-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Вугілля кам’яне. код ДК 021:2015- 09111100-3 Тверде паливо, код ДК 021:2015- 09111100-1 вугілля кам’яне
Торги не відбулися
1 272 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 360.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 6 360.00 UAH
Період оскарження:
07.11.2022 09:05 - 24.11.2022 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга
Номер:
f1e126ef1b3a40f7a4383a788f6abdd8
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-11-07-000417-a.b3
Назва:
Скарга
Скарга:
07 листопада 2022 року ВІДДІЛОМ ОСВІТИ, КУЛЬТУРИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ САХНОВЩИНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ (далі - Замовник) оголошено відкриті торги з особливостями на закупівлю за кодом ДК 021:2015- 09110000-3 Тверде паливо (Вугілля кам’яне марки - Г), ідентифікатор закупівлі UA-2022-11-07-000417-a (далі – Закупівля).
Вже 28 листопада 2022 року відбувся аукціон по Закупівлі, за результатами якого найбільш економічно вигідною пропозицію визначено тендерну пропозицію Учасника ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ ЩЕРБАКОВ ДМИТРО АНДРІЙОВИЧ, пропозицію якого, Замовником 30 листопада 2022 року відхилено.
В подальшому 02 грудня 2022 року, за результатами розгляду найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції Приватного підприємства "ЛІДЕР АКТИВ" (далі – Скаржник) Замовником відхилено тендерну пропозицію Скаржника з підстави:
- учасник процедури закупівлі не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного в частині чотирнадцятій статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Проте, Скаржник не погоджується з відхиленням його тендерної пропозиції, адже ним надано належне обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції.
Так, відповідно до підпункту 5.1.5. пункту 5.1. Розділу 5 Тендерної документації Замовника аномально низька ціна тендерної пропозиції (далі - аномально низька ціна) - ціна/приведена ціна найбільш економічно вигідної пропозиції за результатами аукціону, яка є меншою на 40 або більше відсотків від середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників на початковому етапі аукціону, та/або є меншою на 30 або більше відсотків від наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції за результатами проведеного електронного аукціону. Аномально низька ціна визначається електронною системою закупівель автоматично за умови наявності не менше двох учасників, які подали свої тендерні пропозиції щодо предмета закупівлі або його частини (лота) у разі проведення закупівлі по лотам.
Учасник, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг пропозиції.
Підпункту 5.1.6. пункту 5.1. Розділу 5 Тендерної документації Замовника передбачено, що Замовник може відхилити аномально низьку тендерну пропозицію, у разі якщо учасник не надав належного обґрунтування вказаної у ній ціни або вартості, та відхиляє аномально низьку тендерну пропозицію у разі ненадходження такого обґрунтування протягом строку, визначеного абзацом першим частини 14 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі».
Обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції може містити інформацію про:
1) досягнення економії завдяки застосованому технологічному процесу виробництва товарів, порядку надання послуг чи технології будівництва;
2) сприятливі умови, за яких учасник може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальна цінова пропозиція (знижка) учасника;
3) отримання учасником державної допомоги згідно із законодавством.
За результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції замовник визначає переможця процедури закупівлі та приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю згідно із Законом.
30.11.2022 Скаржником завантажено Обґрунтування аномально низької ціни з наступним змістом:
Таким чином, обґрунтування аномально низької ціни відповідає вимогам тендерної документації Замовника.
Враховуючи наведене, тендерна пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником, чим останній порушив наступні принципи здійснення закупівель, встановлених частиною 1 статті 5 Закону:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
- об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Отже, керуючись вимогами пунктів 52-64 Постанови Кабінету Міністрів України № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 року,
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга Сахновщина 07.12.2022 10:54
- sign.p7s 07.12.2022 11:32
- Рішення від 09.12.2022 №7251.pdf 09.12.2022 13:36
- Інформація про резолютивну частину рішення від 19.12.2022 № 7496.pdf 19.12.2022 16:05
- Рішення від 19.12.2022 №7496.pdf 21.12.2022 12:08
- пояснення до скарги.docx 12.12.2022 09:02
- пояснення до скарги.pdf 12.12.2022 09:02
- протокол 67.jpg 21.12.2022 14:51
Дата прийняття скарги до розгляду:
07.12.2022 11:34
Дата розгляду скарги:
19.12.2022 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
09.12.2022 13:36
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
21.12.2022 12:09
Дата виконання рішення Замовником:
21.12.2022 14:51
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення виконавчого органу виконано. Протокол №67 від 21.12.2022 року
Вимога
Залишено без розгляду
Невідповідність вимог ТД стосовно якісних показників вугілля марки Г, що визначені чинним ДСТУ, а також Замовником у ТД не зазначено фракцію вугілля, що закуповується.
Номер:
49bf06aa41dd450e8d57d5bb61edf733
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-11-07-000417-a.b2
Назва:
Невідповідність вимог ТД стосовно якісних показників вугілля марки Г, що визначені чинним ДСТУ, а також Замовником у ТД не зазначено фракцію вугілля, що закуповується.
