• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Електрична енергія

Завершена

5 350 320.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 26 751.60 UAH
Період оскарження: 17.11.2022 19:15 - 22.11.2022 00:00
Вимога
Є відповідь

Дискримінація при кваліфікації

Номер: 52cfa16335ef472a9bd4a311cec5c90a
Ідентифікатор запиту: UA-2022-11-17-013502-a.b2
Назва: Дискримінація при кваліфікації
Вимога:
Замовник порушив вимоги тендерної документації в частині оцінки пропозицій учасників, а саме п. 2.1. де вказано, що учасник визначає ціну тендерної пропозиції, з урахуванням податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені, а також витрати на передачу електричної енергії та інші витрати згідно вимог діючих законодавчих і розпорядчих актів щодо формування ціни. Не врахована учасником вартість окремих послуг не сплачується замовником окремо, а витрати на їх виконання вважаються врахованими у загальній ціні його тендерної пропозиції. Ціна на електричну енергію встановлюється учасником у відповідності до частини 2 статті 56 Закону України «Про ринок електричної енергії». Учасник включає до вартості тендерної пропозиції витрати щодо оплати послуг з передачі електричної енергії (з урахуванням ПДВ) З огляду на це учасники формують свої тендерні пропозиції за ринковими цінами. Учасник не включає до вартості тендерної пропозиції витрати щодо оплати послуг з розподілу електричної енергії. Також не є предметом даної закупівлі реактивна електрична енергія. З метою запобігання необґрунтованого заниження (демпінгу) ціни серед учасників щодо предмета закупівлі, учасники у складі тендерної пропозиції надають гарантійний лист у довільній формі, в якому гарантують дотримання порядку формування своєї цінової пропозиції за цінами на електричну енергію, які встановлені на ринку України Розрахунок ціни, за яку Учасник згоден виконати замовлення, рекомендовано здійснюватися наступним чином: Ціна тендерної пропозиції = Цфакт*Ф, де Цфакт – вартість електричної енергії за розрахунковий період; Ф – плановий обсяг споживання електричної енергії ( кВт*год), який Замовник має намір придбати за результатами цієї процедури закупівлі Розрахунок ціни здійснюється наступним чином: Цфакт=(Цод*(1+К/100)+Тп+В)*1,2; де «Цод» - ціна за 1 кВт*год електричної енергії. «Цод» для даної процедури закупівлі не може бути нижчою прогнозованої ціни РДН ОЕС України, яка для даної закупівлі визначається як середнє значення середньозваженої ціни РДН ОЕС України за даними ДП «Оператор ринку», що розміщені на його веб-сайті www.oree.com.ua за попередній місяць публікації оголошення про проведення процедури закупівлі (жовтень місяць 2022 року (без ПДВ)), збільшеної з врахуванням індикатора діапазону можливого коливання ціни в періоді постачання (Замовник встановлює величину цього індикатора однакову для всіх Учасників в розмірі 10%). «Цод» не включає ПДВ, Тп, К, В. «Тп» - затверджений Постановою НКРЕКП тариф на послуги передачі електричної енергії затвердженого постановою НКРЕКП № 2454 від 01.12.2021 року «Про встановлення тарифу на послуги з передачі електричної енергії НЕК «УКРЕНЕРГО» на 2022 рік» (без ПДВ), оскільки новий тариф на послуги передачі електричної енергії на 2023 рік не затверджено. «Тп» є регульованою складовою ціни Договору «В» - затверджений постановою НКРЕКП від 17.11.2021 № 2236 (зі змінами у відповідності до постанови НКРЕКП від 17.05.2022 рок №488) фіксований платіж за користування програмним забезпеченням оператора ринку в розмірі 0,01331 грн./кВт*год . «В» є регульованою складовою ціни Договору. «1,2» -математичне вираження ставки податку на додану вартість (ПДВ) – 20%), яке нараховується згідно Податкового кодексу України. «К» - коефіцієнт прибутковості Постачальника (маржа, вартість послуг Учасника), запропонований Учасником у відсотках від загальної ціни тендерної пропозиції («Цод»), %. Величина «К» не повинна бути від’ємною. Для даної процедури закупівлі «Цод не може бути нижчою прогнозованої ціни РДН ОЕС, яка для даної