-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Печі твердопаливні (буржуйки)
Завершена
600 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 000.00 UAH
Період оскарження:
14.11.2022 20:30 - 19.11.2022 00:00
Вимога
Відхилено
Вимога щодо внесення змін до Тендерної документації
Номер:
ff148be5421e42408c821f6bbef5470d
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-11-14-015470-a.b1
Назва:
Вимога щодо внесення змін до Тендерної документації
Вимога:
Відповідно до абзацу 6 п. 1 розділу ІІІ Тендерної документації на закупівлю «Печі твердопаливні (буржуйки), код за ДК 021:2015 – 39720000-5 — Неелектричні побутові прилади», затвердженої Рішенням уповноваженої особи відділу освіти виконкому Покровської районної в місті ради 14.11.2022 (за змінами від 17.11.2022) «завантаження учасником в складі тендерної пропозиції документів, подання яких передбачено для переможця закупівлі або подання яких взагалі не передбачено цією тендерною документацією (наприклад надання «зайвих документів» обґрунтоване переконанням учасника, що це підтвердить кращу якість товару тощо), є порушенням вимог замовника та за рішенням замовника може бути визнано підставою для відхилення тендерної пропозиції через її невідповідність умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника».
Згідно п. 1 розділу І документації Тендерну документацію розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, встановлених постановою Кабінету міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Постанова).
Отже, як вбачається з вимог ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо:
1) учасник процедури закупівлі:
не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону;
не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства;
зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з частиною п’ятнадцятою статті 29 цього Закону;
не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції;
не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей;
не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного в частині чотирнадцятій статті 29 цього Закону;
визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог частини другої статті 28 цього Закону;
2) тендерна пропозиція учасника:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації;
викладена іншою мовою (мовами), аніж мова (мови), що вимагається тендерною документацією;
є такою, строк дії якої закінчився;
3) переможець процедури закупівлі:
відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю;
не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону;
не надав копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) відповідно до частини другої статті 41 цього Закону;
не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником.
Аналогічне положення міститься в п. 41 постанові Кабінету міністрів України від 12.10.2022 №1178, на яку посилається Замовник, а саме:
Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
1) учасник процедури закупівлі:
зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом другим частини п’ятнадцятої статті 29 Закону;
не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції;
не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей;
не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного в частині чотирнадцятій статті 29 Закону;
визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог частини другої статті 28 Закону;
є юридичною особою - резидентом Російської Федерації/Республіки Білорусь державної форми власності, юридичною особою, створеною та/або зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь, та/або юридичною особою, кінцевим бенефіціарним власником (власником) якої є резидент (резиденти) Російської Федерації/Республіки Білорусь, або фізичною особою (фізичною особою - підприємцем) - резидентом Російської Федерації/Республіки Білорусь, або є суб’єктом господарювання, що здійснює продаж товарів, робіт, послуг походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь (за винятком товарів, робіт та послуг, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”);
2) тендерна пропозиція:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації;
викладена іншою мовою (мовами), ніж мова (мови), що передбачена тендерною документацією;
є такою, строк дії якої закінчився;
є такою, ціна якої перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, визначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, якщо замовник у тендерній документації не зазначив про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та/або не зазначив прийнятний відсоток перевищення або відсоток перевищення є більшим, ніж зазначений замовником в тендерній документації;
не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Відповідно до до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, на який також посилається Змовник «тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації».
До речі перелік підстав щодо відхилення тендерної пропозиції, зазначений в Законі України «Про публічні закупівлі» та Постанові Кабінету міністрів України від 12.10.2022 №1178 є вичерпним та вимоги про «відхилення тендерної пропозиції з підстави завантаження учасником в складі тендерної пропозиції документів, подання яких передбачено для переможця закупівлі або подання яких взагалі не передбачено цією тендерною документацією» не відповідає положенням ані Закону ані Постанови Кабінету міністрів України від 12.10.2022 №1178.
Таким чином, враховуючи вищевикладене, вимагаємо виключити положення про «відхилення тендерної пропозиції з підстави завантаження учасником в складі тендерної пропозиції документів, подання яких передбачено для переможця закупівлі або подання яких взагалі не передбачено цією тендерною документацією» як таке, що не відповідає вимогам законодавства.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
18.11.2022 16:48
Вирішення:
Доброго дня. Згідно з тендерною документацією, тендерна пропозиція учасника підлягає відхиленню якщо вона не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. У випадку завантаження учасником в складі тендерної пропозиції документів, подання яких передбачено для переможця закупівлі або подання яких взагалі не передбачено цією тендерною документацією (наприклад надання «зайвих документів» обґрунтоване переконанням учасника, що це підтвердить кращу якість товару тощо), є порушенням вимог замовника та за рішенням замовника може бути визнано підставою для відхилення тендерної пропозиції через її невідповідність умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника.
Згідно з абзацем 1 статті 22 Закону, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Частиною другою вказаної статті Закону встановлено, що тендерна документація має містити в собі інформацію як про товар, критерії, вимоги до учасників, так і інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам.
Надання учасниками значної кількості зайвих документів не підтверджує виконання ними будь-якої з вимог і критеріїв та створює безпідставне додаткове навантаження на уповноважену особу замовника. Також звертаємо увагу заявника на те, що документація не встановлює обов'язковості відхилення поданої пропозиції з вказаної підстави, а лише надає замовнику таке право за умови обгрунтування відхилення з даних підстав в рішенні по кваліфікації певного учасника. На сьогоднішній день переважна більшість помилок учасників підлягає виправленню з застосуванням механізму "24 годин", з урахуванням чого зазначене у вимозі не свідчить про можливі порушення законних інтересів її укладача.
Статус вимоги:
Відхилено