-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Поточний ремонт споруди цивільного захисту (найпростішого укриття) в будівлі КЗО «КСШ«Сузір’я» ДОР» за адресою: вул. Едуарда Фукса, 9, м. Кривий Ріг (ДК 021:2015: 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи)
Місцезнаходження замовника: 50031, Україна, Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Е. Фукса, 9; категорія замовника: підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі». Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: українська.
Торги відмінено
1 450 795.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 254.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 7 254.00 UAH
Період оскарження:
09.11.2022 23:22 - 14.11.2022 00:00
Вимога
Є відповідь
Оскарження рішення уповноваженої особи щодо визначення переможця у закупівлі
Номер:
c0485ab7dff249f1b60858b5d4bc31a1
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-11-09-014358-a.c1
Назва:
Оскарження рішення уповноваженої особи щодо визначення переможця у закупівлі
Вимога:
Товариство з обмеженою відповідальністю «КАПІТЕЛЬ-КР» було позбавлене права на розгляд та оцінку своєї пропозиції через неправомірне оголошення переможцем закупівлі ФОП Кондратенко Олег Миколайович.
Всупереч нормам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та вимогам тендерної документації Замовника, затвердженої рішенням уповноваженої особи від 09 листопада 2022 року (протокол №25) (далі – тендерна документація), Замовником КЗО «Криворізька спеціальна школа «Сузір’я» ДОР було прийняте рішення уповноваженої особи, оформлене протоколом №27 від 22.11.2022р., про визначення переможцем закупівлі учасника ФОП Кондратенко Олег Миколайович та опубліковано повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. При цьому тендерна пропозиція ФОП Кондратенко Олег Миколайович не відповідала вимогам тендерної документації Замовника – умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі, а саме:
Подана учасником ФОП Кондратенко Олег Миколайович тендерна пропозиція не відповідає вимогам щодо предмету закупівлі, встановленому Замовником «Поточний ремонт споруди цивільного захисту (найпростішого укриття) в будівлі КЗО «КСШ «Сузір’я» ДОР» за адресою: вул. Едуарда Фукса, 9, м. Кривий Ріг (ДК 021:2015: 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи)». Відповідно до ст.1 п.1 пп.22 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Учасник ФОП Кондратенко Олег Миколайович є платником єдиного податку 2 групи, відповідно до поданого витягу з реєстру платників єдиного податку. Податковим Кодексом України (далі – ПКУ) ст. 291 п.4 пп.2 чітко визначено, що друга група - фізичні особи - підприємці, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг, у тому числі побутових, платникам єдиного податку та/або населенню, виробництво та/або продаж товарів, діяльність у сфері ресторанного господарства. КЗО «Криворізька спеціальна школа «Сузір’я» ДОР не є ані платником єдиного податку, ані населенням. Отже, учаснику ФОП Кондратенко Олег Миколайович не дозволено подавати тендерну пропозицію щодо предмету закупівлі, встановленому Замовником, оскільки це є послуги.
На підтвердження досвіду виконання аналогічного договору у складі тендерної пропозиції Учасником ФОП Кондратенко Олег Миколайович було подано два договори №130 від 27.07.2022р. та №132 від 27.07.2022р. щодо надання послуг, укладених з Відділом освіти виконкому Довгинцівської районної у місті ради, та акти приймання виконаних послуг до них. Відповідно до Податкового Кодексу України ст. 298.2.3. Платники єдиного податку зобов'язані перейти на сплату інших податків і зборів, визначених цим Кодексом, у таких випадках та в строки: 9) у разі здійснення платниками першої або другої групи діяльності, яка не передбачена у підпунктах 1 або 2 пункту 291.4 статті 291 цього Кодексу відповідно, - з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому здійснювалася така діяльність. Тобто учасник ФОП Кондратенко Олег Миколайович з 01 жовтня 2022 року був зобов’язаний перейти на сплату інших податків і зборів, визначених ПКУ. Що могло б суттєво вплинути на ціну пропозиції учасника закупівлі, так як до складу ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) включаються встановлені чинним законодавством податки, збори, обов’язкові платежі.
Відповідно до Тендерної документації Замовника, а саме «Інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація» ціна пропозиції учасника повинна бути розрахована відповідно до Кошторисних норм України у будівництві, які затверджені Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281, та інших діючих нормативних документів.
Відповідно до п. 5.34 Настанови з визначення вартості будівництва до складу ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) включаються встановлені чинним законодавством податки, збори, обов’язкові платежі, не враховані складовими вартості будівництва. Розмір цих витрат визначається, виходячи з норм і бази для їх нарахування, встановлених законодавством.
Учасник ФОП Кондратенко Олег Миколайович врахував у складі договірної ціни фіксовану ставку єдиного податку 2 групи (20% від розміру мінімальної заробітної плати), яка не є складовою частиною розрахунку вартості послуг «Поточний ремонт споруди цивільного захисту (найпростішого укриття) в будівлі КЗО «КСШ «Сузір’я» ДОР» за адресою: вул. Едуарда Фукса, 9, м. Кривий Ріг (ДК 021:2015: 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи), бо вартість таких послуг не є базою для нарахування вказаного податку, цей податок сплачується підприємцем кожного місяця, незалежно від наявності господарської діяльності.