закупівлі становить – 3,888764 грн. за 1 кВт*год без ПДВ, тож за результатом аукціону в учасника ТОВ "ОВІС ТРЕЙД" велічіна К є від’ємною дана вимога не виконана і такі дії замовника призводять до спотворнення результатів торгів. У п 2.1. тендерної документації зазначено що з метою запобігання необґрунтованого заниження (демпінгу) ціни серед учасників щодо предмета закупівлі, учасники у складі тендерної пропозиції надають гарантійний лист у довільній формі, в якому гарантують дотримання порядку формування своєї цінової пропозиції за цінами на електричну енергію, які встановлені на ринку України. Таким чином використання вказаної формули є обов’язковим так як від’ємний коефіцієнт прибутковості Постачальника є ознакою демінування ціни за результатами аукціону. Рішення Замовника про визнання ТОВ «ОВІС ТРЕЙД» переможцем публічної закупівлі порушує вимогу тендерної документації наступного зміст: «Цод» для даної процедури закупівлі не може бути нижчою прогнозованої ціни РДН ОЕС України, яка для даної закупівлі визначається як середнє значення середньозваженої ціни РДН ОЕС України за даними ДП «Оператор ринку», що розміщені на його веб-сайті www.oree.com.ua за попередній місяць публікації оголошення про проведення процедури закупівлі (жовтень місяць 2022 року (без ПДВ)), збільшеної з врахуванням індикатора діапазону можливого коливання ціни в періоді постачання (Замовник встановлює величину цього індикатора однакову для всіх Учасників в розмірі 10%). ТОВ «ОВІС ТРЕЙД» за результатами аукціону не виконало вказану вимогу тендерної документації Замовника так як «Цод» даного учасника нижчий прогнозованої ціни РДН ОЕС для даної закупівлі. Таким чином тендерна пропозиція учасника визнаного Замовником переможцем публічної закупівлі має бути відхилена Замовником. Визнання переможцем учасника який не врахував формулу є проявом дискримінації щодо інших учасників які враховували вимоги формули.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику, Повторно замовник надає роз’яснення, що у відповідності до тендерної документації замовника: Ціна на електричну енергію встановлюється учасником у відповідності до частини 2 статті 56 Закону України «Про ринок електричної енергії», а саме: «Постачання електричної енергії споживачам здійснюється за вільними цінами». Тобто, учасник відкритих торгів з особливостями за оголошенням № UA-2022-11-17-013502-а у відповідності до тендерної документації замовника мав можливість встановити вільну ціну на електричну енергію, яка планується до постачання замовнику, з урахуванням податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені, а також витрат на передачу електричної енергії та інших витрат згідно вимог діючих законодавчих і розпорядчих актів щодо формування ціни. Також, учасник не повинен був включати до вартості тендерної пропозиції витрати щодо оплати послуг з розподілу електричної енергії та вартість реактивної електричної енергії. Крім того, замовник, у відповідності до тендерної документації, не приймає до розгляду тендерну пропозицію, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів. Розрахунок ціни, за яку учасник згоден виконати замовлення, було рекомендовано здійснюватися за формулою обчислення ціни, яка зазначена у тендерній документації. Але, ключовим у цьому випадку було слово «рекомендовано». У відповідності до Словника української мови, том 8 стор 495 значення слова «Рекомендувати» – це давати поради, вказівки або настанови кому-небуть, пропонувати. Тобто слово «рекомендувати» не несе в собі значення обов’язкового виконання. Тому, обчислення ціни на електричну енергію за формулою, вказаною у тендерній документації замовника, носило рекомендаційний характер та не мало причинно-наслідкових зв’язків для відхилення тендерної пропозиції учасника у разі недотримання, оскільки тендерна документація замовника не містить умови про те, що не може бути визначений переможцем учасник, який не дотримався обчислення ціни тендерної пропозиції та/або ціни за результатами аукціону