-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
03210000-6 «Зернові культури та картопля» (картопля для потреб підрозділів по м. Кропивницький)
Усі документи тендерної пропозиції, які готуються безпосередньо учасником повинні бути складені українською мовою.
Завершена
190 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 950.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 950.00 UAH
Період оскарження:
19.11.2022 11:53 - 25.11.2022 00:00
Вимога
Є відповідь
ВИМОГА ЩОДО УСУНЕННЯ ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА ЩОДО ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ картопля, код за ДК 021:2015 03210000-6 «Зернові культури та картопля»
Номер:
e469b40ae38647c78904ccb2d62f1a81
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-11-19-000322-a.b1
Назва:
ВИМОГА
ЩОДО УСУНЕННЯ ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА ЩОДО ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ картопля, код за ДК 021:2015 03210000-6 «Зернові культури та картопля»
Вимога:
02 грудня 2022 року Замовник визнав ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ІСПОЛІН ПЛЮС» переможцем закупівлі (Проткол № 107-ВТО).
І. Відповідно до вимог Додатку 3 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі - технічні вимоги до предмета закупівлі»:
1. Учасники на підтвердження якості Товару надають декларацію виробника та /або інший (-ші) документ (-и), який (-і) підтверджують назву виробника, назву та походження Товару, його відповідність вимогам державних (міждержавних) стандартів, санітарним заходам, технічним регламентам та санітарно-гігієнічним вимогам якості та безпечності продуктів харчування.
ТОВ «ІСПОЛІН ПЛЮС» надало Декларацію виробника № 312 від 28.10.2022 року, де виробником картоплі та овочей вказано ФГ «ТАВРІЯ-СКІФ». Місцезнаходження ФГ «ТАВРІЯ-СКІФ»: 72012, Запорізська обл.., Михайлівський р-он, с. Роздол, вул. Молодіжна, 1.
Згідно ПЕРЛІКУ територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні) станом на 23 жовтня 2022 року (затверджений Наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України 25 квітня 2022 року № 75 (у редакції наказу Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 28 жовтня 2022 року № 248) ТИМЧАСОВО ОКУПОВАНОЮ ТЕРІТОРІЄЮ Є: …III. Запорізька область:
… 2. Василівський район:
… 9) Михайлівська селищна територіальна громада;
10) Роздольська сільська територіальна громада;
Таку ж інформацію можна отримати з відкритих джерел на сайті «Є-допомога» з а адресою: https://groshi.edopomoga.gov.ua/
ІІ. Відповідно до вимог Додатку 6 до тендерної документації «Перелік документів, які підтверджують повноваження особи на підписання тендерної пропозиції, інших документів та / або інформації визначені тендерною документацією та додатками» учасник надає:
7. Лист-гарантія, за підписом уповноваженої особи Учасника та завіреним печаткою (за наявності) щодо дотримання Учасником в своїй діяльності норм чинного законодавства України, в тому числі:
- Закону України «Про санкції» від 14.08.2014р. № 1644-VII;
- Указу Президента України від 15 травня 2017р. № 133/2017 р. «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 28 квітня 2017 року «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)»;
- Постанова КМУ від 09.04.2022 р. №426 «Про застосування заборони ввезення товарів з Російської Федерації»;
- Постанови Кабінету Міністрів України від 3 березня 2022 р. № 187 «Про забезпечення захисту національних інтересів за майбутніми позовами держави України у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації»;
- Постанови Кабінету Міністрів від 16.12.2015р. №1035 «Про обмеження поставок окремих товарів (робіт, послуг) з тимчасово окупованої території на іншу територію України та/або з іншої території України на тимчасово окуповану територію»;
- Постанови Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2015р. №1147 «Про заборону ввезення на митну територію України товарів, що походять з Російської Федерації».
