-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
ДК 021:2015: 35810000-5 - Індивідуальне обмундирування (35813000-6 Військові шоломи; 35815100-1 — Бронежилети)
Торги не відбулися
470 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 350.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 350.00 UAH
Період оскарження:
27.11.2022 11:36 - 02.12.2022 00:00
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА на рішення Уповноваженої особи щодо відхилення пропозиції ТОВ «ВЕЛМЕТ» та рішення про визначення ТОВ «УКРТАК.ЮА» переможцем закупівлі ДК 021:2015: 35810000-5 - Індивідуальне обмундирування (35813000-6 Військові шоломи; 35815100-1 — Бронежилети)
Номер:
1ba4926b827f4f619be0110370b1671b
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-11-27-000217-a.a2
Назва:
СКАРГА
на рішення Уповноваженої особи щодо відхилення пропозиції ТОВ «ВЕЛМЕТ» та рішення про визначення
ТОВ «УКРТАК.ЮА» переможцем закупівлі ДК 021:2015: 35810000-5 - Індивідуальне обмундирування (35813000-6 Військові шоломи; 35815100-1 — Бронежилети)
Скарга:
Протоколом Уповноваженої особи № 186 від 08.12.2022 року КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА «КОНСУЛЬТАТАВНО-ДІАГНОСТИЧНИЙ ЦЕНТР»СЕВЕРОДОНЕЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (надалі Замовник) було безпідставно відхилено пропозицію ТОВ «ВЕЛЕТ» (надалі Товариство), яка подана ним для участі у даній закупівлі.
Вважаємо, що дане рішення прийняте в порушення вимог тендерної документації, вимог чинного законодавства, а отже є таким, що підлягає скасуванню.
І. БЕЗПІДТАВНІСТЬ ВІДХИЛЕННЯ ПРОПОЗИЦІЇ ТОВ «ВЕЛМЕТ»
1. Відповідно до пункту 2.1 додатку 2 до тендерної документації, Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником:
- копії (сканкопії) сертифікату відповідності на бронежилет, за результатами випробування зразків в акредитованій лабораторії, згідно ДСТУ 8782:2018, не раніше 2022 року, що підтверджує технічні, якісні та кількісні характеристики згідно чинного законодавства;
- наявність протоколу випробувань бронежилета (не раніше 2022 року) на визначення тривкості до пробою кулями вогнепальної зброї за вимогами ДСТУ 8782:2018, в тому числі пп. 5.1.1, 5.1.2, 5.2.1, табл.1, 6.1.2, 6.1.3, 6.1.5 (режими кондиціонування I, II, III), 7.1.1, 9.1, 9.3-9.5, 10.1, 10.2.
- Протоколи випробування всіх наявних елементів бронезахисту, згідно ДСТУ.
У зв’язку з тим, що строк подання пропозицій в даній закупівлі складав лише 8 днів, з яких робочими були лише 5, то виготовити партію товару з такими параметрами та характеристиками, провести її сертифікацію з врахуванням кліматичних факторів не було можливо, оскільки термін випробувань складає не менше 6 днів відповідно до ДСТУ 8782:2018 з виготовленням зразків згідно технічних умов Замовника. Нами був виготовлений товар, відповідно технічних умов за характеристиками, які вимагав замовник, включно з проходженням відділу технічного контролю підприємства, що відображено в паспорті на виріб, оскільки в нас не було можливості встигнути провести сертифікаційні випробування на партію цих виробів з причин незалежних від нас, а штучно створених Замовником з метою обмеження конкуренції.
Відповідно до п. 6 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.
Враховуючи, що Замовник відмовився внести зміни до оголошення стосовно виключення вимоги щодо надання сертифікату відповідності та протоколу випробувань, а також не надав жодних роз’яснень щодо технічних питань які були йому задані, то нами, користуючись приписами вищевказаної норми Закону були надані у складі пропозиції паспорти на запропонований товар, які підтверджують відповідність тим же критеріям, які встановлені замовником та лист Вих. № 03/12-10 від 03.12.2022 яким обґрунтували неможливість подання сертифікатів та протоколів у складі пропозиції.
Проте, Замовником всупереч вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» було відхилено пропозицію ТОВ «ВЕЛМЕТ», що є проявом порушення принципу недискримінації та рівності підходу до оцінювання учасників.