за розрахунком (формулою обчислення) ціни, що зазначена у тендерній документації замовника, і що пропозиція такого учасника підлягає відхиленню. Також, тендерна документація замовника не містить умови про те, що не може бути визначений переможцем учасник, який визначив маржу у ціні своєї тендерної пропозиції та/або у ціні за результатами аукціону як від’ємну величину і що пропозиція такого учасника підлягає відхиленню. Крім того, у відповідності до пункту 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами) «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників». Тому, замовник не вимагав, а лише рекомендував учасникам здійснювати обчислення ціни за формулою, вказаною у тендерній документації. Отже, ніяким чином замовник не порушив права Учасника, оскільки замовник не несе відповідальність за те, що Учасник невірно зрозумів тендерну документацію замовника. Також замовник повторно зазначає, що якщо Учасник вважає, що замовник своїми діями порушив його права, то у відповідності до абзацу третього пункту 56 Постанови Кабміну №1178 від 12.10.2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами) він має можливість протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, подати скаргу до органу оскарження - Антимонопольного комітету України. З повагою,
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Є відповідь

Дискримінація щодо кваліфікації.

Номер: f5ac35bb45744da89ffc1897081e351d
Ідентифікатор запиту: UA-2022-11-17-013502-a.c1
Назва: Дискримінація щодо кваліфікації.
Вимога:
Замовник порушив вимоги тендерної документації в частині оцінки пропозицій учасників, а саме п. 2.1.l. де вказано, що «учасник визначає ціну тендерної пропозиції, з урахуванням податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені, а також витрати на передачу електричної енергії та інші витрати згідно вимог діючих законодавчих і розпорядчих актів щодо формування ціни. Не врахована учасником вартість окремих послуг не сплачується замовником окремо, а витрати на їх виконання вважаються врахованими у загальній ціні його тендерної пропозиції. Ціна на електричну енергію встановлюється учасником у відповідності до частини 2 статті 56 Закону України «Про ринок електричної енергії». Учасник включає до вартості тендерної пропозиції витрати щодо оплати послуг з передачі електричної енергії (з урахуванням ПДВ) З огляду на це учасники формують свої тендерні пропозиції за ринковими цінами. Учасник не включає до вартості тендерної пропозиції витрати щодо оплати послуг з розподілу електричної енергії. Також не є предметом даної закупівлі реактивна електрична енергія. З метою запобігання необґрунтованого заниження (демпінгу) ціни серед учасників щодо предмета закупівлі, учасники у складі тендерної пропозиції надають гарантійний лист у довільній формі, в якому гарантують дотримання порядку формування своєї цінової пропозиції за цінами на електричну енергію, які встановлені на ринку України Розрахунок ціни, за яку Учасник згоден виконати замовлення, рекомендовано здійснюватися наступним чином: Ціна тендерної пропозиції = Цфакт*Ф, де Цфакт – вартість електричної енергії за розрахунковий період; Ф – плановий обсяг споживання електричної енергії ( кВт*год), який Замовник має намір придбати за результатами цієї процедури закупівлі Розрахунок ціни здійснюється наступним чином: Цфакт=(Цод*(1+К/100)+Тп+В)*1,2; де «Цод» - ціна за 1 кВт*год електричної енергії. «Цод» для даної процедури закупівлі не може бути нижчою прогнозованої ціни РДН ОЕС України, яка для даної закупівлі визначається як середнє значення середньозваженої ціни РДН ОЕС України за даними ДП «Оператор ринку», що розміщені на його веб-сайті www.oree.com.ua за попередній місяць публікації оголошення про проведення процедури закупівлі (жовтень місяць 2022 року (без ПДВ)), збільшеної з врахуванням індикатора діапазону можливого коливання ціни в періоді постачання (Замовник встановлює величину цього індикатора однакову для всіх Учасників в розмірі 10%). «Цод» не включає