-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Шкільні меблі (Комплект навчального обладнання та засобів для оснащення кабінету хімії)
Закуповується комплект навчального обладнання та засобів для оснащення одного кабінету хімії. Детальна комплектація кабінету передбачена тендерною документацією у додатку 3.
Завершена
800 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 8 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 8 000.00 UAH
Період оскарження:
07.11.2022 16:19 - 12.11.2022 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Щодо усунення дискримінаційних вимог
Номер:
63ea228241c84621bcc0e19eee4d5eee
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-11-07-011296-a.a1
Назва:
Щодо усунення дискримінаційних вимог
Вимога:
Вивчивши Тендерну документацію до закупівлі були виявлені порушення чинного законодавства України у сфері публічних закупівель – наявність дискримінаційних вимог, які порушують право на добросовісну конкуренцію серед учасників та принцип недискримінації учасників і рівне ставлення до них, що закріплені ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Зміст зазначених вимог Тендерної документації Замовника суперечить вимогам Закону України "Про публічні закупівлі", обмежує конкуренцію та зменшує потенційне коло учасників.
Відповідно в ч. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» чітко визначено, що «Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників».
Обґрунтовано вважаємо, що Замовник, встановивши у Тендерній документації наведені нижче вимоги, порушив норми чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема Закону України «Про публічні закупівлі», таким чином створивши дискримінацію та недобросовісну конкуренцію серед потенційних учасників.
1. Вимоги до мультимедійного проектора:
не гірше LCD: 3 х 0.55" P-Si TFT
Наявність вбудованого динаміка потужністю не менше 16 Вт
Наявність україномовного інтерфейсу
Зазначеним характеристикам у сукупності відповідають виключно проектори ТМ EPSON. Такі дискримінаційні вимоги не дають змогу прийняти участь у закупівлі іншим виробникам та постачальникам, які пропонують обладнання інших виробників. Такі вимоги суперечать Закону України «Про публічні закупівлі». Просимо Замовника внести зміну до тендерної документації, усунувши дискримінаційні вимоги та встановити вимоги до обладнання відповідно до вимог законодавства та чинних наказів МОН України
2. Спеціалізоване програмне забезпечення навчального призначення
Спеціалізоване програмне забезпечення навчального призначення
сумісне з операційною системою;
має функцію автоматичного оновлення;
має бібліотеку 3D моделей (не менше 1100 одиниць)(надати посилання на сайт виробника для підтвердження);
має можливість прямої роботи з web середовищем;
має україномовну локалізацію
має вбудовану бібліотеку електронних підручників (надати посилання на сайт виробника для підтвердження)
Термін ліцензії не менше 1 року.
Спеціалізоване програмне забезпечення повинно мати україномовні методичні рекомендації для роботи з різних навчальних дисциплін ( не менше 5 дисциплін).
Учасник повинен зазначити посилання на сайт де розміщені такі методичні посібники для перевірки запропонованого програмного забезпечення відповідності методичним посібникам та навчальній програмі, або завантажити в складі тендерної пропозиції зразки таких методичних посібників (не менше 5)
Учасник повинен зазначити посилання на сайт виробника спеціалізованого програмного забезпечення навчального призначення для перевірки вказаних характеристик вимогам Замовника. Для можливості перевірки відповідності вищезазначеним характеристикам, спеціалізоване програмне забезпечення навчального призначення повинно мати функцію безкоштовного пробного періоду - не менше 10 днів.
Учасник повинен надати лист з інформацією про схваленя/рекомендацію для використання в ЗНЗ на запропоноване спеціалізоване програмне забезпечення навчального призначення відповідним органом Міністерства освіти України та надати посилання на сайт повноваженого органу де розміщена відповідна інформація.
Для підтвердження ліцензійності контенту (електронні підручники) учасник в складі тендерної пропозиції має надати документ(-ти), із зазначенням того, що доступ до електронних підручників буде наданий кінцевому споживачеві без будь яких додаткових оплат разом з спеціалізованим програмним забезпеченням), видавництвом підручників, або інших документів на надання прав на використання навчальних видань (підручників), які належать видавництву, з метою їх розміщення та надання вільного доступу користувачам спеціалізованого програмного забезпечення навчального призначення.
Такий документ повинен містити повний перелік підручників які є предметом цього документу.
Учасник в складі тендерної пропозиції має надати Копію висновку санітарно-гігієнічної експертизи на запропоноване спеціалізоване програмне забезпечення навчального призначення.
Зазначеним характеристикам у сукупності відповідає виключно програмне забезпечення Mozabook. Такі дискримінаційні вимоги не дають змогу прийняти участь у закупівлі іншим виробникам та постачальникам, які пропонують товари інших виробників. Такі вимоги суперечать Закону України «Про публічні закупівлі». Просимо Замовника внести зміну до тендерної документації, усунувши дискримінаційні вимоги та встановити вимоги до обладнання відповідно до вимог законодавства та чинних наказів МОН України
3. Вимогам, що встановлені до цифрового вимірювального комп'ютерного комплексу для кабінету хімії у сукупності відповідає виключно обладнання ТМ Vernier. Просимо надати роз'яснення, чому Замовник ігнорує рекомендації Міністерства освіти та науки України, та встановлює вимоги, що суперечать чинним Наказам міністерства освіти та науки України, а саме Наказу МОН №574 від 29.04.2020. Такі дискримінаційні вимоги не дають змогу прийняти участь у закупівлі іншим виробникам та постачальникам, які пропонують товари інших виробників. Такі вимоги суперечать Закону України «Про публічні закупівлі». Просимо Замовника внести зміну до тендерної документації, усунувши дискримінаційні вимоги та встановити вимоги до обладнання відповідно до вимог законодавства та чинних наказів МОН України
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
11.11.2022 21:28
Вирішення:
Дякуємо за інтерес до нашої закупівлі!
