-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з розробки технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель КП «Дарницьке лісопаркове господарство», в адміністративних межах Деснянського району м. Києва, з метою оформлення права постійного користування земельними ділянками
Торги відмінено
3 231 952.70
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 32 319.52 UAH
мін. крок: 1% або 32 319.52 UAH
Період оскарження:
11.11.2022 11:56 - 23.12.2022 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Номер:
70836acb06af43c5adff240980b4153f
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-11-11-005713-a.c3
Назва:
Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Скарга:
Скарга щодо порушення Замовником законодавства у сфері публічних закупівель встановленням дискримінаційних вимог у тендерній документації
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаток 2 - Договір КОДА № 001-07.2020 від 13.07.2020 15.11.2022 16:51
- Скарга 15.11.2022 16:51
- Додаток 1 - Витяг з Розділу ІІІ тендерної документації 15.11.2022 16:51
- Додаток 5 - Рішення від 13.10.2022 № 6276 15.11.2022 16:51
- Додаток 4 - Рішення від 02.06.2021 № 12430 15.11.2022 16:51
- Додаток 3 - Договір КОДА № 01 2021 від 07.06.2021 15.11.2022 16:51
- Підтвердження оплати скарги 15.11.2022 17:44
- рішення від 17.11.2022 № 6772.pdf 17.11.2022 15:28
- Інформація про резолютивну частину рішення від 24.11.2022 № 6924.pdf 25.11.2022 13:16
- рішення від 24.11.2022 № 6924.pdf 28.11.2022 16:06
- Пояснення по суті скарги Ленд.ком.docx 21.11.2022 18:22
- Пояснення по суті скарги Ленд.ком.pdf 21.11.2022 18:22
Дата прийняття скарги до розгляду:
15.11.2022 17:33
Дата розгляду скарги:
24.11.2022 13:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
17.11.2022 15:28
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
28.11.2022 16:06
Дата виконання рішення Замовником:
21.12.2022 16:00
Коментар замовника щодо усунення порушень:
КП "Дарницьке лісопаркове господарство" виконано рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. До тендерної документації внесено відповідні зміни, спрямовані на усунення порушення, що викладено і рішенні.
Скарга
Виконана замовником
Щодо дискримінаційних вимог до аналогічного договору
Номер:
b16b0fba58814f53b1974fb91ef90e36
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-11-11-005713-a.c2
Назва:
Щодо дискримінаційних вимог до аналогічного договору
Скарга:
КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ДАРНИЦЬКЕ ЛІСОПАРКОВЕ ГОСПОДАРСТВО» (далі - Замовником) відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VІІІ (далі - Закон 922-VІІІ) 09.08.2022 року оприлюднено інформацію про проведення процедури закупівлі відкриті торги за предметом закупівлі: «Код ДК 021:2015 - 71250000-5 Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги (Послуги з розробки технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель КП «Дарницьке лісопаркове господарство», в адміністративних межах Деснянського району м. Києва, з метою оформлення права постійного користування земельними ділянками)», ідентифікатор закупівлі: UA-2022-11-11-005713-a (далі - Закупівля).
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТЕХНОМАП» (далі - Скаржник), маючи бажання взяти участь у зазначеній закупівлі, розглянули тендерну документацію Замовника, затверджену протоколом уповноваженої особи №63 від 10.11.2022 року .
Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону № 922-VІІІ закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Ч.4 ст. 5 Закону № 922-VIII передбачено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону № 922-VIII тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Замовником встановлено кваліфікаційний критерій, щодо аналогічного договору, який визначено пунктом 5.3. Частини 5 Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону Розділ ІІІ Інструкція з підготовки тендерної пропозиції «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). На підтвердження відповідності цьому кваліфікаційному критерію, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати:»:
5.3.1. Довідку у довільній формі про наявність досвіду виконання аналогічного договору (не менше одного), що виконувався в період з 2019 по 2022 рік (включно), з зазначенням найменуванням контрагента по договору, предмету договору, його контактного номеру телефону, номеру договору та дати його укладення, терміну виконання договору, категорії контрагента у розумінні тендерної документації (суб’єкти господарювання державного сектору економіки (державні та комунальні підприємства, установи, організації, господарські товариства (в т.ч. державні акціонерні товариства), органи державної влади та місцевого самоврядування тощо)), кількості та площі земельних ділянок, сформованих в межах м. Києва, завірену підписом уповноваженої особи Учасника та печаткою.
