• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з встановлення систем пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу в приміщенні протирадіаційного укриття

45310000-3 - Електромонтажні роботи (Послуги з встановлення систем пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу в приміщенні протирадіаційного укриття), згідно п.10 Особливостей № 1178

Завершена

350 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 750.00 UAH
Період оскарження: 25.11.2022 15:21 - 04.12.2022 00:00
Вимога
Відхилено

Дискримінаційна вимога

Номер: ed430ce8ce794b558b952275ba39ec23
Ідентифікатор запиту: UA-2022-11-25-012193-a.c4
Назва: Дискримінаційна вимога
Вимога:
Добрий день. ТД містить вимогу: 2.2.6.Протоколи/ витяги з протоколів та посвідченння з перевірки знаньз: -НПАОП 0.00-7.14-17 Вимоги безпеки та захисту здоров’я під час використання виробничого обладнання працівниками -НПАОП 0.00-7.17-18 Мінімальні вимоги безпеки і охорони здоров’я при використанні працівниками засобів індивідуального захисту на робочому місці -НПАОП 28.52-1.32-14 Правила охорони праці під час паяльних робіт -НПАОП 45.2-7.03-17 Мінімальні вимоги з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках - Правил техніки безпеки при роботах на кабельних лiнiях зв'язку i проводового мовлення ДНАОП 5.2.30-1.07-96; 2.7.Посвідчення про функціональне навчання у сфері цивільного захисту. Доводимо до Вашого відома, що дана вимога до Учасників є дискримінаційною та такою, яка не відповідає нормам чинного законодавства України, з наступних на те причин: Дані послуги (роботи) згідно чинного законодавства України виконуються на основі Постанови КМУ №852 від 23 листопада 2016 р. "Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення" згідно розділу "Вимоги щодо виконання робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень" Ліцензіат повинен мати наступне кадрове забезпечення (Кадрові вимоги): п.14. Керівник робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинен мати: вищу освіту за однією із спеціальностей у галузях знань “Архітектура та будівництво”, “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”), “Автоматизація та приладобудування”, “Електроніка та телекомунікації”, “Електрична інженерія”; стаж роботи за цим видом робіт не менше трьох років або в органах та підрозділах цивільного захисту (за спеціальністю “Пожежна безпека”) не менше п’яти років. п.15. Виконавці робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинні відповідати таким вимогам: електромонтер охоронно-пожежної сигналізації (електромонтер з ремонту та обслуговування електроустатковання, електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, монтажник радіоелектронної апаратури та приладів) - не нижче 3-го розряду; налагоджувальник приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування (налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики) - не нижче 4-го розряду. Кількість виконавців таких робіт повинна становити не менше двох осіб. 2. Згідно чинної Постанови КМУ № 819 від 23 жовтня 2013 року "Про затвердження Порядку проведення навчання керівного складу та фахівців, діяльність яких пов’язана з організацією і здійсненням заходів з питань цивільного захисту" ПЕРЕЛІКУ категорій осіб керівного складу та фахівців, діяльність яких пов’язана з організацією і здійсненням заходів з питань цивільного захисту, та періодичність проходження функціонального навчання", які зазначені в "обов'язковому" додатку 1 керівник робіт та виконавці робіт (електромонтер охоронно-пожежної сигналізації (електромонтер з ремонту та обслуговування електроустатковання, електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, монтажник радіоелектронної апаратури та приладів, а також налагоджувальник приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування - відсутні!!! Відповідно вищезазначеної нами інформації, проходження спеціального навчання керівником робіт та виконавцями робіт не вимагається, згідно чинного законодавства України. Наполягаємо на видалені вимоги до Учасників, щодо надання Учасниками - Посвідчення про функціональне навчання у сфері цивільного захисту. А також грубо порушуєте Основні принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації Учасників, згідно ст.5, а також ч.3 статті 22 Закону України "Про публічні закупівлі" Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Ключове словосполучення "передбачене законодавством". Посвідчення про функціональне навчання у сфері цивільного захисту для керівника та виконавці робіт не передбачена чинним законодавством України, а відповідно не може вимагатися Замовником процедури закупівлі. Також ТД містить вимоги про надання: Протоколи/ витяги з протоколів та посвідченння з перевірки знаньз: -НПАОП 0.00-7.14-17 Вимоги безпеки та захисту здоров’я під час використання виробничого обладнання працівниками -НПАОП 0.00-7.17-18 Мінімальні вимоги безпеки і охорони здоров’я при використанні працівниками засобів індивідуального захисту на робочому місці -НПАОП 28.52-1.32-14 Правила охорони праці під час паяльних робіт -НПАОП 45.2-7.03-17 Мінімальні вимоги з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках - Правил техніки безпеки при роботах на кабельних лiнiях зв'язку i проводового мовлення ДНАОП 5.2.30-1.07-96; Повідомляємо, що все це навчання необхіде лише,якщо працівники будуть виконувати відповідні роботи. Однак працівники під час надання Послуг з встановлення систем пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу в приміщенні протирадіаційного укриття НЕ БУДУТЬ виконувати такі роботи, як: паяльні роботи, роботи на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках, роботи на кабельних лiнiях зв'язку i проводового мовлення, та ін. Вимагаємо видалити дану вимогу як дискримінаційну.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: На ваше питання повідомляємо наступне: Відповідно до частини 2 статті 18 ЗУ «Про охорону праці», передбачено - Працівники, зайняті на роботах з підвищеною небезпекою або там, де є потреба у професійному доборі, повинні щороку проходити за рахунок роботодавця спеціальне навчання і перевірку знань відповідних нормативно-правових актів з охорони праці. Відповідно до «Переліку робіт з підвищеною небезпекою» Затвердженого Наказом Держнаглядохоронпраці України 26.01.2005 №15, роботи, що передбачені умовами даної закупівлі, відносяться до робіт підвищеної небезпеки, тому і робітники, що виконуватимуть дані роботи повинні щороку проходити за рахунок роботодавця спеціальне навчання і перевірку знань відповідних нормативно-правових актів з охорони праці (НПАОП) Тому Замовник, керуючись частиною 2 ст. 18 ЗУ «Про охорону праці», в тендерній документації передбачив навчання з тих НПАОП, котрі стосуються виконання робіт, передбачених даною закупівлею: Пункт 1.1 НПАОП 0.00-1.15.07 передбачає «Правила охорони праці під час виконання робіт на висоті (далі - Правила) поширюються на суб'єктів господарювання, які організовують або виконують роботи на висоті, у тому числі верхолазні роботи, і встановлюють вимоги безпеки і охорони праці під час здійснення будівництва, монтажу (демонтажу) конструкцій і обладнання, ремонту, реконструкції, експлуатації об'єктів. Так як умовами даної закупівлі передбачено здійснення монтажу обладнання, тому вимога навчання згідно даного НПАОП є законною і обґрунтованою. Пункт 1.2 НПАОП 0.00-1.71.-13 передбачає «Ці Правила встановлюють вимоги охорони праці під час виконання робіт із застосуванням інструменту та пристроїв» Так як для виконання робіт, передбачених умовами даної закупівлі, необхідно використання інструментів, тому вимога навчання згідно даного НПАОП є законною і обґрунтованою. Пункт 1 НПАОП 0.00-1.75-15 передбачено «Ці Правила поширюються на всіх суб’єктів господарювання незалежно від форм власності та організаційно-правової форми, які в процесі своєї діяльності виконують вантажно-розвантажувальні роботи, навантаження (розвантаження) або вивантаження (далі - вантажно-розвантажувальні роботи).» Так як умовами закупівлі передбачено, що монтаж здійснюється з матеріалів і обладнання виконавця, тому і дані матеріали і обладнання виконавець повинен завести на об’єкт Замовника і здійснити розвантаження даного обладнання (Замовник розвантажувати обладнання не буде, це повинні зробити працівники Виконавця), тому вимога навчання згідно даного