-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
15330000-0 – Оброблені фрукти та овочі (огірки консервовані (мариновані) 15331500-2 Овочі, консервовані в оцті), томати (помідори консервовані) 15331500-2 Овочі, консервовані в оцті))
Завершена
489 750.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 448.75 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 448.75 UAH
Період оскарження:
28.11.2022 15:17 - 04.12.2022 00:00
Вимога
Без відповіді
Про усунення порушень законодавства у сфері закупівель
Номер:
c72676737e324cf99878fb241b4e8f4b
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-11-28-010815-a.c1
Назва:
Про усунення порушень законодавства у сфері закупівель
Вимога:
28.11.2022 року Черкаський інститут пожежної безпеки імені Героїв Чорнобиля Національного університету цивільного захисту України (далі – Замовник) оголошено закупівлю за кодом ДК 021:2015- 15330000-0 – Оброблені фрукти та овочі (огірки консервовані (мариновані) 15331500-2 Овочі, консервовані в оцті), томати (помідори консервовані) 15331500-2 Овочі, консервовані в оцті)) - Ідентифікатор закупівлі UA-2022-11-28-010815-a, очікувана вартість закупівлі 489 750, 00 грн. (чотириста вісімдесят дев’ять тисяч сімсот п’ятдесят гривень 00 копійок).
07.12.2022 року відбувся аукціон, за результатами якого пропозиція ФОП «Каверіна Людмила Анатоліївна» була найменшою.
12.12.2022 року уповноваженою особою Замовника прийнято рішення про визнання ФОП «Каверіна Л.А.» переможцем відповідно до протоколу № 381 розгляду тендерних пропозицій від 12.12.2022 року.
Дане рішення прийнято з порушенням норм чинного законодавства у сфері публічних закупівель.
Вважаємо, що даний протокол прийнятий неправомірно.
ЗАМОВНИКОМ ГРУБО ПОРУШЕНО ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ ЗУ «ПРО ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ», такі як:
максимальна економія, ефективність та пропорційність;
відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
запобігання корупційним діям і зловживанням.
Порушення полягають у наступному:
Згідно ст.29, ч.9 ЗУ «Про публічні закупівлі» «після оцінки тендерних пропозицій/пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації/оголошення про проведення спрощеної закупівлі тендерну пропозицію/пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною.».
ст.29 ч.15 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено, що за результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції/пропозиції замовник визначає переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю згідно з цим Законом.
Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.
У разі отримання достовірної інформації про невідповідність переможця процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, підставам, установленим частиною першою статті 17 цього Закону, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника.
Таким чином, Замовник після розгляду пропозиції ФОП «Каверіна Л.А.» мав прийняти рішення про відхилення тендерної пропозиції на підставі п.41 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості), яким встановлено: «Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
1) учасник процедури закупівлі:
зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом другим частини п’ятнадцятої статті 29 Закону;
а також:
2) тендерна пропозиція:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації;
викладена іншою мовою (мовами), ніж мова (мови), що передбачена тендерною документацією.
Отже, звертаємо увагу Замовника, що пропозиція ФОП «Каверіна Л.А» має бути відхилена з наступних підстав:
1. Відповідно до п. 7, розділу 1 Загальні положення Тендерної документації замовника встановлено, що «Усі документи, що входять до складу тендерної пропозиції мають бути складені українською мовою.
У разі, якщо документ чи інформація, надання яких передбачено цією тендерною документацією, складені іншою(ими) мовою(ами), ніж передбачено умовами абзацу першого цього пункту тендерної документації, у складі тендерної пропозиції надається документ мовою оригіналу з обов’язковим перекладом українською мовою.»
Пропозиція ФОП Каверіна Л.А. містить документ, який надано у форматі jpg під назвою «2022-12-04-0001», який начебто є посвідченням якості № 29 від 01.12.2022 року. ФОП Каверіна Л.А. всупереч вимогам ТД Замовника надала документ, який містить у собі дві мови, Українську та мову агресора (російську). Мовою агресора (російською) у вказаному документі зазначено назву посади особи, що поставила підпис на так званому посвідченні якості, також цією ж мовою зазначено і наступні реквізити документу, такі як «(підпис), організаційно-правова форма організації прізвище та ім’я». Таким чином, ФОП Каверіна не виконала вимоги ТД замовника.
