• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

"Капітальний ремонт по заміні ліфта комунального некомерційного підприємства "Великоберезнянська лікарня" Великоберезнянської селищної ради Ужгородського району Закарпатської області по вул.Штефаника,71 смт Великий Березний,з метою приведення приміщень лікарні для розміщення внутрішньо переміщених (евакуйованих)осіб,маломобільних груп населення.Коригування". [ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 (за кодом ЄЗС ДК 021:2015: 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи)]

Завершена

2 000 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 000.00 UAH
Період оскарження: 07.11.2022 12:22 - 23.11.2022 00:00
Скарга
Виконана замовником

СКАРГА що стосується тендерної документації

Номер: 7913847d402f4a6abf93cbe3e39f7168
Ідентифікатор запиту: UA-2022-11-07-005236-a.c2
Назва: СКАРГА що стосується тендерної документації
Скарга:
КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ВЕЛИКОБЕРЕЗНЯНСЬКА ЛІКАРНЯ» ВЕЛИКОБЕРЗНЯНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ УЖГОРОДСЬКОГО РАЙОНУ ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ 07.11.2022 року оголосило відкриті торги на закупівлю робіт «Капітальний ремонт по заміні ліфта комунального некомерційного підприємства "Великоберезнянська лікарня" Великоберезнянської селищної ради Ужгородського району Закарпатської області по вул.Штефаника,71 смт Великий Березний, з метою приведення приміщень лікарні для розміщення внутрішньо переміщених (евакуйованих) осіб, маломобільних груп населення. Коригування». [ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 (за кодом ЄЗС ДК 021:2015: 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи)] (далі – Предмет закупівлі), ідентифікатор закупівлі - UA-2022-11-07-005236-a. Кінцевий термін подання пропозицій 15.11.2022 року. Керуючись ч.8 ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі» Скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій. Підстава подання скарги Ознайомившись з умовами тендерної документації ТОВАРИСТВО 3 ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ВК «ІНТЕРБУД»», (далі – Скаржник) виявило умови, які обмежують конкуренцію серед учасників, порушують принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, що обмежує право ТОВ «ВК «ІНТЕРБУД» на участь у цій закупівлі, а саме: 1. У Додатку 3 до тендерної документації «Технічна специфікація» зазначено вимоги до учасників, що підтверджують відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, зокрема: - Підрядник повинен забезпечити сервісне обслуговування обладнання протягом гарантійного терміну. Організація, що буде займатися сервісним обслуговуванням повинна знаходитись на території Закарпатської області. (на підтвердження учасник надає договір, або гарантійний лист, із відповідною організаціє, що є дійсним на період подання пропозицій). Дана умова Документації є дискримінаційною та такою, що значно обмежує кількість потенційних Учасників процедури закупівлі. Замовник умисно встановив додаткові бар’єри для участі у процедурі закупівлі, та, фактично, обмежив коло компаній-учасників до компаній Закарпатської області. Обґрунтування наявності у суб'єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів Встановивши умову, щодо забезпечення сервісного обслуговування обладнання протягом гарантійного терміну, а саме надання учасником договору, або гарантійного листа, що є дійсним на період подання пропозицій, із відповідною організаціє, яка повинна знаходитись в Закарпатській області, Замовник свідомо звузив коло потенційних учасників процедури закупівлі. Окрім того, Предметом закупівлі є Капітальний ремонт по заміні ліфта, а отже не передбачає його сервісного обслуговування. Слід зазначити, що за забезпечення утримання в справному стані ліфтового обладнання та безпечну експлуатацію відповідає виключно суб’єкт господарювання (балансоутримувач) ліфтового обладнання. Суб'єкт господарювання, який експлуатує ліфти, може укласти договір на технічне обслуговування і ремонт ліфтів з організацією, яка має дозвіл на виконання цих робіт. Так, пунктом 4.10 розділу ІV Терміни та визначення понять ПРАВИЛ БУДОВИ І БЕЗПЕЧНОЇ ЕКСПЛУАТАЦІЇ ЛІФТІВ (НПАОП 0.00-1.02-08) (надалі по тексту – ПББЕЛ_НПАОП 0.00-1.02-08 - додається), затверджених Наказом Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничного нагляду 01.09.2008 року № 190 Технічне обслуговування, це комплекс дій або дія для підтримання справного стану чи працездатності ліфта (підйомника) під час використання його за призначенням, простою, зберігання та транспортування. Пунктом 9.7.1 ПББЕЛ_НПАОП 0.00-1.02-08 (додається) «Суб'єкт господарювання, який має