5.3.2. Копії аналогічних договорів (аналогічного договору), інформація про які (який) вказана в довідці, відповідно до пп.5.3.1. п.5 Розділу ІІІ тендерної документації.
5.3.3. Акти приймання-передачі наданих послуг по договорам (договору), які (який) надаються (надається) на виконання вимоги пп.5.3.2. п.5 Розділу ІІІ тендерної документації.
5.3.4. Витяги з Державного земельного кадастру про земельну (земельні) ділянку (ділянки), якій містять відомості про державну реєстрацію земельної ділянки по предмету договору, інформація про який наведена в довідці, згідно з пп. 5.3.1. п.5 Розділу ІІІ тендерної документації.
5.3.5. Позитивний лист–відгук від контрагента (контрагентів), зазначеного (зазначених) у довідці згідно з пп. 5.3.1. п.5 Розділу ІІІ тендерної документації, зміст якого (яких) підтверджує якісне виконання договору (договорів), а також з інформацією про відсутність пред’явлених позовів та претензій кожного контрагента у зв’язку з неналежним виконанням зобов’язань (відгук надається датою поточного року).
Під аналогічним договором слід вважати договір, предмет якого передбачав розроблення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель з метою оформлення права постійного користування земельними ділянками у містах з населенням понад мільйон мешканців.
Під аналогічним досвідом слід розуміти сформовані в Державному земельному кадастрі, на підставі документації із землеустрою розробленої учасником, земельні ділянки в межах м. Києва, сумарна кількість яких повинна складати не менше ніж 100 ділянок та/або сумарна площа яких має бути не менше 1000 га, що відносяться до земель лісогосподарського призначення та/або земель рекреаційного призначення, та/або земель загального користування, призначених для утримання та експлуатації зелених насаджень загального та/або спеціального призначення, суб’єктами господарювання державного сектору економіки (державні та комунальні підприємства, установи, організації, господарські товариства (в т.ч. державні акціонерні товариства), органи державної влади та місцевого самоврядування тощо).
У Скаржника відсутній досвід виконання вищезазначених аналогічних договорів. Окрім того, Замовником встановлено дуже специфічний досвід виконання аналогічних договорів, який може бути лише у обмеженого кола учасників, тому як аналогічний договір з розроблення документації із землеустрою має бути не лише на 100 ділянок та/або сумарна площа яких має бути не менше 1000 га, а й має бути розроблена документація щодо земель лісогосподарського призначення та/або земель рекреаційного призначення та/або земель загального користування призначених для утримання та експлуатації зелених насаджень загального та/або спеціального призначення, суб’єктами господарювання державного сектору економіки (державні та комунальні підприємства, установи, організації, господарські товариства (в т.ч. державні акціонерні товариства), органи державної влади та місцевого самоврядування тощо)».
Крім того встановлення вищезазначеного досвіду виконання аналогічних договорів не відповідає видам документацій із землеустрою, тому що статтею 25 Закону України «Про землеустрій» не виокремлено різниці в документації із землеустрою в залежності від виду цільового призначення земельних ділянок, як визначено Замовником (відносяться до земель лісогосподарського призначення та/або земель рекреаційного призначення та/або земель загального користування призначених для утримання та експлуатації зелених насаджень загального та/або спеціального призначення), а лише встановлено такі види документації із землеустрою:
а) схеми землеустрою і техніко-економічні обґрунтування використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць;
а-1) проекти землеустрою щодо встановлення меж територій територіальних громад;
б) проекти землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальних одиниць;
б-1) містобудівна документація, яка одночасно є документацією із землеустрою (комплексні плани просторового розвитку територій територіальних громад, генеральні плани населених пунктів, детальні плани територій);
в) проекти землеустрою щодо організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого, рекреаційного, історико-культурного, лісогосподарського призначення, земель водного фонду та водоохоронних зон, обмежень у використанні земель та їх режимоутворюючих об’єктів;
г) проекти землеустрою щодо приватизації земель державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій;
ґ) проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок;
д) проекти землеустрою щодо впорядкування території для містобудівних потреб;
е) проекти землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь;
є) проекти землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів;
ж) проекти землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв);
з) робочі проекти землеустрою;
і) технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості);
ї) технічна документація із землеустрою щодо встановлення меж частини земельної ділянки, на яку поширюються права суборенди, сервітуту;
й) технічна документація із землеустрою щодо поділу та об’єднання земельних ділянок;
к) технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель;
л) технічна документація із землеустрою щодо резервування цінних для заповідання територій та об’єктів;
м) технічна документація із землеустрою щодо встановлення меж режимоутворюючих об’єктів культурної спадщини.
