-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
ДК 021:2015 34920000-2 Дорожнє обладнання (Обмежувальні стаціонарні стовпчики з нержавіючої сталі)
Торги відмінено
475 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 755.00 UAH
мін. крок: 1% або 4 755.00 UAH
Період оскарження:
29.11.2022 14:25 - 07.12.2022 00:00
Вимога
Вирішена
Щодо дискримінаційних умов закупівлі
Номер:
e020a8f1173540c3897588e6096fa234
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-11-29-009614-a.b2
Назва:
Щодо дискримінаційних умов закупівлі
Вимога:
Відповідно до Додатку № 1 до Тендерної документації Замовник торгів встановив надання наступних документів для підтвердження кваліфікаційного критерію наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, а саме: «Підтвердити наявність на підприємстві не менше двох зварювальників відповідної кваліфікації згідно ДСТУ EN ISO 9606-1:2018 (або DIN EN ISO 9606-1:2017). Надати сертифікати, що підтверджують кваліфікацію зварювальників.»
Хочемо зауважити, що ДСТУ EN ISO 9606-1:2018 – локалізований в Україні стандарт ISO, а DIN EN ISO 9606-1:2017 – погоджений німецьким інститутом стандартизації. Таким чином, Замовник дає змогу брати участь у закупівлі лише тим компаніям, в яких зварники отримали сертифікати в Україні або Німеччині, чим звужує коло потенційних виробників. Це є дискримінаційним фактором, так як підприємства зі зварниками, які пройшли тестування на отримали сертифікати EN ISO 9606, видані відповідними органами інших країн (Польша, Чехія, Франція, Італія тощо) не можуть брати участь у закупівлі.
Запевняємо, що ця дискримінаційна вимога та факти, приведені нами раніше у вимозі UA-2022-11-29-009614-a.a1, будуть підставою для скасування закупівлі та накладення штрафів на посадових осіб Замовника за зловживання Законом та бюджетними коштами в умовах воєнного стану.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
02.12.2022 15:28
Вирішення:
Відповідні зміни будуть внесені до тендерної документації.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Відхилено
Щодо дискримінаційних вимог тендерної документації
Номер:
71363937b1df4605b5cb3e6e784a5fc4
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-11-29-009614-a.a1
Назва:
Щодо дискримінаційних вимог тендерної документації
Вимога:
29.11.2022 на майданчику Уповноваженого органу Замовником - КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ШЛЯХОВО-ЕКСПЛУАТАЦІЙНЕ УПРАВЛІННЯ ПО РЕМОНТУ ТА УТРИМАННЮ АВТОМОБІЛЬНИХ ШЛЯХІВ ТА СПОРУД НА НИХ ПОДІЛЬСЬКОГО РАЙОНУ" було розміщено оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями UA-2022-11-29-009614-a щодо предмету закупівлі – ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 34920000-2 Дорожнє обладнання (Обмежувальні стаціонарні стовпчики з нержавіючої сталі).
П. 4 ст. 22 «Закону про публічні закупівлі» визначено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Натомість Замовником встановлено дискримінаційні вимоги, що обмежують конкуренцію, а саме:
Додатком 1 тендерної документації визначено:
1. Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону “Про публічні закупівлі”:
п.п.2 Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід:
Підтвердити наявність на підприємстві не менше двох зварювальників відповідної кваліфікації згідно ДСТУ EN ISO 9606-1:2018 (або DIN EN ISO 9606-1:2017). Надати сертифікати, що підтверджують кваліфікацію зварювальників. Надати копії документів, що підтверджують трудові відносини між Учасником та працівниками, зазначеними у довідці (копії наказів та трудові книжки)
Зауважимо, що закупівлею передбачається придбання товару, а не виконання робіт, кваліфікаційні критерії якої потребують зазначених професій, кваліфікацій працівників та їх кількості.
