-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015 - 09110000-3 – «Тверде паливо»«ВУГІЛЛЯ КАМ’ЯНЕ» марки АМ (13-25) та АО (25-50)
ДК 021:2015 - 09110000-3 – «Тверде паливо»«ВУГІЛЛЯ КАМ’ЯНЕ» марки АМ (13-25) та АО (25-50)
Завершена
763 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 815.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 815.00 UAH
Період оскарження:
12.12.2017 14:57 - 23.12.2017 00:00
Вимога
Відхилено
наявні дискримінаційні вимоги в тендерній документації
Номер:
cc5da4dfc4414e08b7486684f805e98f
Ідентифікатор запиту:
UA-2017-12-12-001726-a.a2
Назва:
наявні дискримінаційні вимоги в тендерній документації
Вимога:
відповідь на скаргу учасника від 13-12-17, 18:00:17 Замовником була надана відповідь. Згідно цієї відповіді «вимагаються документи, що засвідчують відповідність запропонованого товару встановленим вимогам, керуючись частиною 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
частиною 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» зазначається що Тендерна документація повинна містити, а саме : інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля;
Згідно ч.3ст.22 Закону Замовник лише вказує ті характеристики товару які він хоче купити.
Ще раз наголошуємо, що на стадії подання пропозицій учасниками вимога щодо надання документів про відповідність дискримінаційна!
ЗАУВАЖИМО , що п.6 ДСТУ 7146:2010 НЕ передбачено обов’язкове проведення лабораторних випробувань. А лише розписаний порядок та методи контролю, відбору проб та підготовка проб до випробувань!
Відповідно до ДСТУ 7146:2010 під час укладання договору на поставку вугілля для побутових потреб повинен бути представлений лише сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, який і засвідчує можливість виробляти та постачати певну марку вугілля.
Відповідайте по суті.
Відповідь , що надана далі взагалі не стосується цієї закупівлі!:
«Замовником не встановлюються дискримінаційні вимоги, щодо надання сертифікату якості. У разі відсутності вищезазначеного документа у Учасника Замовником передбачено надання в складі тендерної пропозиції листа з органу сертифікації про необов’язкову сертифікацію предмету закупівлі. Замовником не встановлюються дискримінаційні вимоги, щодо надання в складі тендерної пропозиції Учасника листа з органу сертифікації про необов’язкову сертифікацію предмету закупівлі. Замовником вимагається підтвердження того, що на момент проведення процедури закупівлі предмет закупівлі не включено до Переліку продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні, затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 01.02.2005 р. № 28. Будь-який Учасник має можливість звернутися із запитом до державних органів з сертифікації і згідно чинного законодавства отримати відповідь, щодо наявності або відсутності предмету закупівлі в вищезазначеному Переліку.»
Ризик поставки неякісного товар буде завжди незалежно від наданих документів, і замовник чудово про це знає дивлячись на досвід.
Вимагаємо не спростити документацію, а не створювати порушень у вигляді дискримінації учасників та якщо спиратися на діючі нормативи, то ще раз наголошуємо, що Згідно ДСТУ 7146:2010 для вугілля кам’яного на підтвердження його технічним і якісним характеристикам вимагається лише сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик та посвідчення про якість вугілля кам’яного при постачанні. Згідно ДСТУ 4096:2002 протокол випробувань (посвідчення, сертифікат якості) вугілля видається на відвантажену чи вироблену партію вугілля відповідною лабораторією.
А Тому вимагаємо відповідно до діючого законодавства не створювати дискримінаційні умови при здійснені закупівлі та
1) Усунути таку вимогу як надання вищезазначених документів саме від лабораторії яка акредитована національним агентством з акредитації України, відповідно до вимог стандарту ISO 17025 також є дискримінаційною, тому що обмежує вільний вибір учасниками будь-якої незалежної лабораторії яка акредитована не саме цим агентством з акредитації України, але випробування та підтверджуючи документи якої також згідно із законодавством та всіма дозволами на ведення господарської діяльності є дійсними та не можуть бути надані замовнику для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним вимогам.
2) Усунути таку дискримінаційну вимогу як надання Сертифікату якості та протоколу випробувань , надання яких не є обов’язковим згідно вимог чинних національних стандартів для вугілля кам’яного. Згідно ДСТУ 7146:2010 для вугілля кам’яного на підтвердження його технічним і якісним характеристикам вимагається лише сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик та посвідчення про якість вугілля кам’яного при постачанні.
