• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуга з ремонту і технічного обслуговування обладнання вентиляції та кондиціювання повітря

Завершена

848 860.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1.5% або 13 000.00 UAH
Період оскарження: 15.11.2022 10:43 - 21.11.2022 00:00
Скарга
Залишено без розгляду

СКАРГА в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» щодо дискримінаційних умов тендерної документації

Номер: 7ddea62904a545938e0cb08910aa3b01
Ідентифікатор запиту: UA-2022-11-15-003472-a.c4
Назва: СКАРГА в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» щодо дискримінаційних умов тендерної документації
Скарга:
15.11.2022 року через систему електронних державних закупівель Prozorro було оголошено про проведення відкритих торгів UA-2022-11-15-003472-a, Замовником яких виступає АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «НАЦІОНАЛЬНА СУСПІЛЬНА ТЕЛЕРАДІОКОМПАНІЯ УКРАЇНИ», щодо закупівлі Послуг з ремонту і технічного обслуговування охолоджувальних установок (послуга з ремонту і технічного обслуговування обладнання вентиляції та кондиціювання повітря за адресами: м. Київ, вул. Хрещатик, буд. 26, м. Київ, вул. Ю. Іллєнка, буд. 42). ТОВ «ВЕНТПРОФ» (надалі – Учасник, Скаржник) було прийняте рішення взяти участь у вказаній процедурі відкритих торгів, у зв’язку з чим було вивчено тендерну документацію Замовника. Проте виявилося, що Тендерна документація (надалі – ТД) Замовника містить дискримінаційні умови, що обмежують конкуренцію, порушують законодавство і права та законні інтереси Скаржника та створюють неможливість Скаржнику взяти участь у процедурі закупівлі. 1. У Додатку № 2 до ТД, Замовником було зазначено, що послуги з технічного обслуговування включають в себе: діагностування вентиляторів зовнішнього та внутрішнього блоків охолоджувальних установок, їх огляд та очищення (за необхідності заміна підшипників кочення або ковзання, залежно від типу). Проте максимально можлива кількість підшипників кочення або ковзання під заміну не зазначена, що призводить до неспроможності учасників розрахувати ціну тендерної пропозиції, оскільки Учасник не має достовірної інформацію щодо технічних, якісних та кількісних характеристик предмету закупівлі, визначених цією ТД. 2. Замовником у Додатку № 2 до ТД, передбачена вимога згідно якої Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції скан-копії наступних документів, а саме: чинний дозвіл на право виконувати роботи в колодязях, шурфах, траншеях, котлованах, бункерах, камерах, колекторах, замкнутому просторі. Слід зазначити, що у відповідності до Додатку № 2 до ТД послуги з ремонту та технічного обслуговування повинні надаватися щодо обладнання та систем вентиляція розміщення яких не здійснюється в колодязях, шурфах, траншеях, котлованах, бункерах, камерах, колекторах, замкнутому просторі. Таким чином включення до ТД вимоги щодо наявності в Учасника дозволу на виконання зазначених вище робіт немає ніякого відношення до предмета закупівлі та призводить до дискримінації та штучного звуження кола потенційних учасників. 3. Пунктом 6 Додатку 4 до тендерної документації Замовником встановлено необхідність надання учасниками процедури закупівлі документів, що підтверджують відсутність підстав для відхилення УЧАСНИКА відповідно до вимог, визначених у частинах 1 та 2 статті 17 Закону, а саме: - Довідка у довільній формі або відповідно до наведеного у Додатку № 5 до тендерної документації листа-гарантії, або шляхом заповнення відповідної інформації в електронній системі закупівель, що відомості про юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення. - Довідка у довільній формі або відповідно до наведеного у Додатку № 5 до тендерної документації листа-гарантії, або шляхом заповнення відповідної інформації в електронній системі закупівель, що службову (посадову) особу учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією. - Довідка у довільній формі або відповідно до наведеного у Додатку № 5 до тендерної документації листа-гарантії, або шляхом заповнення відповідної інформації в електронній системі закупівель, що суб’єкт господарювання (учасник) протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів. - Довідка у довільній формі або відповідно до наведеного у Додатку № 5 до тендерної документації листа-гарантії, або шляхом заповнення відповідної інформації в електронній системі закупівель, що фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, не була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), не має не знятої або не погашеної у встановленому законом порядку судимості. - Довідка у довільній формі або відповідно до наведеного у Додатку № 5 до тендерної документації листа-гарантії, або шляхом заповнення відповідної інформації в електронній системі закупівель, що службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію, не була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), не має не знятої або не погашеної у встановленому законом порядку судимості. - Довідка у довільній формі або відповідно до наведеного у Додатку № 5 до тендерної документації листа-гарантії, або шляхом заповнення відповідної інформації в електронній системі закупівель, що учасник процедури закупівлі не визнаний у встановленому законом порядку банкрутом та стосовно нього не відкрита ліквідаційна процедура. - Довідка у довільній формі або відповідно до наведеного у Додатку № 5 до тендерної документації листа-гарантії, або шляхом заповнення відповідної інформації в електронній системі закупівель, що учасник процедури закупівлі має антикорупційну програму та уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень (у тому числі за лотом). - Довідка у довільній формі або відповідно до наведеного у Додатку № 5 до тендерної документації листа-гарантії, або шляхом заповнення відповідної інформації в електронній системі закупівель, що учасник процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у виді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України "Про санкції" - Довідка у довільній формі або відповідно до наведеного у Додатку № 5 до тендерної документації листа-гарантії, або шляхом заповнення відповідної інформації в електронній системі закупівель, що службова (посадова) особу учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є Учасником, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми - Довідка у довільній формі або відповідно до наведеного у Додатку № 5 до тендерної документації листа-гарантії, або шляхом заповнення відповідної інформації в електронній системі закупівель, що між учасником та замовником раніше не було укладено договорів або учасник процедури закупівлі виконав свої зобов’язання за раніше укладеним з замовником договором про закупівлю та були відсутні підстави, що призвели б до його дострокового розірвання і до застосування санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків або учасник надає підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі. У відповідності до абзацу 1 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), Замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі в разі, коли наявні підстави, визначені статтею 17 Закону (крім пункту 13 частини першої статті 17 Закону). Згідно абзацу 4 пункту 44 Особливостей, Учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в абзаці першому цього пункту, шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції. Таким чином, встановлення Замовником у тендерній документації вимоги щодо документального підтвердження учасником відсутності підстав визначених у статті 17 Закону є порушенням законодавства з питань публічних закупівель. 4. Пунктом 5 Розділу ІІ Додатку встановлено необхідність надання переможцем процедури закупівлі документального підтвердження відсутності підстави визначеної пунктом 8 частини 1 статті 17 Закону, а саме інформаційного листа наданого міжрегіональним управліннями Міністерства юстиції України або Міністерством юстиції України про те, що переможець процедури закупівлі не визнаний у встановленому законом порядку банкрутом та стосовно нього не відкрита ліквідаційна процедура. У відповідності до абзацу 3 пункту 44 Особливостей Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону. Таким чином, встановлення замовником у тендерній документації вимоги щодо документального підтвердження переможцем підстави визначеної пунктом 8 частини 1 статті 17 Закону є порушенням законодавства з питань публічних закупівель. Відтак, дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують положення ст. 5, ст. 22 та ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі», а також права та законні інтереси ТОВ «Вентпроф», пов'язані з його участю у процедурі закупівлі. Враховуючи вищевикладені обставини та доводи, керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі», ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «НАЦІОНАЛЬНА СУСПІЛЬНА ТЕЛЕРАДІОКОМПАНІЯ УКРАЇНИ», внести зміни в Тендерну документацію у відповідності із вимогами чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме: виключити із тендерної документації зазначену у Скарзі вимогу (щодо надання Учасником у складі тендерної пропозиції скан-копії чинного дозволу на право виконувати роботи в колодязях, шурфах, траншеях, котлованах, бункерах, камерах, колекторах, замкнутому просторі), як таку що обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників; надати повну інформацію щодо технічних, якісних та кількісних характеристик предмету закупівлі: інформацію про максимально можливу кількість підшипників кочення або ковзання під заміну; виключити із тендерної документації вимоги щодо документального підтвердження учасником відсутності підстав визначених у статті 17 Закону; виключити із тендерної документації вимогу щодо документального підтвердження переможцем підстави визначеної пунктом 8 частини 1 статті 17 Закону. Директор Е.О. Бережнов
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 21.11.2022 17:55
Автор: ТОВ "ВЕНТПРОФ", Ірина - +380674400477 ventprof.service@gmail.com
Вимога
Відхилено