Замовником висунуті дискримінаційні вимоги, а саме: Підтвердити наявність на підприємстві не менше двох зварювальників відповідної кваліфікації згідно ДСТУ EN ISO 9606-1:2018 (або DIN EN ISO 9606-1:2017). Надати сертифікати, що підтверджують кваліфікацію зварювальників. Надати копії документів, що підтверджують трудові відносини між Учасником та працівниками, зазначеними у довідці (копії наказів та трудові книжки)
Відповідно до чинного Законодавства України, а саме:
- п. 3 cт. 64 Господарського кодексу України, підприємство самостійно визначає свою організаційну структуру, встановлює чисельність працівників і штатний розпис;
- наказу Держкомстату від 28.09.2005 №286, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 30.11.2005 за №1442/11722 “Про затвердження Інструкції зі статистики кількості працівників”. Згідно з пунктом 1.1 цієї інструкції, дія інструкції поширюється на всіх юридичних осіб, їхні філії, представництва та інші відокремлені підрозділи (далі – підприємства), а також на фізичних осіб-підприємців, які використовують найману працю.
Абзацом четвертим пункту 1.8 цієї ж інструкції передбачається три види працівників:
– штатні працівники;
– зовнішніх сумісники;
– працюючі за цивільно-правовими договорами.
Встановлюючи вимогу щодо наявності конкретних посад (професій) працівників, їх кількості є необґрунтованою та дискримінаційною по відношенню до тих суб’єктів господарювання, які мають організаційну (штатну) структуру, відмінну від вимог Замовника, тобто займаються іншим видом господарської діяльності, наприклад торгівлею та мають у своєму штаті працівників з необхідним знанням та досвідом, які спроможні забезпечити належне виконання зобов’язань за договором про закупівлю товару або відповідно до норм діючого законодавства використовують працівників, що працюють за цивільно-правовими договорами та/або за сумісництвом.
Таким чином Замовник свідомо штучно звужує коло потенційних Учасників закупівлі.
Щодо вимоги надання трудових книжок або інших документів, що містять персональні дні працівників, оскільки відповідно до ст. 32 Конституції України не допускається збирання, зберігання, використання та поширення конфіденційної інформації про особу без її згоди та згідно з ст. 2 Закону України « Про захист персональних даних» від 01.06.2012 №2297-VI надання персональних даних - є добровільним волевиявленням особи.
Тобто Учасники, працівники яких відмовляться від надання свої персональних даних, не зможуть прийняти участь у даній закупівлі, з причин що не залежать від Учасників, що є обмеженням прав Учасників на участі у даній закупівлі, тобто дискримінації.
Також зазначаємо, що відповідно до статті 48 Кодексу законів про працю України з 10.06.2021 облік трудової діяльності працівника здійснюється в електронній формі, трудова книжка зберігається у працівника, а обов’язок роботодавця вносити записи до трудової книжки здійснюється лише на вимогу працівника.
Таким чином Замовник штучно звужує коло потенційних Учасників закупівлі.
На підставі вищевикладеного вимагаємо внести зміни та привести вимоги тендерної документації по процедурі відкриті торги з особливостями, затвердженої рішенням уповноваженої особи від 29.11.2022 № б/н відповідно до чинного законодавства та виключити вищенаведені дискримінаційні вимоги, які порушують принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель та штучно звужують коло потенційних учасників закупівлі, а також такі, які не стосуються предмету закупівлі.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
30.11.2022 14:20
Вирішення:
З приводу вимоги, повідомляємо наступне.
Керуючись пунктом 45 Постанови Кабінету міністрів України від 12 жовтня 2022 № 117 Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування під час здійснення закупівлі товарів замовник може не застосовувати до учасників процедури закупівлі кваліфікаційні критерії, визначені статтею 16 Закону.
В той же час Замовником торгів було встановлено три кваліфікаційних критерії у відповідності до стаатті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме:
• наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
• наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
• наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
Також частиною 1 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що Замовник торгів самостійно визначає спосіб документального підтвердження.
Таким чином відповідно до Додатку № 1 до Тендерної документації Замовник торгів встановив надання наступних документів для підтвердження кваліфікаційного критерію наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, а саме:
«Підтвердити наявність на підприємстві не менше двох зварювальників відповідної кваліфікації згідно ДСТУ EN ISO 9606-1:2018 (або DIN EN ISO 9606-1:2017). Надати сертифікати, що підтверджують кваліфікацію зварювальників. Надати копії документів, що підтверджують трудові відносини між Учасником та працівниками, зазначеними у довідці (копії наказів та трудові книжки)»(цитата).