Наведені вище умови тендерної документації порушують вимоги частини 4 статті 22 та принципи здійснення закупівель, визначенні статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме недискримінація учасників, добросовісна конкуренція серед учасників. Постійно діючою адміністративною колегію Антимонопольного комітету України неодноразово приймались рішення із зобов’язанням Замовника, щодо усунення дискримінаційних вимог та внесення відповідних змін до документації (Рішення № 1730-р/пк-ск. від 04.08.2016 р., рішення № 1784-р/пк-ск, від 11.08.2016 р., рішення № 1715-р/пк-ск від 01.08.2016 та інші).
Відповідно до вищезазначеного,- ПРОСИМО: 1. Привести тендерну документацію у відповідність до чинного законодавства України та усунути дискримінаційні вимоги, які передбаченні Документацію.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
14.12.2017 15:51
Вирішення:
Доброго дня шановний учаснику закупівлі!
Тендерним комітетом було розглянуто Ваше звернення, щодо внесення змін до тендерної документації. На Ваше звернення повідомляємо наступне:
На підставі ч. 3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 р. № 922-VIII тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Замовником вимагається надання оригіналу або нотаріально завіреної копії протоколу випробувань (посвідчення якості) вугілля, виданого незалежною лабораторією на ім’я учасника торгів, яка акредитована національним агентством по акредитації України, відповідно до вимог стандарту ISO 17025 на кожну марку вугілля оскільки якість вугілля для замовника є досить важливим фактором, адже без опалення (у випадку поставки неякісного вугілля) можуть залишитись дитячі садки та школи. Замовник також має бути впевненим, що в учасника-переможця не виникне проблем поставки якісного вугілля.
До того ж, замовником також було розглянуто декілька рішень антимонопольного комітету, щодо врегулювання спорів між іншими Замовниками та учасниками торгів згідно даного питання. За результатами таких рішень Антимонопольний комітет не визнавав відповідні вимоги дискримінаційними. Приклади рішень: Рішення № 576-р/пк-ск від 28.03.2016, рішення № 577-р/пк-ск від 28.03.2016.
Замовник, встановлюючи відповідну вимогу до учасників торгів, не порушує права та законні інтереси учасників, а відповідно, замовник не вбачає наявність
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
наявні дискримінаційні вимоги в тендерній документації
Номер:
fe902b195ef54b669098830a4a502b42
Ідентифікатор запиту:
UA-2017-12-12-001726-a.a1
Назва:
наявні дискримінаційні вимоги в тендерній документації
Вимога:
Уважно вивчивши тендерну документацію замовника встановлено наявність наступних дискримінаційни вимог до учасників у Додатку 3 тендерної документації:
1) щодо надання "Сертифікату якості на вугілля, що становить предмет закупівлі за даними торгами, показники в сертифікаті якості на вугілля мають відповідати вимогам замовника встановленим в тендерній документації.
- Оригінал або нотаріально завірена копія протоколу випробувань (посвідчення якості) вугілля, виданого незалежною лабораторією на ім’я учасника торгів не раніше 2017 року, яка акредитована національним агентством з акредитації України, відповідно до вимог стандарту ISO 17025 (надати копію атестату акредитації завірену мокрою печаткою лабораторії) на кожну марку вугілля."
Сертифікат якості та протокол випробувань не є обов’язковими документами згідно вимог чинних національних стандартів для вугілля кам’яного. Згідно ДСТУ 7146:2010 для вугілля кам’яного на підтвердження його технічним і якісним характеристикам вимагається лише сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик та посвідчення про якість вугілля кам’яного при постачанні. Згідно ДСТУ 4096:2002 протокол випробувань (посвідчення, сертифікат якості) вугілля видається на відвантажену чи вироблену партію вугілля відповідною лабораторією.
До того ж така вимога як надання вищезазначених документів саме від лабораторії яка акредитована національним агентством з акредитації України, відповідно до вимог стандарту ISO 17025 також є дискримінаційною, тому що обмежує вільний вибір учасниками будь-якої незалежної лабораторії яка акредитована не цим агентством з акредитації України, але випробування та підтверджуючи документи якої також згідно із законодавством та всіма дозволами на ведення господарської діяльності є дійсними та не можуть бути надані замовнику для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним вимогам.