дискримінаційні вимоги

Номер: 76de9487276c4b2b99285d76c0a46371
Ідентифікатор запиту: UA-2022-11-15-003472-a.a3
Назва: дискримінаційні вимоги
Вимога:
наведено в окремому файлі
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Доброго дня, шановний Учасник. У відповідь на Вашу вимогу повідомляємо наступне. Згідно ТЗ (перелік обладнання) – в склад обладнання входять прецизійні кондиціонери EMERSON промислового призначення. Враховуючи їх призначення, вартість самого обладнання та його сервісного обслуговування, Ви як Учасник не можете не розуміти, що левова частина вартості пропозиції «послуги з ремонту та технічного обслуговування» – це обладнання EMERSON. На нашому підприємстві це обладнання задіяно на дуже важливому напрямку, зупинка якого може привести до технологічного збою поширення теле та радіо сигналу державного значення. Тому, для уникнення фактору ризику отримати неякісні послуги (неякісні або невідповідні запчастини, не відповідність програмного продукту і т.і.) а в подальшому бути впевненими отримати гарантії (якщо такі виникнуть), ми просимо підтвердження від компанії - представника виробника в Україні, що Учасник має право проводити сервісне обслуговування та ремонт цього обладнання і може надавати гарантії. Також надаємо вам інформацію, що згідно листа вих.41/2020 від 05.10.2020 ТОВ АЛЬФА ГРІССІН ІНФОТЕК УКРАЇНА, що є авторизованим дистрибʼютером компанії VERTIV в Україні повідомляє, що починаючи з 1 квітня 2017 року компанія EMERSON NETWORK POWER офіційно перейменована на VERTIV. (лист додається.) На все інше обладнання ( приточно – витяжні повітряні системи, побутові сплит – системи) ми не вимагаємо ніяких підтверджень від компаній – виробників або їх представників в Україні про повноваження Учасника. Таким чином Вимога Замовника відповідає сьогоденню та є цілком обгрунтованою.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