ТОВ «ІСПОЛІН ПЛЮС» надало ЛИСТ-ГАРАНТІЮ № 15/11/22-79 від 15.11.2022 року, яким зобов’язалося ДОТРИМУВАТИСЯ Постанови Кабінету Міністрів від 16.12.2015р. №1035 «Про обмеження поставок окремих товарів (робіт, послуг) з тимчасово окупованої території на іншу територію України та/або з іншої території України на тимчасово окуповану територію», та не здійснювати постачання товару з тимчасово окупованої території.
У відповідності до Постанови Кабінету Міністрів від 16.12.2015р. №1035 «Про обмеження поставок окремих товарів (робіт, послуг) з тимчасово окупованої території на іншу територію України та/або з іншої території України на тимчасово окуповану територію»
1. Заборонити на період тимчасової окупації поставки товарів (робіт, послуг) під всіма митними режимами з тимчасово окупованої території на іншу територію України та/або з іншої території України на тимчасово окуповану територію, за винятком:
особистих речей громадян, визначених частиною першою статті 370 Митного кодексу України (крім товарів, визначених пунктом 24 частини першої зазначеної статті), що переміщуються у ручній поклажі та/або супроводжуваному багажі;
соціально значущих продуктів харчування, що переміщуються громадянами, сумарна фактурна вартість яких не перевищує еквівалент 10000 гривень та сумарна вага яких не перевищує 50 кілограмів на одну особу, за переліком згідно з додатком.
Прошу Замовника надати відповідь:
1) Чому пропозиція ТОВ «ІСПОЛІН ПЛЮС» не була відхилена як така, що не відповідає вимогам ТД, а саме: всупереч Постанові Кабінету Міністрів від 16.12.2015р. №1035 «Про обмеження поставок окремих товарів (робіт, послуг) з тимчасово окупованої території на іншу територію України та/або з іншої території України на тимчасово окуповану територію» він запоропонував товар виробника, що знаходиться на тимчасово окупованій теріторії?
2) Як, на думку Замовника буде постачатися з тимчасово окупованої території товар?
Відповідно до Постанови КМУ № 1178 від 12.10.2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»
41. Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
2) тендерна пропозиція:
… не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації;
Звертаю увагу, що ч.3 ст. 164-14 «Порушення законодавства про закупівлі» передбачена відповідальність за
… невідхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону - накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника від тисячі п’ятсот до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
В зв’язку з вище переліченим, прошу відхилити пропозицію ТОВ «ІСПОЛІН ПЛЮС», як таку, що не відповідає умовам ТД та Постанови Кабінету Міністрів від 16.12.2015р. №1035 «Про обмеження поставок окремих товарів (робіт, послуг) з тимчасово окупованої території на іншу територію України та/або з іншої території України на тимчасово окуповану територію».
Директор ТОВ «МПС-С» ГЛІЖИНСЬКИЙ Олександр
Пов'язані документи:
Учасник
- СКАРГА КАРТОПЛЯ.pdf 05.12.2022 11:52
Дата подачі:
05.12.2022 11:52
Вирішення:
Відбулась закупівля картоплі, код за ДК 021:2015 03210000-6 «Зернові культури та картопля» (для потреб по м. Кропивницький) ідентифікатор закупівлі UA-2022-11-19-000322-a очікуваною вартістю 190 000,00 грн з ПДВ.
У відповідності з вимогами Закону України «Про публічні закупівлі» зі змінами (далі – Закон) після оцінки пропозицій замовник розглядає тендерну пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною, на відповідність вимогам документації.
За результатами закупівлі в кваліфікацію перейшла пропозиція ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ІСПОЛІН ПЛЮС».
В ході розгляду та аналізу тендерної пропозиції учасника, встановлено її відповідність вимогам тендерної документації. Відповідно до вимог законодавства надіслано повідомлення про намір укласти договір.