Види документації із землеустрою та їх склад встановлюються виключно цим Законом.
Відповідно до Технічного завдання, що є Додатком №3 до Тендерної документації , та постанови Кабінету Міністрів України від 5 червня 2019 р. № 476 «Про затвердження Порядку проведення інвентаризації земель» інвентаризація земель проводиться з метою встановлення зовнішніх меж та визначення площ земельних ділянок, формування земельних ділянок відповідно до вимог чинного законодавства України, визначення точного її місця розташування, меж і площі її фактичного використання, цільового призначення, складу угідь, меж охоронних зон, та подальшої державної реєстрації земельних ділянок в Державному земельному кадастрі. Зважаючи на це аналогічним договором може бути документація із землеустрою щодо проведення інвентаризації земель в межах населених пунктів, замовниками якого можуть бути державні та комунальні підприємства, установи, організації та органи державної влади та місцевого самоврядування по всій Україні, різного цільового призначення, в тому числі землі сільськогосподарського призначення, землі житлової та громадської забудови, так як результатом виконаних робіт є встановлення зовнішніх меж та визначення площ земельних ділянок, визначення їх розмірів, правового статусу, виявлення земель, що не використовуються, використовуються нераціонально або не за цільовим призначенням, що і передбачено технічним завданням даного предмету закупівлі.
Зважаючи на вищевикладене звертаємо Вашу увагу, що у постанові Кабінету Міністрів України від 5 червня 2019 р. № 476 «Про затвердження Порядку проведення інвентаризації земель» не вказується конкретна категорія земель, тому Порядок проведення інвентаризації земель застосовується до всіх земель різного цільового призначення.
Учасник маючи великий досвід надання послуг з розробки технічних документацій із землеустрою щодо інвентаризації земель суб’єктам господарювання державного сектору економіки (державні та комунальні підприємства, установи, організації, господарські товариства (в т.ч. державні акціонерні товариства), органи державної влади та місцевого самоврядування тощо)» фактично обмежений у праві участі у Закупівлі, так як порядок проведення інвентаризації земель не залежить від конкретного цільового призначення, місця проведення інвентаризації земельних ділянок та площі або кількості об’єктів при проведенні даної роботи, тому під аналогічними роботами щодо інвентаризації земель можна розуміти послуги що надані у затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 5 червня 2019 р. № 476 Порядку проведення інвентаризації земель, не посилаючись на конкретні умови щодо предмету аналогічного договору.
Зазначаємо, що Замовником згідно з пунктом 5.3. Частини 5 Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону Розділ ІІІ Інструкція з підготовки тендерної пропозиції, Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). На підтвердження відповідності цьому кваліфікаційному критерію, учасник у складі тендерної пропозиції повинен відповідати таким вимогам:
- Земельні ділянки в межах міста Києва;
- Земельні ділянки у містах з населенням понад мільйон мешканців;
- Сумарна кількість ділянок має бути не менше ніж 100;
- Та/або сумарна площа земельних ділянок має бути не менше 1000 га;
- Земельні ділянки у складі аналогічного договору мають відноситись до наступних видів цільового призначення: до земель лісогосподарського призначення та/або земель рекреаційного призначення та/або земель загального користування призначених для утримання та експлуатації зелених насаджень загального та/або спеціального призначення.
