-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Електрична енергія
Завершена
1 105 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 525.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 5 525.00 UAH
Період оскарження:
14.11.2022 16:08 - 20.11.2022 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Щодо ЦОК
Номер:
426c69a9ded6468cb6630be9ec4342f6
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-11-14-012980-a.c2
Назва:
Щодо ЦОК
Вимога:
Шановний, Замовнику! За результатами ознайомлення з вимогами Тендерної Документації (а саме: пункту 9 Додатку 3) встановлено наявність дискримінаційних вимог, що суперечать природі відкритих торгів та йдуть в протиріччя з принципами, передбаченими Законом України «Про публічні закупівлі». Дані вимоги стосуються наявності власного окремого структурного підрозділу (центру обслуговування споживачів) на території м. Житомир або посадової особи з робочим місцем на території м. Житомир, на яку покладається забезпечення дотримання визначеного Правилами роздрібного ринку електричної енергії порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів. Жодним нормативно-правовим актом не передбачено обов’язок створення власних окремих структурних підрозділів по всій території України або призначення посадових осіб з робочим місцем по всій території України, чи мати більше ніж один зазначений об’єкт чи посадову особу. Це виключно бажання Ліцензіата. Висування вимоги, щодо територіального розміщення вищевказаного підрозділу або посадової особи, – звужує вибір для Вас, як замовника та суперечить принципам закупівлі. Встановлення подібних умов обумовлює створення дискримінаційних вимог. Дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. Таким чином, у окремих Постачальників виникає необґрунтована перевага над іншими учасниками ринку. На підтвердження існує безліч рішень АМКУ стосовно визнання даних вимог дискримінаційними. Таким чином, вищевикладене тягне за собою порушення, зокрема, Закону України «Про захист економічної конкуренції», Ліцензійних умов та низки інших нормативно-правових актів. Просимо усунути Вас дискримінаційні умови Тендерної документації у цій частині. В іншому випадку ми змушені будемо звернутись за захистом своїх прав та законних інтересів до АМКУ із відповідною скаргою щодо виявлених порушень.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
18.11.2022 11:13
Вирішення:
«Шановний учасник, на Вашу вимогу повідомляю, що Законом України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) визначено правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Метою Закону є зокрема створення конкурентного середовища та розвиток добросовісної конкуренції. При цьому закупівлі здійснюються за принципами, визначеними статтею 5 Закону, серед яких добросовісна конкуренція серед учасників. Також звертаємо увагу, що однією з передумов успішного проведення публічних закупівель та виконання договору є підготовка тендерної документації. Відсутність у ній дискримінаційних умов сприяє високому рівню конкуренції на ринках торгівлі, а положення тендерної документації захищають інтереси як замовників так і постачальників. Відповідно до вимог п. 8.3.6 Правил роздрібного ринку електричної енергії, що затверджені Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 Учасники роздрібного ринку мають здійснювати особистий прийом споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів та додатків до них відповідно до порядку, визначеного цими Правилами та/або положенням про інформаційно-консультаційний центр по роботі зі споживачами електричної енергії, затвердженим Регулятором. Учасники роздрібного ринку мають виконувати функції, які виконує інформаційно-консультаційний центр, незалежно від того, чи створено учасником роздрібного ринку такий центр. Забезпечення виконання такої роботи може виконуватись відповідним структурним підрозділом (сектором) учасника роздрібного ринку чи окремим його працівником. Відповідно до п. 8.3.17 Правил роздрібного ринку електричної енергії, що затверджені Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 Учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50 000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз'яснення та інформацію, передбачену законодавством. У центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для прийому та видачі документів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку, а також може бути створений інформаційно-консультаційний центр та кол-центр, які функціонують відповідно до вимог, установлених Регулятором. Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50 000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов'язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку. Отже, споживач має право на особистий прийом та на оперативне вирішення проблемних питань, які можуть виникнути в процесі виконання договору постачання електричної енергії. Територіальна віддаленість електропостачальника робить фактично неможливим реалізацію прав споживача електричної енергії, оскільки відрядження потребують значних витрат робочого часу та коштів. В такому випадку не може навіть йти мова про оперативне вирішення будь-яких проблемних питань на місці. Тим більше з огляду на ускладнену ситуацію з пересуванням по території країни у зв’язку з обмежувальними заходами, пов’язаними з веденим в дію воєнного стану. Крім того, споживач електричної енергії має законодавчо закріплене право при укладанні договору на постачання електричної енергії обирати зручний для нього спосіб отримання платіжних документів, отримання необхідної інформації та зручний для нього спосіб оплати за спожиту електричну енергію. Для нашої установи такими способами є використання персональної сторінки споживача на веб-сайті електропостачальника і можливість отримання рахунків, первинних розрахункових документів і усієї необхідної передбаченої законодавством інформації безпосередньо у електропостачальника. При цьому, очевидно, що у разі значної територіальної віддаленості постачальника від місцезнаходження об’єкта постачання електроенергії та місця діяльності підприємства, реалізація такого права буде економічно недоцільною. Чинне законодавство не надає електропостачальникам права нав’язувати споживачам способи отримання рахунків, первинних розрахункових документів і усієї необхідної передбаченої законодавством інформації, а також ускладнювати реалізацію права споживача на особистий прийом посадовими особами. Будь-який електропостачальник має право та можливість відкрити свій територіальний підрозділ на території будь-якої області України. На даний час, на території Житомирської області є в наявності центри обслуговування клієнтів та інших структурних підрозділів електропостачальників, які забезпечують проведення особистого прийому споживачів, видачу рахунків, первинних розрахункових документів, отже жодного обмеження можливості потенційних Постачальників прийняти участь у зазначеній закупівлі немає. Вважаємо, що намір Замовника реалізувати свої законодавчо закріплені права споживача жодним чином не порушують принципи, встановлені в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
23.11.2022 00:01
Вимога
Вирішена
Вимога на умови закупівлі
Номер:
5556dfee22004ff0bfd76ed82841eae9
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-11-14-012980-a.b1
Назва:
Вимога на умови закупівлі
Вимога:
Відповідно до Додатку 1 Тендерної документації: "Для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, останній повинен надати:
Скан-копію виконаного аналогічного договору за 2021р (під аналогічним договором в цій ТД розуміється виконання учасником договорів щодо поставок товару, що є предметом закупівлі по даних торгах а укладений відповідно до вимог Закону);
копії документів, що підтверджують фактичне виконання аналогічного договору (постачання учасником електричної енергії), копію якого надано у складі тендерної пропозиції – акти приймання-передачі електричної енергії (або інші аналогічні документи, складені у двосторонньому порядку сторонами договору у письмовій формі, що підтверджують приймання-передачу електричної енергії – видаткові накладні, акти звірки взаєморозрахунків, тощо, та зміст яких містить інформацію щодо реквізитів договорів, що виконання яких надаються такі документи)".
Вважаємо таку вимогу дискримінаційною, оскільки, до прикладу, ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» отримало ліцензію на постачання електричної енергії на підставі Постанови НКРЕКП №805 від 26.07.2022 року, тобто і здійснювати постачання електричної енергії, укладаючи відповідні аналогічні договори, почало з 2022 року.
Таким чином, ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» не має можливості виконати вимогу Замовника щодо надання аналогічних договорів у конкретно визначений період, проте може надати належне підтвердження наявності аналогічного досвіду за більш пізній період, що, у свою чергу, жодним чином не впливає на можливість ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» здійснювати постачання електричної енергії.
Враховуючи вищенаведене, просимо усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині.
Пов'язані документи:
Учасник
- Постанова про ліцензію на електрику ГЕТ.pdf 17.11.2022 17:25
Дата подачі:
17.11.2022 17:25
Вирішення:
Дякуємо, внесено зміни до тендерної документації.
Статус вимоги:
Задоволено