• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Електрична енергія

Завершена

4 300 500.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 22 000.00 UAH
Період оскарження: 28.11.2022 09:00 - 03.12.2022 00:00
Вимога
Відхилено

ВИМОГА

Номер: 9d65ca0750364b098805b5a5515e66a7
Ідентифікатор запиту: UA-2022-11-28-000707-a.c9
Назва: ВИМОГА
Вимога:
З огляду на додаток 3 тендерної документації Замовник зазначає: "Взаємовідносини, які виникають під час купівлі-продажу електричної енергії між електропостачальником та споживачем, а також їх взаємовідносини з іншими учасниками роздрібного ринку електричної енергії, у тому числі операторами системи розподілу (далі – ОСР), регулюються Правилами роздрібного ринку електричної енергії, затвердженими постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 (далі – ПРРЕЕ), та які набрали чинності 11 червня 2018 року. Положеннями пункту 8.2.2 глави 8.2 розділу VІІІ ПРРЕЕ встановлено, що у разі надходження претензії/скарги споживача щодо якості електричної енергії ОСР розглядає її протягом 15 днів з дня отримання претензії/скарги, а у разі проведення вимірювань показників якості електричної енергії в точці розподілу електричної енергії – протягом 30 днів. Розгляд претензій та скарг споживачів щодо показників якості електричної енергії, вимірювання показників якості електричної енергії, претензій щодо відшкодування збитків, завданих внаслідок недотримання ОСР показників якості електропостачання, зокрема внаслідок недотримання показників якості електричної енергії та перерв в електропостачанні, здійснюється відповідно до вимог КСР. Порядок розгляду скарг/претензій споживачів щодо показників якості електричної енергії визначений у пунктах 13.2.2 – 13.2.12 глави 13.2 розділуXІІI КСР. Так, за результатами розгляду скарги (претензії) споживача щодо якості електричної енергії ОСР надає відповідь споживачу у письмовій формі, яка повинна містити інформацію щодо: 1) у разі визнання скарги/звернення/претензії обґрунтованою: - причин недотримання показників якості електричної енергії; - заходів та строків стосовно усунення ОСР причин недотримання показників якості електричної енергії або проведених робіт, якщо причини недотримання показників якості електричної енергії було усунуто під час розгляду скарги; - результатів вимірювання параметрів якості електричної енергії у разі його проведення; 2) у разі визнання скарги/звернення/претензії такою, що не підлягає задоволенню: - документів, що підтверджують порушення споживачем вимог КСР або нормативно- технічних документів, внаслідок чого параметри якості електричної енергії в точці розподілу споживача не відповідають показникам, визначеним КСР; - результатів вимірювання параметрів якості електричної енергії, що підтверджують дотримання ОСР нормативних показників якості електричної енергії. ОСР може направити свого представника в узгоджений зі споживачем час для аналізу можливих причин недотримання показників якості електричної енергії та/або проведення необхідного вимірювання й подальшого надання відповіді споживачу. Представник ОСР у разі необхідності проводить вимірювання параметрів якості електричної енергії в точці розподілу протягом не менше 7 календарних днів за виключенням часу тривалості перерв в електропостачанні. ОСР може зменшити тривалість вимірювання або не проводити вимірювання у разі визнання факту недотримання показників якості електричної енергії в точці розподілу електричної енергії споживача. У разі неможливості встановлення вимірювального засобу в точці розподілу вимірювання проводиться якнайближче до точки розподілу. У разі проведення вимірювання на території споживача він має забезпечити відповідні умови для місця встановлення вимірювального засобу, які забезпечать захист цього засобу вимірювання від несанкціонованого втручання в його роботу протягом проведення вимірювання параметрів якості електричної енергії, а ОСР встановлює засіб вимірювання параметрів якості електричної енергії після забезпечення відповідних умов для встановлення даного засобу. Усі витрати, пов’язані із вимірюванням параметрів якості електричної енергії, покриває ОСР. Споживач за письмовою згодою ОСР має право сам організувати проведення таких вимірювань, при цьому проводити вимірювання може організація, яка має відповідні повноваження або дозволи. Дані, отримані за допомогою таких засобів, є доказом при розгляді скарги/звернення/претензії щодо показників якості електричної енергії. ОСР повинен відшкодувати витрати споживача на організацію проведення вимірювань у разі підтвердження факту недотримання показників якості електричної енергії. У разі встановлення споживачу електронного лічильника з функцією вимірювання параметрів відхилення напруги, що здійснюється відповідно до вимог розділу VI КСР, ОСР за згодою споживача використовує результати таких вимірювань при розгляді скарги/звернення/претензії щодо показників якості електричної енергії. При цьому вимірювання параметрів якості електричної енергії іншими засобами не проводиться. ОСР зобов’язаний усунути причини недотримання показників якості електричної енергії протягом 30 днів у разі можливості їх усунення оперативними діями персоналу ОСР або 180 днів у разі необхідності проведення будівельних робіт або заміни елементів мережі. Перебіг строку усунення причин недотримання показників якості електричної енергії розпочинається з дня, наступного за днем, коли ОСР став відомий факт недотримання показників якості електричної енергії за результатами проведення вимірювання або з дня, наступного за днем отримання скарги/звернення/претензії споживача, якщо ОСР уже були відомі причини недотримання показників якості електричної енергії. ОСР після усунення причини недотримання показників якості електричної енергії письмово повідомляє споживача про проведені роботи. У разі незгоди з результатами розгляду скарги/звернення/претензії щодо показників якості електричної енергії споживач може звернутися до НКРЕКП. Разом з тим, відповідно до підпункту 2 пункту 4 Положення про Державну інспекцію енергетичного нагляду України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.02.2018 № 77, відповідно до покладених на Державну інспекцію енергетичного нагляду України (далі – Держенергонагляд), здійснює державний енергетичний нагляд, зокрема, за електричними установками і мережами учасників ринку (крім споживачів); дотриманням учасниками ринку (крім споживачів) вимог правил та інших нормативно-правових актів і нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, технічного стану електричних установок і мереж, а саме, за забезпеченням надійного та безпечного постачання електричної енергії споживачам. Тому з питань технічного стану електричних установок і мереж споживачі можуть звертатися до Держенергонагляду для розгляду та вжиття відповідних заходів у межах його компетенції. За інформацією із офіційного веб-сайту НКРЕКП. Закупівля електричної енергії як товару повинна відповідати листам інформативного характеру МЕРТУ № 3304-06/40489-07 «Щодо закупівель електричної енергії та послуг з постачання електричної енергії» від 09.11.2017 року та № 3304-04/39642-06 «Щодо закупівель електричної енергії та послуг з постачання електричної енергії» від 10.09.2018 року." Вся зазначена вище інформація ніяк не стосується саме постачальника електричної енергії. Вимагаємо звернути увагу на всі зміни що відбулись у законодавстві електричної енергії з 2019 року та привести вимоги документації в актуальний вигляд. В іншому випадку будемо змушені звертатись до Держаудитслужби щодо компетентності уповноваженої особи та можливої співпраці з електропостачальником, який допомагає бюджетній організації позбутись конкуренції.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику у відповідь на Вашу вимогу повідомляємо наступне: Відповідно до п. 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що затверджені Постановою КМУ № 1178 від 12 жовтня 2022 р., тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Умови тендерної документації є однаковими для усіх потенційних учасників без виключення. З огляду на вказане, а також враховуючи те, що Вами не надано документального підтвердження, яким чином наведене у Додатку 3 тендерної документації порушує Ваші права та законні інтереси, пов'язані з участю у процедурі закупівлі, у зв'язку з чим у Замовника наразі відсутні підстави для задоволення вимоги в цій частині.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

