• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Електрична енергія, без розподілу

Завершена

18 723 072.50 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 93 615.36 UAH
Період оскарження: 16.11.2022 10:53 - 23.11.2022 00:00
Вимога
Вирішена

Електрична енергія, без розподілу. Приведення Тендерної документації у відповідність.

Номер: c7a50f7ea6724965ad88331cc9671585
Ідентифікатор запиту: UA-2022-11-16-003047-a.b2
Назва: Електрична енергія, без розподілу. Приведення Тендерної документації у відповідність.
Вимога:
Назва предмета закупівлі «за кодом ДК 021:2015 – (09310000-5) Електрична енергія (Електрична енергія, без розподілу) (надалі – Товар)» Згідно Додатку 1 до Тендерної документації у пункті 1 вказано «Загальна вартість пропозиції включає в себе всі витрати на сплату послуг з розподілу та передачі електричної енергії, витрати на сплату податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені, страхування, отримання дозволів/ ліцензій/ сертифікатів та всі інші витрати» Згідно Додатку 4 «Проект договору», у Додатку 2 до Договору «Комерційна пропозиція», вказано: Спосіб оплати за послугу розподілу/передачі електричної енергії: у складі вартості (ціни) електричної енергії Постачальника Звертаємо увагу на наступне: тариф на послугу з передачі завжди включається у склад вартості (ціни) електричної енергії Постачальника; тариф на послугу з розподілу може бути включено до складу вартості (ціни) електричної енергії Постачальника або може сплачуватися Споживачем напряму Оператору системи розподілу. Просимо чітко зазначити чи слід враховувати тариф на послугу з розподілу в ціні пропозиції для цього аукціону та внести зміни в Тендерній документації та Проекті договору.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Добрий день. Ваші зауваження враховано, Замовником внесено зміни до Тендерної документації. Дякую!
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Відхилено

Довідка про створення Учасником (Постачальником) на території Івано-Франківської області або у місті Калуш безпосередньо, власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів) або довідка про наявність власного окремого структурного підрозділу на території Івано-Франківської області або у місті Калуш безпосередньо, або посадової особи, з робочим місцем на території Івано-Франківської області або у місті Калуш безпосередньо