05.12.2022 року надійшла вимога «02 грудня 2022 року Замовник визнав ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ІСПОЛІН ПЛЮС» переможцем закупівлі (Проткол № 107-ВТО). І. Відповідно до вимог Додатку 3 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі - технічні вимоги до предмета закупівлі»: 1. Учасники на підтвердження якості Товару надають декларацію виробника та /або інший (-ші) документ (-и), який (-і) підтверджують назву виробника, назву та походження Товару, його відповідність вимогам державних (міждержавних) стандартів, санітарним заходам, технічним регламентам та санітарно-гігієнічним вимогам якості та безпечності продуктів харчування. ТОВ «ІСПОЛІН ПЛЮС» надало Декларацію виробника № 312 від 28.10.2022 року, де виробником картоплі та овочей вказано ФГ «ТАВРІЯ-СКІФ». Місцезнаходження ФГ «ТАВРІЯ-СКІФ»: 72012, Запорізська обл.., Михайлівський р-он, с. Роздол, вул. Молодіжна, 1. Згідно ПЕРЛІКУ територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні) станом на 23 жовтня 2022 року (затверджений Наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України 25 квітня 2022 року № 75 (у редакції наказу Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 28 жовтня 2022 року № 248) ТИМЧАСОВО ОКУПОВАНОЮ ТЕРІТОРІЄЮ Є: …III. Запорізька область: … 2. Василівський район: … 9) Михайлівська селищна територіальна громада; 10) Роздольська сільська територіальна громада; Таку ж інформацію можна отримати з відкритих джерел на сайті «Є-допомога» з а адресою: https://groshi.edopomoga.gov.ua/ ІІ. Відповідно до вимог Додатку 6 до тендерної документації «Перелік документів, які підтверджують повноваження особи на підписання тендерної пропозиції, інших документів та / або інформації визначені тендерною документацією та додатками» учасник надає: 7. Лист-гарантія, за підписом уповноваженої особи Учасника та завіреним печаткою (за наявності) щодо дотримання Учасником в своїй діяльності норм чинного законодавства України, в тому числі: - Закону України «Про санкції» від 14.08.2014р. № 1644-VII; - Указу Президента України від 15 травня 2017р. № 133/2017 р. «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 28 квітня 2017 року «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)»; - Постанова КМУ від 09.04.2022 р. №426 «Про застосування заборони ввезення товарів з Російської Федерації»; - Постанови Кабінету Міністрів України від 3 березня 2022 р. № 187 «Про забезпечення захисту національних інтересів за майбутніми позовами держави України у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації»; - Постанови Кабінету Міністрів від 16.12.2015р. №1035 «Про обмеження поставок окремих товарів (робіт, послуг) з тимчасово окупованої території на іншу територію України та/або з іншої території України на тимчасово окуповану територію»; - Постанови Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2015р. №1147 «Про заборону ввезення на митну територію України товарів, що походять з Російської Федерації». ТОВ «ІСПОЛІН ПЛЮС» надало ЛИСТ-ГАРАНТІЮ № 15/11/22-79 від 15.11.2022 року, яким зобов’язалося ДОТРИМУВАТИСЯ Постанови Кабінету Міністрів від 16.12.2015р. №1035 «Про обмеження поставок окремих товарів (робіт, послуг) з тимчасово окупованої території на іншу територію України та/або з іншої території України на тимчасово окуповану територію», та не здійснювати постачання товару з тимчасово окупованої території. У відповідності до Постанови Кабінету Міністрів від 16.12.2015р. №1035 «Про обмеження поставок окремих товарів (робіт, послуг) з тимчасово окупованої території на іншу територію України та/або з іншої території України на тимчасово окуповану територію» 1. Заборонити на період тимчасової окупації поставки товарів (робіт, послуг) під всіма митними режимами з тимчасово окупованої території на іншу територію України та/або з іншої території України на тимчасово окуповану територію, за винятком: особистих речей громадян, визначених частиною першою статті 370 Митного кодексу України (крім товарів, визначених пунктом 24 частини першої зазначеної статті), що переміщуються у ручній поклажі та/або супроводжуваному багажі; соціально значущих продуктів харчування, що переміщуються громадянами, сумарна фактурна вартість яких не перевищує еквівалент 10000 гривень та сумарна вага яких не перевищує 50 кілограмів на одну особу, за переліком згідно з додатком. Прошу Замовника надати відповідь: 1) Чому пропозиція ТОВ «ІСПОЛІН ПЛЮС» не була відхилена як така, що не відповідає вимогам ТД, а саме: всупереч Постанові Кабінету Міністрів від 16.12.2015р. №1035 «Про обмеження поставок окремих товарів (робіт, послуг) з тимчасово окупованої території на іншу територію України та/або з іншої території України на тимчасово окуповану територію» він запоропонував товар виробника, що знаходиться на тимчасово окупованій теріторії? 