Дана вимога встановлена з метою підтвердження, що Учасники процедури закупівлі мають змогу виробити та поставити відповідний товар до даної закупівлі оскільки до конструкції обмежувальних стаціонарних стовпчикі з нержавіючої сталі входять зварювальні елементи.
В той же час відповідно до інформаційного випуску № 124 від 5 липня 2021 «Інтерактивна бухгалтерія» законодавство не містить прямої вказівки на те, що роботодавець повинен обов’язково мати штатний розпис, проте штатний розпис — документ, що визначає структуру штатного складу працівників підприємства (установи, організації), найменування професій (посад), чисельність персоналу й оклади для кожної професії (посади).
На підставі статті 64 Господарського кодексу України підприємство самостійно визначає свою організаційну структуру, встановлює чисельність працівників і штатний розпис. Його складають загалом по підприємству (установі, організації) і затверджують щороку на кожен календарний рік до його початку, з урахуванням змін, унесених до штатного розпису в поточному році.
В той же час хочемо наголосити, що відмінність цивільно-правових договорів від трудових договорів заключається в тому, що у випадку найму фізичної особи за цивільно-правовим договором записи до трудової книжки не здійснюються, виконавець не вноситься в табель обліку робочого часу чи штатний розпис так як не є працівником підприємства.
Таким чином посилання Скаржника на статтю 64 Господарського кодексу є хибним оскільки в даному випадку передбачається укладання трудових договорів для формування штатного розпису.
Використання посилання на наказ Держкомстату від 28.09.2005 №286, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 30.11.2005 за №1442/11722 “Про затвердження Інструкції зі статистики кількості працівників” (далі – наказ) є не зовсім коректним оскільки останній регулює відносини щодо збирання статистичних даних, а не формування трудового колективу.
В той же час відповідно пункту 1.8 наказу підрахунок здійснюється саме штатних працівників які зараховані до штатного розпису зокрема, передбачається підрахунок облікової кількості штатних працівників у цілому по підприємству.
Показник середньої кількості усіх працівників в еквіваленті
повної зайнятості характеризує умовну кількість працівників (робочих місць), що відпрацювали повний робочий день, яка необхідна для виконання встановленого (визначеного) підприємством обсягу робіт (послуг).
Таким чином для умов даного наказу використовуються саме штатні працівники які відпрацювали повний день.
Відповідно до статей 3, 32, 34 Конституції України, Закону України «Про захист персональних даних», Конвенції Ради Європи 1981 року № 108 «Про захист осіб стосовно автоматизованої обробки персональних даних» (ETS № 108) підпис фізичної особи (яка представляє учасника) на документах, передбачених та встановлених для оформлення під час проведення процедури закупівлі, є підтвердження одержання згоди фізичної особи, яка діє від імені учасника, на обробку (збирання, реєстрацію, накопичення, зберігання, адаптування, зміну, поновлення, використання і поширення (розповсюдження, передачу), знеособлення, знищення) Замовником персональних даних учасника, або фізичної особи, яка є посадовою особою/працівником, уповноваженою особою учасника, а також здійснення інших дій визначених Законом України «Про захист персональних даних».
Факт подання тендерної пропозиції учасником – юридичною особою, що є розпорядником персональних даних, вважається підтвердженням наявності у неї права на обробку персональних даних, а також надання такого права замовнику, як одержувачу зазначених персональних даних від імені суб’єкта (володільця).
В той же час відповідно до статті 2 Закону України «Про персональні дані» персональні дані - відомості чи сукупність відомостей про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована. Трудові книжки не дають змогу ідентифікувати особу.
Також хочемо наголосити, що до вимоги не було надано жодних документів які підтверджують дискримінаційність по відношенню до Учасника процедури закупівлі та підтверджують наведені аргументи Скаржником.
Враховуючи вищевикладене вважаємо за доцільне відхилити вимогу.
Статус вимоги:
Відхилено