В протоколі № 186 Уповноваженою особою Замовника було зазначено: ТОВ «ВЕЛМЕТ» наводить причини залежні від нього, такі як виготовлення партії товару та подання його для сертифікаційних випробувань. Більше того, ТОВ «ВЕЛМЕТ» міг надати у складі тендерної пропозиції копії (сканкопії) сертифікату відповідності та бронежилет та протоколи випробувань на ті партії, які виготовлялися раніше. Також замовником було зазначено, що ТОВ «ВЕЛМЕТ» не надав у складі пропозиції документи, які підтверджують що він звертався до відповідних органів щодо проведення сертифікації.
По перше, п. 6 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» не передбачає необхідності подання у складі пропозиції якихось документів для підтвердження вжиття заходів проведення сертифікації. По друге, у складі пропозиції нами надані обґрунтовані пояснення неможливості проведення сертифікації партії товару для у закупівлі. По трете, на веб-порталі Уповноваженого органу вже була розміщена вимога якою перед Замовником було порушено питання щодо виключення вимоги відносно сертифікації, яку замовником було проігноровано та надано взагалі якусь незрозумілу відповідь. При цьому, Замовник не повідомив, що учасники мають можливість надати сертифікат та протокол на партії раніше виготовленого товару.
Посилання замовника, що нами могли бути надані зразки сертифікатів на раніше виготовлені партії товарів, не відповідають дійсності, адже тендерна документація чітко визначає надання даних документів на конкретний товар що закуповується. Крім того, Замовник у протоколі № 186 сам зазначає, що: в умовах дії воєнного стану в Україні такий товар як бронежилети мають бути відповідної якості … та мають підтверджуватись такими документами як сертифікат відповідності та протокол випробування.
Додатково звертаємо увагу, що замовник висунув конкретні параметри виробу, який не можуть співпадати з продукцією виробників на ринку, які виготовлялись раніше, а можуть співпадати лише з тим товаром, який завчасно був виготовлений іншим постачальником. Такий підхід є глибоким порушенням принципів конкуренції і несе за собою перевитрати коштів платників податків в умовах війни. Для підтвердження наших слів про можливість виготовлення даної продукції надаємо копію сертифікату відповідності на бронежилети 6 класу ДСТУ, який ми виготовляли раніше, але з іншими параметрами
Отже, твердження Замовника щодо можливості надання у складі пропозиції сертифікатів на раніше виготовлені партії товару є ні чим іншим, як намаганням обґрунтувати своє безпідставне рішення про відхилення пропозиції ТОВ «ВЕЛМЕТ». Тому рішення про відхилення нашої пропозиції за цих підстав підлягає скасуванню.
2. Намагаючись обґрунтувати своє безпідставне відхилення на підставі наданих нами у складі пропозиції паспортів Замовник зазначив наступне:
Надані паспорти на бронежилет «VELMET-ARMOR 6» - «VELMET-ARMOR 6-1» не містять наступної інформації щодо:
Розміру основи бронежилету без бокового захисту;
Ширини бронежилету без бокового захисту;
Висоти від рівня «0» бронежилету без бокового захисту
Зовнішнього об’єму бронежилету без бокового захисту
Розміру основи бронежилету
Ширини бронежилету з боковим захистом
Висоті від рівня «0» бронежилету з боковим захистом
Зовнішнього об’єму бронежилету з боковим захистом
Тощо та зазначає, що наведене не дає йому можливості встановити відповідність установленим вимогам у додатку 2 до тендерної документації.
Повідомляємо Вам, що єдиним нормативним документом, який регламентує вимоги до бронежилетів, їх конструкції, типу виконання, класам захисту, основним параметрам та розмірам а також іншим критерієм є ДСТУ 8782:2018. Даний стандарт не містить в собі жодного з наведених параметрів, наприклад, таких як висоти від рівня «0» бронежилету, розміру основи бронежилету та інших наведених ним вимог. В розміщеній на веб-порталі Уповноваженого органу вимозі порушене питання щодо надання роз’яснень відносно даних параметрів та необхідності приведення технічних вимог у відповідність ДСТУ 8782:2018. Дану вимогу замовник проігнорував та не надав жодних роз’яснень відносно порушених питань.
ТОВ «ВЕЛМЕТ» є ліцензованим вітчизняним виробником засобів індивідуального захисту, яке має значний досвід у виготовлені бронежилетів для Сил Спеціальних Операцій та інших військових формувань з 2014 року, однак такого поняття як висота від рівня 0 за ці роки не зустрічали, тому даний зазначені вище параметри не мають відношення до якісних показників бронежилетів. Таким чином, Замовник міг вимагати характеристику «У слона на лівому пагорбі окуляри мають бути сині», а потім відхиляти пропозицію учасника з суттєвою меншої ціною пропозиції за не підтвердження даного параметру.