Уважно розглянувши ваше звернення повідомляємо наступне.
Тендерна документація була складена у відповідності до вимог Закону та особливостей. Так, технічні характеристики обладнання та засобів навчання визначалися відповідно до наказів Міністерства освіти і науки України від 02.11.2017 № 1440 «Про затвердження Типового переліку комп’ютерного обладнання для закладів дошкільної, загальної середньої та професійної (професійно-технічної освіти) та Типовий перелік засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій, затверджений наказом Міністерства освіти і науки України від 29.04.2020 № 574. Вищезазначеними наказами встановлені мінімальні технічні характеристики обладнання та засобів навчання, кількісний і якісний склад комплектації навчальних кабінетів та STEM-лабораторій, які можуть використовуватися у закладах освіти.
На підставі ч. 4 ст. 4 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовником здійснено аналіз ринку та моніторинг позицій на відповідність аналогів. Так, було виявлено що зазначені в тендерній документації товарні позиції мають характеристики яким відповідають мінімум 3 аналоги обладнання яке представлено на ринку.
Зазначимо, що статтею 23 Закону визначено, що технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних товарів, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог; у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасником. У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та інше. До кожного посилання повинен додаватися вираз «або еквівалент». Тендерна документація не містить посилань на конкретну торгову марку, а тому учасники в праві пропонувати товар відповідно до характеристик що визначені Замовником.
Звертаємо Вашу увагу на те, що наказами встановлені мінімальні технічні характеристики обладнання та засобів навчання, кількісний і якісний склад комплектації навчальних кабінетів та STEM-лабораторій, які можуть використовуватися у закладах освіти. При цьому у Типових переліках технічні характеристики обладнання та засобів навчання визначено з формулюванням «НЕ МЕНШЕ» та «НЕ ГІРШЕ» і в жодному нормативно-правовому документі Міністерства освіти і науки України не встановлено заборони на придбання та використання у закладах освіти обладнання з кращими та більш потужними технічними характеристиками. Більше того, Типовий перелік, у багатьох випадках, прямо вказує, що кількісний і якісний склад обладнання визначається педагогічним працівником. Зокрема, це стосується цифрових вимірювальних комплексів для кабінетів фізики, хімії та біології, комплектів демонстраційного та лабораторного обладнання тощо. Наказ не містить чіткого переліку датчиків та їх діапазони. Частиною 1 ст. 54 Закону України «Про освіту», визначено, що педагогічні, науково-педагогічні та наукові працівники мають право на академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну, науково-педагогічну та наукову діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі. У вільному доступі можна ознайомитися з листом МОН № 4/3058-20 від 01.09.2020, який дає роз’яснення з даного приводу. Так, у вищенаведеному листі зазначено, що «Типовий перелік засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій, затверджений наказом Міністерства освіти і науки України від 29.04.2020 № 574, та Типовий перелік комп’ютерного обладнання для закладів дошкільної, загальної середньої та професійної (професійно-технічної освіти), затверджений наказом Міністерства освіти і науки України від 02.11.2017 № 1440, визначають технічні вимоги до деякого обладнання з фіксованими або мінімальними значеннями таких характеристик та/або кількостями. У випадках встановлених Типовими переліками мінімальних значень технічних вимог (наприклад, «не менше….», «не гірше….») при проведенні закупівель відповідного обладнання можуть встановлюватися обґрунтовано вищі значення технічних вимог до такого обладнання, що повинно задовольнити потреби освітнього процесу, зокрема, виходячи з оптимальних вимог для програмного забезпечення, встановлених на персональних комп’ютерах, тощо. Так само можуть бути зазначені необхідні додаткові технічні вимоги з дотриманням вимог законодавства і якщо це не вплине негативно на конкуренцію та не суперечить зазначеним типовим перелікам»
Тлумачення поняття дискримінація наведено у Господарському кодексі України. Європейський суд з прав людини також дає визначення дискримінації: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об’єктивного і розумного виправдання», тобто, якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети».
В даному випадку Замовник переслідує «законну мету» придбання обладнання, яке буде безпечним у використанні студентами та викладачами, кращим в своїй ціновій категорії та несе відповідальність за безпечність, якість та відповідність педагогічним вимогам навчального обладнання та засобів навчання.
Наголошуємо, що зазначені вами позиції мають рівнозначні аналоги на ринку, і тому вважати такі позиції дискримінація не є доцільно. На ринку проекторів, цифрових вимірювальних комплексів та програмного забезпечення є продукція яка якісно відповідає вимогам Замовника. Ви можете запропонувати в тендерній пропозиції аналог або ж зазначені продукти.
Відтак, у Замовника відсутні правові підстави для задоволення Вашої вимоги.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
15.11.2022 09:00