• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Молоко коров'яче ультрапастеризоване

Завершена

425 960.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 130.00 UAH
Період оскарження: 17.11.2017 10:40 - 25.12.2017 00:00
Скарга
Виконана замовником

Оскарження умов тендерної документації

Номер: d675b7c906134e2e82dc54e0404e1ec8
Ідентифікатор запиту: UA-2017-11-17-000709-a.a1
Назва: Оскарження умов тендерної документації
Скарга:
СКАРГА (в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі») Підстави, через які подається скарга - наявність дискримінаційних умов в тендерній документації В електронній системі закупівель «Prozorro» 17 листопада 2017 року було опубліковано оголошення про проведення відкритих торгів № UA-2017-11-17-000709-a, з якого мені стало відомо, що Замовником було розпочато процедуру відкритих торгів на закупівлю «ДК 021:2015: 15510000-6 — Молоко та вершки (Молоко коров'яче ультрапастеризоване) - 18520 л». Ознайомившись з тендерною документацією (далі – ТД), я прийшов до висновків, що вона містить низку вимог, які звужують кількість потенційних учасників, порушуючи такий принцип закупівель, як добросовісна конкуренція серед учасників, оскільки є дискримінаційними вимогами, виходячи з наступного. 1. Так, підпункт 1.3 п. 1 Додатку 1 тендерної документації містить вимогу про надання Учасником закупівлі експлуатаційного дозволу для потужностей (об’єктів) з виробництва, переробки або реалізації харчових продуктів, виданий відповідним державним органом безпосередньому Учаснику процедури закупівлі. Дана вимога є дискримінаційною, оскільки суб’єкт господарювання може у своїй діяльності використовувати орендоване приміщення (потужності (об’єкти) з виробництва, переробки або реалізації харчових продуктів), на які експлуатаційний дозвіл виданий безпосередньо орендодавцеві. Також, суб’єкт господарювання може укласти інший господарський договір на підставі якого зможе використовувати потужності, або залучати іншого суб’єкта господарювання, зокрема, як перевізника або зберігача продуктів харчування, який також вже має власний експлуатаційний дозвіл. Отже, учасник, залучаючи до своєї господарської діяльності інших суб’єктів господарювання, які є власниками потужностей (об’єктів) з виробництва, переробки або реалізації харчових продуктів, на які вже виданий експлуатаційний дозвіл, можуть і не мати експлуатаційного дозволу, виданого безпосередньо учаснику торгів. За таких підстав, я, як фізична особа-підприємець, що займається господарською діяльністю з постачання швидкопсувних та особливо швидкопсувних продуктів харчування, та який уклав договір з іншим суб’єктом-господарювання - оператором потужностей, який має експлуатаційний дозвіл, за наявності вищезазначеної умови тендерної документації Замовника не можу прийняти участь у процедурі закупівлі «ДК 021:2015: 15510000-6 — Молоко та вершки (Молоко коров'яче ультрапастеризоване) - 18520 л», що проводить Замовник. На підставі зазначеного вище прошу зобов’язати замовника внести відповідні зміни до підпункту 1.3 п. 1 Додатку 1 тендерної документації на закупівлю: «ДК 021:2015: 15510000-6 — Молоко та вершки (Молоко коров'яче ультрапастеризоване) - 18520 л». 2. Підпункт 1.3 п. 1 Додатку 1 тендерної документації містить вимогу про надання документу, що підтверджує державну реєстрацію потужності оператора ринку, виданого управлінням Держпродспоживслужби. Вважаю дану вимогу дискримінаційною, і більш того незаконною. Згідно із ч. 1 ст. 25 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», державній реєстрації підлягають потужності з виробництва та/або обігу харчових продуктів, на які не вимагається отримання експлуатаційного дозволу. В той же час, відповідно до ч. 1 ст. 23 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», експлуатаційний дозвіл отримують оператори ринку, що провадять діяльність, пов’язану з виробництвом та/або зберіганням харчових продуктів тваринного походження. Оскільки, Замовник проводить процедуру закупівлі молока коров’ячого, тобто харчового продукту тваринного походження, він не має права вимагати у учасників документу, що підтверджує державну реєстрацію потужності оператора ринку, виданого управлінням Держпродспоживслужби, оскільки для виробництва та/або обігу продуктів харчування тваринного походження суб’єкти господарювання, у відповідності до приписів вказаного Закону, повинні отримувати саме експлуатаційні дозволи. За таких підстав, вище вказана вимога Замовника суперечить чинному законодавству та є дискримінаційною. На підставі зазначеного вище прошу зобов’язати замовника внести відповідні зміни до підпункту 1.3 п. 1 Додатку 1 тендерної документації на закупівлю: «ДК 021:2015: 15510000-6 — Молоко та вершки (Молоко коров'яче ультрапастеризоване) - 18520 л». 