ВИМОГА

Номер: a25c7c66fdd14ff29736c5fa2a302943
Ідентифікатор запиту: UA-2022-11-28-000707-a.c8
Назва: ВИМОГА
Вимога:
Шановний Замовник просимо Вас пояснити яким чином пункт : "19. На виконання вимог ст.ст. 41, 42 Закону України «Про охорону праці» від 14 жовтня 1992 року № 2694-XII, Наказу Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду № 56 від 21.03.2007 року «Про затвердження Типового положення про діяльність уповноважених найманими працівниками осіб з питань охорони праці», Учасник у складі тендерної пропозиції надає довідку про уповноважену найманими працівниками Учасника особу з питань охорони праці, що здійснює громадський контроль за додержанням законодавством про охорону праці в Учасника та не є відповідальним за дотриманням законодавства про охорону праці на підприємстві Учасника разом із положенням про діяльність уповноваженої найманими працівниками особи з питань охорони праці, що затверджене загальними зборами трудового колективу Учасника, а також посвідчення про проходження навчання законів і нормативних актів про охорону праці особою, що вказана у довідці." , відноситься до Правил роздрібного ринку електричної енергії, ЗУ "Про ринок електричної енергії" та взагалі до постачання електричної енергії. Даним пунктом Ви обмежуєте конкуренцію закупівлі та порушуєте основи ЗУ "Про публічні закупівлі". Кожна уповноважена особа повинна готувати тендерну документацію з огляду на предмет закупівлі. В разі якщо Замовник не обгрунтує належність цього пункту до правил та законів які стосуються предмету закупівлі, що наведені вище - будемо вимушені звертатись до АМКУ та Держаудитслужби. Вимагаємо внести відповідні зміни.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику у відповідь на Вашу вимогу повідомляємо наступне: Відповідно до п. 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що затверджені Постановою КМУ № 1178 від 12 жовтня 2022 р., тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Згідно ч. 3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Умови тендерної документації є однаковими для усіх потенційних учасників без виключення. Відповідно до ст. 13 ЗУ «Про охорону праці», надалі – Закон, роботодавець зобов’язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці. З цією метою роботодавець забезпечує функціонування системи управління охороною праці, а саме: організовує проведення аудиту охорони праці, лабораторних досліджень умов праці, оцінку технічного стану виробничого обладнання та устаткування, атестацій робочих місць на відповідність нормативно-правовим актам з охорони праці в порядку і строки, що визначаються законодавством, та за їх підсумками вживає заходів до усунення небезпечних і шкідливих для здоров’я виробничих факторів. Приписами ст. 41, 42 Закону, у разі відсутності професійної спілки на підприємстві громадський контроль за додержанням законодавства про охорону праці здійснює уповноважена найманими працівниками особа; Уповноважені найманими працівниками особи з питань охорони праці мають право безперешкодно перевіряти на підприємствах виконання вимог щодо охорони праці і вносити обов'язкові для розгляду роботодавцем пропозиції про усунення виявлених порушень нормативно-правових актів з безпеки і гігієни праці. Уповноважені найманими працівниками особи з питань охорони праці діють відповідно до типового положення, що затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони праці. Відповідно до Наказу Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду № 56 від 21.03.2007 року «Про затвердження Типового положення про діяльність уповноважених найманими працівниками осіб з питань охорони праці», типове положення про діяльність уповноважених найманими працівниками осіб з питань охорони праці поширюється на підприємства, установи, організації будь-якої форми власності та виду діяльності; Уповноважені найманими працівниками особи з питань охорони праці обираються на підприємствах, де немає професійної спілки, для здійснення громадського контролю за додержанням законодавства про охорону праці; Уповноважені з питань охорони праці в місячний термін після обрання за рахунок роботодавця проходять навчання з охорони праці відповідно до Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці, затвердженого наказом Держнаглядохоронпраці України від 26.01.2005 № 15, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 15.02.2005 за № 231/10511. Таким чином встановлення вказаної вимоги дозволяє зробити висновки Замовника про ступінь надійності контрагента і впевненості у своєчасному отриманні товару, що є предметом закупівлі. З огляду на вказане, а також враховуючи те, що Вами не наведено підстав, неможливості виконати законодавчо обґрунтованих вимог Замовника за тендерною документацією у останнього, наразі відсутні підстави для задоволення вимоги та внесення змін у тендерну документацією про які зазначає Учасник.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

