-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
22П-058 ДК 021:2015 – 79620000-6 - Послуги із забезпечення персоналом, у тому числі тимчасовим (Послуги рекрутингових агенцій щодо пошуку персоналу)
Торги відмінено
9 800 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 98 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 98 000.00 UAH
Період оскарження:
04.11.2022 15:04 - 11.11.2022 00:00
Скарга
Скасована
Скарга про неправомірне скасування тендеру
Номер:
71167b408ab4468f9cc4854f291cd4c8
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-11-04-009667-a.c1
Назва:
Скарга про неправомірне скасування тендеру
Скарга:
Мотивувальна частина скарги
Приватне підприємство «Експерт – Плюс» (надалі - Скаржник) звертається до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Колегія) зі скаргою щодо порушення АТ «Укргазвидобування» (далі – Замовником) порядку проведення Процедури закупівлі.
Надалі за текстом терміни та визначення:
- Закон України "Про публічні закупівлі" – Закон;
- постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178 «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану
в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» – Особливості;
- тендерна документація – Документація;
- тендерна пропозиція – Пропозиція.
Скаржник повідомляє про порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі та просить, зокрема, зобов'язати Замовника скасувати рішення про відміну торгів.
Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу, Процедура закупівлі проводиться відповідно до відповідно вимог постанови Кабінету Міністрів України
від 12 жовтня 2022 р. №1178 «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»
та Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами) та інших нормативних документів чинного законодавства України у сфері публічних закупівель.
15 листопада 2022 року по закупівлі був проведений аукціон, за результатами якого ціна Пропозиції ПП «Експерт-Плюс»» була найменшою, а отже визначена електронною системою найбільш економічно вигідною.
Згідно з інформацією, розміщеною на веб-порталі Уповноваженого органу, розкриття Пропозицій відбулось 15.11.2022 о 12:31.
Згідно з інформацією, розміщеною на веб-порталі Уповноваженого органу, Статус Пропозиції Скаржника - "Очікує рішення".
Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу, Замовником оприлюднено протокол Уповноваженої особи від №232 від 18.11.2022 р., яким продовжено строк розгляду тендерної пропозиції Приватного підприємства «Експерт-Плюс», що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною до 19 днів.
02.12.2022 року Замовником на веб-порталі Уповноваженого органу було розміщено вимогу про усунення невідповідностей, до 03.12.2022 08:40. Скаржником 02.12.2022 о 22:26 було усунуто невідповідності, надані усі запитувані документи та накладено електронний цифровий підпис 02.12.2022 о 23:03.
14.12.2022 року о 09:45 Замовником було оприлюднено протокол Уповноваженої особи від №290 від 14.12.2022 р, щодо відміни відкритих торгів аргументуючи це наступним:
«РОЗГЛЯДАВ: Службову записку керівника групи закупівель корпоративних та інших послуг та товарів від 13.12.2022р. №30.3/4162-С, щодо необхідності відміни процедури відкритих торгів проведених у порядку, визначеному Особливостями, щодо закупівлі 79620000-6 - Послуги із забезпечення персоналом, у тому числі тимчасовим (Послуги рекрутингових агенцій щодо пошуку персоналу), №22П-058, ідентифікатор закупівлі №UA-2022-11-04-009667-a, на підставі пп. 2 п. 47 Особливостей у зв’язку з неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
При розгляді тендерної пропозиції учасника, яка визначена електронною системою закупівель найбільш економічно вигідною, порушено п. 39 Особливостей та п. 10 ст. 29 Закону, а саме: розгляд тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, перевищив визначений частиною десятою статті 29 Закону та протоколом Уповноваженої особи від 18.11.2022 № 232 строк.
ВИРІШИВ: Відмінити процедуру відкритих торгів проведених у порядку, визначеному Особливостями, щодо закупівлі 79620000-6 - Послуги із забезпечення персоналом, у тому числі тимчасовим (Послуги рекрутингових агенцій щодо пошуку персоналу), №22П-058, ідентифікатор закупівлі №UA-2022-11-04-009667-a, на підставі пп. 2 п. 47 Особливостей у зв’язку з неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.»
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника щодо відміни Процедури закупівлі, виходячи з наступного.
Замовником 18 листопада 2022 року було прийнято рішення про продовження строку розгляду Пропозицій у зв’язку з із значним обсягом документів тендерної пропозиції, необхідністю проведення додаткових запитів документів тендерної пропозиції учасника та у зв’язку
з необхідністю схвалення рішення щодо результатів розгляду з Локальною радою з контрактування відповідно до Положення про Головну раду з контрактування та локальні ради з контрактування, затвердженим рішенням правління АТ «Національна акціонерна компанія «Нафтогаз України» №71 від 16.02.2021 року (зі змінами).