Додатково хочемо звернути Вашу увагу на дві речі:
- бронежилет ще потрібно виготовити з врахуванням параметрів, які не мають відношення до характеристик бронежилету, ми виготовили вироби які відповідають всім прийнятим параметрам і вимогам до виробів даного типу, і підтвердили якісні показники відповідними документами;
- пропозиція учасника ТОВ «УКРТАК.ЮА», яку прийняв замовник, також не містить підтвердження цих параметрів, але він визнаний переможцем, що є абсолютним доказом дискримінаційного відношення Замовника по відношенню до ТОВ «ВЕЛМЕТ» і знищенню конкуренції.
3. Розміщена на веб-порталі Уповноваженого органу вимога порушувала питання щодо не компетентно встановлених технічних вимог до предмету закупівлі та було наголошено на необхідності приведення їх до вимог закону та діючих державних стандартів. Враховуючи, що Замовником було проігноровано необхідність приведення своїх вимог до діючих державних стандартів, то нами, враховуючи наш досвід виробництва засобів індивідуального захисту надано паспорти, які у повній мірі відображають основні параметри виробу, клас захисту, розмірів, ваги, умов експлуатації, конструктивного виконання, гарантійні зобов’язання та ін.
Твердження замовника щодо відсутності в наданих паспортах інформації відносно підтвердження випробувань, які вимагались замовником у додатку 2 (наявність протоколу випробувань бронежилета (не раніше 2022 року) на визначення тривкості до пробою кулями вогнепальної зброї за вимогами ДСТУ 8782:2018, в тому числі п.п. 5.1.1, 5.1.2, 5.2.1, табл.1, 6.1.2, 6.1.3, 6.1.5 (режими кондиціонування I, II, III), 7.1.1, 9.1, 9.3-9.5, 10.1, 10.2.) не відповідає дійсності. Відповідна інформація відображена в Розділі 9 «СВІДОЦТВО ПРО ПРИЙМАННЯ».
Враховуючи вищевикладене, безумовно вважаємо, що нами у встановлений Законом України «Про публічні закупівлі» спосіб, відповідним документом підтверджено відповідність нашої пропозиції технічним вимогам замовника та діючому державному стандарту, який регулює виготовлення бронежилетів та їх експлуатацію.
ІІ. НЕВІДПОВІДНІСТЬ ПРОПОЗИЦІЇ ТОВ «УКРТАК.ЮА» ВИМОГАМ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ ТА ПІДСТАВИ ЗА ЯКИХ ВОНА МАЛА БУТИ ВІДХИЛЕНА
1. В додатку 2 до тендерної документації Замовником встановлені вимоги до бронеплит відповідно до яких, бронеплити мають бути виготовлені з - кераміка алюміній оксид і
надвисокомолекулярний поліетилен. В пункті 2.1.1 Протоколу № 3936/2022 який наданий ТОВ «УКРТАК.ЮА» вказано, що бронеплита виготовлена з кераміка алюміній оксид, а отже запропоновані учасником бронеплити за своїм виконанням не відповідають вимогам, які встановив замовник до предмету закупівлі.
2. В додатку 2 до тендерної документації замовник вказав чіткі вимоги до результатів випробування захисних властивостей бронеелементів зазначивши конкретні показники швидкості кулі при кожному пострілі. Таким чином, враховуючи те, що тендерна пропозиція має відповідати тендерній документації, то ТОВ «УКРТАК.ЮА» не довів відповідність запропонованого товару встановленим захисним характеристикам, адже в протоколах випробувань, які надані ним у складі пропозиції відсутня інформація щодо саме тої швидкості кулі при конкретному пострілі, яку вказав замовник в додатку 2 тендерної документації.
3. У рішенні про відхилення пропозиції ТОВ «ВЕЛМЕТ», Уповноваженою особою було зазначено, що у паспортах якості які були надані нами у складі пропозиції відсутня інформація щодо висоти від рівня «0». В документах, які надало ТОВ «УКРТАК.ЮА» також відсутня інформація щодо висоти від рівня «0». За таких обставин можна прийти до чіткого висновку, що замовником порушено основні принципи публічних закупівель, які визначено в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», адже оцінка пропозицій відбулась не об’єктивно та упереджено, під час проведення процедури закупівлі були встановлені дискримінаційні вимоги та порушені принципи добросовісної конкуренції, а такі дії замовника можуть свідчити про ймовірну змову з ТОВ «УКРТАК.ЮА».