ВИМОГА

Номер: d2751f17ffa1457e93739372dce2214c
Ідентифікатор запиту: UA-2022-11-28-000707-a.c7
Назва: ВИМОГА
Вимога:
Шановний Замовник просимо Вас пояснити яким чином пункт : "18. На виконання ст. 13 Закону України «Про охорону праці», Учасники у складі тендерної пропозиції повинні надати документальне підтвердження проведення лабораторних досліджень умов праці Учасника, зокрема за показниками важкості та напруженості праці, а саме: протокол проведення дослідження важкості та напруженості праці у кількості не меншою, аніж на одне робоче місце (професію) Учасника з висновком про те що, показники напруженості праці не перевищують допустимі, які проведені підприємством або установою, атестованою Державною службою України з питань праці на проведення гігієнічних досліджень факторів виробничого середовища і трудового процесу разом з підтверджуючими документами про це (лист або інформація) від Державної служби України з питань праці, що видане такому підприємству або установі." , відноситься до Правил роздрібного ринку електричної енергії, ЗУ "Про ринок електричної енергії" та взагалі до постачання електричної енергії. Даним пунктом Ви обмежуєте конкуренцію закупівлі та порушуєте основи ЗУ "Про публічні закупівлі". Кожна уповноважена особа повинна готувати тендерну документацію з огляду на предмет закупівлі. В разі якщо Замовник не обгрунтує належність цього пункту до правил та законів які стосуються предмету закупівлі, що наведені вище - будемо вимушені звертатись до АМКУ та Держаудитслужби. Вимагаємо внести відповідні зміни.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику у відповідь на Вашу вимогу повідомляємо наступне: Відповідно до п. 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що затверджені Постановою КМУ № 1178 від 12 жовтня 2022 р., тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Згідно ч. 3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Умови тендерної документації є однаковими для усіх потенційних учасників без виключення. Відповідно до ст. 29 КЗпП України, до початку роботи роботодавець зобов’язаний в узгоджений із працівником спосіб поінформувати працівника, зокрема серед іншого про наявність на робочому місці небезпечних і шкідливих виробничих факторів, які ще не усунуто, та можливі наслідки їх впливу на здоров’я, а також про право на пільги і компенсації за роботу в таких умовах відповідно до законодавства і колективного договору - під підпис. Приписами ст. 13 ЗУ «Про охорону праці», роботодавець зобов’язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці. З цією метою роботодавець забезпечує функціонування системи управління охороною праці, а саме: організовує проведення аудиту охорони праці, лабораторних досліджень умов праці, оцінку технічного стану виробничого обладнання та устаткування, атестацій робочих місць на відповідність нормативно-правовим актам з охорони праці в порядку і строки, що визначаються законодавством, та за їх підсумками вживає заходів до усунення небезпечних і шкідливих для здоров’я виробничих факторів. Відповідно до Державних санітарних норм правил «Гігієнічна класифікація праці за показниками шкідливості та небезпечності факторів виробничого середовища, важкості та напруженості трудового процесу», що затверджені Наказом МОЗ України від 08.04.2014 № 248, лабораторні дослідження умов праці дозволяють роботодавцю встановити наявність або відсутність на робочому місці небезпечних і шкідливих виробничих факторів, які ще не усунуто, та можливі наслідки їх впливу на здоров’я. Таким чином встановлення вказаної вимоги дозволяє зробити висновки Замовника про ступінь надійності контрагента і впевненості у своєчасному отриманні товару, що є предметом закупівлі. З огляду на вказане, а також враховуючи те, що Вами не наведено підстав, неможливості виконати законодавчо обґрунтованих вимог Замовника за тендерною документацією у останнього, наразі відсутні підстави для задоволення вимоги та внесення змін у тендерну документацією про які зазначає Учасник.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