дискримінаційні вимоги

Номер: e9031fa7920247a7bfc03c5bc892c6e2
Ідентифікатор запиту: UA-2022-11-15-003472-a.a2
Назва: дискримінаційні вимоги
Вимога:
наведено в окремому файлі
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Шановний учасник, при наданні послуг "Послуга з ремонту і технічного обслуговування обладнання вентиляції та кондиціювання повітря", Учасник буде працювати в будівлі з класом наслідків ССЗ. Сама послуга передбачає в любому випадку необхідність в виконанні пусконалагоджувальних робіт систем вентиляції і кондиціювання повітря (налаштування, колібрування, программування) та монтажу (перемонтажу) внутрішніх інженерних мереж, систем, приладів і засобів вимірювання або їх складових вентиляції і кондиціювання повітря (демонтаж-монтаж вузлів та частин обладнання, кріплення). Згідно змін до п.5 ст.32 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» викладених у Законі України №1817-VIII від 17.01.2017 р. «розподіл за класом наслідків» надаємо інформацію, що будівля за адресою м. Київ, вул. Хрещатик, 26 - є пам’яткою культурної спадщини яка визначена відповідно до Закону України «Про охорону культурної спадщини»
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Дискримінаційні умови

Номер: 9d02ebee94f94ad28067abb1e2b4e98e
Ідентифікатор запиту: UA-2022-11-15-003472-a.c1
Назва: Дискримінаційні умови
Вимога:
наведено в окремому файлі
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Доброго дня, шановний Учаснику. У відповідь на Вашу вимогу повідомляємо наступне. Вимога тендерної документації щодо наявності у Учасника чинної ліцензії, виданої Державною архітектурно-будівельною інспекцією України, з господарської діяльності з будівництва об'єктів з класом наслідків СС3 обумовлена наступним. Згідно статті 32 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»: 1. Клас наслідків (відповідальності) будівель і споруд (далі - клас наслідків) - це характеристика рівня можливої небезпеки для здоров'я і життя людей, які постійно або періодично перебуватимуть на об’єкті або які знаходитимуться зовні такого об'єкта, матеріальних збитків чи соціальних втрат, пов'язаних із припиненням експлуатації або з втратою цілісності об'єкта; 2. Клас наслідків визначається відповідно до вимог будівельних норм і правил, затверджених згідно із законодавством. Так, згідно ДБН В.1.2-14-2018: 5.1.1 Класи наслідків (відповідальності) об'єктів визначаються рівнем можливих матеріальних збитків і (або) соціальних втрат, пов'язаних із припиненням експлуатації або із втратою цілісності об'єкта. Можливі соціальні втрати від відмови повинні оцінюватися в залежності від таких факторів ризику (п. 5.1.3 ДБН) втрат, як: - небезпека для здоров'я і життя людей; - різке погіршення екологічного становища у прилеглій до об'єкта місцевості (при руйнуванні сховищ токсичних рідин або газів, відмові очисних споруд систем центрального водовідведення); - втрата пам’яток історії і культури або інших духовних цінностей суспільства; - припинення функціонування систем і мереж зв'язку, енергопостачання, транспорту чи інших елементів життєзабезпечення населення або безпеки суспільства; - неможливість організувати надання допомоги потерпілим при аваріях і стихійних лихах; - загроза обороноздатності країни. Акціонерне товариство "Національна суспільна телерадіокомпанія України" - є стратегичним обєктом державного рівня (клас наслідків СС3) де постійно (цілодобово) функціонує інформаційно-телекомунікаційні системи загальнодержавного значення. Саме тому для забезпечення якісного надання послуг на вказаних об’єктах, припинення функціонування систем на яких може призвести до значних наслідків (можуть спричинити припинення функціонування лінійних об'єктів комунікацій та зв'язку (розповсюдження теле та радіо сигналу ), системи оповіщення державного значення, енергетики та інженерних мереж загальнодержавного рівня), при розробці кваліфікаційних та інших вимог до Учасників встановлено вимогу про залучення до надання послуг Учасників із відповідним рівнем кваліфікації, технічного оснащення та досвіду, зокрема: наявність чинної ліцензії Учасника, виданої Державною архітектурно-будівельною інспекцією України, з господарської діяльності з будівництва об'єктів з класом наслідків СС3 з додатками та переліком видів робіт, обов'язковою наявністю: - 1.13.03 Виконання пусконалагоджувальних робіт систем вентиляції і кондиціювання повітря та - 2.01.03 Монтаж внутрішніх інженерних мереж, систем, приладів і засобів вимірювання, іншого обладнання: Вентиляції і кондиціювання повітря.
Статус вимоги: Відхилено