Враховуючи вищевикладене, з метою відновлення порушених прав та інтересів ТОВ «ВЕЛМЕТ»,
Прошу:
1. Скасувати рішення про визначення переможцем закупівлі ТОВ «УКРТАК.ЮА», яке оформлене протоколом № 191 від 12.12.2022 року;
2. Скасувати рішення про відхилення пропозиції ТОВ «ВЕЛМЕТ», яке оформлене протоколом № 186 від 08.12.2022 року.
3. Зобов’язати замовника провести оцінку пропозиції ТОВ «ВЕЛМЕТ» об’єктивно, неупереджено та у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі».
Додатки:
1. ДСТУ 8782
2. Сертифікат відповідності ТОВ «Велмет» 6 Клас.
3. Лист Вих. № 03/12-10 від 03.12.2022;
4. Паспорт на бронежилет VELMET-ARMOR 6;
5. Паспорт на бронежилет VELMET-ARMOR 6-1;
6. Протокол № 3970/2022;
7. Протокол № 3936/2022;
Пов'язані документи:
Учасник
- 1 лист щодо сертифікації.pdf 14.12.2022 19:54
- 3 паспорт на бронежилет 6-1.pdf 14.12.2022 19:54
- Сертифікат 6 Клас.pdf 14.12.2022 19:54
- 2 паспорт на бронежилет 6.pdf 14.12.2022 19:54
- Скарга ТОВ Велмет.pdf 14.12.2022 19:54
- p (1).pdf 14.12.2022 19:54
- 4 ДСТУ 8782.pdf 14.12.2022 19:54
- Скарга ТОВ Велмет.doc 14.12.2022 19:54
- p.pdf 14.12.2022 19:54
- рішення від 15.12.2022 № 7431.pdf 15.12.2022 15:26
- інформація про резолютивну частину рішення від 23.12.2022 № 7693.pdf 23.12.2022 15:48
- рішення від 23.12.2022 № 7693.pdf 27.12.2022 15:58
- Протокол 194.pdf 17.12.2022 10:36
- Додаток 2.pdf 17.12.2022 10:36
- Додаток 1.pdf 17.12.2022 10:36
- Тендерна документація.pdf 17.12.2022 10:36
- Додаток 4.pdf 17.12.2022 10:36
- Додаток 1.docx 17.12.2022 10:36
- Додаток 3.docx 17.12.2022 10:36
- Протокол 194.docx 17.12.2022 10:36
- Протокол 186.pdf 17.12.2022 10:36
- Додаток 4.docx 17.12.2022 10:36
- Протокол № 186 ВІДМОВА.docx 17.12.2022 10:36
- Додаток 3.pdf 17.12.2022 10:36
- Тендерна документація.docx 17.12.2022 10:36
- Додаток 2.docx 17.12.2022 10:36
- Відповідь.pdf 02.01.2023 12:20
Дата прийняття скарги до розгляду:
14.12.2022 19:56
Дата розгляду скарги:
23.12.2022 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
15.12.2022 15:26
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
27.12.2022 15:58
Дата виконання рішення Замовником:
02.01.2023 12:20
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 23.12.2022 № №7693-р/пк-пз Комунальним некомерційним підприємством «Консультативно-діагностичний центр» Сєвєродонецької міської ради було скасоване рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю «УКРТАК.ЮА» (ЄДРПОУ: 44769530) переможцем за процедурою закупівлі — «ДК 021:2015: 35810000-5 - Індивідуальне обмундирування (35813000-6 Військові шоломи; 35815100-1 — Бронежилети)».
Вимога
Вирішена
Приведення документації до вимог закону та діючих державних стандартів
Номер:
f44b99bb2f8c43f7a4514dbaa4fdf2ba
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-11-27-000217-a.c1
Назва:
Приведення документації до вимог закону та діючих державних стандартів
Вимога:
Щодо надання у складі пропозиції сертифікату відповідності та протоколу випроувань.
1.Відповідно до технічних характеристик розмір бронеелементу складає 250*300 мм. Вага бронеелементу 2,9 кг. При цьому, в технічному завданні міститься вимога що розмір основи складає 275*225 мм. Таким чином, згідно ваших вимог ви закуповуєте бронеелемент фактична плоа захисту якого є значно меншою ніж її фактичні розміри та є меншою щонайменше на 1 ДМ2.
Просимо прибрати дані вказані вимоги та вказати конкретну площу захисту та розмір бронеелементу.