ВИМОГА

Номер: 720017111b3348e585b885dcde9809bc
Ідентифікатор запиту: UA-2022-11-28-000707-a.c6
Назва: ВИМОГА
Вимога:
Шановний Замовник просимо Вас пояснити яким чином пункт : " Відповідно до ст. 22 Закону України «Про охорону праці» і ст. 36 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» на виконання положень Постанови КМУ «Про затвердження Порядку розслідування та обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві» від 17.04.2019 р. № 337, Учасники у складі своїх тендерних пропозицій подають інформацію, що видана на ім’я такого Учасника не раніше 2022 року з Державної служби України з питань праці та/або її структурних підрозділів або Фонду соціального страхування про наявність або про відсутність нещасних випадків на підприємстві учасника." , відноситься до Правил роздрібного ринку електричної енергії, ЗУ "Про ринок електричної енергії" та взагалі до постачання електричної енергії. Даним пунктом Ви обмежуєте конкуренцію закупівлі та порушуєте основи ЗУ "Про публічні закупівлі". Кожна уповноважена особа повинна готувати тендерну документацію з огляду на предмет закупівлі. В разі якщо Замовник не обгрунтує належність цього пункту до правил та законів які стосуються предмету закупівлі, що наведені вище - будемо вимушені звертатись до АМКУ та Держаудитслужби. Вимагаємо внести відповідні зміни.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику у відповідь на Вашу вимогу повідомляємо наступне: Відповідно до п. 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що затверджені Постановою КМУ № 1178 від 12 жовтня 2022 р., тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Згідно ч. 3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Умови тендерної документації є однаковими для усіх потенційних учасників без виключення. Відповідно до ст. 2 ЗУ «Про охорону праці», надалі – Закон, дія цього Закону поширюється на всіх юридичних та фізичних осіб, які відповідно до законодавства використовують найману працю, та на всіх працюючих. В силу ст. 22 Закону, роботодавець повинен організовувати розслідування та вести облік нещасних випадків, професійних захворювань і аварій відповідно до положення, що затверджується Кабінетом Міністрів України за погодженням з всеукраїнськими об'єднаннями профспілок. Встановлення вимоги про надання документу, що виданий територіальним відділенням Держпраці або Фонду соціального страхування про відсутність нещасних випадків на підприємстві учасника, надають змогу встановити чи такі випадки були не з відомостей, поданих учасником, а від Уповноваженого органу, оскільки наявність нещасних випадків на підприємстві жодним чином не характеризує його як надійного контрагента. Наявність або відсутність надзвичайних ситуацій у діяльності суб'єкта господарювання, що призвели до факту нещасного випадку або професійного захворювання фіксується уповноваженим представником підприємства, відповідальним за охорону праці. Облік та контроль державою покладено на територіальне відділення Держпраці або Фонду соціального страхування, а отже Замовник вправі врахувати можливі ризики у своєчасному отриманні товару, що є предметом закупівлі. Запитувана інформація від Держпраці або Фонду соціального страхування є формою державного контролю в сфері охорони праці, що свідчить про рівні можливості для всіх, без винятку, учасників закупівлі отримати запитуваний документ. Законодавством жодним чином не обмежено звернення будь якого підприємства до Держпраці за запитом інформації. Крім цього виходячи із аналізу практики розгляду скарг, Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України про порушення законодавства у сфері публічних закупівель з аналогічних підстав, зокрема з огляду на рішення АМКУ за номерами 4274 від 05.03.2021 року, 3773 від 23.02.2022 року, Орган оскарження не вбачає такі вимоги дискримінаційними. Ба більше, Вами не доведено та документально не підтверджено неможливості виконати наведену вимогу тендерної документації, а також не надано документального підтвердження, яким чином наведена вище вимога документації порушує Ваші права та законні інтереси, пов'язані з участю у процедурі закупівлі, у зв'язку з чим у Замовника наразі відсутні підстави для задоволення вимоги в цій частині.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