намір розпочати (продовжити) експлуатацію ліфтів, повинен отримати дозвіл відповідно до вимог НПАОП 0.00-4.05-2003 і забезпечувати їх утримання в справному стані та безпечно експлуатувати шляхом організації належного технічного обслуговування, технічного огляду та ремонту. З цією метою він повинен: - призначати наказом працівників, відповідальних за організацію робіт з технічного обслуговування і ремонту ліфтів та організацію їх експлуатації; - призначати наказом електромеханіків, які одночасно є відповідальними особами за їх справний стан; - призначати наказом ліфтерів і операторів диспетчерського зв'язку (якщо такий є)». Також, п. 9.7.15 ПББЕЛ_НПАОП 0.00-1.02-08 (додається) Робота ліфта не дозволяється, якщо: - відсутній паспорт чи відомості про реєстрацію; - не проведено технічний огляд або експертне обстеження ліфта; - закінчився зазначений у паспорті термін роботи ліфта; - не призначено наказом працівників, відповідальних за організацію робіт з технічного обслуговування і ремонту ліфтів, за організацію експлуатації та за справний стан ліфтів; - відсутній атестований обслуговуючий персонал (електромеханіки, ліфтери); - не виконані приписи посадових осіб спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з промислової безпеки та охорони праці; - знос канатів перевищує встановлені норми; - є тріщини, деформації в металоконструкціях ліфта; - несправні прилади і пристрої безпеки, а також мають місце інші несправності, які впливають на безпечну експлуатацію ліфта. Тобто, виходячи з вищевикладеного та керуючись ПРАВИЛАМИ БУДОВИ І БЕЗПЕЧНОЇ ЕКСПЛУАТАЦІЇ ЛІФТІВ, за забезпечення утримання в справному стані ліфтове обладнання та безпечну експлуатацію відповідає виключно суб’єкт господарювання (балансоутримувач) ліфтового обладнання. Пунктом 9.7.16 ПББЕЛ_НПАОП 0.00-1.02-08 (додається) визначено: Суб'єкт господарювання, який експлуатує ліфти, може укласти договір на технічне обслуговування і ремонт ліфтів з організацією, яка має дозвіл на виконання цих робіт. Виходячи з вищевикладеного, з метою експлуатації ліфтів, після виконання робіт з монтажу та пусконалагоджування, та введення обладнання в експлуатацію, замовник може укласти договір на технічне обслуговування, який не має нічого спільного з предметом закупівлі. Ця позиція підтверджуються рішенням колегії АМКУ від 22.09.2022 № 5967-р/пк-пз, що є аналогічною предмету цією скарги. Ураховуючи викладене та мету Закону, якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобіганням проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Замовнику під час проведення процедури закупівлі, необхідно дотримуватися принципів здійснення закупівель, не призводячи своїми діями до штучного та/або формального обмеження потенційного кола учасників. Виходячи з вищевикладеного, керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, ПРОШУ: 1. Прийняти Скаргу до розгляду. 2. Прийняти рішення про встановлення порушень умов процедури закупівлі. 3. Зобов’язати Замовника внести зміни в тендерну документацію. Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб'єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів: 1. Документальне підтвердження (Додаток 3 до тендерної документації «Технічна специфікація») на 6 арк. 2. Докази (ПББЕЛ_НПАОП 0.00-1.02-08) на 48 арк. Директор ТОВ "ВК "ІНТЕРБУД" Івашков М.Ю.
Дата розгляду скарги: 17.11.2022 13:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 14.11.2022 09:14
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 21.11.2022 16:00
Дата виконання рішення Замовником: 22.11.2022 11:05
Коментар замовника щодо усунення порушень: Комунальне некомерційне підприємство "Великоберезнянська лікарня" Великоберезнянської селищної ради Ужгородського району Закарпатської області, інформує, що уповноваженою особою внесені зміни до тендерної документації на закупівлю робіт «Капітальний ремонт по заміні ліфта комунального некомерційного підприємства "Великоберезнянська лікарня" Великоберезнянської селищної ради Ужгородського району Закарпатської області по вул.Штефаника,71 смт Великий Березний, з метою приведення приміщень лікарні для розміщення внутрішньо переміщених (евакуйованих) осіб, маломобільних груп населення. Коригування». [ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 (за кодом ЄЗС ДК 021:2015: 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи)] (далі – Предмет закупівлі), ідентифікатор закупівлі - UA-2022-11-07-005236-a відповідно до рішення АМКУ від 17.11.2022року №6801-р/пк-пз з метою усунення порушень в тендерній документацій .
Автор: ТОВ "ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ "ІНТЕРБУД", Давид Іванов +380662562366 interbudltd@ukr.net
Вимога
Відхилено

