-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015: 09120000-6 - ГАЗОВЕ ПАЛИВО (ПРИРОДНИЙ ГАЗ)
Завершена
3 885 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 3% або 116 000.00 UAH
мін. крок: 3% або 116 000.00 UAH
Період оскарження:
12.12.2017 17:31 - 24.12.2017 00:00
Вимога
Є відповідь
Щодо неправомірного визначення переможця процедури закупівлі
Номер:
bb911ea1c3f74376b392e89c2e9a707a
Ідентифікатор запиту:
UA-2017-12-12-003745-c.a1
Назва:
Щодо неправомірного визначення переможця процедури закупівлі
Вимога:
Згідно з частиною шостою статті 28 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі – Закону № 922) за результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції замовник визначає переможця та приймає рішення про намір укласти договір згідно з цим Законом. При цьому відповідно до пункту 15 частини першої статті 1 Закону № 922 переможець процедури закупівлі – це учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і визнана найбільш економічно вигідною, та якому замовник повідомив про намір укласти договір, або учасник, якому замовник повідомив про намір укласти договір за результатами застосування переговорної процедури закупівлі.
Виходячи з цього замовник може визначити учасника переможцем процедури закупівлі лише за умови, якщо його тендерна пропозиція повністю відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації.
Відповідно до абзацу першого пункту 5 Інструкції з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації “учасник надає документи згідно Частини І. Додатку 2 до тендерної документації.”
Згідно з пунктом 3.2 Частини І Додатку 2 до тендерної документації “3.2. На підтвердження інформації, зазначеної у п 3.1., подаються договори про поставку аналогічного товару (подаються усі договори, що були зазначенні у довідці на виконання п. 3.1.) (копії), та листи - відгуки по договорах, що були зазначенні у довідці на виконання п. 3.1., із зазначенням якості поставленого товару (оригінали). При цьому відповідно до Примітки до цього пункту “*** Аналогічними договорами відповідно до умов цієї Документації є договори, щодо поставки товару, який є предметом закупівлі/ або інших товарів з найбільш схожими характеристиками чи призначенням.”
Згідно з пунктом 28 частини першої статті 1 Закону України “Про ринок природного газу” від 09.04.2015 № 329-VIII (далі – Закон № 329-VIII) постачання природного газу - господарська діяльність, що підлягає ліцензуванню і полягає в реалізації природного газу безпосередньо споживачам на підставі укладених з ними договорів;
Відповідно до пункту 37 частини першої статті 1 Закону№ 329-VIII споживач - фізична особа, фізична особа - підприємець або юридична особа, яка отримує природний газ на підставі договору постачання природного газу з метою використання для власних потреб, а не для перепродажу, або використання в якості сировини;
При цьому відносини між постачальником та споживачем регулюються Правилами постачання природного газу, затвердженими постановою НКРЕКП від 30.09.2015 № 2496, (далі – Правила).
Згідно пунктом 3 розділу І Правил постачання природного газу споживачу здійснюється на підставі договору постачання природного газу між постачальником та споживачем, який укладається відповідно до вимог цих Правил. При цьому пунктом 5 розділу ІІ Правил визначено істотні умови договору постачання природного газу.
Таким чином, згідно з вимогами пункту 3.2 Частини І Додатку 2 до тендерної документації, з урахуванням неведених вище норм законодавства, учасник повинен був надати у складі тендерної пропозиції документально підтверджену інформацію про наявність досвіду виконання саме договору постачання природного газу безпосередньому споживачеві, який укладено відповідно до вимог статей 12 – 17 Закону № 329-VIII та Правил постачання природного газу.
У той же час у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ “ УКР ГАЗ РЕСУРС” надані
1) Довідка, що містить інформацію про досвід виконання аналогічних договорів, від 27.12.2017 № 2/1018, у якій в якості аналогічного договору зазначений договір №30-11/2017 від 30.11.2017 р., укладений між учасником та ТОВ «УКРГЛЗНЛФТОКОМ»
2) Копія договору, який зазначений учасником у довідці від 27.12.2017 № 2/1018, а саме копія Договору купівлі-продажу природною газу №30-11/2017 від 30.11.2017 р. між ТОВ "УКР ГАЗ РЕСУРС" (продавець) та ТОВ «УКРГЛЗНЛФТОКОМ» (покупець) (далі – Договір №30-11/2017 від 30.11.2017 р)
Згідно з умовами Договору №30-11/2017 від 30.11.2017 р.
– Пункт 1.1: “Продавець зобов’язується передати у власність Покупця, а Покупець - оплатити і прийняти на умовах цього Договору природний газ, надалі - Газ. При цьому Покупець не с кінцевим споживачем природного газу”.
– Пункт 3.2: “Передача природного газу відбувається у підземному сховищі газу ПАТ “УКРТРАНСГАЗ””
Згідно з пунктами 21 і 22 частини першої статті 1 Закону № 329-VIII
– оптовий покупець - суб'єкт господарювання, який придбаває природний газ на підставі договору купівлі-продажу не для власного споживання;
– оптовий продавець - суб'єкт господарювання, який реалізує природний газ оптовому покупцю або постачальнику на підставі договору купівлі-продажу
Виходячи з цього, Договір №30-11/2017 від 30.11.2017 р., інформація про який зазначена учасником у складі тендерної пропозиції, не належить до договорів постачання природного газу, оскільки:
– не передбачає реалізацію природного газу кінцевому споживачеві;
– не регулюється Правилами постачання природного газу і не містить істотних умов договору постачання природного газу, які передбачені цими Правилами;
– є договором між оптовим продавцем та оптовим покупцем у розмінні пунктів 21 і 22 частини першої статті 1 Закону № 329-VIII;
– предметом договору є купівля-продаж природного газу (перехід права власності на природний газ) безпосередньо у підземному газосховищі
Отже, Договір №30-11/2017 від 30.11.2017 р. інформація про який зазначена учасником у складі тендерної пропозиції, не є аналогічним договором у розумінні Додатку 2 до Тендерної документації.