ВИМОГА

Номер: 0a68cf0b91824bfdb33a8c9781567a78
Ідентифікатор запиту: UA-2022-11-28-000707-a.c5
Назва: ВИМОГА
Вимога:
Шановний Замовник просимо Вас пояснити яким чином пункт : " Відповідно до ст. 131 Кодексу цивільного захисту України на виконання положень Постанови КМУ «Про затвердження Порядку ведення обліку надзвичайних ситуацій» від 9 жовтня 2013 р. № 738, учасники у складі своїх тендерних пропозицій надають інформацію від територіального органу ДСНС України (в залежності від розташування об’єктів учасника) про наявність або про відсутність інформації про надзвичайні ситуації на об’єктах учасника за період 2022 року (Якщо об’єкти учасника розташовані на території більше ніж однієї області України, інформація надається від відповідної кількості територіальних органів ДСНС України по кожній області окремо);" , відноситься до Правил роздрібного ринку електричної енергії, ЗУ "Про ринок електричної енергії" та взагалі до постачання електричної енергії. Даним пунктом Ви обмежуєте конкуренцію закупівлі та порушуєте основи ЗУ "Про публічні закупівлі". Кожна уповноважена особа повинна готувати тендерну документацію з огляду на предмет закупівлі. В разі якщо Замовник не обгрунтує належність цього пункту до правил та законів які стосуються предмету закупівлі, що наведені вище - будемо вимушені звертатись до АМКУ та Держаудитслужби. Вимагаємо внести відповідні зміни.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику у відповідь на Вашу вимогу повідомляємо наступне: Відповідно до п. 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що затверджені Постановою КМУ № 1178 від 12 жовтня 2022 р., тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Згідно ч. 3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Умови тендерної документації є однаковими для усіх потенційних учасників без виключення. В силу ч. 3 ст. 131 Кодексу цивільного захисту України: «Центральні органи виконавчої влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, органи місцевого самоврядування, суб’єкти господарювання зобов’язані вести облік надзвичайних ситуацій, зокрема пожеж, які виникають на їх територіях та об’єктах, подавати у встановленому порядку відповідну статистичну звітність, аналізувати причини виникнення надзвичайних ситуацій та пожеж і вживати заходів до їх недопущення». Постановою КМУ від 9 жовтня 2013 р. № 738: «Облік надзвичайних ситуацій в Україні ведуть ДСНС та її територіальні органи, а також центральні органи виконавчої влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві держадміністрації, органи місцевого самоврядування, суб’єкти господарювання незалежно від їх підпорядкування і форми власності. Облікові дані про надзвичайні ситуації надаються ДСНС, центральним органам виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, місцевим держадміністраціям, органам місцевого самоврядування, суб’єктам господарювання та громадянам на їх запити». Встановлення вимоги про надання інформації від територіального органу ДСНС України про наявність або про відсутність надзвичайних ситуацій на підприємстві учасника, надають змогу Замовнику встановити чи такі випадки були, не з відомостей, поданих учасником, а від Уповноваженого органу, оскільки наявність надзвичайних ситуацій на підприємстві жодним чином не характеризує його як надійного контрагента, а отже Замовник вправі врахувати можливі ризики у своєчасному отриманні товару, що є предметом закупівлі. Запитувана інформація від ДСНС або від її територіальних органів є формою державного контролю в сфері цивільного захисту, що свідчить про рівні можливості для всіх, без винятку, учасників закупівлі отримати запитувану інформацію. Законодавством жодним чином не обмежено звернення будь якого підприємства до ДСНС або до її територіальних органів за запитом інформації. Крім цього виходячи із аналізу практики розгляду скарг, Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України про порушення законодавства у сфері публічних закупівель з аналогічних підстав, зокрема з огляду на рішення АМКУ за номерами 4274 від 05.03.2021 року, 3773 від 23.02.2022 року, Орган оскарження не вбачає такі вимоги дискримінаційними. З огляду на вказане, а також враховуючи те, що Вами не наведено підстав, неможливості виконати законодавчо обґрунтованих вимог Замовника за тендерною документацією у останнього, наразі відсутні підстави для задоволення вимоги та внесення змін у тендерну документацією про які зазначає Учасник.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