Звертаємо також увагу Замовника, що учасник у своїй пропозиції зазначає, що товар має іноземне походження, а отже посвідчення про якість/декларація виробника не може бути оформлена згідно діючого законодавства України. В першу чергу, зауважимо, що посвідчення про якість іноземного виробника (в даному випадку Республіка Молдова) оформлюється відповідно до норм діючого законодавства Республіка Молдова, офіційною державною мовою у Молдові є румунська, ніяк не українська, і жодним чином не мова агресора (російська). Наданий же документ містить в собі, як українську, так і окупаційну (російську), а оформлений згідно ДСТУ України, що апріорі неможливо.
Також, у документі посвідчення про якість вказано, що товар іноземного походження відповідає ДСТУ, які діють на території України. Інформація надана ФОП Каверіна Л.А. не відповідає дійсності, так як ДСТУ України не може бути застосовано іноземним виробником, так як країна походження не є Україна. А, отже, вказана продукція є «еквівалент», а відповідність еквіваленту вимогам замовника, і що виготовлений товар відповідає вимогам нормативних документів діючих на території України підтверджується сертифікатом відповідності, який видається при надходженні іноземного товару на митну територію України.
ФОП Каверіна Л.А. вказує, у посвідченні про якість що консервовані огірки відповідають ДСТУ 7989:2015, а томати ДСТУ 4697:2006, і містить інформацію, що строк зберігання два роки по ДСТУ, проте слід звернути увагу, що відповідно до ДСТУ 46976:2006 Томати консервовані. Загальні технічні умови (що є нормативним документом, діючим на території України, і не має жодного відношення до консервованих томатів на території Республіка Молдова) строк зберігання консервованих томатів з дати виготовлення: у скляних банках — три роки. Документом, що наданий ФОП Каверіна Л.А. вказується, що вид пакування скляні банки ємністю 3000 г, ІІІ типу, а отже строк ії зберігання відповідно ДСТУ 4697:2006 є три роки, а не «два» як вказано у документі, що наданий ФОП Каверіна Л.А.
Таким чином, документ, що наданий ФОП Каверіна Л.А. не містить інформацію про запропонований товар, а також зі змісту вказаного документу не випливає відповідність товару заявленим вимогам замовника.
Водночас, неякісно скановані документи (текст якої є нечитабельним (нечітке зображення, відсутність окремих фрагментів сторінки/інформації документу на його копії, тощо) до розгляду не приймаються та вважаються такими, що не подані. Саме текст викладений мовою агресора є не читабельним.
Враховуючи вищевикладене, документ, наданий ФОП Каверіна Л.А. у складі пропозиції у форматі jpg під назвою «2022-12-04-0001», не відповідає вимогам Тендерної документації, і є таким що має вважатися не поданим, пропозиція підлягає відхиленню відповідно до п.41 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості), яким встановлено: «Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
1) учасник процедури закупівлі:
зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом другим частини п’ятнадцятої статті 29 Закону;
а також:
2) тендерна пропозиція:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації;
викладена іншою мовою (мовами), ніж мова (мови), що передбачена тендерною документацією.
2. В пропозиції ФОП Каверіна Л.А. надає файл під назвою «технічніц та якісні вимоги». У зазначеному документі міститься наступна інформація: «МАЄ БУТИ ... ». Тому надана інформація не підтверджує відповідність тендерної пропозиції технічним, якісним та кількісним характеристикам та іншим вимогам до предмета закупівлі відповідно до додатку №4 Тендерної документації. Так як учасник вказує інформацію, що запропонований товар лише «ПОВИНЕН» та «МАЄ БУТИ», а не «БУДЕ», або «Є», а тому не відповідає вимогам Замовника.
Керуючись рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №1051-р/пк-пз від 21.01.2021 р. (індивідуальний номер закупівлі UA-2020-12-11-005399-е; також відповідне рішення міститься і в рішенні №13107-р/пк-пз від 17.09.2019 (індивідуальний номер закупівлі UA-2019-07-29-000183-а)) в якому зазначено, що наявність формулювання «повинно» і «мас бути» не вважається підтвердженням вимогам Замовника, учасник не підтвердив відповідність тендерної пропозиції технічним, кількісним та якісним характеристикам предмета закупівлі. Пропозицію учасника ФОП Каверіна Л.А. має бути відхилено, як таку, що не відповідає умовам тендерної документації замовника.