У Скаржника відсутній досвід виконання аналогічних договорів за період з 2019 по 2022 рік (включно), де сумарна кількість земельних ділянок має бути не менше ніж 100, відсутній аналогічний договір на сумарну площу земельних ділянок не менше 1000 га в межах міста Києва, а також відсутній аналогічний договір у складі якого було розроблено документацію із землеустрою, яка відноситься до наступних видів цільового призначення: до земель лісогосподарського призначення та/або земель рекреаційного призначення та/або земель загального користування призначених для утримання та експлуатації зелених насаджень загального та/або спеціального призначення.
Крім того такий вид цільового призначення, як «землі спеціального призначення» відсутній у Земельному кодексі України.
Частиною 1 статті 19 Земельного кодексу України встановлено такі категорії земель України за основним цільовим призначенням:
а) землі сільськогосподарського призначення;
б) землі житлової та громадської забудови;
в) землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення;
г) землі оздоровчого призначення;
ґ) землі рекреаційного призначення;
д) землі історико-культурного призначення;
е) землі лісогосподарського призначення;
є) землі водного фонду;
ж) землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення.
Тому, встановлювати у тому числі кваліфікаційний критерій щодо надання аналогічного договору з цільовим призначенням «землі спеціального призначення» якого не існує є неправомірно.
Зазначаємо, що Замовник встановивши вищезазначені кваліфікаційні критерії до аналогічного договору, який зазначений пунктом 5.3. Частини 5 Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону Розділ ІІІ Інструкція з підготовки тендерної пропозиції «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), що подаються у складі тендерної пропозиції» порушив право Скаржника на участь у закупівлі та порушив принцип недискримінації учасників та рівне ставлення до них визначений пунктом 4 частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та штучно зменшив потенційну кількість учасників закупівлі, та в результаті Скаржник не має змоги прийняти участь у Закупівлі.
Частиною 4 Статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Зазначені Замовником кваліфікаційні критерії прямо дискримінують нас як учасника, який не має такого досвіду.
Також повідомляємо, що у Додатку № 3 до Тендерної документації «Технічне завдання» визначено обсяг послуг: 1 послуга, орієнтовна загальна площа 567 га (11 кварталів).
Що свідчить про необґрунтованість вимоги щодо кількості земельних ділянок у аналогічному договорі «не менше ніж 100 земельних ділянок та сумарну площу земельних ділянок не менше 1000 га», тому як предметом закупівлі є 11 кварталів, що значно менще 100 земельних ділянок та 567 га, що є менше 1000 га ніж вимагає Замовник у аналогічному договорі.
Підтвердженням досвіду виконання аналогічного договору з розроблення документації із землеустрою щодо інвентаризації земель Скаржником надається:
- Договір № Договір № 81 від 22.09.2021 року про послуги з розроблення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель на території Глеюватської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області (Код ДК 021:2015: 71340000-3- Комплексні інженерні послуги) – загальна площа: понад 20 000 га.
-
Також у пункті 5.3. Додатку № 3 до Тендерної документації «Технічне завдання» зазначено, що в результаті виконання ІІІ етапу Замовнику надається: Технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель (копія Замовника), що означає надання послуг переможцем закупівлі, саме щодо інвентаризації земель.
На підставі вищезазначеного Скаржником надається документальне підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів щодо інвентаризації земель.
Також надаємо, Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №6266 -р/пк-пз від 13.10.2022, у закупівлі UA-2022-09-22-000647-a щодо аналогічного оскарження специфічного досвіду виконання аналогічних договорів, який вимагав Замовник.
