-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби
труба PE-RT SDR 11 125/200 та супутні вироби (труба та елементи трубопроводу попередньо теплоізольовані пінополіуретаном в захисній оболонці з поліетилену)
Завершена
700 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 500.00 UAH
Період оскарження:
22.11.2022 18:00 - 28.11.2022 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
усунення в ТД дискримінаційних вимог
Номер:
d5d2f14d19614191948e65b57faf88a9
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-11-22-016597-a.b1
Назва:
усунення в ТД дискримінаційних вимог
Вимога:
Вимога щодо усунення порушення
Ознайомившись з тендерною Документацією, вважає що Замовником порушено законодавство у сфері публічних закупівель, шляхом встановлення дискримінаційних вимог в тендерній Документації, а саме: вимоги в Додатку 1 до ТД «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» (надалі-Додаток1 ТД ) «На час проведення розгляду тендерної пропозиції Учасника, наявність товару на складі учасника повинен бути 100%. До прийняття рішення про намір укласти договір, Замовник має право перевірити наявність товару на складі Учасника. У разі відсутності товару на складі у Учасника та/або відмові Замовнику в доступі (в письмові та/або усній формі), Замовник має право відхилити його тендерну пропозицію як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Учасник повинен надати гарантійний лист про можливість Замовнику перевірити наявність товару на складі Учасника (із зазначенням адреси місцезнаходження складу Учасника» є дискримінаційними та такими, що не відповідають вимогам ст. 5, ч.2 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі», виходячи з наступного.
По- перше: Скаржник є виробником Товару, який визначений в Технічній специфікації до предмета закупівлі Додатку 1 ТД (надалі-Товар) та виготовляє його на замовлення або безпосередньо після визначення в закупівлях його переможцем та/або повідомлення про намір укласти договір.
На складі виробника відсутня 100% наявність Товару, оскільки Скаржник не може закуповувати матеріали та виготовляти Товар для кожного Замовника де бере участь в торгах, оскільки це економічно необґрунтовано, а в період воєнного часу ще й недоречно заповнювати склади на 100% Товаром.
Скаржник має сертифікати відповідності на Товар, технічний потенціал та досвід у постачанні Товару. Наявність договорів про поставку Товару та гарантійних листів від Учасника достатньо для того щоб Замовник впевнився в можливості Учасника здійснити постачання Товару в необхідній кількості та в указані строки. Замовник віддає перевагу Учасникам, які мають в наявності на складі 100% товару, а не виробляють товар у кількості та з якісними показниками, що відповідають потребам конкретного Замовника.
Прийняти участь в закупівлі зможуть лише суб’єкти господарювання, які на час проведення розгляду тендерної пропозиції мають у наявності на складі 100% товару, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання у тому числі Скаржника.
З даного приводу є практика Антимонопольного комітету України, рішення додається.
По-друге: В пункті 41 Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 року №1178 « Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» чітко визначенні підстави для відхилення тендерної пропозиції (надалі Постанова КМУ №1178).
Замовник в порушення п. 41 Постанова КМУ №1178, встановив в Додатку1 ТД вимоги щодо відхилення тендерних пропозицій з підстав не передбачуваних законодавством України, а саме:
- відсутності товару на складі у Учасника;
- відмові Замовнику в доступі (в письмові та/або усній формі).
Крім, того Скаржнику не зрозуміло яким чином довести факт доступу до складу Замовника, якщо Замовник відхилить тендерну пропозицію щодо відмови доступу до складу в усній формі.
Скаржник приходить до висновку, що Замовник може відхилити будь – яку тендерну пропозицію, яка йому буде невигідною з підстав не доведення Учасником доступу до складу в усній формі Замовника, що в свою чергу є порушенням принципів ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» в тому числі відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Ч. 2 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» надалі - Закон, визначено, що інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
Згідно до ч. 4 ст. 5 Закону, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників …. (ч.4 ст. 22 Закону).
Враховуючи вище зазначене, просимо внести зміни в Додатку 1 до ТД «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ», а саме видалити вимоги Додатку1 ТД, «На час проведення розгляду тендерної пропозиції Учасника, наявність товару на складі учасника повинен бути 100%. До прийняття рішення про намір укласти договір, Замовник має право перевірити наявність товару на складі Учасника. У разі відсутності товару на складі у Учасника та/або відмові Замовнику в доступі (в письмові та/або усній формі), Замовник має право відхилити його тендерну пропозицію як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Учасник повинен надати гарантійний лист про можливість Замовнику перевірити наявність товару на складі Учасника (із зазначенням адреси місцезнаходження складу Учасника».
Пов'язані документи:
Учасник
- Рішення від 25.09.2018 № 9891.pdf 24.11.2022 12:03
- Перелік змін що вносяться 25.11.22.docx 26.11.2022 10:45
Дата подачі:
24.11.2022 12:03
Вирішення:
Відповідь на Вимогу щодо усунення порушення - в ТД дискримінаційних вимог
У відповідності до ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
В Додатку 1 до ТД «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» (надалі-Додаток 1 ТД ) вимога стосовно наявності товару на складі стосується усіх без виключення Учасників, тобто не є дискримінаційною.
Крім того, в Додатку 1 вказувалося, що: У разі якщо учасник не надає вказаний в технічній специфікації та інших вимогах щодо предмета закупівлі тендерної документації документ (інформацію), то він надає інформацію-роз’яснення в довільній формі, в якому зазначає законодавчі підстави ненадання відповідного документу (інформації).
В пункті 41 Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 року №1178 « Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі Постанова КМУ №1178) визначенні підстави для відхилення тендерної пропозиції, в тому числі в п.2 вказано: «тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації».
Згідно Закону України «Про публічні закупівлі» та п.51 Постанови КМУ №1178 Замовник має право внести зміни до тендерної документації, в яких враховано також Ваше звернення та воєнний стан в Україні .
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
01.12.2022 00:02