НПАОП є законною і обґрунтованою. Пункт 1 НПАОП 0.00-7.14-17 передбачає, - «Ці Вимоги поширюються на всіх суб’єктів господарювання незалежно від форми власності, організаційно-правової форми і видів діяльності та встановлюють мінімальні вимоги щодо безпеки та захисту здоров’я під час використання виробничого обладнання працівниками у процесі трудової діяльності.» Частина 3 пункту 2 вище зазначеного НПАОП вказує - виробниче обладнання - будь-яка машина, апарат, інструмент, пристрій або устаткування, що використовуються під час виконання робіт, виготовлення продукції, надання послуг, у тому числі машини, механізми, устаткування підвищеної небезпеки. Так як для виконання робіт, передбачених умовами даної закупівлі, необхідно використання електричних інструментів для свердління стін (для монтажу коробів, кабелів тощо), тобто передбачено використання виробничого обладнання, тому вимога навчання згідно даного НПАОП є законною і обґрунтованою. Пунктом 1 НПАОП 0.00-7.17-18 передбачає – «Ці Мінімальні вимоги встановлюють загальні вимоги до засобів індивідуального захисту (далі - ЗІЗ), що використовуються працівниками під час трудового процесу.» Пунктом 2 вище зазначено НПАОП вказано – ЗІЗ - означає всі засоби, які призначені для носіння і використання працівником з метою індивідуального захисту від одного або більше ризиків, які могли б становити загрозу безпеці та здоров’ю на роботі, а також будь-які пристосування, аксесуари чи змінні компоненти, призначені для цієї мети Так, для при виконанні робіт, передбачених умовами даної закупівлі, необхідно використовувати електроінструменти та передбачена робота в електроустановках, тому працівники повинні використовувати засоби індивідуального захисту, тому вимога навчання згідно даного НПАОП є законною і обґрунтованою. Пунктом 1. НПАОП 28.52-1.32-14 передбачено – «Ці Правила поширюються на суб'єктів господарювання незалежно від форм власності та організаційно-правових форм, які здійснюють діяльність під час виконання паяльних робіт.» Так як умовами закупівлі передбачено прокладання та монтаж кабельних ліній, а одним з видів з’єднання кабелів є «пайка», тому вимога навчання згідно даного НПАОП є законною і обґрунтованою. Пунктом 4.1 НПАОП 45.2-7.02-12 передбачено – Ці норми містять вимоги з безпеки праці та виробничого середовища у сфері будівництва, охорони довкілля під час виконання будівельно-монтажних робіт. Умовами даної закупівлі передбачено виконання Електромонтажних робіт. Електромонтажні роботи є складовими будівельно-монтажних робіт на котрі поширюються норми НПАОП 45.2-7.02-12, тому вимога навчання згідно даного НПАОП є законною і обґрунтованою. Пунктом 1 НПАОП 45.2-7.03-17 передбачено – «Ці Мінімальні вимоги встановлюють загальні вимоги до організації охорони праці та робочих місць на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках при виконанні будівельних робіт згідно з переліком видів будівельних робіт, на які поширюються мінімальні вимоги з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках, що наведений у додатку 1 до цих Мінімальних вимог» Додатком 1 даних вимог, передбачені такі види робіт як «Електромонтажні роботи.» Тобто на Електромонтажні роботи (що є роботами згідно даної закупівлі), поширюються вимоги НПАОП 45.2-7.03-17, тому вимога навчання згідно даного НПАОП є законною і обґрунтованою. Пунктом 1 ДНАОП 5.2.30-1.07-96 передбачено - Правила безпеки при роботах на кабельних лініях зв'язку та проводового мовлення (далі Правила) поширюються на всіх працівників, які виконують роботи щодо проектування, будівництва, реконструкції, монтажу, налаштування, ремонту, технічного діагностування та експлуатації кабельних ліній зв'язку та проводового мовлення. Так як умовами закупівлі передбачено монтаж кабельних ліній зв’язку (так як передбачено монтаж переговорних пристроїв, а саме модулів виклику та пульту мікрофонного) та кабельних ліній мовленнєвого оповіщення про пожежу, тому вимога навчання згідно даного ДНПАОП є законною і обґрунтованою. Виходячи з вище викладеного, вбачається, що вимоги в Тендерній документації є законними та обґрунтованими, і передбаченими чинним законодавством для виконання робіт згідно умов даної закупівлі. ЗУ «Про охорону праці» вказує, що робітники повинні щороку проходити спеціальне навчання і перевірку знань відповідних нормативно-правових актів з охорони праці. Кожен роботодавець забезпечує навчання своїх працівників відповідно до вимог вище зазначених НПАОП і дані вимоги жодним чином не являються дискримінаційними.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Дискримінаційні вимоги