У зв’язку із вищевикладеним, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
1. Зобов’язати Замовника внести зміни до пункту 5.3. Частини 5 Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону Розділ ІІІ Інструкція з підготовки тендерної пропозиції «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), виключивши кваліфікаційний критерій щодо наявності досвіду надання послуг:
- земельні ділянки в межах м. Києва;
- земельні ділянки в містах з населенням понад мільйон мешканців;
- не менше ніж 100 ділянок;
- та/або сумарна площа яких має бути не менше 1000 га;
- що відносяться до земель лісогосподарського призначення та/або земель рекреаційного призначення та/або земель загального користування призначених для утримання та експлуатації зелених насаджень загального та/або спеціального призначення,
Змінивши вищезазначений кваліфікаційний критерій щодо наявності досвіду в Учасників Закупівлі на: надання послуг з розроблення документації із землеустрою щодо інвентаризації земель.
Пов'язані документи:
Учасник
- Рішення від 13.10.2022 № 6266.pdf 15.11.2022 16:46
- Скарга.pdf 15.11.2022 16:46
- Договір № 83 від 22.09.2021 р..pdf 15.11.2022 16:46
- Рішення від 17.11.2022 № 6757.pdf 17.11.2022 15:21
- Інформація про резолютивну частину рішення від 24.11.2022 № 6915.pdf 25.11.2022 13:39
- Рішення від 24.11.2022 № 6915.pdf 28.11.2022 15:27
- Пояснення по суті скарги Техномап.docx 21.11.2022 18:22
- Пояснення по суті скарги Техномап.pdf 21.11.2022 18:22
Дата прийняття скарги до розгляду:
15.11.2022 16:55
Дата розгляду скарги:
24.11.2022 13:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
17.11.2022 15:21
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
28.11.2022 15:27
Дата виконання рішення Замовником:
21.12.2022 16:01
Коментар замовника щодо усунення порушень:
КП "Дарницьке лісопаркове господарство" виконано рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. До тендерної документації внесено відповідні зміни, спрямовані на усунення порушення, що викладено і рішенні.
Вимога
Є відповідь
Щодо дискримінаційних вимог до аналогічного договору
Номер:
c7b0e2b439c049d99b866f65bda2ff15
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-11-11-005713-a.c1
Назва:
Щодо дискримінаційних вимог до аналогічного договору
Вимога:
Шановний Замовнику!
Нами була розглянута викладена Вами тендерна документація по предмету закупівлі «Код ДК 021:2015 - 71250000-5 Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги (Послуги з розробки технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель КП «Дарницьке лісопаркове господарство», в адміністративних межах Деснянського району м. Києва, з метою оформлення права постійного користування земельними ділянками).» та виявлено дискримінаційний кваліфікаційний критерій щодо досвіду виконання аналогічного договору, який значно обмежує коло учасників, які мають змогу взяти участь у оголошеній закупівлі.
Тендерною документацією встановлено кваліфікаційний критерій, щодо аналогічного договору, що зазначений розділом ІІІ пунктом 5 підпунктом 5.3, та інформацією щодо способу підтвердження аналогічного досвіду учасниками (підпункт 5.3.1) та роз'яснення щодо поняття аналогічного договору (підпункт 5.3.5):
«5.3 Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). На підтвердження відповідності цьому кваліфікаційному критерію, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати:
5.3.1. Довідку у довільній формі про наявність досвіду виконання аналогічного договору (не менше одного), що виконувався в період з 2019 по 2022 рік (включно), з зазначенням найменуванням контрагента по договору, предмету договору, його контактного номеру телефону, номеру договору та дати його укладення, терміну виконання договору, категорії контрагента у розумінні тендерної документації (суб’єкти господарювання державного сектору економіки (державні та комунальні підприємства, установи, організації, господарські товариства (в т.ч. державні акціонерні товариства), органи державної влади та місцевого самоврядування тощо)), кількості та площі земельних ділянок, сформованих в межах м. Києва, завірену підписом уповноваженої особи Учасника та печаткою.»
«5.3.5. …Під аналогічним договором слід вважати договір, предмет якого передбачав розроблення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель з метою оформлення права постійного користування земельними ділянками у містах з населенням понад мільйон мешканців.