2) Як, на думку Замовника буде постачатися з тимчасово окупованої території товар? Відповідно до Постанови КМУ № 1178 від 12.10.2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» 41. Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: 2) тендерна пропозиція: … не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації; Звертаю увагу, що ч.3 ст. 164-14 «Порушення законодавства про закупівлі» передбачена відповідальність за … невідхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону - накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника від тисячі п’ятсот до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. В зв’язку з вище переліченим, прошу відхилити пропозицію ТОВ «ІСПОЛІН ПЛЮС», як таку, що не відповідає умовам ТД та Постанови Кабінету Міністрів від 16.12.2015р. №1035 «Про обмеження поставок окремих товарів (робіт, послуг) з тимчасово окупованої території на іншу територію України та/або з іншої території України на тимчасово окуповану територію».
Особливості державної політики із забезпечення державного суверенітету України на тимчасово окупованих територіях України (далі — ТОТ) врегульовані Законом України від 15.04.2014 № 1207-VII «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» (далі — Закон № 1207), нова редакція якого набрала чинності 07.05.2022.
Закон № 1207 встановлює, зокрема, правила укладення договорів та інших правочинів із суб’єктами господарювання та особами, що провадять незалежну професійну діяльність (адвокати, експерти, нотаріуси тощо), що розташовані(зареєстровані) на ТОТ, а також порядок переміщення товарів з/на ТОТ.
Відповідно до статей 1 і 3 Закону № 1207 для цілей цього закону тимчасово окупованою територією визначається:
1. сухопутна територія тимчасово окупованих Російською Федерацією територій України, водні об’єкти або їх частини, що розташовані на цих територіях, а саме:
— Автономна Республіка Крим та місто Севастополь, що є тимчасово окупованими Російською Федерацією (далі — РФ) з 20.02.2014;
— окремі території України, що входять до складу Донецької та Луганської областей, які окуповані РФ (у тому числі окупаційною адміністрацією РФ) починаючи з 07.04.2014 в межах та згідно з переліком, затвердженим
Указом Президента України від 07.02.2019 № 32/2019 «Про межі та перелік районів, міст, селищ і сіл, частин їх територій, тимчасово окупованих у Донецькій та Луганській областях»;
— окремі об’єкти нафтогазовидобування в межах континентального шельфу України, що є окупованими РФ з 19.02.2014,перелік яких має визначити Кабінет Міністрів України (станом на 20.05.2022 цей перелік ще не затверджено);
2. внутрішні морські води і територіальне море України навколо Кримського півострова, територія виключної (морської) економічної зони України вздовж узбережжя Кримського півострова та прилеглого до узбережжя континентального шельфу України, внутрішні морські води, прилеглі до сухопутної території інших тимчасово окупованих Російською Федерацією територій України, на які поширюється юрисдикція органів державної влади України відповідно до норм міжнародного права, Конституції та законів України;
3. інша сухопутна територія України, внутрішні морські води і територіальне море України, визнані в умовах воєнного стану тимчасово окупованими рішенням Ради національної безпеки і оборони України (далі — РНБО), введеним у дію указом Президента України (станом на 20.05.2022 рішення з цих питань не приймалися);
4. надра під територіями, зазначеними у пунктах 1, 2 і 3 цієї частини, і повітряний простір над цими територіями.
Усі наведені обмеження поширюються на ТОТ, окупація яких розпочалася у 2014 р., а також на надра під цими територіями і повітряний простір над ними. Що стосується територій, які можуть бути віднесені до числа ТОТ за рішенням РНБО, то саме РНБО в умовах воєнного стану і вирішуватиме питання їх правового режиму відповідно до абзацу 2 частини 3 статті 4 Закону № 1207.