2. Просимо повідомити, що означають наступні показники:
Висота від рівня «0» - 170 мм
Зовнішній об’єм – 800 мм
3. В характеристиках бронеелементу вказано, що Клас захисту: не гірше 6 ДСТУ 8782:2018 / IV NIJ 0101.06. Повідомляємо, що зазначені стандарти є взагалі різними. Наприклад такий показник як позаперешкодна травма. Стандарт NIJ передбачає заперешкодну травму не більше 44 мм, а діючий ДСТУ 8782:2018 лице 25 мм. Крім того, в цих стандартах при випробуваннях передбачені різні засоби ураження бронеелементів.
Аналогічна ситуація з класами захисту м’яких балістичних пакетів.
Таким чином, прошу вказати якому саме стандарту мають відповідати бронеелементи, вказати клас захисту та конкретні засоби ураження які визначені держстандартом.
4. щодо швидкостей кулі.
Ваше технічне завдання містить конкретні показники щодо швидкостей кулі та дистанції пострілу. Наприклад вказаний показник 850 м/с. Таким чином, якщо в протоколі випробувань буде вказано швидкість, наприклад 851 м/с, то пропозиція не відповідатиме тендерній документації.
Прошу вказати швидкості, які визначені держстандартом та які містять допуск +-.
5. Площа захисту пакетів балістичного захисту
У вашому технічному завданні відсутні інформація щодо площі захисту м’яких балістичних пакетів, а також вимог щодо їх герметизації, що є важливим фактом для збереження ним його захисних властивостей.
Прошу вказати площі захисту та встановити вимогу щодо герметизації балістичних пакетів та способу підтвердження його захисних властивостей.
6. 2.1. Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником:
- копії (сканкопії) сертифікату відповідності на бронежилет, за результатами випробування зразків в акредитованій лабораторії, згідно ДСТУ 8782:2018, не раніше 2022 року, що підтверджує технічні, якісні та кількісні характеристики згідно чинного законодавства;
- наявність протоколу випробувань бронежилета (не раніше 2022 року) на визначення тривкості до пробою кулями вогнепальної зброї за вимогами ДСТУ 8782:2018, в тому числі пп. 5.1.1, 5.1.2, 5.2.1, табл.1, 6.1.2, 6.1.3, 6.1.5 (режими кондиціонування I, II, III), 7.1.1, 9.1, 9.3-9.5, 10.1, 10.2.
Повідомляємо, що отримання сертифікату відповідності на умовах, які визначені технічними характеристиками потребує значного проміжку часу, яки є значно більший ніж строк подання тендерних пропозицій. Крім того, враховуючи те, що вами вказані якісь нестандартні та сумнівні вимоги до бронеелементів, цілком ймовірним є те, що дані вимоги прописані під конкретного учасника який має такий сертифікат та протокол.
Вимагаємо, виключити дану вимогу щодо надання сертифікату відповідності та протоколу випробувань у складі пропозиції на запропонований товар. Пропонуємо, для підтвердження технічної можливості виготовлення даного товару вимагати протокол та сертифікат у складі пропозиції на аналогічний за класом захисту товар у якості зразка.
А сам сертифікат та протокол вимагати при постачанні. Аналогічні вимоги встановлюються багатьма державними замовниками.
7. Вага виробу.
Вами в технічних вимогах передбачена конкретна вага бронеелементу, а не всього виробу, що є недоцільним. Необхідно вказати загальну вагу виробу, а не бронеелементів.
Враховуючи вищевикладене, просимо внести зміни у тендерну документацію та привести її у відповідність до вимог закону та діючих державних стандартів.
Крім того, доводимо до вашого відома, що ми не маємо на меті зірвати закупівлю або затягнути строки постачання товару, а лише намагаємося вберегти вас від придбання за кошти платників податків за завищеними цінами товару сумнівної якості та походження,.
Дякуємо за порозуміння.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол 185.pdf 02.12.2022 21:10
Дата подачі:
01.12.2022 21:27
Вирішення:
Шановний учасник! Дякуємо за ваше звернення та зацікавленість закупівлею № UA-2022-11-27-000217-a (ДК 021:2015: 35810000-5 - Індивідуальне обмундирування (35813000-6 Військові шоломи; 35815100-1 — Бронежилети)) та повідомляємо наступне.
Тендерна документація та вимоги до предмету закупівлі військові шоломи та бронежилети за кодом Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015: 35810000-5 - Індивідуальне обмундирування встановлені згідно норм чинного законодавства України, зокрема ДСТУ 8782:2018 та не несуть дискримінаційного характеру
Статус вимоги:
Відхилено
Задовільнена:
Так