-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Охоронні послуги (послуги з охорони території закладу)
Завершена
197 870.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 989.35 UAH
мін. крок: 0.5% або 989.35 UAH
Період оскарження:
20.12.2017 09:10 - 23.12.2017 09:15
Вимога
Залишено без розгляду
Вимоги до тендерної документації
Номер:
7da74513107e4d0b9635fdf252782beb
Ідентифікатор запиту:
UA-2017-12-20-000174-c.b1
Назва:
Вимоги до тендерної документації
Вимога:
Згідно п. 3) ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі), при цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами.
Здійснення обов’язків учасника, вказаних в тендерній документації, регулюється законодавством України в Законі України «Про охоронну діяльність» і підзаконних актах.
Згідно Порядку обладнання транспорту реагування суб’єкта охоронної діяльності засобами радіотехнічного зв’язку, кольорографічними схемами (написами), світловими та звуковими сигналами, затвердженого Наказом МВС від 18.04.2013 № 375, транспорт реагування обладнується засобами радіотехнічного зв'язку, зокрема радіостанціями, засобами стільникового, супутникового, транкінгового зв'язку; засоби радіотехнічного зв'язку використовуються з метою забезпечення постійного зв'язку між персоналом охорони транспорту реагування, пунктом (пунктами) централізованого спостереження, іншими структурними підрозділами суб’єкта охоронної діяльності. Тобто наявність виділеної частоти та не менше трьох носимих радіоелектронних засобів радіозв’язку аналогового ультракороткохвильового радіотелефонного зв’язку рухомої служби не є обов’язковою, оскільки згідно вказаного Порядку зв'язок може здійснюватись персоналом охорони за допомогою інших засобів.
Згідно Переліку спеціальних засобів, придбання, зберігання та використання яких здійснюється суб’єктами охоронної діяльності, затвердженого Постановою КМУ від 11 лютого 2013 р. № 97, суб’єкти охоронної діяльності окрім пристроїв для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, можуть використовувати газові балончики з аерозолями сльозоточивої та дратівної дії, гумові кийки, наручники пластикові (текстильні) одноразового використання, електрошокові пристрої.
Згідно ч. 2 ст. 17 Закону України «Про охоронну діяльність», забороняється використання службових собак в охоронній діяльності без наявності провідника собаки в громадських і загальнодоступних місцях, тобто учасник, якого буде обрано переможцем закупівлі, буде вимушений додатково залучати до виконання обов’язків провідника собаки, що не входить в вартість закупівлі.
Діючим законодавством України не встановлено обов’язкове застосування при охороні лікарняних закладів виділеної частоти та не менше трьох носимих радіоелектронних засобів радіозв’язку аналогового ультракороткохвильового радіотелефонного зв’язку рухомої служби, вогнепальної зброї або зброї травматичної дії, службових собак. Обов’язки учасника можуть бути успішно виконані без вказаних вимог при наявності в учасника досвіду виконання договорів по охороні і кваліфікованих працівників.
Тобто вимоги до учасників, встановлені замовником, є надмірними і встановленими без явної необхідності. Такі вимоги значно звужують коло учасників, а у випадку м. Суми цим вимогам можуть відповідати лише один – два учасники.
Згідно ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі», принципами здійснення закупівель є добросовісна конкуренція серед учасників та максимальна економія та ефективність. При встановлених вимогах число учасників буде незначним, можливо учасник буде один, тому встановлені вимоги роблять малоймовірною добросовісну конкуренцію. Максимальна економія та ефективність неможлива за вказаних умов малоймовірної добросовісної конкуренції, крім того при встановлених надмірних вимогах витрати учасника на їх дотримання зростають, що впливає на ціну закупівлі.
При надмірних та встановлених без явної необхідності вимогах до учасників має місце дискримінація учасників.
Згідно ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі», одним з принципів здійснення закупівель є недискримінація учасників. Згідно ч. 3 ст. 5 цього ж закону, замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Згідно п. 4 ст. 22 цього ж закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Виходячи з вищенаведеного, та на підставі ст. 3, 5, 22, 23 Закону України «Про публічні закупівлі» просимо: в Оголошенні про проведення допорогової закупівлі через систему публічних закупівель виключити з п.п. 3.2. слова «з використанням службової собаки», виключити з абзацу 2 частини 2 Обовязки учасника п.п. 3.7. слова «з використанням службової собаки»; в Додатку 1 Перелік документів, які необхідно надати для участі в конкурсі на закупівлю охоронних послуг виключити з п. 2 абзаци 3), 4), 5), 7), 8); в Додатку 2 Цінова пропозиція виключити з абзацу 2 слова «з використанням службової собаки»; в Додатку 3 Проект договору про надання послуг охорони виключити з п.п. 1.1. слова «з використанням службової собаки» як такі, що порушують принципи здійснення закупівель, обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол 193 Скарга.pdf 22.12.2017 15:39
Дата подачі:
21.12.2017 18:44
Вирішення:
Тендерним комітетом диспансеру детально розглянуто Вашу скаргу та прийнято одноголосне рішення щодо відмови у її задоволенні з наступних підстав.
Відповідно до ч. 1 ст. 2 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) встановлено, що цей Закон застосовується до замовників, за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а робіт – 1,5 мільйона гривень. У разі якщо вартість товарів, робіт і послуг є меншою за вартість, що встановлена в абзацах 2-3 ч. 1 ст. 2 Закону, замовник повинен дотримуватись тільки принципів здійснення публічних закупівель.
