• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

77310000-6 Послуги з озеленення територій та утримання зелених насаджень (Догляд за зеленими насадженнями – косіння трави у парках, скверах та зелених зонах у Вознесенівському і Олександрівському районах м. Запоріжжя)

відкриті торги проводяться у відповідності до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» та інших нормативно-правових актів України, які мають до неї відношення

Торги відмінено

2 622 665.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 13 113.33 UAH
Період оскарження: 27.10.2022 17:58 - 01.11.2022 00:00
Вимога
Відхилено

Вимога на умови закупівлі

Номер: fd34f86a5290477cb761cb663b6263f8
Ідентифікатор запиту: UA-2022-10-27-012432-a.b2
Назва: Вимога на умови закупівлі
Вимога:
ВИМОГА на умови закупівлі закупівля UA-2022-10-27-012432-a Департамент інфраструктури та благоустрою Запорізької міської ради (69037, пр. Соборний, 214, м. Запоріжжя, Запорізька область, ідентифікаційний код замовника: 40467658) 27.10.2022р. оголосив спрощену закупівлю «77310000-6 Послуги з озеленення територій та утримання зелених насаджень (Догляд за зеленими насадженнями – косіння трави у парках, скверах та зелених зонах у Вознесенівському і Олександрівському районах м. Запоріжжя)» . Заявлена очікувана вартість предмета закупівлі: 2 622 665,00 грн. з ПДВ. Період постачання – по 30.11.2022р. Керуючись частиною вісім статті 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» - надалі Закон, скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності Замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій. Фізична особа – підприємець Дрозденко Максим Вікторович (далі - ФОП Дрозденко М.В., Учасник, Скаржник) реалізує своє право на подання скарги. Ознайомившись з умовами тендерної документації, ФОП Дрозденко М.В.. було виявлено умови, які обмежують конкуренцію серед учасників та порушують принцип недискримінації учасників, що обмежує право ФОП Дрозденко М.В. на участь в цій закупівлі. А саме: 1. Згідно п. 1. Додатку 1 до тендерної документації «Для участі у процедурі закупівлі учасник повинен мати в наявності наступне обладнання, транспортні засоби та матеріально-технічну базу: вантажний автомобіль бортовий/самоскид – не менше 2-х одиниць; навантажувач – не менше 2-х одиниць. газонокосарка - не менше 4-х одиниць; мотокоса/кущоріз - не менше 4-х одиниць.» 2. Згідно п. 2. Додатку 1 до тендерної документації «Для участі у процедурі закупівлі учасник повинен мати працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, а саме: Інженер-кошторисник – не менше 1 чол. Учасник має надати скановану копію чинного сертифікату інженера з кошторисної документації)» Дані вимоги значно звужує потенційне коло Учасників, тим самим порушує їх право як Учасника прийняти участь в закупівлі та створює неправомірні та дискримінаційні умови. Замовник не має права втручатись в підприємницьку діяльність Учасників та відповідно до п. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» повинен оприлюднити тендерну документацію, яка не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, встановлювати дискримінаційних вимог. Учасник самостійно визначає свої можливості щодо спроможності надання послуг, з огляду на наявність своїх матеріальних та професійних ресурсів. На підставі вищевикладеного, керуючись ст.. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», ПРОШУ: 1. Прийняти Вимогу до розгляду. 2. Виключити з тендерної документації дискримінаційні вимоги; 3. Усунути необґрунтовані і дискримінаційні вимоги, зазначені вище та привести тендерну документацію у процедурі закупівлі шляхом викладання в новій редакції з відповідністю з чинним законодавством України. ФОП Дрозденко М.В. ____________________ 28.10.2022р.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Розглянувши Вашу вимогу (UA-2022-10-27-012432-a.b2) в публічній закупівлі UA-2022-10-27-012432-a «77310000-6 Послуги з озеленення територій та утримання зелених насаджень (Догляд за зеленими насадженнями – косіння трави у парках, скверах та зелених зонах у Вознесенівському і Олександрівському районах м. Запоріжжя)», повідомляю Вам наступне: ФОП Дрозденко М.В. було подано вимогу 28.20.2022 із вимогами: «1. Прийняти Вимогу до розгляду. 2. Виключити з тендерної документації дискримінаційні вимоги; 3. Усунути необґрунтовані і дискримінаційні вимоги, зазначені вище та привести тендерну документацію у процедурі закупівлі шляхом викладання в новій редакції з відповідністю з чинним законодавством України». У своїй вимозі ФОП Дрозденко М.В. посилається на положення статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» що врегульовує питання органу оскарження та порядку оскарження процедур закупівлі. Разом з тим, вказується порядок подачі вимог не врегульовано статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», тому посилання ФОП Дрозденко М.В. є необгрунтованим. У свою чергу, відповідно до ч. 1 ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі» фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону. У цьому контексті вказується, що відповідь на вимогу та її розгляд (UA-2022-10-27-012432-a.b2) здійснюється у відповідності до вимог, передбачених ч. 1 ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі». Відповідно до ч. 2 ст. 21 Закону України «Про публічні закупівлі» оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити наступну інформацію: 1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорія; 2) назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності); 3) кількість та місце поставки товарів, обсяг і місце виконання робіт чи надання послуг; 4) очікувана вартість предмета закупівлі; 5) строк поставки товарів, виконання робіт, надання послуг; 6) кінцевий строк подання тендерних пропозицій; 7) умови оплати; 8) мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції; 9) розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати); 10) дата та час розкриття тендерних пропозицій, якщо оголошення про проведення відкритих торгів оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону; 11) розмір мінімального кроку пониження ціни під час електронного аукціону у межах від 0,5 відсотка до 3 відсотків очікуваної вартості закупівлі або в грошових одиницях; 12) математична формула для розрахунку приведеної ціни (у разі її застосування). В оголошенні про проведення відкритих торгів може зазначатися інша інформація. У цьому контексті вказується, що Замовником дотримано всіх необхідних вимог, що передбачені у ч. 2 ст. 21 Закону України «Про публічні закупівлі», тому посилання ФОП Дрозденко М.