Номер: 5ddaab3a8fc041b59393de95b87a5989
Ідентифікатор запиту: UA-2022-11-25-012193-a.b3
Назва: Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Добрий день. ТД містить вимогу:В складі пропозиції учасники надають декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці на: роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра; роботи в зонах дії електромагнітного поля; паяльні роботи що виконуються із застосуванням відкритого полум’я.Предметом даної закупівлі є Послуги з встановлення систем пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу в приміщенні протирадіаційного укриття. Підчас виконання даних робіт не передбачається здійснення пяльних робіт та робіт в зонах дії електромагнітного поля. Видаліть дану вимогу з тендерної документації як дискримінацйну або в іншому випадку ми змушені будемо звертатися в органи АМК.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Предметом даної закупівлі являється такий вид робіт як Електромонтажні роботи. Що стосується декларації на паяльні роботи, то технічним завданням передбачені такі роботи, як прокладання кабелю. Одним з видів з’єднання кабелів є «пайка». Тому вимога надання в складі пропозиції декларації на паяльні роботи є законною та обґрунтованою та відповідає технічному завданню. Що стосується декларації на роботи в зонах дії електромагнітного поля, то повідомляємо, що - Електромаrнiтне поле – особлива форма матерії, за допомогою якої здійснюється взаємодія мiж електрично зарядженими частинками. Електромагнітні поля виникають при протіканні струму в провідниках і тому є закономірним наслідком функціонування будь-якого електроприладу. Тому виконуючи Електромонтажні роботи та використовуючи робочий електроінструмент, працівники піддаватимуться впливу електромагнітного поля, тому і вимога наявності декларації на роботи в зонах дії електромагнітного поля є законною та обґрунтованою. Абзацом 4 пунктом 21 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки» №1107 від 26 жовтня 2011 року вказано «Територіальний орган Держпраці здійснює реєстрацію декларацій на безоплатній основі протягом п’яти робочих днів з дня їх отримання.» Тобто вище зазначені декларації може безоплатно зареєструвати будь який суб’єкт господарювання, жоден учасник не обмежений в реєстрації декларацій, що виключає дискримінаційний характер даної вимоги.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Дискримінаційні вимоги

Номер: 5cc504ad421241bd85c52dfa12980509
Ідентифікатор запиту: UA-2022-11-25-012193-a.b2
Назва: Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Добрий день. ТД містить вимогу:Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати сертифікати (які діють на весь час виконання робіт) та звіт/рішення на проходження сертифікації: - на управління якістю ДСТУ ISO 10005:2019 «Управління якістю. Настанови щодо програм якості» (ISO 10005:2018, IDT) - на систему екологічного управління ДСТУ ІSO 14001:2015. - на систему інжиніринга пожежної безпеки ДСТУ ІSO 23932:2009 - на систему управління пожежною безпекою ДСТУ 8965:2019 - щодо протидії корупції ДСТУ ISO 37001:2018 - щодо стійкості закупівель ДСТУ ISO 20400:2019 - на систему управління охорони здоров’я та безпеки праці ISO/PAS 45005:2020 Відповідно до Закону України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності", та Кодексу цивільного захисту України, господарська діяльність з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення здійснюється на підставі отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення. Отримання додаткових сертифікатів для можливості надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення не передбачено жодним нормативно-правовим актом. Таким чином Замовник не має права вимагати документи, які