Вищенаведена інформація та роз’яснення наведено на офіційному сайті журналу «Радник у сфері публічних закупівель» за посиланням https://radnuk.com.ua/praktyka_zakupivel/dohovir/zaborona-na-torhivliu-z-tymchasovo-okupovanymy-terytoriiamy-onovleni-pravyla-z-07-05-2022/
Тимчасово окупована російською федерацією територія України є невід’ємною частиною території України, на яку поширюється дія Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України.
14 червня 2017 року Апеляційний адміністративний суд міста Києва визнав незаконним та нечинним пункт 1 Постанови Кабінету Міністрів України № 1035 від 16.12.2015 р. «Про обмеження поставок окремих товарів (робіт, послуг) з тимчасово окупованої території на іншу територію України та/або з іншої території України на тимчасово окуповану територію».
Завданням скасованої постанови було встановлення обмежень щодо ведення бізнесу та торгівлі з окупованою територією Криму. Однак скасована постанова Уряду протягом майже двох років не дозволяла громадянам переміщувати через пункти пропуску КПВВ з Кримом більшість особистих рухомих речей, навіть звичайні предмети побуту.
Незважаючи на звернення правозахисників та позитивне рішення суду, Уряд так і не прийняв рішення про внесення змін до Постанови № 1035. При цьому КМУ мав рік (поки йшли судові процеси) на підготовку та прийняття рішення про обмеження поставки товарів на тимчасово окуповану територію, в якому б економічні та гуманітарні питання були відмежовані один від одного. (інформацію можна знайти за посиланням: https://helsinki.org.ua/appeals/vidkryte-zvernennya-u-zv-yazku-iz-skasuvannyam-sudom-punktu-1-postanovy-kabinetu-ministriv-ukrajiny-1035/).
Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII не визначено обмежень щодо участі таких суб’єктів господарювання в конкурентних закупівлях.
Для подібних випадків при здійсненні закупівлі за процедурою відкриті торги є норма частини 3 статті 22 Закону № 922, згідно з якою тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації, а також норма абзацу 3 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону № 922, що передбачає відхилення тендерної пропозиції учасника, якщо учасник не відповідає встановленим абзацом 1 частини 3 статті 22 Закону № 922 вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Тобто замовник може встановити вимогу, за якою учасник підлягатиме відхиленню, якщо він провадить незалежну професійну діяльність та місцезнаходженням (місцем проживання) якого є тимчасово окупована територія, а також не змінив своєї податкової адреси на іншу територію України.
Розглянемо думку Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо згаданого переліку. Прикладом є Рішення Колегії від 28.07.2022 № 5220-р/пк-пз, закупівля № UA-2022-06-01-001565-a. Колегія зупиняється на питанні необхідності встановлення вимоги, за якою учасник підлягатиме відхиленню, якщо він провадить незалежну професійну діяльність та місцезнаходженням (місцем проживання) якого є тимчасово окупована територія і який не змінив своєї податкової адреси на іншу територію України, а також необхідності доведення належним чином, що така територія тимчасово окупована.
Додатково до вищевказаного Замовником було встановлено вимогу щодо підтвердження інформації про місцезнаходження та реєстрацію, щодо самого учасника, який безпосередньо бере участь у закупівлі. Тобто вимоги стосуються виключно учасника закупівлі. Додаткових вимог щодо походження виробників чи постачальників не було встановлено, учасник виконав вимоги документації, надавши всі необхідні документи.
Вважаю за доцільне відхилити дану вимогу ідентифікатор UA-2022-11-19-000322-a.b1 в закупівлі картопля, код за ДК 021:2015 03210000-6 «Зернові культури та картопля» (для потреб по м. Кропивницький) ідентифікатор закупівлі UA-2022-11-19-000322-a очікуваною вартістю 190 000,00 грн з ПДВ.
Статус вимоги:
Відхилено