ВИМОГА

Номер: 179f2f594cc643c5888d25dc4f78c4a5
Ідентифікатор запиту: UA-2022-11-28-000707-a.c4
Назва: ВИМОГА
Вимога:
Шановний Замовник просимо Вас пояснити яким чином пункт : "На виконання вимог статті 18 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб», Учасники у складі тендерної пропозиції надають чинний договір на проведення профілактичних дезінфекційних заходів разом з підтверджуючими документами про проведення таких дезінфекційних заходів, а саме: акт приймання-передачі наданих послуг з дезінфекції або видаткова накладна." , відноситься до Правил роздрібного ринку електричної енергії, ЗУ "Про ринок електричної енергії" та взагалі до постачання електричної енергії. Даним пунктом Ви обмежуєте конкуренцію закупівлі та порушуєте основи ЗУ "Про публічні закупівлі". Кожна уповноважена особа повинна готувати тендерну документацію з огляду на предмет закупівлі. В разі якщо Замовник не обгрунтує належність цього пункту до правил та законів які стосуються предмету закупівлі, що наведені вище - будемо вимушені звертатись до АМКУ та Держаудитслужби. Вимагаємо внести відповідні зміни.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику у відповідь на Вашу вимогу повідомляємо наступне: Відповідно до п. 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що затверджені Постановою КМУ № 1178 від 12 жовтня 2022 р., тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Згідно ч. 3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Умови тендерної документації є однаковими для усіх потенційних учасників без виключення. Відповідно до ст. 18 ЗУ «Про захист населення від інфекційних хвороб», надалі - Закон, юридичні особи незалежно від форм власності та громадяни забезпечують проведення профілактичних дезінфекційних заходів у жилих, виробничих та інших приміщеннях (будівлях) і на земельних ділянках, що належать їм на праві власності чи надані в користування, здійснюють інші заходи з метою недопущення розмноження гризунів і комах у приміщеннях (будівлях) і на земельних ділянках. Тобто виходячи із дефініції вказаної статті Закону, юридичні особи незалежно від виду їх економічної діяльності зобов’язані проводити відповідні заходи. З огляду на вказане, а також враховуючи те, що Вами не наведено підстав, неможливості виконати законодавчо обґрунтованих вимог Замовника за тендерною документацією у останнього, наразі відсутні підстави для задоволення вимоги та внесення змін у тендерну документацією про які зазначає Учасник.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