Вимога щодо дискримінаційних умов, встановлених замовником

Номер: e4ee959c5102433889e70e73af28f5e3
Ідентифікатор запиту: UA-2022-11-07-005236-a.a1
Назва: Вимога щодо дискримінаційних умов, встановлених замовником
Вимога:
Ознайомившись з умовами тендерної документації, виявили умови, які обмежують конкуренцію серед учасників, порушують принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, що обмежує право на участь у цій закупівлі, а саме: 1. У Додатку 3 до тендерної документації «Технічна специфікація» зазначено вимоги до учасників, що підтверджують відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, зокрема: - Підрядник повинен забезпечити сервісне обслуговування обладнання протягом гарантійного терміну. Організація, що буде займатися сервісним обслуговуванням повинна знаходитись на території Закарпатської області. (на підтвердження учасник надає договір, або гарантійний лист, із відповідною організаціє, що є дійсним на період подання пропозицій). Дана умова Документації є дискримінаційною та такою, що значно обмежує кількість потенційних Учасників процедури закупівлі. Замовник умисно встановив додаткові бар’єри для участі у процедурі закупівлі, та, фактично, обмежив коло компаній-учасників до компаній Закарпатської області. Обґрунтування наявності у суб'єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів Встановивши умову, щодо забезпечення сервісного обслуговування обладнання протягом гарантійного терміну, а саме надання учасником договору, або гарантійного листа, що є дійсним на період подання пропозицій, із відповідною організаціє, яка повинна знаходитись в Закарпатській області, Замовник свідомо звузив коло потенційних учасників процедури закупівлі. Окрім того, Предметом закупівлі є Капітальний ремонт по заміні ліфта, а отже не передбачає його сервісного обслуговування. Слід зазначити, що за забезпечення утримання в справному стані ліфтового обладнання та безпечну експлуатацію відповідає виключно суб’єкт господарювання (балансоутримувач) ліфтового обладнання. Суб'єкт господарювання, який експлуатує ліфти, може укласти договір на технічне обслуговування і ремонт ліфтів з організацією, яка має дозвіл на виконання цих робіт. Так, пунктом 4.10 розділу ІV Терміни та визначення понять ПРАВИЛ БУДОВИ І БЕЗПЕЧНОЇ ЕКСПЛУАТАЦІЇ ЛІФТІВ (НПАОП 0.00-1.02-08) (надалі по тексту – ПББЕЛ_НПАОП 0.00-1.02-08 - додається), затверджених Наказом Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничного нагляду 01.09.2008 року № 190 Технічне обслуговування, це комплекс дій або дія для підтримання справного стану чи працездатності ліфта (підйомника) під час використання його за призначенням, простою, зберігання та транспортування. Пунктом 9.7.1 ПББЕЛ_НПАОП 0.00-1.02-08 (додається) «Суб'єкт господарювання, який має намір розпочати (продовжити) експлуатацію ліфтів, повинен отримати дозвіл відповідно до вимог НПАОП 0.00-4.05-2003 і забезпечувати їх утримання в справному стані та безпечно експлуатувати шляхом організації належного технічного обслуговування, технічного огляду та ремонту. З цією метою він повинен: - призначати наказом працівників, відповідальних за організацію робіт з технічного обслуговування і ремонту ліфтів та організацію їх експлуатації; - призначати наказом електромеханіків, які одночасно є відповідальними особами за їх справний стан; - призначати наказом ліфтерів і операторів диспетчерського зв'язку (якщо такий є)». Також, п. 9.7.15 ПББЕЛ_НПАОП 0.00-1.02-08 (додається) Робота ліфта не дозволяється, якщо: - відсутній паспорт чи відомості про реєстрацію; - не проведено технічний огляд або експертне обстеження ліфта; - закінчився зазначений у паспорті термін роботи ліфта; - не призначено наказом працівників, відповідальних за організацію робіт з технічного обслуговування і ремонту ліфтів, за організацію експлуатації та за справний стан ліфтів; - відсутній атестований обслуговуючий персонал (електромеханіки, ліфтери); - не виконані приписи посадових осіб спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з промислової безпеки та охорони праці; - знос канатів перевищує встановлені норми; - є тріщини, деформації в металоконструкціях ліфта; - несправні прилади і пристрої безпеки, а також мають місце інші несправності, які впливають на безпечну експлуатацію ліфта. Тобто, виходячи з вищевикладеного та керуючись ПРАВИЛАМИ БУДОВИ І БЕЗПЕЧНОЇ ЕКСПЛУАТАЦІЇ ЛІФТІВ, за забезпечення утримання в справному стані ліфтове обладнання та безпечну експлуатацію відповідає виключно суб’єкт господарювання (балансоутримувач) ліфтового обладнання. Пунктом 9.7.16 ПББЕЛ_НПАОП 0.00-1.02-08 (додається) визначено: Суб'єкт господарювання, який експлуатує ліфти, може укласти договір на технічне обслуговування і ремонт ліфтів з організацією, яка має дозвіл на виконання цих робіт. Виходячи з вищевикладеного, з метою експлуатації ліфтів, після виконання робіт з монтажу та пусконалагоджування, та введення обладнання в експлуатацію, замовник може укласти договір на технічне обслуговування, який не має нічого спільного з предметом закупівлі. Ця позиція підтверджуються рішенням колегії АМКУ від 22.09.2022 № 5967-р/пк-пз, що є аналогічною предмету цією скарги. Ураховуючи викладене та мету Закону "Про публічні закупівлі", вимагаємо внести зміни в Додатку 3 до тендерної процедури в цій частині.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Відповідь на вимогу до Додатку №3 до тендерної документації. Вимогу щодо наявності сервісної служби в Закарпатській області вважаємо обгрунтованою, так як наявність сервісної служби в даному регіоні забезпечить оперативність в обслуговуванні та ремонті ліфта на який буде гарантійний термін не менше 4 роки. Безперебійна робота ліфта та його оперативний ремонт є життєво необхідний для хворих пацієнтів. Адже лікарня є об’єктом стратегічного значення і дане обладнання призначене для перевезення пацієнтів, а особливо заклад зобов’язаний забезпечити інклюзивність для маломобільних груп населення, яким необхідна медична допомога . Сервісне обслуговування буде здійснюватися самим постачальником обладнання(ліфта) ,це в свою чергу забезпечить раціональне використання бюджетних коштів. Якість самого обладнання , яке може бути встановлене невідома, воно може відповідати діючим нормам,але бути низької якості. Ліфт має обслуговуватись регулярно, тому ми не можемо витрачати державні кошти на обладнання , яке потім не зможемо ефективно використовувати . Отже, додатково, така вимога забезпечує умови для встановлення більш якісного обладнання . Стосовно договору про обслуговування, який має укласти сам Замовник з організацією, працівники якої можуть нас обслуговувати, але не мають досвід роботи з встановленим обладнанням ,то вони можуть завдати шкоди. Таким чином ліфт втратить гарантію від Постачальника,що для нас є неприпустимим. Враховуючи все вище наведене,прийнято рішення відхилити Вашу вимогу UA-2022-11-07-005236-a.a1
Статус вимоги: Відхилено