Таким чином Учасник повинен мати в наявності вугілля, що є предметом закупівлі, та яке планує закуповувати замовник протягом наступного 2018р. А якщо учасник планує видобуток чи придбання вугілля в майбутньому, то такий Учасник не спроможний надати документи, що вимагаються Замовником. Дана вимога є дискримінаційною, так як обмежує коло учасників процедури закупівлі та позбавляє можливості суб’єктів господарювання подати свої тендерні пропозиції. Наведена вище умова порушує вимоги частини 4 статті 22 та принципи здійснення закупівель, визначенні статтею 3 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме недискримінація та добросовісна конкуренція серед учасників. Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України неодноразово приймались рішення із зобов’язанням Замовника, щодо усунення дискримінаційних вимог та внесення відповідних змін до документації. Відповідно до вищезазначеного, просимо привести тендерну документацію, у цій частині, у відповідність до чинного законодавства України та усунути дискримінаційні вимоги. Дякуємо!
Пов'язані документи:
Замовник
- Відповідь на вимогу 14.12.2017 12:16
Дата подачі:
13.12.2017 18:00
Вирішення:
Згідно із вимогами статті 1 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» від 15.01.2015 № 124-VIII – оцінка відповідності - процес доведення того, що визначені вимоги, які стосуються продукції були виконані; підтвердження відповідності - видача документа про відповідність, яка ґрунтується на прийнятому після критичного огляду рішенні про те, що виконання визначених вимог було доведене; документ про відповідність - декларація (в тому числі декларація про відповідність), протокол (у тому числі протокол випробувань), звіт, висновок, свідоцтво, сертифікат (у тому числі сертифікат відповідності), що підтверджує виконання визначених вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності.
Згідно із вимогами статті 24 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» від 15.01.2015 № 124-VIII для підтвердження відповідності здійснюється добровільна оцінка відповідності на добровільних засадах, в будь-яких формах, включаючи випробування, декларування відповідності, сертифікацію та інспектування на відповідність будь-яким заявленим вимогам.
Крім того державними стандартами на вугілля кам’яне, в т.ч. п.6 ДСТУ 7146:2010 передбачено обов’язкове проведення лабораторних випробувань за встановленими показниками, щодо його якості та безпечності. На підставі проведених випробувань лабораторією видається протокол випробувань з фактичними значеннями показників зразків продукції, що виробляється.
Для підтвердження спроможності Учасника постачати вугілля кам’яне у кількості 105 тонн, якість якого відповідає вимогам ДСТУ 3472-96 або ТУ з технічними, якісними характеристиками товару, що відповідають встановленим/зареєстрованим діючим нормативним актам діючого законодавства (державним стандартам), Замовником вимагаються документи, що засвідчують відповідність запропонованого товару встановленим вимогам, керуючись частиною 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Замовником не встановлюються дискримінаційні вимоги, щодо надання сертифікату якості.
У разі відсутності вищезазначеного документа у Учасника Замовником передбачено надання в складі тендерної пропозиції листа з органу сертифікації про необов’язкову сертифікацію предмету закупівлі.
Замовником не встановлюються дискримінаційні вимоги, щодо надання в складі тендерної пропозиції Учасника листа з органу сертифікації про необов’язкову сертифікацію предмету закупівлі.
Замовником вимагається підтвердження того, що на момент проведення процедури закупівлі предмет закупівлі не включено до Переліку продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні, затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 01.02.2005 р. № 28. Будь-який Учасник має можливість звернутися із запитом до державних органів з сертифікації і згідно чинного законодавства отримати відповідь, щодо наявності або відсутності предмету закупівлі в вищезазначеному Переліку.
Таким чином, Замовник вимагає від Учасника документи для підтвердження відповідності запропонованого товару, отримання яких можливо для всіх потенційних Учасників і передбачено чинним законодавством та нормативною документацією на продукцію
Так як Замовником проводиться закупівля товару разово то ніякої мови про придбання вугілля в майбутньому не йде. Товар разово закуповується для потреб на 3 місяці, виходячи з суми очікуваного фінансування на 2018 рік. А також враховуючи постійне підвищення цін на вугілля.
Також Замовник вважає , що внесення змін до Тендерної документації призведе до її спрощення, що створює ризик поставки неякісного товару.
Статус вимоги:
Відхилено