Стосовно звинувачень у дискримінації зазначаємо, що будь-який термін, що використовується в законі і тлумачення якого прямо в ньому не зазначене, тлумачиться у загальноприйнятому сенсі. Так дискримінація (лат. discriminatio «розрізнення») — будь-яка відмінність, виключення, обмеження або перевага, що заперечує або зменшує рівне здійснення прав. Поняття охоплює виключення або обмеження можливостей для членів певної групи відносно можливостей інших груп. Наші вимоги жодним чином не дискримінують Учасників, оскільки будь-який з Учасників має законне право і можливість мати належну матеріально-технічну базу. Небажання Учасника у повній мірі користуватись перевагами та можливостями, що надають йому нормативно-правові документи, що регламентують охоронну діяльність, зокрема Закон України "Про охоронну діяльність", Постанова КМУ від 11 лютого 2013 року № 97 і т. ін., не є дискримінацією його перед іншими Учасниками, котрі скористались такими можливостями.
Криміногенна ситуація в області та країні в цілому стрімко погіршується. Це підтверджується не тільки офіційною статистикою силових структур країни у відкритих джерелах, а й простежується неозброєним оком у засобах масової інформації.
Враховуючи, що об’єктом охорони є не тільки господарча територія диспансеру, а й територія Парку-пам’ятки садово-паркового мистецтва місцевого значення «Асмолова» (площею 5,3787 га), який на сьогодні входить до складу природно-заповідного фонду України та охороняється як національне надбання і є складовою частиною світової системи природних територій та об’єктів, що перебувають під особливою охороною – рівень послуг з фізичної охорони має бути максимальним та повинен забезпечувати високий рівень безпеки як пацієнтів, співробітників закладу та відвідувачів Парку, так і матеріальних цінностей.
В умовах обмеженості бюджетних коштів в поточному році та відсутністю 100 % забезпеченості закладу від потреби, головною метою при проведенні закупівлі є досягнення максимальної ефективності та обсягів при мінімальній ціні.
Враховуючи вищезазначене, при складанні технічних умов до предмету закупівлі було прийняте об’єктивне рішення, обумовлене перш за все економією бюджетних коштів, що для забезпечення відповідного рівня безпеки за мінімальні кошти фізична охорона закладу має проводитись з застосуванням пульта центрального спостереження та залученням мобільних груп швидкого реагування, а також службової собаки, що у повній мірі відповідає вимогам чинного законодавства України, зокрема нормативних документів у сфері охорони.
Пунктом 8 статті 10 Закону України «Про охоронну діяльність» зазначено, що під час організації та здійснення охоронної діяльності забороняється використовувати засоби радіозв'язку без наявності дозволу на їх використання на наданих радіочастотах. Дозвіл на експлуатацію радіоелектронних засобів видається Український державним центром радіочастот. Таким чином, надання завірених належним чином копій дозволів Українського державного центру радіочастот на право експлуатації переносних радіоелектронних засобів радіозв’язку аналогового ультракороткохвильового радіотелефонного зв’язку рухомої служби м. Суми є обов’язковою умовою для Учасників на виконання чинного законодавства. Відповідні дозволи Учасник може отримати у законний спосіб. Радіозв’язок є найнадійнішим засобом зв’язку, оскільки не залежить від операторів зв’язку, завантаженості ліній передач і т. ін. Таким чином, диспансер, як Замовник бажає отримати максимально якісну послугу за очікувану суму коштів.
Переліком спеціальних засобів, придбання, зберігання та використання яких здійснюється суб’єктами охоронної діяльності, затвердженим Постановою КМУ від 11 лютого 2013 р. № 97, визначено перелік спеціальних засобів, які суб’єкти охоронної діяльності мають законне право використовувати у своїй діяльності. Із зазначеного переліку найефективнішим спецзасобом активної оборони є саме пристрої для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, які є також і додатковим засобом попереджувального психологічного впливу на потенційних правопорушників. Зброю травматичної дії Учасник може придбати у законний спосіб. Тобто, як Ви розумієте, і тут ми бажаємо отримати максимально якісну послугу за очікувану суму коштів.
Вимога щодо посилення поста охорони службовою собакою також не суперечить вимогам чинного законодавства. При цьому Ваші посилання на додаткові витрати Учасника є безпідставними, оскільки під час визначення остаточної вартості своєї тендерної пропозиції Учасник враховує всі свої витрати. Виходячи з Вашої логіки в даному випадку можна оскаржувати й усі інші наші вимоги, які потягнуть за собою "додаткові" витрати Учасника, наприклад: копія витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (плата за отримання витягу), наявність транспорту реагування (витрати на пальне, обслуговування автомобілів і т. ін.).
Наприкінці хотілося б зазначити, що Ваша підсумкова думка, викладена в скарзі, про те, що "Обов’язки учасника можуть бути успішно виконані без вказаних вимог при наявності в учасника досвіду виконання договорів по охороні і кваліфікованих працівників. Тобто вимоги до учасників, встановлені замовником, є надмірними і встановленими без явної необхідності" є хибною і спрямована не на бажання виявити та усунути можливі порушення у документації закупівлі, а має на меті отримання матеріальної вигоди у вигляді укладеного договору як з переможцем закупівлі, якнайменше вклавши власних коштів для максимального підвищення рівня своєї матеріально-технічної бази в рамках чинного законодавства, що значно може підвищити Вашу конкурентоспроможність на ринку охорони.
Статус вимоги:
Не задоволено