не є обов’язковими під час здійснення діяльності. Вичерпний та законний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтвердних документів, для одержання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення визначають Ліцензійні умови, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 року № 852 "Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення". Дані стандарти можуть застосовувати всі організації, які мають на меті розробити та виконувати передбачені стандартами політику і завдання, ураховуючи правові й інші вимоги». Тобто, момент номер один, «МОЖУТЬ ЗАСТОСОВУВАТИ», а не «ЗОБВ’ЯЗАНІ». Далі у цьому ж вступі зазначається, що «Дані стандарти, як і інші стандарти, не призначено для збільшення чи змінення правових вимог щодо організації». Тобто дані стандарти не можуть утворювати або припиняти певні правові наслідки для суб’єкта господарювання, зокрема, й в такий спосіб – як створення перешкоди для прийнятті участі у закупівлі (тобто дискримінації). У тексті самих стандартів у розділі « Сфера застосування» також зазначено: «Цей стандарт організація може використовувати ». Знову ж таки «МОЖЕ ВИКОРИСТОВУВАТИ», а не «ЗОБОВ’ЯЗАНІ». Тобто ми бачимо, що дані стандарти мають виключно рекомендаційний характер, і це є право будь-якого суб’єкта господарювання, а не обов’язок. А все що не є обов’язковим не може вимагатися, оскільки набуває ознак дискримінації, і прямо порушує принцип недискримінації учасників, яким визначено, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників (ст. 3 та 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»). Встановлюючи вимоги щодо надання сертифікатів, Замовник лобіює інтереси учасника Процедури закупівлі, який має відповідні документи. Відповідно до п.4 ст. 22 Закону «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.» Видаліть дані сертифікати і не створюйте дискримінаційних умов для участі.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Замовник здійснює закупівлю через електронну систему закупівель із дотриманням вимог чинного законодавства України. Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник визначає перелік критеріїв та методику оцінки пропозицій та критерієм оцінки є ціна. Однак Замовника також цікавить можливість надання робіт якісно та у встановлені терміни. Система сертифікації якості ISO (ІСО) проводиться на відповідність міжнародним стандартам, встановленим Міжнародною Організацією по Стандартизації (ISO, International Organization for Standardization). Відповідно до п.3 ч.2 ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі» технічна специфікація повинна містити:…. посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Таким чином, вимоги тендерної документації щодо надання учасниками копій сертифікатів ISO є обґрунтованими та такими, що не суперечать положенням Закону України «Про публічні закупівлі». Зазначені сертифікати передбачені законодавством України та їх може отримати будь який суб'єкт господарювання, котрий відповідає даним вимогам. Жоден суб'єкт господарювання не обмежений в можливості та праві отримати відповідний сертифікати. Кожен учасник має можливість пройти добровільну сертифікацію В Україні існує значна кількість підприємств, які здійснюють сертифікацію осіб, при цьому час цієї сертифікації становить незначний проміжок часу. Тому, будь-який учасник, за власним бажанням та у короткі строки, має можливість здійснити сертифікацію та отримати відповідні сертифікати ISO, що виключає дискримінаційний характер даної вимоги. Те що дана вимога не є дискримінаційною неодноразово підтверджено в рішеннях АМКУ: 1. Рішення № 5662-р/пк-пз від 22.03.2021 2. Рішення № 23521-р/пк-пз від 21.12.2020 3. Рішення №20637-р/пк-пз 06.11.2020
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Дискримінаційна вимога

Номер: e480bfec95384ed1a36bb3831f7425e5
Ідентифікатор запиту: UA-2022-11-25-012193-a.a1
Назва: Дискримінаційна вимога
Вимога:
Шановний Замовнику! п. 2.6. Додатку 1 до Тендерної документації зазначено, що Учасник має надати Протоколи/ витяги з протоколів та посвідченння з перевірки знаньз: -НПАОП 0.00-1.15.07 Правила охорони праці під час виконання робіт на висоті (із застосуванням спеціальних страхових засобів); -НПАОП 0.00-1.71.-13 Правила охорони праці під час робіт з інструментом та пристроями; -НПАОП 0.00-1.75-15 Правила охорони праці під час вантажно-розвантажувальних робіт -НПАОП 0.00-7.14-17 Вимоги безпеки та захисту здоров’я під час використання виробничого обладнання працівниками -НПАОП 0.00-7.17-18 Мінімальні вимоги безпеки і охорони здоров’я при використанні працівниками засобів індивідуального захисту на робочому місці -НПАОП 28.52-1.32-14 Правила охорони праці під час паяльних робіт -НПАОП 45.2-7.02-12 Система стандартів безпеки праці Охорона праці і промислова безпека у будівництві (ДБН) -НПАОП 45.2-7.03-17 Мінімальні вимоги з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках - Правил техніки безпеки при роботах на кабельних лiнiях зв'язку i проводового мовлення ДНАОП 5.2.30-1.07-96; Навіщо такий перелік протоколів та посвідчень для встановлення систем пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу в приміщенні, якщо достатньо охорони праці під час виконання робіт на висоті та роботи з інструментами. Приберіть дискримінуючі вимоги, для змоги брати участь в закупівлі всім учасникам, а не обмеженому колу.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний учаснику, На ваше питання повідомляємо наступне: Відповідно до частини 2 статті 18 ЗУ «Про охорону праці», передбачено - Працівники, зайняті на роботах з підвищеною небезпекою або там, де є потреба у професійному доборі, повинні щороку проходити за рахунок роботодавця спеціальне навчання і перевірку знань відповідних нормативно-правових актів з охорони праці. Відповідно до «Переліку робіт з підвищеною небезпекою» Затвердженого Наказом Держнаглядохоронпраці України 26.01.2005 №15, роботи, що передбачені умовами даної закупівлі, відносяться до робіт підвищеної небезпеки, тому і робітники, що виконуватимуть дані роботи повинні щороку проходити за рахунок роботодавця спеціальне навчання і перевірку знань відповідних нормативно-правових актів з охорони праці (НПАОП) Тому Замовник, керуючись частиною 2 ст. 18 ЗУ «Про охорону праці», в тендерній документації передбачив навчання з тих НПАОП, котрі стосуються виконання робіт, передбачених даною закупівлею: Пункт 1.1 НПАОП 0.00-1.15.07 передбачає «Правила охорони праці під час виконання робіт на висоті (далі - Правила) поширюються на суб'єктів господарювання, які організовують або виконують роботи на висоті, у тому числі верхолазні роботи, і встановлюють вимоги безпеки і охорони праці під час здійснення будівництва, монтажу (демонтажу) конструкцій і обладнання, ремонту, реконструкції, експлуатації об'єктів. Так як умовами даної закупівлі передбачено здійснення монтажу обладнання, тому вимога навчання згідно даного НПАОП є законною і обґрунтованою. Пункт 1.2 НПАОП 0.00-1.71.-13 передбачає «Ці Правила встановлюють вимоги охорони праці під час виконання робіт із застосуванням інструменту та пристроїв» Так як для виконання робіт, передбачених умовами даної закупівлі, необхідно використання інструментів, тому вимога навчання згідно даного НПАОП є законною і обґрунтованою. Пункт 1 НПАОП 0.00-1.75-15 передбачено «Ці Правила поширюються на всіх суб’єктів господарювання незалежно від форм власності та організаційно-правової форми, які в процесі своєї діяльності виконують вантажно-розвантажувальні роботи, навантаження (розвантаження) або вивантаження (далі - вантажно-розвантажувальні роботи).» Так як умовами закупівлі передбачено, що монтаж здійснюється з матеріалів і обладнання виконавця, тому і дані матеріали і обладнання виконавець повинен завести на об’єкт Замовника і здійснити розвантаження даного обладнання (Замовник розвантажувати обладнання не буде, це повинні зробити працівники Виконавця), тому вимога навчання згідно даного НПАОП є законною і обґрунтованою. Пункт 1 НПАОП 0.00-7.14-17 передбачає, - «Ці Вимоги поширюються на всіх суб’єктів господарювання незалежно від форми власності, організаційно-правової форми і видів діяльності та встановлюють мінімальні вимоги щодо безпеки та захисту здоров’я під час використання виробничого обладнання працівниками у процесі трудової діяльності.» Частина 3 