Вимога:
Шановний Замовнику! Внесіть відповідні зміни стосовно якісних показників вугілля марки Г (0-100). Зазначені Вами показники якості вугілля у ТД, а саме: зола не більше 14%, волога не більше 12% не відповідають ДСТУ. Повідомляємо, що відповідно ДСТУ 4083:2012 «Вугілля кам'яне та антрацит для пиловидного спалювання на теплових електростанціях. Технічні умови» марка вугілля Г має наступні показники якості: волога не більше 12%; зольність не більше 25% .
Також згідно ДСТУ 4083:2012 визначено, що для вугілля марок Г Західного Донбасу загальна волога на робочий стан палива повинна бути не більше 16,0%.
(ДСТУ 4083:2012 на заміну ДСТУ 4083-2002 - Наказ від 29.12.2012 № 1525 Про затвердження національних стандартів України та скасування національних стандартів України і нормативних документів в Україні). Чи може Замовник заздалегідь прописав показники якості під "свого" учасника ПП "Інвест Альянс" з Сертифікатом генетики на Г (Г1) (13-50) від виробника "Імлор"?
Пов'язані документи:
Учасник
- Сертифікат генетики ІМЛОР.pdf 22.11.2022 21:59
Дата подачі:
22.11.2022 21:59
Вирішення:
Замовник розглянув вимогу UA-2022-11-07-000417-a.b2 від 22.11.2022 року та повідомляє про наступне:
Замовник здійснює закупівлю вугілля кам’яного відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (надалі- Особливості).
Згідно з п.28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих Особливостей. При цьому в п.29 Особливостей зазначено: « У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі)».
Тобто вимогою діючого законодаства є обов’язок замовника не встановлювати вимог до предмету закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом.
Наразі існуть та є чинними два діючих стандарти - це ДСТУ 7146-2010 та ДСТУ 3472-2015. При цьому, ДСТУ 3472-2015 визначає показник вугілля лише за марками, а не за розміром їх кусків, а Ви у вашій Вимогі посилаєтесь на ДСТУ 4083:2012 «Вугілля кам'яне та антрацит для пиловидного спалювання на теплових електростанціях. Технічні умови», тобто це вугілля та його характеристики, які використовуються на теплових електростанціях, що не має відношення до Замовника торгів та вказаної закупівлі, так як споживачами вугілля, що закуповується, будуть Заклади підпорядковані відділу освіти, культури, молоді та спорту Сахновщинської селищної ради
Враховуючи вищенаведене, з метою відповідності тендерної документації діючим на сьогоднішній день стандартам, Замовником було встановлено технічні та якісні характеристики предмета закупівлі. При цьому перелік показників, які відносяться до технічних та/або якісних показників діючим законодавством не встановлено.
Враховуючи також Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №6895-р/пк-пз від 22.11.2022 за вказаною закупівлею, ДСТУ 7146:2010 "ВУГІЛЛЯ КАМ’ЯНЕ ТА АНТРАЦИТ ДЛЯ ПОБУТОВИХ ПОТРЕБ" передбачає, зокрема, вугілля кам’яне Г з наступними показниками: зольність на сухий стан палива %, не більше ніж 14, загальна волога на робочий стан палива %, не більше ніж 12, та як і встановлено у тендерній документації Замовника.
Враховуючи вищенаведене, підстав для задоволення вашої вимоги не має.
Таким чином, вимога не підлягає задоволенню.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
27.11.2022 00:01
Скарга
Відхилено
СКАРГА НА РІШЕННЯ ЗАМОВНИКА
Номер:
c7cb4f6b270445f390671ed0d645f5c7
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-11-07-000417-a.a1
Назва:
СКАРГА НА РІШЕННЯ ЗАМОВНИКА
Скарга:
Тендерна документація, затверджена рішенням уповноваженої особи від 07 листопада 2022 року містить явно дискримінаційні та незаконні вимоги, які позбавляють нас можливості участі у закупівлі.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга АМКУ.pdf.asice (9).zip 11.11.2022 19:00
- Скарга АМКУ.pdf 11.11.2022 19:00
- ЛИСТ.pdf 11.11.2022 19:00
- dsty_7146-2010.pdf 11.11.2022 19:01
- Договір поставки.pdf 11.11.2022 19:01
- Рішення від 14.11.2022 № 6720.pdf 14.11.2022 13:37
- Інформація про резолютивну частину рішення від 22.11.2022 № 6895.pdf 23.11.2022 10:43
- рішення від 22.11.2022 № 6895.pdf 25.11.2022 12:34
- Тендерна Вугілля кам'яне _ перелік змін.docx 16.11.2022 13:21
- пояснення.PDF 16.11.2022 13:21
- Тендерна Вугілля кам'яне _ нова редакція.docx 16.11.2022 13:21
- ДОГОВІР проект вугілля_ нова редакція.docx 16.11.2022 13:21
Дата прийняття скарги до розгляду:
11.11.2022 19:13
Дата розгляду скарги:
22.11.2022 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
14.11.2022 13:38
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
25.11.2022 12:35