Відповідно до поданої Учасником пояснювальної записки кошторисна документація складена із застосуванням в тому числі ДСТУ Б Д.2.4-2012 Ресурсні елементні кошторисні норми на ремонтно-будівельні роботи (всі збірники), які втратили чинність з 15.06.2021 згідно з наказом Мінрегіону від 15.06.2021 № 156.
У поданій учасником пояснювальній записці вказано «Усереднений показник для визначення розміру кошторисного прибутку, Кошторисні норми України у будівництві 6,80 грн/люд.год», розмір даного показника визначений для ремонту житла, об’єктів соціальної сфери, комунального призначення та благоустрою та реставраційно – відновлювальні роботи на пам’ятках архітектури та містобудування, вартість яких визначається за збірниками КНУ РЕКНрв №4,6,7,10,11,16,19,21 на підставі ДСТУ-Н Б Д.1.1-3:2013, які втратили чинність відповідно до Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281. За діючими кошторисними нормами показник для визначення розміру кошторисного прибутку для ремонту житла, об’єктів соціальної сфери, комунального призначення складає 7,65 грн/люд.год. (Додаток 25 до діючої Настанови з визначення вартості будівництва).
Отже, ціна пропозиції учасника ФОП Кондратенко Олег Миколайович була розрахована з порушенням вимоги Замовника, передбаченої в розділі ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація», про те, що ціна пропозиції учасника повинна бути розрахована відповідно до Кошторисних норм України у будівництві, які затверджені Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281, та інших діючих нормативних документів.
Враховуючи вище викладене, відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» та умов тендерної документації Замовника тендерна пропозиція учасника ФОП Кондратенко Олег Миколайович повинна бути відхилена, оскільки не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Вимагаємо визнати тендерну пропозицію ФОП Кондратенко Олег Миколайович як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі, встановленим Замовником в тендерній документації, та скасувати своє рішення про визначення переможцем процедури закупівлі.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
24.11.2022 15:06
Вирішення:
Шановний учаснику! Ваша вимога уважно розглянута та за результатами повідомляємо наступне. Стосовно першого питання вимоги: відповідно до п.5 Розділу 1 «Загальні положення» тендерної документації встановлено, що учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у відкритих торгах на рівних умовах та замовник не встановлює жодних дискримінаційних вимог до учасників. Замовником в тендерній документації не встановлено жодних критеріїв щодо подання тендерних пропозицій учасниками, що мають конкретні організаційно-правові форми власності та/або статус платника податків. Також замовником в тендерній документації не вимагалось надання учасниками документів, що підтверджують організаційно-правову форму власності. Відповідно до наданої учасником ФОП Кондратенко О.М. Виписки з єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Витягу з єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та Витягу з реєстру платників єдиного податку, ФОП Кондратенко О.М. має в наявності відкриті та зареєстровані види господарської діяльності першої та другої груп згідно з КВЕД ДК 009:2010 (КВЕД-2005), що в свою чергу надає йому змогу надавати послугу - Поточний ремонт споруди цивільного захисту (найпростішого укриття) в будівлі КЗО «КСШ«Сузір’я» ДОР» за адресою: вул. Едуарда Фукса, 9, м. Кривий Ріг (ДК 021:2015: 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи).
Відповідно до Податкового кодексу України, немає будь-яких обмежень щодо роботи підприємства/юридичної особи з ФОП (подібних спецкоригувань розділ ІІІ Податкового кодексу України не містить). Визначати систему оподаткування учасника не є повноваженням КЗО «КСШ«Сузір’я» ДОР».
Відповідно до Податкового кодексу України, фізичні особи-підприємці, надаючи свої послуги юридичним особам, несуть за це відповідальність виключно самостійно.
Стосовно другого питання вимоги: в Настанові з визначення вартості будівництва (Наказ від 01.11.2021 р. №281 «Про затвердження кошторисних норм України в будівництві»), в Додатку 25 зазначений максимальний розмір прибутку з посиланням на пункт 4.38: Розмір прибутку залежить від класу наслідків (відповідальності) об’єктів, що входять до складу комплексу (будови), складності виконання будівельних робіт, строків будівництва, умов його фінансування, кон’юнктури ринку трудових ресурсів та будівельних організацій, спроможних виконати будівельні роботи на об’єкті будівництва, тощо.
Також в Розділі V. Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) зазначено, що ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту будівництва, та поточних цін на них або з використанням укрупнених показників вартості робіт, обсяги та види яких передбачені затвердженою проектною документацією. Ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів.
У ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) враховується економічно обґрунтований прибуток, який планується отримати від виконання робіт на об’єкті будівництва, який не може перевищувати 15% від суми прямих і загальновиробничих витрат. На розмір прибутку впливає значна кількість факторів, у тому числі:
1. вид будівництва;
2. технічна та технологічна складність об’єкта будівництва, складність виконання будівельних робіт;
3. тривалість будівництва;
4. спосіб фінансування об’єкта будівництва;
5. кон’юнктура ринку трудових ресурсів та будівельних організацій, спроможних виконати роботи по об’єкту будівництва в даному регіоні, тощо.
Таким чином, розмір прибутку не має бути більшим, ніж 7,65 грн./люд.год. та розраховується виконавцем самостійно. У ФОП Кондратенко О.М. прибуток не перевищує 15% від суми прямих і загальновиробничих витрат та не перевищує 7,65 грн./люд.год.
Статус вимоги:
Відхилено