ВИМОГА

Номер: 2eb01c3ee47d4ce88b24e73fa0071760
Ідентифікатор запиту: UA-2022-11-28-000707-a.c3
Назва: ВИМОГА
Вимога:
Шановний Замовник просимо Вас пояснити яким чином пункт : "З метою запобігання ризиків щодо постачання неякісного товару за результатами закупівлі, учасники повинні у складі своїх тендерних пропозицій надати протокол перевірки показників якості електроенергії на відповідність вимогам, що встановлені у ДСТУ ЕN 50160-2014. Відповідний протокол повинен бути виданий на ім’я учасника процедури закупівлі спеціалізованою метрологічною лабораторією уповноваженого на це органу або підприємства у 2022 році. Для підтвердження повноважень метрологічної лабораторії учасники у складі тендерної пропозиції подають копію чинного сертифікату визнання вимірювальних можливостей такої лабораторії, що виданий уповноваженим органом. , відноситься до Правил роздрібного ринку електричної енергії, ЗУ "Про ринок електричної енергії" та взагалі до постачання електричної енергії. Даним пунктом Ви обмежуєте конкуренцію закупівлі та порушуєте основи ЗУ "Про публічні закупівлі". За якість електричної енергії відповідає лише оператор системи розподілу й ніяким чином ця вимога не стосується електропостачальника. Кожна уповноважена особа повинна готувати тендерну документацію з огляду на предмет закупівлі. В разі якщо Замовник не обгрунтує належність цього пункту до правил та законів які стосуються предмету закупівлі, що наведені вище - будемо вимушені звертатись до АМКУ та Держаудитслужби.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику у відповідь на Вашу вимогу повідомляємо наступне: Відповідно до п. 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що затверджені Постановою КМУ № 1178 від 12 жовтня 2022 р., тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Пунктом 3 ч. 2 ст. 22 Закону «Про публічні закупівлі», надалі – Закон, передбачено, що до складу тендерної документації Замовник включає вимоги щодо підтвердження інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Статтею 23 Закону встановлено, що технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). За своєю правовою природою договір на постачання електричної енергії є договором поставки. Відповідно до ст. 265 господарського кодексу України за договором поставки одна сторона - постачальник зобов'язується передати (поставити) у зумовлені строки (строк) другій стороні - покупцеві товар (товари), а покупець зобов'язується прийняти вказаний товар (товари) і сплатити за нього певну грошову суму. В силу ст. 268 Господарського кодексу України, постачальник повинен засвідчити якість товарів, що поставляються, належним товаросупровідним документом. У разі поставки товарів більш низької якості, ніж вимагається стандартом, технічними умовами чи зразком (еталоном), покупець має право відмовитися від прийняття і оплати товарів, а якщо товари уже оплачені покупцем, - вимагати повернення сплаченої суми. Відповідно до п. 3 ч. 1. ст. 58 Закону України «Про ринок електричної енергії» № 2019-VIII від 13 квітня 2017 року, споживач має право отримувати електричну енергію належної якості згідно з умовами договору та стандартами якості електричної енергії. Відповідно до ст. 18 вищезазначеного Закону, регулятор визначає перелік показників якості електропостачання, які характеризують рівень надійності (безперервності) електропостачання, комерційної якості надання послуг з передачі, розподілу та постачання електричної енергії, а також якість електричної енергії, та затверджує їх величини. Регулятор визначає порядок компенсації за недотримання показників якості електропостачання та розмір компенсації. Показники якості електропостачання, порядок та розмір компенсації за їх недотримання підлягають оприлюдненню у порядку, визначеному Регулятором. Якість електричної енергії - це сукупність властивостей електричної енергії відповідно до встановлених стандартів, які визначають ступінь її придатності для використання за призначення. Відповідно до положень пункту 11.4.6 глави 11.4 розділу XI Кодексу систем розподілу, затвердженого постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 310 (далі – КСР), параметри якості електроенергії в точках приєднання споживачів в нормальних умовах експлуатації мають відповідати параметрам, визначеним у ДСТУ EN 50160:2014 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» (далі – ДСТУ EN 50160:2014). Отже встановлена вимога, щодо права Замовника вимагати протокол перевірки показників якості електроенергії на відповідність вимогам, що встановлені у ДСТУ ЕN 50160-2014, спрямована задля впевненості Замовника у якості товару, що буде постачатися, а так само і під час вирішення можливих спірних питань під час поставки товару. Замовник має право на встановлення якісних характеристик предмета закупівлі відповідно до ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», а так само і на перевірку товару на відповідність його таким вимогам у встановленій Замовником у тендерній документації спосіб. Крім цього, умови тендерної документації є однаковими для усіх потенційних учасників без виключення. Ба більше, виходячи із аналізу практики розгляду скарг, Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України про порушення законодавства у сфері публічних закупівель з аналогічних підстав, зокрема з огляду на рішення АМКУ за номером 343 від 10.01.2022 року, Орган оскарження не вбачає такі вимоги дискримінаційними. З огляду на вказане, а також враховуючи те, що Вами не наведено підстав, неможливості виконати законодавчо обґрунтованих вимог Замовника за тендерною документацією у останнього, наразі відсутні підстави для задоволення вимоги та внесення змін у тендерну документацією про які зазначає Учасник.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