Під час розгляду Пропозиції Скаржника, Замовником були виявлені деякі невідповідності
в інформації та/або документах, що підтверджують відповідність пропозиції ПП «Експерт-Плюс» кваліфікаційним критеріям відповідно до ст. 16 Закону та 02 грудня 2022 року в електронній системі закупівель було опубліковано повідомлення про усунення таких невідповідностей.
ПП «Експерт-Плюс» виправило всі вказані Замовником невідповідності шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів протягом 24 годин з моменту розміщення замовником повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
З того часу жодних дій в електронній системі закупівель Замовником проведено не було,
а 14 грудня 2022 року було розміщено повідомлення про відміну процедури закупівлі
UA-2022-11-04-009667-a у зв’язку з неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель: «розглядом тендерної пропозиції,
що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, перевищив визначений частиною десятою статті 29 Закону та протоколом Уповноваженої особи від 18.11.2022 № 232 строк».
ПП «Експерт-Плюс» не погоджується з рішенням Замовника щодо відміни процедури закупівлі та вважає, що протокол уповноваженої особи №290 від 14.12.2022 року є таким,
що не відповідає вимогам чинного законодавства України та підлягає скасуванню, виходячи
з наступного:
Відповідно до Закону, відміна тендеру може бути лише за двох умов: відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг (п. 1 ч. 1 ст. 32 Закону),
неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства
у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути (п. 2 ч. 1 ст. 32 Закону), де в сенсі цієї скарги одними з ключових слів є "виявлені порушення".
Скаржник розуміє і безумовно бере до уваги той факт, що у зв’язку з військовою агресією російської федерації проти України, що стала підставою введення воєнного стану в Україні, робота всіх суб’єктів, зокрема і у сфері публічних закупівель, зазнала великих перешкод, але не може погодитись, що порушені уповноваженою особою строки розгляду найбільш економічно вигідної пропозиції, які нею ж і "виявлені", можуть бути законною підставою відміни процедури відкритих торгів та прийняття відповідного рішення.
Системний аналіз Закону свідчить про те, що виявляти порушення законодавства у сфері публічних закупівель можуть лише контролюючи органи, а не замовник. Замовник може лише створювати порушення, в тому числі і штучно.
Так, ст. 7 (Державне регулювання, контроль у сфері закупівель та громадський контроль) Закону визначено, що контролюючими органами, які мають виявляти порушення, є Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів; Банки під час оплати за договорами про закупівлю; Рахункова палата, Антимонопольний комітет України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю; Громадський контроль.
Закон не встановлює право Замовника на порушення законодавства у сфері публічних закупівель, а потім встановлювати (виявляти) ці порушення та відміняти процедуру відкритих торгів. Тобто, уповноважена особа Замовника вчинила дії поза межами своїх повноважень, визначених цим Законом.
Вищенаведені дії або бездіяльність Замовника призвели до неправомірної відміни тендеру.
Додатково варто зауважити, що Замовник не скористався правом передбаченим п. 10 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» та не продовжив строк розгляду пропозиції до 20 днів, замість 19.
Таким чином, складається ситуація, що створенням умов для відміни тендеру та прийняттям рішення про його відміну грубо порушено право Скаржника.
Крім цього, відповідно до статті 44 Закону, зокрема, за порушення вимог, установлених Законом та нормативно-правовими актами, прийнятими на виконання Закону, уповноважені особи, службові (посадові) особи замовників, несуть відповідальність згідно із законами України, а також, за порушення вимог Закону службові (посадові) особи, уповноважена особа замовника та керівники замовників несуть відповідальність згідно із законами України.
Враховуючи інформацію, викладену в мотивувальній частині цієї Скарги, просимо Колегією встановити, що під час проведення Процедури закупівлі Замовник допустив порушення,
які на момент прийняття Колегією цього рішення можна виправити шляхом зобов'язання Замовника скасувати рішення про відміну Процедури закупівлі.
ПРОСИМО:
1. Прийняти цю Скаргу до розгляду.
2. Зобов'язати АТ «Укргазвидобування» скасувати рішення про відміну процедури закупівлі – 79620000-6 - Послуги із забезпечення персоналом, у тому числі тимчасовим (Послуги рекрутингових агенцій щодо пошуку персоналу), №22П-058, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2022-11-04-009667-a.
Пов'язані документи:
Учасник
- рішення від 26.05.2022 № 4784.pdf 23.12.2022 14:16
- рішення від 25.05.2022 №4730.pdf 23.12.2022 14:16
- Протокол_290_відміна ВТзО 22П-058.pdf 23.12.2022 14:16
- Протокол_232_продовження строку перевірки пропозицій 22П-058 (2).pdf 23.12.2022 14:16
- скарга про неправомірне скасування тендеру.pdf 23.12.2022 14:16
Причина:
Період оскарження закінчився
Дата скасування:
25.12.2022 00:01