Під аналогічним досвідом слід розуміти сформовані в Державному земельному кадастрі, на підставі документації із землеустрою розробленої учасником, земельні ділянки в межах м. Києва, сумарна кількість яких повинна складати не менше ніж 100 ділянок та/або сумарна площа яких має бути не менше 1000 га, що відносяться до земель лісогосподарського призначення та/або земель рекреаційного призначення, та/або земель загального користування, призначених для утримання та експлуатації зелених насаджень загального та/або спеціального призначення, суб’єктами господарювання державного сектору економіки (державні та комунальні підприємства, установи, організації, господарські товариства (в т.ч. державні акціонерні товариства), органи державної влади та місцевого самоврядування тощо).»
Вищезазначена вимога суперечить видам документацій, що встановлені статтею 25 Закону України «Про землеустрій» , а саме законом визначено перелік документації без посилання на окремі види цільового призначення земельних ділянок:
а) схеми землеустрою і техніко-економічні обґрунтування використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць;
а-1) проекти землеустрою щодо встановлення меж територій територіальних громад;
б) проекти землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальних одиниць;
б-1) містобудівна документація, яка одночасно є документацією із землеустрою (комплексні плани просторового розвитку територій територіальних громад, генеральні плани населених пунктів, детальні плани територій);
в) проекти землеустрою щодо організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого, рекреаційного, історико-культурного, лісогосподарського призначення, земель водного фонду та водоохоронних зон, обмежень у використанні земель та їх режимоутворюючих об’єктів;
г) проекти землеустрою щодо приватизації земель державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій;
ґ) проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок;
д) проекти землеустрою щодо впорядкування території для містобудівних потреб;
е) проекти землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь;
є) проекти землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів;
ж) проекти землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв);
з) робочі проекти землеустрою;
і) технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості);
ї) технічна документація із землеустрою щодо встановлення меж частини земельної ділянки, на яку поширюються права суборенди, сервітуту;
й) технічна документація із землеустрою щодо поділу та об’єднання земельних ділянок;
к) технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель;
л) технічна документація із землеустрою щодо резервування цінних для заповідання територій та об’єктів;
м) технічна документація із землеустрою щодо встановлення меж режимоутворюючих об’єктів культурної спадщини.
Разом з тим звертаємо Вашу увагу, що види документації із землеустрою та склад вистановлюється виключно Законом України «Про землеустрій».
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 5 червня 2019 р. № 476 «Про затвердження Порядку проведення інвентаризації земель» інвентаризація земель проводиться з метою встановлення зовнішніх меж та визначення площ земельних ділянок, формування земельних ділянок відповідно до вимог чинного законодавства України, визначення точного її місця розташування, меж і площі її фактичного використання, цільового призначення, складу угідь, меж охоронних зон, та подальшої державної реєстрації земельних ділянок в Державному земельному кадастрі. Зважаючи на це аналогічним договором може бути документація із землеустрою щодо проведення інвентаризації земель в межах населених пунктів, замовниками якого можуть бути державні та комунальні підприємства, установи, організації та органи державної влади та місцевого самоврядування по всій Україні, різного цільового призначення, в тому числі землі сільськогосподарського призначення, землі житлової та громадської забудови, так як результатом виконаних робіт є встановлення зовнішніх меж та визначення площ земельних ділянок, визначення їх розмірів, правового статусу, виявлення земель, що не використовуються, використовуються нераціонально або не за цільовим призначенням, що і передбачено технічним завданням даного предмету закупівлі.
Отже, порядком проведення інвентаризації земель також не визначено окремого цільового призначення, посилаючись на яке змінюється сам порядок, тому даний порядок, що затверджений Кабінетом Міністрів України від 5 червня 2019 р. №476, застосовується до всіх земель різного цільового призначення та не змінюється відповідно до критеріїв, що встановлені Тендерною документацією, а саме кількості населення у містах/населених пунктах, конкретної території проведення інвентаризації, площі/кількості земельних ділянок тощо.
Учасник, що має великий досвід з розробки технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель суб’єктам господарювання державного сектору економіки (державні та комунальні підприємства, установи, організації, господарські товариства (в т.ч. державні акціонерні товариства), органи державної влади та місцевого самоврядування тощо), не має змоги взяти участь у оголошеній закупівлі, так як Замовником встановлені критерії, що суперечать Закону України «Про землеустрій» та постанові Кабінету Міністрів України від 5 червня 2019 р. № 476 «Про затвердження Порядку проведення інвентаризації земель», що ще раз підтверджує дискримінаційність визначеного кваліфікаційного критерію.
