-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
ДК 021:2015: 09310000-5 Електрична енергія (електрична енергія)
Завершена
1 355 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 775.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 6 775.00 UAH
Період оскарження:
16.11.2022 22:17 - 21.11.2022 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційни вимоги
Номер:
9dfcf4c7be944b39a73dc81ab05a3d44
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-11-16-013505-a.b1
Назва:
Дискримінаційни вимоги
Вимога:
Відповідно до вимог тендерної документації, у складі своєї тендерної пропозиції учасники зобов'язані надати довідку в довільній формі про підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів, при цьому, аналогічним договором в розумінні цієї Документації є договір на постачання протягом 2022 років товару за кодом ДК 021:2015: 09310000-5 Електрична енергія (електрична енергія), що повністю або частково фінансуються за рахунок коштів бюджету (державного чи місцевого), інформація про який знаходиться у публічному доступі, загальна кількість не менше 2 (двох) договорів, за істотними умовами договору (вартість договору повинна бути не менше 100% від очікуваної вартості закупівлі вказаної в оголошенні процедури відкритих торгів. Вимога щодо надання договору вартість якого повинна бути не менше 100% від очікуваної вартості закупівлі, порушує принципи здійснення публічних закупівель визначених Законом. Зокрема порушується вимога частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників. Крім того, позбавлення учасників права брати участь у закупівлі шляхом обмеження їх кола дискримінаційними вимогами унеможливлює виконання принципу максимальної економії, ефективності та пропорційності. Відповідно до ч.2 ст. 5 Закону, учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у закупівлях на рівних умовах. Проте, встановлення Замовником вимоги щодо надання договору вартість якого повинна бути не менше 100% від очікуваної вартості закупівлі вказаної в оголошенні процедури відкритих торгів порушує дану норму, оскільки учасники – новостворені підприємства перебувають не в рівних умовах з іншими учасниками, оскільки фізично не мають можливості здійснити виконання договору за короткий період, проте можуть довести свою надійність аналогічними за предметом закупівлі договорами та позитивними листами - відгуки від Замовників, щодо договорів, які виконуються. Відповідно до ч.4 ст. 5 Закону, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Таким чином, вимагаємо усунути дискримінаційну вимогу до учасників та внести зміни до тендерної документації щодо підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) без обмежень вартості договору та критеріїв фінансування оскільки Законом України «Про публічні закупівлі» дана вимога не передбачено.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
17.11.2022 14:12
Вирішення:
Розглянувши Вашу вимогу, хочемо повідомити наступне, дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. Так, принцип недискримінації учасників закріплений у ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон). У частині 3 ст. 5 Закону прямо передбачається, що замовники забезпечують вільний доступ всіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом, та не можуть встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Заборону на включення до тендерної документації вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, містить ст. 22 Закону.
Враховуючи, що в Законі України «Про публічні закупівлі» немає переліку умов, які можуть вважатися дискримінаційними, під час оцінки перспектив оскарження необхідно виходити з практики Антимонопольного комітету України та судової практики, що вже склалася у попередні періоди.
При цьому Закон не містить визначення терміну “аналогічний договір”.
Більше того, і іншими нормативно – правовими актами чинного законодавства України дефініція поняття «аналогічний договір» не встановлена. Отже, перелік та зміст документів, щодо відповідності Учасника вищезазначеному кваліфікаційному критерію визначається Замовником.
Зазначена вимога потребує більш конкретизації для учасників, як приклад щодо аналогії предмету договору, що є аналогією предмет закупівлі - назва, тип предмету закупівлі та / або роботи згідно технічного завдання?
Крім того, аналогічність виконання договорів, що повністю або частково фінансуються за рахунок коштів бюджету (державного чи місцевого), свідчить про досвід роботи з бюджетними закладами, що відрізняється від виконання аналогічних договорів з суб’єктами господарської діяльності приватної власності.
Додатково повідомляємо що вимога встановлена нами - «щодо кількості, вартості договору, джерело походження коштів (бюджетні)» є необхідністю, так як в публічній інформації бюджетної організації буде можливо перевірити всю інформацію по виконанню самого договору, внесення змін до нього, а по комерційних організації такої можливості не має. При виконання даної вимоги документації у майбутньому замовник може бути впевнений у повному та всебічному виконанню зобов’язань, які бере на себе учасник.
Відповідно до умов тендерної документації аналогічним договором в розумінні цієї Документації є договір на постачання протягом 2022 років товару за кодом ДК 021:2015: 09310000-5 Електрична енергія (електрична енергія), що повністю або частково фінансуються за рахунок коштів бюджету (державного чи місцевого), інформація про який знаходиться у публічному доступі, загальна кількість не менше 2 (двох) договорів, за істотними умовами договору (вартість договору повинна бути не менше 100% від очікуваної вартості закупівлі вказаної в оголошенні процедури відкритих торгів.
Згідно частини другої статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» одним з кваліфікаційних критеріїв є наявність в учасника документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного за предметом договору (договорів). На даний час законодавство України не забороняє, а навпаки сприяє обранню надійних учасників закупівель. Отже, якщо законодавство містить вимогу щодо виконання аналогічного договору, то замовник може зазначати в тендерній документації інформацію про спосіб документального підтвердження відповідності учасників такому критерію, зміст інформації, яку необхідно підтвердити, а також перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеному критерію. Дана інформація визначається замовником самостійно, виходячи із специфіки предмета закупівлі. Також замовником у тендерній документації, додано уточнення стосовно аналогічного договору, а саме, аналогічний договір може надаватися без додатків, специфікацій, додаткових угод, тощо до аналогічного договору, які зазначені в ньому як невід’ємні частини договору. Їх відсутність не буде вважатись невідповідністю тендерної пропозиції учасника. Інформація та документи можуть надаватися про частково виконаний договір, дія якого не закінчена. Також замовником не обмежено максимальну кількість аналогічних договорів, що подаються учасником для підтвердження виконання договору, вартістю не менше 100% від очікуваної вартості закупівлі вказаної в оголошенні процедури відкритих торгів та законодавством не встановлено заборону вимагання замовником досвіду виконання аналогічного договору від очікуваної вартості предмета закупівлі у відсотках.
Однак надання договорів укладені з фізичними юридичними особами підприємцями, мають ознаки можливих фіктивних договорів, які підготовлені формально безпосередньо для участі у процедурі закупівлі не може підтвердити відповідність учасника встановленим вимогам згідно діючого законодавства.
Замовник стверджує, що під час встановлення кваліфікаційних критеріїв неможливо врахувати досвід роботи, кількість договорів, їх суми та період реєстрації всіх потенційних учасників, які мають бажання та можливість виконання умов договору.
Наголошуємо, що вимога про надання вищезазначених документів не є порушенням законодавства України у сфері публічних закупівель.
Поряд з тим, Вами не доведено, що досвід виконання аналогічних договорів безпосередньо може виконати лише один учасник, а відтак позиція щодо встановлення дискримінаційних вимог за умовами документації ґрунтується виключно на суб’єктивних припущеннях, що не може бути взяти до уваги.
Крім того наголошуємо, що не спроможність виконання Вами кваліфікаційних вимог не є ознакою дискримінації, а свідчить про невідповідність вимогам Замовника до учасників.
На нашу думку, дискримінаційні вимоги мають більш радикальні вимоги до учасників.
Таким чином, замовник не порушив вимоги діючої законодавчої та нормативної бази, відповідно у Замовника відсутні підстави для внесення змін до Документації.
З огляду на зазначене вище Ваша Вимога не може бути задоволена.
Статус вимоги:
Відхилено