3. Підпунктами 1.4 та 1.6 п. 1 Таблиці 3 – Інші документи тендерної документації, від учасників торгів вимагається надання витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, виданого не більше місячної давнини відносно дати кінцевого терміну подання пропозицій. Вказані вимоги є незаконними та дискримінаційними. Так, відповідно до ч. 3 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Кабінет Міністрів України оприлюднив Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, яке затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 р. № 835. Міністерство економічного розвитку і торгівлі України листом від 15.01.2016 р. № 3302-06/906-06 «Щодо інформації про перелік відкритих єдиних державних реєстрів, доступ до яких є вільним» надало відповідну інформацію згідно якої Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців містить відомості про юридичних осіб, у тому числі їх найменування, місцезнаходження, відомості про засновників, про кінцевого бенефіціарного власника (контролера) про органи управління, види діяльності, а також про фізичних осіб – підприємців. Слід також зазначити, що Замовник є органом місцевого самоврядування, а за таких підстав, згідно ч. 7 ст. 11 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» може безоплатно отримувати відомості з Єдиного державного реєстру з метою здійснення ними повноважень. Таким чином, замовник має змогу самостійно отримати необхідну інформацію з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань. На підставі зазначеного вище прошу зобов’язати замовника внести відповідні зміни до Підпунктів 1.4 та 1.6 п. 1 Таблиці 3 – Інші документи тендерної документації на закупівлю: «ДК 021:2015: 15510000-6 — Молоко та вершки (Молоко коров'яче ультрапастеризоване) - 18520 л». 4. Підпункти 1.2 та 1.3 п. 1 розділу ІІІ ТД «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» містить наступні вимоги, зокрема: «Пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну та завантаження файлів у форматі “PDF” або “JPEG”. Усі вищезазначені документи тендерної пропозиції повинні мати реєстр наданих документів.» «Усі сторінки тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі повинні містити підпис уповноваженої посадової особи учасника процедури закупівлі (керівника або уповноваженої ним особи, яку уповноважено представляти інтереси учасника під час проведення процедури закупівлі), а також відбитки печатки (у разі наявності), окрім тих, що подаються у форматі WORD (“DOC”) або EXCEL(“XLS”).» Вважаю, що вказані вимоги ТД не можуть бути виконані, за таких підстав. Так, Замовник визначає, що пропозиція подається в електронній формі шляхом завантаження файлів у форматі «PDF» або «JPEG». При цьому, замовник вимагає надання реєстру наданих документів. Враховуючи, що пропозиція подається саме в електронній формі у формі електронних файлів, стає незрозумілим, яким чином і у якому вигляді має бути створений реєстр документів, що будуть надаватися Учасником. Вимога Замовника про те, що всі сторінки тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі повинні містити підпис уповноваженої посадової особи учасника процедури закупівлі, також не може бути виконана, оскільки пропозиція складається з документів, які не передбачають на своїх сторінках наявності будь-яких підписів, не передбачених суттю самого документу, або правилами його оформлення. Зокрема, підпис учасника або його уповноваженої особи можуть не мати документи дозвільного характер, зокрема експлуатаційний дозвіл, кожна сторінка договору, наказу, протоколу та інші документи, які складені не самим учасником. Слід також зазначити на те, що Замовник вказує, що сторінки тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі повинні містити підпис уповноваженої посадової особи учасника процедури закупівлі, а також відбитки печатки (у разі наявності), окрім тих, що подаються у форматі WORD (“DOC”) або EXCEL(“XLS”). Проте, як вже вказувалося вище, Замовник в пп.1.2 п. 1 розділу ІІІ ТД «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» визначає, що пропозиція подається в електронній формі шляхом завантаження файлів у форматі «PDF» або «JPEG». Отже, Замовник визначивши формат електронного файлу, у якому мають подаватися документи пропозиції, додатково визначив, що учасники мають подавати також документи у форматі WORD (“DOC”) або EXCEL(“XLS”), при цьому не конкретизуючи, які саме документи мають подаватися у форматі WORD (“DOC”) або EXCEL(“XLS”). На підставі зазначеного вище прошу зобов’язати замовника внести відповідні зміни до Підпунків 1.2 та 1.3 п. 1 розділу ІІІ ТД «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» на закупівлю: «ДК 021:2015: 15510000-6 — Молоко та вершки (Молоко коров'яче ультрапастеризоване) - 18520 л». Статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» визначені принципи здійснення закупівель, як добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність, недискримінація учасників. Також, частиною третьою статті 5 названого закону передбачено, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників, а статтею 22 Закону визначає, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Законом України «Про захист економічної конкуренції» також визначено, що економічна конкуренція (конкуренція) це змагання між суб'єктами господарювання з метою здобуття завдяки власним досягненням переваг над іншими суб'єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб'єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремий суб'єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку. Також, названим Законом встановлено, що органи влади, органи місцевого самоврядування, а також органи адміністративно-господарського управління та контролю зобов'язані сприяти розвитку конкуренції та не вчиняти будь-яких неправомірних дій, які можуть мати негативний вплив на конкуренцію. Таким чином, вважаю, що вищевказані положення документації конкурсних торгів є незаконним і таким, що порушують мої права та інтереси, як потенційного учасника процедури закупівлі. Враховуючи викладене, з огляду на те, що окремі умови, що встановлені у тендерній документації не відповідають вимогам законодавства з питань здійснення публічних закупівель, а також створили дискримінаційні умови для потенційних учасників, які мають бажання та можливості прийняти участь у вказаній процедурі, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», - ПРОШУ: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. На час розгляду питань, порушених у скарзі, призупинити процедуру закупівлі. Про час і місце розгляду скарги, а також про результати її розгляду просимо повідомити в установленому порядку. 3. Зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації на закупівлю «ДК 021:2015: 15510000-6 - Молоко та вершки (Молоко коров'яче ультрапастеризоване) – 18520 л», номер оголошення № UA-2017-11-17-000709-a, ID у ЦБД b778393ff57f49b9a921f43d2bcf7580 та привести тендерну документацію у відповідність до вимог чинного законодавства, виключивши незаконні та дискримінаційні вимоги виходячи з інформації зазначеної у самій скарзі. Додаток: - квитанція про сплату мита за подання скарги на оскарження тендерної документації на закупівлю «ДК 021:2015: 15510000-6 - Молоко та вершки (Молоко коров'яче ультрапастеризоване) – 18520 л», номер оголошення № UA-2017-11-17-000709-a, ID у ЦБД b778393ff57f49b9a921f43d2bcf7580, що затверджена рішенням тендерного комітету Пісочинської селищної ради, згідно протоколу № 16 від 17.11.2017; - копія Договору на транспортний сервіс №49 від 01 грудня 2016 року; - копія Договору зберігання №36 від 01 грудня 2016 року; - копія Експлуатаційного дозволу.
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 13.12.2017 22:49
Дата виконання рішення Замовником: 22.12.2017 10:34
Коментар замовника щодо усунення порушень: Повідомте про виконання вимог АМКУ.
Автор: ФОП Чубенко С.С., Чубенко Сергій +380996002981 chubenko_torgi@ukr.net