3. У складі пропозиції надано документ «документи оброблені», який у собі містить різні довідки, і жодна з них не містить дату складання документу, а отже не відповідає вимогам документації, а саме р. ІІІ п. 1, п. п. 1.3, яким передбачено «документи, що складаються учасником, повинні бути оформлені належним чином у відповідності до вимог чинного законодавства в частині дотримання письмової форми документу, складеного суб’єктом господарювання, в тому числі за власноручним підписом учасника/уповноваженої особи учасника». Виходячи з цього, документи, що надані у складі пропозиції ФОП Каверіна Л.А. не відповідають вищевказаним вимогам тендерної документації. Довідка - документ інформаційного характеру, який описує та встановлює факти та події. Дата документу є обов’язковим реквізитом документу при дотриманні письмової його форми.
Отже, пропозиція ФОП Каверіна Л.А. є такою що не відповідає вимогам ТД замовника, і підлягає відхиленню відповідно до п.41 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості), як така, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону;
4. Також вищевказаний документ містить в собі довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, про надання якої встановлено вимогу згідно додатку 2 до тендерної документації .
Додаток 2 містить вимогу про надання:
- довідки складеної у довільній формі, яка містить інформацію про наявність працівників, їх чисельність, досвід роботи та кваліфікацію працівників, необхідних для здійснення поставки предмета закупівлі;
- скан-копії(я) санітарних(ої) книжок(ки) (із своєчасним проходженням медогляду працівників (працівника), які здійснюватимуть постачання товару (водії, експедитори, комірники, вантажники, товарознавці тощо) та водійські (водійське) посвідчення водія(їв). Довідка ФОП Каверіна Л.А. не містить запитувану інформацію. Інформація має бути зазначено чітко, а достатність такого досвіду і кваліфікації визначається замовником. Даних про досвід роботи водія експедитора та свій зокрема ФОП Каверіна Л.А не вказала.
Окрім цього, надана скан-копія документ «медкнижка Лисокінь 2022-2023» не підтверджує, що Лисокінь М.І. є водій-експедитор, бо медична книжка містить інформацію, що вказана особа є ФОП (директор) і жодним чином не є водій-експедитор, а отже не може вважатися особою, що має відповідну кваліфікацію та можливість здійснювати перевезення продуктів харчування як водій-експедитор, так як він проходив медичний огляд як директор, а не як водій, а відповідно неможливо встановити його кваліфікацію і придатність до керування, а тим більше перевезення продуктів харчування.
Враховуючи викладене, пропозиція ФОП Каверіна підлягає відхиленню, як така що не відповідає вимогам.
5. Пропозиція ФОП Каверіна Л.А. містить документ «тендерна пропозиція» що подано з порушенням встановленої замовником форми.
Відповідно до додатку 1 Тендерної документації в примітках встановлено, що
• Учасники повинні дотримуватись встановленої форми.
• Заповнення усіх пунктів даного додатку, за винятком п. 7, є обов’язковим
Документ, що наданий ФОП Каверіна Л.А. не містить повної інформації відповідно до п. 5 Форма власності та юридичний статус підприємства (організації), адреса підприємства. ФОП Каверіна вказала лише форму власності і адресу, а юридичний статус підприємства (організації) не вказано.
Враховуючи викладене, поданий документ є таким, що не відповідає встановленій формі, не відповідає вимогам тендерної документації та підлягає відхиленню, як така, що не відповідає встановленим вимогам.
Отже, враховуючи вищевикладене, керуючись нормами законодавства у сфері закупівель звертаємо увагу, що дії уповноваженої особи порушують норми ЗУ «Про публічні закупівлі» та принципи неупередженості, що передбачені нормами вказаного закону.
Керуючись ст. 1, 5, 7, 9, 16, 18, 22, 23, 28, 29, 31 ЗУ "Про публічні закупівлі", п. 41, 52 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»
Вимагаємо:
1. Прийняти рішення про відхилення пропозиції ФОП Каверіна Л.А. відповідно до п.41 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», так як
- учасник процедури закупівлі:
зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом другим частини п’ятнадцятої статті 29 Закону;
- тендерна пропозиція:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації;
викладена іншою мовою (мовами), ніж мова (мови), що передбачена тендерною документацією;
не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
2. Перейти до розгляду наступної пропозиції.
У випадку незадоволення вимоги ФОП Оломпієва Я.М. буде вимушена звернутися зі скаргою до АМКУ.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
14.12.2022 15:19