• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 Код 44110000-4 Конструкційні матеріали (Благоустрій населених пунктів (Камені бортові БР 100.20.8))

Торги відмінено

2 000 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 000.00 UAH
Період оскарження: 01.11.2022 18:23 - 11.11.2022 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга

Номер: 26ad3f0f69714b1e8d12dee932254e22
Ідентифікатор запиту: UA-2022-11-01-012177-a.a1
Назва: Скарга
Скарга:
15.11.2022 відбулися відкриті торги з особливостями щодо закупівлі товару ДК 021:2015 Код 44110000-4 Конструкційні матеріали (Благоустрій населених пунктів (Камені бортові БР 100.20.8)), ідентифікатор закупівлі UA-2022-11-01-012177-a, замовник – Управління житлово-комунального господарства Конотопської міської ради Сумської області (надалі – “Замовник”). Товариство з обмеженою відповідальністю «Укрєвросвіт» (надалі – ТОВ «Укрєвросвіт», «Скаржник») виявило бажання взяти участь у відповідному тендері та згідно з умовами тендерної документації подало тендерну пропозицію. За результатами закупівлі, пропозиція ТОВ «Укрєвросвіт» визначена найбільш економічно вигідною. 22.11.2022 замовником було прийнято рішення про продовження розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «Укрєвросвіт» до 20 робочих днів на підставі ч. 10 ст. 29 Закону України “Про публічіні закупівлі”, про що Замовником - Управлінням житлово-комунального господарства Конотопської міської ради Сумської області складено протокол № 131 від 22.11.2022. Так, згідно з ч.10 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення. Таким чином, з огляду на прийняте Замовником 22.11.2022 рішення про продовження строків розгляду тендерних пропозицій на 20 робочих днів (оформлене протоколом № 131 від 22.11.2022) - останнім днем розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Укрєвросвіт» було 13.12.2022. В зв’язку із тим, що Замовником ані у строк до 13.12.2022 (останній день продовженого строку розгляду пропозицій), ані у найближчі дні після завершення цього строку не прийнято та не опубліковано відповідного рішення щодо пропозиції ТОВ «Укрєвросвіт» - Скаржником 20.12.2022 на електронну пошту Замовника скеровано листа з вимогою розглянути подану ним тендерну пропозицію та за підсумками її розгляду, прийняти відповідне рішення. Натомість, 21.12.2022 року Замовником прийнято рішення про відміну торгів на закупівлю товару ДК 021:2015 Код 44110000-4 Конструкційні матеріали (Благоустрій населених пунктів (Камені бортові БР 100.20.8), яке оформлено протоколом № 182 щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 21.12.2022 (надалі – “Оскаржуване рішення”). Скаржник не погоджується з прийнятим рішенням та вважає дії Замовника такими, що порушують його права та інтереси, також ці дії порушують норми Закон України «Про публічні закупівлі» (далі – “Закон”) та Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі – “Особливості”) з наступних підстав. Варто зазначити, що як підставу для прийняття Оскаржуваного рішення Замовником зазаначено пп. 2 п. 47 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі – Особливості), відповідно до якої визначено, що Замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень. Разом з цим, Замовником в обгрунтування Оскаржуваного рішення зазначено, що “в процесі розгляду пропозиції учасника було виявлено невідповідність поданих документів вимогам тендерної документації”. Як визначено пунктом 40 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Посилання на цю ж норму містить Оскаржуване рішення. При цьому в Оскаржуваному рішенні Замовником зазначено, що постійні перебої з електропостачанням, перебої в роботі комп’ютерного обладнання та часта відсутність підключення до мережі ІНТЕРНЕТ, а також часті повітряні тривоги протягом робочого часу протягом останніх двох місяців у зв’язку із частими обстрілами російською федерацією території України практично повністю унеможливлювали роботу уповноваженої особи в електронній системі закупівель, у зв’язку з чим уповноважена особа не мала можливості у встановлені законодавством строки надати учаснику 24 години для уточнення поданої пропозиції. Як насідок, Замовник приходить до висновку, що на його переконання, без дотримання цієї вимоги подальша оцінка пропозицій учасника та обрання переможця процедури закупівлі є неможливим без порушення вимог чинного закупівельного законодавства та прав учасників закупівлі, відтак уповноваженою особою прийнято рішення відмінити процедуру закупівлі керуючись підпунктом 2 пункту 47 Особливостей. Вважаємо, що положення пункту 47 Особливостей не передбачають таких підстав для відмови як “перебої з електропостачанням”, “перебої в роботі комп’ютерного обладнання”, часта відсутність підключення до мережі ІНТЕРНЕТ” чи “часті повіртряні тривогн”. Так, на переконання Скаржника пп. 47 Особливостей встановлеено вичерпний перелік підстав за наявності яких Замовник має право відмінити відкриті торги, зокрема у разі: 1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг; 2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень; 3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг; 4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили. Також варто зазначити, що у відповідності до пп. 2 п. 47 Особливостей, Замовник відміняє відкриті торги лише у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень. Проте, Замовником у Оскаржованому рішенні не наведено жодних відомостей щодо того, у чому саме полягала так звана “невідповідність поданих Скаржником документів вимогам тендерної документації” чи дорущених Скаржником інших порушень та/або невідповідностей вимог законодавства у сфері публічних закупівель, які мали б стати підставою для оприлюднення у встановлений п. 40 Особливостей строк Замовником повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Таким чином, вважаємо, що Замовником у Оскаржуваному рішенні не доведено порушення ТОВ «Укрєвросвіт» вимог законодавства у сфері публічних закупівель та не описано у чому саме полягали такі порушення, а також не доведено та документально не підтверджено, що неоприлюднення Замовником повідомлення про продовження строку розгляду тендерних пропозицій в електронній системі закупівель у встановлений строк є підставою для відміни процедури закупівлі. Варто зазначити, що положеннями пп. 1-6 п. 1 ст. 5 цього Закон України «Про публічні закупівлі» визначено принципи здійснення публічних закупівель та недискримінацію учасників до яких входять: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. На перекоання ТОВ «Укрєвросвіт, відміна процедури закупівлі без належного обгрунтування та без фактичного розгляду поданої пропозиції скаржника не узгоджується з задекларованими в Законі України «Про публічні закупівлі» принципами публічних закупівель щодо відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, максимальної економії, ефективності та пропорційності, а також запобігання корупційним діям і зловживанням. Враховуючи все вищевикладене, відповідно до ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та ст.7 Закону України «Про антимонопольний комітет України», - ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про відміну торгів на закупівлю товару ДК 021:2015 Код 44110000-4 Конструкційні матеріали (Благоустрій населених пунктів (Камені бортові БР 100.20.8), яке оформлено протоколом № 182 щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 21.12.2022 Додатки : Вимога ТОВ «Укрєвросвіт»; Протокол від 21.12.2022 №182
Дата розгляду скарги: 04.01.2023 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 29.12.2022 16:40
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 06.01.2023 15:55
Дата виконання рішення Замовником: 13.01.2023 17:02
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення №132-р/пк-пз від 04.01.2023 виконано
Автор: ТОВ "УКРЄВРОСВІТ", Олег Клок +380678806255 ukrevrosvit09@ukr.net