Номер: 5b839a610cc949ef964ef89cddfd7cb4
Ідентифікатор запиту: UA-2022-11-16-003047-a.b1
Назва: Довідка про створення Учасником (Постачальником) на території Івано-Франківської області або у місті Калуш безпосередньо, власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів) або довідка про наявність власного окремого структурного підрозділу на території Івано-Франківської області або у місті Калуш безпосередньо, або посадової особи, з робочим місцем на території Івано-Франківської області або у місті Калуш безпосередньо
Вимога:
В тендерній документації замовника вимагаються наступні довідки: Довідку про створення Учасником (Постачальником) на території Івано-Франківської області або у місті Калуш безпосередньо, власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів), згідно з вимогами «Правил роздрібного ринку», затверджених Постановою НКРЕКП від14.03.2018 №312, який щоденно (окрім вихідних та святкових днів, встановлених законодавством України) приймає звернення/скарги/претензії споживачів, надає роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством, з єдиним вікном для прийому та видачі документів щодо постачання електричної енергії та в якому проводиться особистий прийом споживачів або Постачальники для яких створення центрів обслуговування споживачів (клієнтів) не є обов’язковим, надають довідку про наявність власного окремого структурного підрозділу на території Івано-Франківської області або у місті Калуш безпосередньо, або посадової особи, з робочим місцем на території Івано-Франківської області або у місті Калуш безпосередньо, на яких покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів. Також замовником встановлено настпуну вимогу: У разі якщо що створення центру обслуговування споживачів та кол-центру не є обов’язковим для Учасника, в зв’язку з тим, що ним обслуговується менше 100000 споживачів, такий Учасник повинен надати довідки від всіх операторів системи розподілу (далі – ОСР), до мереж яких Учасник приєднаний, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного ОСР. Вважаємо, що дії Замовника в частині встановлення наведених вище умов Документації порушують один з принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону, а саме – недискримінація учасників (у тому числі, Скаржника). Отже, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб’єкти господарювання, які мають в наявності представництво та/або посадової особи, з робочим місцем на території саме Дніпропетровської області або у місті Калуш безпосередньо, що є дискримінацією по відношенню до інших суб’єктів господарювання (у тому числі, Скаржника). Внаслідок зазначеного вище суттєво обмежується конкуренція при проведенні закупівлі, оскільки створюється бар’єр входу на ринок (в даному випадку ринком є зазначена закупівля) для тих учасників, які здійснюють свою діяльність на всій території України, не маючи при цьому власного окремого структурного підрозділу на території Івано-Франківської області або у місті Калуш безпосередньо. Зазначений висновок про наявність дискримінаційних умов в тендерній документації у випадку вимоги наявності представництв підтверджується, зокрема, наступними рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: - № 9665-р/пк-пз від 18.05.2020 в аукціоні UA-2020-04-08-000945-b; - № 6773-р/пк-пз від 28.05.2019 в аукціоні UA-2019-05-02-000456-a; - № 4897-р/пк-пз від 22.04.2019 в аукціоні UA-2019-03-27-000358-a. Отже, дії Замовника в частині встановлення наведених вище вимог порушують принцип здійснення закупівель – недискримінація учасників (у тому числі, Скаржника), та вимоги частини четвертої статті 5 Закону, згідно з якою тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Вимагаємо прибрати усі дискримінаційні норми у Тендерній документації замовника та привести у відповідність до норм чинного законодавства.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Добрий день. Стосовно порушених у вимозі питань повідомляємо про наступне. У відповідності до вимог п. 8.3.6 та п.8.3.17 «Правил роздрібного ринку електричної енергії» електропостачальник зобов‘язаний проводити особистий прийом споживачів. У свою чергу споживач має право на особистий прийом та на оперативне вирішення проблемних питань, які можуть виникнути в процесі виконання договору постачання електричної енергії. Територіальна віддаленість електропостачальника робить фактично неможливим реалізацію таких прав споживача електричної енергії, оскільки відрядження потребують значних витрат робочого часу та коштів. В такому випадку не може йти мова про оперативне вирішення будь-яких проблемних питань на місці. Тим більше з огляду на утруднену ситуацію з пересуванням по території країни у зв’язку з введенням воєнного стану в Україні. Крім того, споживач електричної енергії має законодавчо закріплене право при укладанні договору на постачання електричної енергії обирати зручний для нього спосіб отримання платіжних документів, отримання необхідної інформації та зручний для нього спосіб оплати за спожиту електричну енергію. Для нашого підприємства такими способами є використання персональної сторінки споживача на веб-сайті електропостачальника і можливість отримання рахунків, первинних розрахункових документів і усієї необхідної передбаченої законодавством інформації безпосередньо у електропостачальника. При цьому, очевидно, що у разі значної територіальної віддаленості постачальника від місцязнаходження об’єкта постачання електроенергії та місця діяльності підприємства, реалізація такого права буде економічно недоцільною і практично неможливою, оскільки потребуватиме витрачання додаткових коштів та робочого часу на відрядження до електропостачальника. Що знову ж таки є актуальним особливо на сьогодні з огляду на утруднену ситуацію з пересуванням по території країни у зв’язку з введенням воєнного стану в Україні. Чинне законодавство не надає електропостачальникам права нав‘язувати споживачам способи отримання рахунків, первинних розрахункових документів і усієї необхідної передбаченої законодавством інформації, а також ускладнювати реалізацію права споживача на особистий прийом посадовими особами через значну територіальну віддаленість. Будь-який електропостачальник має право та можливість відкрити свій територіальний підрозділ на території будь-якої області України. На даний час на території Івано-Франківської області існує велика кількість центрів обслуговування клієнтів та інших структурних підрозділів електропостачальників, які забезпечують проведення особистого прийому споживачів, видачу рахунків, первинних розрахункових документів, отже жодного обмеження можливості потенційних Постачальників прийняти участь у зазначеній закупівлі немає. Відповідна вимога відповідає вимогам антимонопольного законодавства. Вважаємо, що намір замовника торгів реалізувати свої законодавчо закріплені права на можливість отримання рахунків, первинних розрахункових документів і усієї необхідної передбаченої законодавством інформації безпосередньо у електропостачальника, а також права на особистий прийом та оперативний розгляд і вирішення звернень, скарг і заяв не суперечать вимогам законодавчих актів України та жодним чином не порушують принцип недискримінації учасників, що виключає необхідність у внесенні змін до тендерної документації в даній частині.
Статус вимоги: Відхилено