ВИМОГА

Номер: 597f0442bc244ce38c413f7d115953cd
Ідентифікатор запиту: UA-2022-11-28-000707-a.c2
Назва: ВИМОГА
Вимога:
Шановний Замовник просимо Вас пояснити яким чином пункт : "16. Відповідно до ст. 22 Закону України «Про охорону праці» і ст. 36 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» на виконання положень Постанови КМУ «Про затвердження Порядку розслідування та обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві» від 17.04.2019 р. № 337, Учасники у складі своїх тендерних пропозицій подають інформацію, що видана на ім’я такого Учасника не раніше 2022 року з Державної служби України з питань праці та/або її структурних підрозділів або Фонду соціального страхування про наявність або про відсутність нещасних випадків на підприємстві учасника.", відноситься до Правил роздрібного ринку електричної енергії, ЗУ "Про ринок електричної енергії" та взагалі до постачання електричної енергії. Даним пунктом Ви обмежуєте конкуренцію закупівлі та порушуєте основи ЗУ "Про публічні закупівлі". В разі якщо Замовник не обгрунтує належність цього пункту до правил та законів які стосуються предмету закупівлі, що наведені вище - будемо вимушені звертатись до АМКУ та Держаудитслужби.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику у відповідь на Вашу вимогу повідомляємо наступне: Відповідно до п. 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що затверджені Постановою КМУ № 1178 від 12 жовтня 2022 р., тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Згідно ч. 3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Умови тендерної документації є однаковими для усіх потенційних учасників без виключення. Відповідно до ст. 2 ЗУ «Про охорону праці», надалі – Закон, дія цього Закону поширюється на всіх юридичних та фізичних осіб, які відповідно до законодавства використовують найману працю, та на всіх працюючих. В силу ст. 22 Закону, роботодавець повинен організовувати розслідування та вести облік нещасних випадків, професійних захворювань і аварій відповідно до положення, що затверджується Кабінетом Міністрів України за погодженням з всеукраїнськими об'єднаннями профспілок. Встановлення вимоги про надання документу, що виданий територіальним відділенням Держпраці або Фонду соціального страхування про відсутність нещасних випадків на підприємстві учасника, надають змогу встановити Замовнику чи такі випадки були не з відомостей, поданих учасником, а від Уповноваженого органу, оскільки наявність нещасних випадків на підприємстві жодним чином не характеризує його як надійного контрагента. Наявність або відсутність надзвичайних ситуацій у діяльності суб'єкта господарювання, що призвели до факту нещасного випадку або професійного захворювання фіксується уповноваженим представником підприємства, відповідальним за охорону праці. Облік та контроль державою покладено на територіальне відділення Держпраці або Фонду соціального страхування, а отже Замовник вправі врахувати можливі ризики у своєчасному отриманні товару, що є предметом закупівлі. Запитувана інформація від Держпраці або Фонду соціального страхування є формою державного контролю в сфері охорони праці, що свідчить про рівні можливості для всіх, без винятку, учасників закупівлі отримати запитуваний документ. Законодавством жодним чином не обмежено звернення будь якого підприємства до Держпраці або Фонду соціального страхування за запитом інформації. Крім цього, виходячи із аналізу практики розгляду скарг, Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України про порушення законодавства у сфері публічних закупівель з аналогічних підстав, зокрема з огляду на рішення АМКУ за номерами 4274 від 05.03.2021 року, 3773 від 23.02.2022 року, Орган оскарження не вбачає такі вимоги дискримінаційними. Ба більше, Вами не доведено та документально не підтверджено неможливості виконати наведену вимогу тендерної документації, а також не надано документального підтвердження, яким чином наведена вище вимога документації порушує Ваші права та законні інтереси, пов'язані з участю у процедурі закупівлі, у зв'язку з чим у Замовника наразі відсутні підстави для задоволення вимоги в цій частині.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Залишено без розгляду

ВИМОГА

Номер: fc1ddef53e3449a1944d9c4135f80bdf
Ідентифікатор запиту: UA-2022-11-28-000707-a.c1
Назва: ВИМОГА
Вимога:
Шановний Замовник, відповідно до додатку 3 Вашої документації передбачено:"17. Учасник торгів зобов’язаний подати у складі тендерної пропозиції лист про згоду з істотними (основними) умовами договору. У випадку збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку, Постачальник має право письмово звернутись до Споживача з відповідною пропозицією. Постачальник разом з письмовою пропозицією щодо внесення змін до договору надає документ, що підтверджує збільшення ціни за одиницю товару в тих межах, на які Постачальник пропонує змінити ціну товару, що підтверджує збільшення ціни товару. Документ повинен бути наданий у формі належним чином оформленої цінової довідки (довідки про ціну товару). Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України, як уповноваженій у сфері публічних закупівель орган у інформативному листі від 27.10.2016 року № 3302-06/34307-06 повідомляє, що довідку про ціну товару може надати, зокрема ДП «Держзовнішінформ». Відповідно до наказу № 608 від 02.05.2018 року Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, а також предметів діяльності визначених статутом ДП «Держзовнішінформ», державне підприємство серед іншого, здійснює моніторинг цін на зовнішньому та внутрішньому товарних ринках; досліджує динаміку цінових процесів на ринках та відповідність контрактних (зовнішньоторговельних) цін кон’юнктурі світового ринку, експертно-аналітичне забезпечення публічних закупівель, конкурсних торгів, аукціонів тощо. Отже, учасники у складі своєї тендерної пропозиції повинні надати лист, що виданий (адресований) на ім’я учасника від ДП «Держзовнішінформ» про зазначене вище." Постановою 1178 зазначено наступне: "погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення;", тобто вимогою тендерної документації Ви порушуєте чинне законодавство, просимо Вас привести документацію у відповідність чинному законодавству.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику у відповідь на Вашу вимогу повідомляємо, що Замовником будуть внесені зміни в тендерну документацію.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 06.12.2022 00:02