пункту 2 вище зазначеного НПАОП вказує - виробниче обладнання - будь-яка машина, апарат, інструмент, пристрій або устаткування, що використовуються під час виконання робіт, виготовлення продукції, надання послуг, у тому числі машини, механізми, устаткування підвищеної небезпеки. Так як для виконання робіт, передбачених умовами даної закупівлі, необхідно використання електричних інструментів для свердління стін (для монтажу коробів, кабелів тощо), тобто передбачено використання виробничого обладнання, тому вимога навчання згідно даного НПАОП є законною і обґрунтованою. Пунктом 1 НПАОП 0.00-7.17-18 передбачає – «Ці Мінімальні вимоги встановлюють загальні вимоги до засобів індивідуального захисту (далі - ЗІЗ), що використовуються працівниками під час трудового процесу.» Пунктом 2 вище зазначено НПАОП вказано – ЗІЗ - означає всі засоби, які призначені для носіння і використання працівником з метою індивідуального захисту від одного або більше ризиків, які могли б становити загрозу безпеці та здоров’ю на роботі, а також будь-які пристосування, аксесуари чи змінні компоненти, призначені для цієї мети Так, для при виконанні робіт, передбачених умовами даної закупівлі, необхідно використовувати електроінструменти та передбачена робота в електроустановках, тому працівники повинні використовувати засоби індивідуального захисту, тому вимога навчання згідно даного НПАОП є законною і обґрунтованою. Пунктом 1. НПАОП 28.52-1.32-14 передбачено – «Ці Правила поширюються на суб'єктів господарювання незалежно від форм власності та організаційно-правових форм, які здійснюють діяльність під час виконання паяльних робіт.» Так як умовами закупівлі передбачено прокладання та монтаж кабельних ліній, а одним з видів з’єднання кабелів є «пайка», тому вимога навчання згідно даного НПАОП є законною і обґрунтованою. Пунктом 4.1 НПАОП 45.2-7.02-12 передбачено – Ці норми містять вимоги з безпеки праці та виробничого середовища у сфері будівництва, охорони довкілля під час виконання будівельно-монтажних робіт. Умовами даної закупівлі передбачено виконання Електромонтажних робіт. Електромонтажні роботи є складовими будівельно-монтажних робіт на котрі поширюються норми НПАОП 45.2-7.02-12, тому вимога навчання згідно даного НПАОП є законною і обґрунтованою. Пунктом 1 НПАОП 45.2-7.03-17 передбачено – «Ці Мінімальні вимоги встановлюють загальні вимоги до організації охорони праці та робочих місць на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках при виконанні будівельних робіт згідно з переліком видів будівельних робіт, на які поширюються мінімальні вимоги з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках, що наведений у додатку 1 до цих Мінімальних вимог» Додатком 1 даних вимог, передбачені такі види робіт як «Електромонтажні роботи.» Тобто на Електромонтажні роботи (що є роботами згідно даної закупівлі), поширюються вимоги НПАОП 45.2-7.03-17, тому вимога навчання згідно даного НПАОП є законною і обґрунтованою. Пунктом 1 ДНАОП 5.2.30-1.07-96 передбачено - Правила безпеки при роботах на кабельних лініях зв'язку та проводового мовлення (далі Правила) поширюються на всіх працівників, які виконують роботи щодо проектування, будівництва, реконструкції, монтажу, налаштування, ремонту, технічного діагностування та експлуатації кабельних ліній зв'язку та проводового мовлення. Так як умовами закупівлі передбачено монтаж кабельних ліній зв’язку (так як передбачено монтаж переговорних пристроїв, а саме модулів виклику та пульту мікрофонного) та кабельних ліній мовленнєвого оповіщення про пожежу, тому вимога навчання згідно даного ДНПАОП є законною і обґрунтованою. Виходячи з вище викладеного, вбачається, що вимоги в Тендерній документації є законними та обґрунтованими, і передбаченими чинним законодавством для виконання робіт згідно умов даної закупівлі. ЗУ «Про охорону праці» вказує, що робітники повинні щороку проходити спеціальне навчання і перевірку знань відповідних нормативно-правових актів з охорони праці. Кожен роботодавець забезпечує навчання своїх працівників відповідно до вимог вище зазначених НПАОП і дані вимоги жодним чином не являються дискримінаційними.
Статус вимоги: Відхилено