Виходячи з цього, тендерна пропозиція учасника – ТОВ “УКР ГАЗ РЕСУРС” – не відповідає умовам тендерної документації, а саме пункту 3.2 Частини І Додатку 2 до тендерної документації, має бути відхилена згідно з пунктом 4 частини першої статті 30 Закону № 922.
Натомість замовник, всупереч вимогам Закону № 922 визнав учасника ТОВ “УКР ГАЗ РЕСУРС” переможцем процедури закупівлі.
Виходячи з викладеного вище, просимо скасувати незаконне рішення та розглянути пропозицію ТОВ “УКР ГАЗ РЕСУРС” з додержанням вимог чинного законодавства Украъни.
Пов'язані документи:
Замовник
- почснення 15.01.2018 16:57
Дата подачі:
11.01.2018 23:35
Вирішення:
Пояснення по суті вимоги
Відповідно до абзаців першого та третього частини другої статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року № 922-VIII (далі – Закон) Замовник може встановити такий кваліфікаційний критерій, як наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
Абзацом першим частини третьої статті 16 встановлено що визначені замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначаються в тендерній документації та вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Ураховуючи вимоги пункту 29 частини першої статті 1 Закону тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону, зокрема один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Згідно з частиною четвертою статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Ураховуючи викладене, перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність встановленим кваліфікаційним критеріям, визначається замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з урахуванням частини третьої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону.
Відповідно до пункту 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Документації тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх установлення замовником), та завантаженням окремими файлами інформації, зокрема, з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям згідно статті 16 Закону (учасник надає документи згідно Частини І Додатку 2 до тендерної документації).
Частина І Додатку 2 до тендерної документації містить інформацію та перелік документів, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям.
Відповідно до підпункту 3.1. та підпункту 3.2. пункту 3 додатку 2 до тендерної документації для підтвердження наявності досвіду виконання аналогічних договорів учасник надає довідку, що містить інформацію про досвід поставки аналогічного товару (зразок довідки додається). На підтвердження інформації, зазначеної у даній довідці, подаються договори про поставку аналогічного товару (подаються усі договори, що були зазначенні у довідці на виконання п. 3.1.) (копії), та листи - відгуки по договорах, що були зазначенні у довідці на виконання п. 3.1., із зазначенням якості поставленого товару (оригінали).
У складі пропозиції учасника - переможця ТОВ «УКР ГАЗ РЕСУРС» міститься довідка про досвід поставки аналогічного товару, в якій зазначено один договір, укладений з ТОВ «УКРГАЗЕАФТОКОМ».
Також у складі пропозиції учасника - переможця ТОВ «УКР ГАЗ РЕСУРС» міститься копія договору за № 30-11/2017 від 30.11.2017р., укладеного з ТОВ «УКРГАЗЕАФТОКОМ», відповідно до розділу 1. цього договору предметом договору виступає природний газ. Окрім того, по відповідному договору учасником надано лист – відгук.
Відповідно до статті 638 Цивільного кодексу України договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди в усіх істотних умовах договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначенні законом як істотні або є необхідними для договорів цього виду. У свою чергу, частина перша статті 36 Закону передбачає, що договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Стаття 626 Цивільного кодексу України визначає, що договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов’язків. Господарське законодавство також не дає чіткого визначення поняття договору, але характеризує господарсько – договірні зобов’язання. Так, частиною 1 статті 179 Господарського кодексу України встановлюється, що майново-господарські зобов'язання, які виникають між суб'єктами господарювання або між суб'єктами господарювання і не господарюючими суб'єктами - юридичними особами на підставі господарських договорів, є господарсько-договірними зобов'язаннями. Також необхідно звернутися до пункту 5 частини 1 статті 1 Закону, яким передбачено, що договір про закупівлю - договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі та передбачає надання послуг, виконання робіт або набуття права власності на товари.
Отже, враховуючи вище наведенні твердження, можна дійти висновку, що аналогічний договір є договір (двосторонній або декілька сторонній), подібний за змістом, своєю правовою природою та предметом закупівлі.
Отже, визначення "аналогічний договір" немає законодавчого закріплення, а також доктринального розуміння та не містить переліку ознак, які мають бути притаманні йому, а тому замовник самостійно визначає його.
У пункті 3 додатку 2 до тендерної документації зазначено, що аналогічними договорами відповідно до умов цієї Документації є договори, щодо поставки товару, який є предметом закупівлі/ або інших товарів з найбільш схожими характеристиками чи призначенням. При такому визначенні нами предмет закупівлі угруповується з врахуванням сфери застосування. Це дозволяє збільшити конкуренцію у даній сфері, збільшує кількість потенційних учасників та не призводить до дискримінації останніх.
З огляду на викладене, учасником - переможцем ТОВ «УКР ГАЗ РЕСУРС» поданого копію аналогічного договору, укладеного з ТОВ «УКРГАЗЕАФТОКОМ», предметом якого виступає природний газ.
Голова тендерного комітету
Юрист-консультант відділу освіти Максимович Інна Василівна
Статус вимоги:
Не задоволено