Замовником встановлено, що аналогічний договір повинен відповідати наступним вимогам:
1. Земельні ділянки в межах м. Києва
2. Населення понад мільйон мешканців.
3. Сумарна кількість ділянок повинна бути не менше ніж 100 ділянок
4. Та/ або сумарна площа земельних ділянок повинна бути не менше 1000 га.
5. Земельні ділянки, що входять у склад аналогічного договору повинні відноситись до земель лісогосподарського призначення та/або земель рекреаційного призначення, та/або земель загального користування, призначених для утримання та експлуатації зелених насаджень загального та/або спеціального призначення.
У Учасника відсутній аналогічний договір щодо послуг з розробки технічної документації щодо інвентаризації земельних ділянок з сумарною кількістю земельних ділянок не менше ніж 100 та/або площею не менше 1000 га в межах м. Києва та з населенням понад мільйон мешканців, та з цільовим призначенням: землі лісогосподарського призначення та/або землі рекреаційного призначення, та/або землі загального користування, призначених для утримання та експлуатації зелених насаджень загального та/або спеціального призначення. Проте у Учасника є досвід з розробки технічної документації щодо інвентаризації земельних ділянок суб’єктам господарювання державного сектору економіки (державні та комунальні підприємства, установи, організації, господарські товариства (в т.ч. державні акціонерні товариства), органи державної влади та місцевого самоврядування тощо), з загальної площею понад 20 000 га, що за порядком проведення не відрізняється від розробки технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель відповідно до Технічного завдання, що викладено у Додатку 3 до Тендерної документації щодо закупівлі «Код ДК 021:2015 - 71250000-5 Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги (Послуги з розробки технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель КП «Дарницьке лісопаркове господарство», в адміністративних межах Деснянського району м. Києва, з метою оформлення права постійного користування земельними ділянками)».
Частиною 4 Статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Зазначені Замовником кваліфікаційні критерії прямо дискримінують нас як учасника, який не має такого досвіду.
Також надаємо, Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, щодо аналогічного оскарження специфічного досвіду виконання аналогічних договорів, який вимагав Замовник, на користь Учасника-Скаржника:
1. Рішення АМК № 6276-р/пк-пз від 13.10.2022 р.
2. Рішення АМК № 6266-р/пк-пз від 13.10.2022 р.
Зважаючи на дискримінаційність встановленого кваліфікаційного критерію просимо Вас вести зміни у Тендерну документацію, а саме виключити дискримінаційні вимоги, яким повинен відповідати аналогічний договір:
1. Земельні ділянки в межах м. Києва.
2. Населення понад мільйон мешканців.
3. Сумарна кількість ділянок повинна бути не менше ніж 100 ділянок
4. Та/ або сумарна площа земельних ділянок повинна бути не менше 1000 га.
5. Земельні ділянки, що входять у склад аналогічного договору повинні відноситись до земель лісогосподарського призначення та/або земель рекреаційного призначення, та/або земель загального користування, призначених для утримання та експлуатації зелених насаджень загального та/або спеціального призначення.
Змінивши вищезазначений кваліфікаційний критерій щодо наявності досвіду в Учасників Закупівлі на: надання послуг з розроблення документації із землеустрою щодо інвентаризації земель.
Пов'язані документи:
Учасник
- Рішення від 13.10.2022 № 6266.pdf 15.11.2022 09:52
- Рішення від 13.10.2022 № 6276.pdf 15.11.2022 09:52
Дата подачі:
15.11.2022 09:53
Вирішення:
За результатами розгляду питання, порушеного у даній вимозі, а також з урахуванням рішення Постійно діючої адміністративної колегії антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель по поданим скаргам UA-2022-11-11-005713-a.c2 та UA-2022-11-11-005713-a.c3, будуть внесені відповідні зміни до тендерної документації.
Статус вимоги:
Не задоволено