № 826/15639/17 дійшов позиції «тендерна документація може містити вимоги щодо наявності певних сертифікаційних документів в якості кваліфікаційного критерію. Однак відсутність таких документів у складів тендерної пропозиції з тих підстав, що отримання їх не є обов`язковим для певної продукції, не може мати наслідком відхилення її замовником. Відтак, як вірно зазначив суд першої інстанції, відсутні підстави стверджувати, що ненадання учасником у складі тендерної пропозиції копії сертифікату відповідності, отримання якого не є обов`язковим, є порушенням умов Тендерної документації.»
На підставі вказаного вище, керуючись ч. 1 ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» прошу виключити з вимог документації вимоги про надання учасниками у складі пропозиції -копія сертифікату на систему екологічного управління відповідно до ДСТУ ISO 14001:2015.
Зважаючи на вищевикладене та керуючись принципами проведення публічних закупівель (прозорість, конкуренція та відсутність дискримінація), Товариство вважає такі вимоги дискримінаційними та вважає, що надання необґрунтованих документів звужує конкуренцію та визначення найбільш економічно вигідної пропозиції та жодним чином не вплине на якість товарів, що підлягають поставці.
Ви як замовник повинні скасувати дискримінаційні вимоги та організовувати добросовісну конкуренцію серед учасників та врахувати основний принцип як максимальна економія, ефективність та пропорційність.
У разі відхилення даної вимоги та не усунення дискримінаційних умов ми будемо змушені звернутись до АМКУ зі скаргою.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога щодо внесення змін в ТД.pdf 01.12.2022 16:55
Дата подачі:
01.12.2022 16:56
Вирішення:
Шановний учаснику, Ваша вимога розглянута та за результатами її розгляду повідомляємо наступне.
Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених ч.2 ст.22 Закону, зокрема інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації, тобто замовник самостійно визначає необхідні технічні характеристики предмета закупівлі виходячи із специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства.
Статтею 23 Закону передбачено застосування вимог до екологічних характеристик товарів, послуг чи робіт у технічних специфікаціях документації, згідно Закону, у разі встановлення екологічних чи інших характеристик до предмету закупівлі, замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Вимога, щодо підтвердження впровадження системи менеджменту екологічного управління впровадженої Учасником з метою забезпечення захисту від техногенних ризиків при поставці товару, виданого акредитованим органом відповідно до чинного законодавства України встановлюються оскільки керівні принципи і методи застосування екологічного управління дозволяють ідентифікувати більш екологічно кращу продукцію в межах однієї категорії. Даний нормативний документ визначає екологічні характеристики і переваги товару, зменшення витрат на матеріали, сировину і енергію, оптимізація витрат за рахунок переробки різних відходів, зниження ризиків судових розглядів, пов’язаних з природоохоронним законодавством, і екологічних штрафів.
Встановленням даної вимоги замовником не порушує принципів здійснення закупівель, а саме: недискримінації учасників.
Звертаємо Вашу увагу, що отримати сертифікат на систему екологічного управління ISO 14001 може будь-яка організація.
Зважаючи на викладене вище, у Замовника відсутні правові підстави для внесення змін до документації.
Статус вимоги:
Відхилено