• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Труба поліетиленова для ремонту водопровідної мережі

Завершена

1 093 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 10 930.00 UAH
Період оскарження: 09.11.2022 20:02 - 14.11.2022 00:00
Вимога
Вирішена

дискримінаційна вимога

Номер: 7af2dd95928041c6ba8b17acf93057e4
Ідентифікатор запиту: UA-2022-11-09-013969-a.a1
Назва: дискримінаційна вимога
Вимога:
Вважаємо, що тендерна документація містить дискримінуючи вимоги, які значно звужують коло потенційних учасників, з огляду на наступне. Додаток 3 до тендерної документації Технічна специфікація (вимоги) містить вимоги до предмету закупівлі. Зокрема, від учасників вимагається надання: Атестату акредитації випробувальної лабораторії заводу-виробника (виробник повинен мати власну лабораторію, розташовану на його території) та додаток до нього – сфера акредитації. Однак, дана вимога є незаконною, оскільки жодним нормативно-правовим актом не передбачений обов’язок заводу-виробника поліетиленових труб мати власну лабораторію, розташовану на його території. Більшість заводів-виробників продукції, яка є предметом даної закупівлі, користуються послугами сторонніх та незалежних акредитованих лабораторій, які мають можливість перевірити якість продукції, яка випускається виробником. Більш того, в нормах чинного законодавства відсутнє таке поняття, як атестація та або акредитація лабораторії та отримання таких «документів», які вимагає Замовник. Дані «документи» не можуть підтверджувати технічну компетентність власної лабораторії так, як не передбачені діючим Законом України «Про метрологію та метрологічну діяльність» і є добровільними. з 01 січня 2016 р. набув чинності Закон України «Про метрологію та метрологічну діяльність» від 5 червня 2014 року № 1314-VII, стаття 7 якого передбачає регламентацію на законодавчому рівні повноважень центральних органів виконавчої влади, інших державних органів уповноважувати на проведення певних вимірювань, не пов'язаних з оцінкою відповідності продукції, процесів та послуг, у сфері законодавчо регульованої метрології. В Законі України «Про метрологію та метрологічну діяльність» відсутнє поняття атестація/акредитація лабораторії. Наявність документу, що підтверджує компетентність власної лабораторії із галуззю компетентності не визначене в Законі України «Про метрологію та метрологічну діяльність» та в інших нормативно-правових актах. Враховуючи вищевикладене, дана вимога щодо наявності у заводу-виробника власної лабораторії значно обмежує загальну кількість потенційних учасників, які не мають власних лабораторії, однак задля перевірки та дотримання всіх умов щодо якості продукції, користуються послугами інших акредитованих суб’єктів дослідної діяльності. Дана вимога порушує передбачені ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» принципи здійснення публічних закупівель та недискримінацію учасників. Згідно ч.2 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Відповідно до ч.4 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Зважаючи на вищевикладене просимо видалити дану дискримінаційну вимогу.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учасник! Враховуючи вимоги пункту 31 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і має містити відомості, визначені частиною другою статті 22 Закону, зокрема інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію. Відповідно до частин п’ятої та шостої статті 23 Закону замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Отже, технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, які необхідно підтвердити, а також перелік документів, якими учасник повинен підтвердити відповідність пропонованих ним товарів, послуг чи робіт екологічним або іншим характеристикам, встановленим у тендерній документації, визначається замовником самостійно згідно із законодавством, виходячи зі специфіки предмета закупівлі. Водночас чинним законодавством України не заборонено проводити добровільну сертифікацію продукції, під час якої проводиться підтвердження відповідності технічним вимогам, відповідність яких може бути підтверджена перевірками або випробуваннями. Оскільки Підприємство, як замовник, хоче при закупівлі отримати продукт найвищої якості, вважаємо, що вимога про проведення випробувань у лабораторіях з найвищим рівнем довіри - акредитованих в НААУ на відповідність вимогам ДСТУ ISO/IEC 17025, та надання протоколів приймально-здавальних і періодичних випробувань акредитованої лабораторії є правомірною та обгрунтованою. Звертаємо Вашу увагу, що акредитованих у визначеному законодавством порядку лабораторій в Україні на сьогоднішній день є декілька. З детальним реєстром акредитованих випробувальних лабораторій можна ознайомитись на офіційному сайті НААУ за посиланням https://naau.org.ua/reyestr-akreditovanix-oov/ З приводу - чому важлива наявність лабораторії саме у виробника і на його території. Згідно чинного законодавства ДСТУ CEN/TS 12201-7:2018 (п.6.3 та п.6.4) виробник зобов’язаний проводити приймально-здавальні і періодичні випробування. Приймально-здавальні випробування повинні проводитись на зразках з кожної партії, а деякі показники (наприклад геометричні властивості) повинні контролюватись постійно або з періодичністю не рідше одного разу на 8 годин. Враховуючи віддаленість акредитованих лабораторій від виробництва та їх власну постійну завантаженість роботою з проведення сертифікаційних випробувань, виконання замовлень інших клієнтів та її необов’язковість працювати лише на одного єдиного виробника, існує високий ризик того, що оскільки дана лабораторія не належить виробникові, проведення всього обсягу приймально-здавальних і періодичних випробувань і у визначений стандартом час, перетворюється на формальність і фактично не проводяться. Замовник в свою чергу, хоче бути впевненим, що кожна партія продукції вчасно проходить весь обсяг випробувань, як це регламентовано ДСТУ. Наявність у виробника власної лабораторії, яка розташована на його території, дає гарантії вчасного проведення випробувань і у встановлені стандартом обсяги.
Статус вимоги: Задоволено