ПДВ, Тп, К, В. «Тп» - затверджений Постановою НКРЕКП тариф на послуги передачі електричної енергії затвердженого постановою НКРЕКП № 2454 від 01.12.2021 року «Про встановлення тарифу на послуги з передачі електричної енергії НЕК «УКРЕНЕРГО» на 2022 рік» (без ПДВ), оскільки новий тариф на послуги передачі електричної енергії на 2023 рік не затверджено. «Тп» є регульованою складовою ціни Договору «В» - затверджений постановою НКРЕКП від 17.11.2021 № 2236 (зі змінами у відповідності до постанови НКРЕКП від 17.05.2022 рок №488) фіксований платіж за користування програмним забезпеченням оператора ринку в розмірі 0,01331 грн./кВт*год . «В» є регульованою складовою ціни Договору. «1,2» -математичне вираження ставки податку на додану вартість (ПДВ) – 20%), яке нараховується згідно Податкового кодексу України. «К» - коефіцієнт прибутковості Постачальника (маржа, вартість послуг Учасника), запропонований Учасником у відсотках від загальної ціни тендерної пропозиції («Цод»), %. Величина «К» не повинна бути від’ємною.» Для даної процедури закупівлі «Цод не може бути нижчою прогнозованої ціни РДН ОЕС, яка для даної закупівлі становить – 3,888764 грн. за 1 кВт*год без ПДВ. В учасника ТОВ "ОВІС ТРЕЙД" якого замовник визнав переможцем публічної закупівлі дана вимога щодо врахування прогнозованої ціни РДН ОЕС яка для даної закупівлі становить – 3,888764 грн. за 1 кВт*год без ПДВ не виконана учасником якого Замовник визнав переможцем. Такі дії замовника призводять до спотворення результатів торгів да дискримінують інших учасників при кваліфікації.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику, у відповідності до тендерної документації замовника: Ціна на електричну енергію встановлюється учасником у відповідності до частини 2 статті 56 Закону України «Про ринок електричної енергії», а саме: «Постачання електричної енергії споживачам здійснюється за вільними цінами». Тобто, учасник відкритих торгів з особливостями за оголошенням № UA-2022-11-17-013502-а у відповідності до тендерної документації замовника мав можливість встановити вільну ціну на електричну енергію, яка планується до постачання замовнику, з урахуванням податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені, а також витрат на передачу електричної енергії та інших витрат згідно вимог діючих законодавчих і розпорядчих актів щодо формування ціни. Також, учасник не повинен був включати до вартості тендерної пропозиції витрати щодо оплати послуг з розподілу електричної енергії та вартість реактивної електричної енергії. Крім того, замовник, у відповідності до тендерної документації, не приймає до розгляду тендерну пропозицію, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів. Розрахунок ціни, за яку учасник згоден виконати замовлення, було рекомендовано здійснюватися за формулою обчислення ціни, яка зазначена у тендерній документації. Але, ключовим у цьому випадку було слово «рекомендовано». Тобто, обчислення ціни на електричну енергію за формулою, вказаною у тендерній документації замовника, носило рекомендаційний характер та не мало причинно-наслідкових зв’язків для відхилення тендерної пропозиції учасника у разі недотримання, оскільки тендерна документація замовника не містить умови про те, що не може бути визначений переможцем учасник, який не дотримався обчислення ціни тендерної пропозиції та/або ціни за результатами аукціону за розрахунком (формулою обчислення) ціни, що зазначена у тендерній документації замовника, і що пропозиція такого учасника підлягає відхиленню. Також, тендерна документація замовника не містить умови про те, що не може бути визначений переможцем учасник, який визначив маржу у ціні своєї тендерної пропозиції та/або у ціні за результатами аукціону як від’ємну величину і що пропозиція такого учасника підлягає відхиленню. Якщо Учасник вважає пояснення замовника не достатніми, він може для захисту своїх прав та інтересів звернутися до Антимонопольного комітету України як органу оскарження. З повагою,
Статус вимоги: Відхилено