В. у вимозі є необгрунтованими, та такими що не підлягають задоволенню. Крім того, прохальна частина вимоги не містить чіткого посилання на вимоги тендерної документації на думку ФОП Дрозденко М.В. є дискримінаційними. Відповідно до п.п.2-4 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» у тендерній документації зазначаються такі відомості: один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Для об’єднання учасників замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, встановленим статтею 17 цього Закону; інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону; інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби). Згідно із ч. 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Тобто право замовника щодо встановлення критерії щодо обладнання, транспортних засобів та матеріально-технічної бази, працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід прямо передбачено вимогами ст. ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі». Щодо посилання ФОП Дрозденко М.В. на «п. 1. Додатку 1 до тендерної документації «Для участі у процедурі закупівлі учасник повинен мати в наявності наступне обладнання, транспортні засоби та матеріально-технічну базу: вантажний автомобіль бортовий/самоскид – не менше 2-х одиниць; навантажувач – не менше 2-х одиниць. газонокосарка - не менше 4-х одиниць; мотокоса/кущоріз - не менше 4-х одиниць.», зазначається, що тендерною документацією передбачено, що дані кваліфікаційні критерії встановлені для підтвердження наявності обладнання, матеріально-технічної бази, з урахування обсягів робіт , що є предметом закупівлі, технічного завдання (Додаток 3), оскільки Замовник має бути впевнений у правомірності намірів та дій учасників щодо належного та у строк виконанні робіт. Крім того, у Додатку 1 тендерної документації вказано, що для підтвердження учасник має надати документи, що свідчать про правові підстави володіння та / або користування цим обладнанням, матеріально-технічною базою (документи на право власності, договори оренди договори та/або суборенди, договори про надання послуг тощо. Додатково вказується, що такий вид робіт може бути забезпечити виключно спеціальним обладнання та матеріально технічною базою у вигляді транспортних засобів та обладнання. Тобто, тендерною документацією передбачено всі можливі (відповідно до чинного законодавства, зокрема Цивільного кодексу України) варіанти підтвердження наявності обладнання, матеріально-технічної бази в учасника, що беззаперечно надає можливість необмеженій кількості потенційних учасників взяти участь у закупівлі, при відповідності даним критеріям. Щодо посилання ФОП Дрозденко М.В. на «п. 2. Додатку 1 до тендерної документації «Для участі у процедурі закупівлі учасник повинен мати працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, а саме: Інженер-кошторисник – не менше 1 чол. Учасник має надати скановану копію чинного сертифікату інженера з кошторисної документації)» зазначається, що тендерною документацією передбачено, що дані кваліфікаційні критерії встановлені для підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, оскільки з урахування обсягів, особливостей робіт, що є предметом закупівлі, оскільки Замовник має бути впевнений у правомірності намірів та дій учасників щодо належного, якісного та у строк виконанні робіт. У свою чергу Додаток 3 тендерної документації містить положення, що учасником у складі пропозиції надається розрахунок вартості, який розроблено на підставі державних і галузевих нормативів (норм) (Кошторисних норм) або калькуляції з урахування всіх витрат. Вимога про наявність в учасника інженера – кошторисника є обгрунтованою, адже учасники повинні подати в складі тендерних пропозицій розрахунок вартості, відповідно до вимог Тендерної документації. Розрахунок вартості здійснений відповідно законодавства, відтак, такі документи повинна складати особа яка має відповідні знання та досвід. Крім того, у Додатку 1 тендерної документації вказано, що підтвердження наявності обов’язкових вищезазначених працівників, які будуть залученні до виконання робіт (виконання робіт) надати: копії трудових книжок (сторінку із даними працівника та сторінку з відміткою про прийняття на роботу до Учасника) або наказів про призначення або розпоряджень або копії трудових договорів або копії цивільно-правового договору (чинних на період виконання робіт), які підтверджують наявність працівника та професію. Тобто Замовником визначено всі можливі варіанти, відповідно до законодавства України (Кодексу законів про працю та Цивільного кодексу України) підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Крім того, положення абз. 2 ч. 3 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» надають право учаснику для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців. Додатково зазначається, що відповідно до абз. 2 п. 45 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» у разі закупівлі послуг або робіт замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційному критерію (кваліфікаційним критеріям) відповідно до статті 16 Закону. З огляду на вищевикладене, публічну закупівлю оголошено відповідно до вимог ст. ст. 16, 21-23 Закону України «Про публічні закупівлі». Аналогічна правова позиція зазначена у Постанові від 29.01.2021р. у справі № 640/1042/19 (№ К/9901/688/20), де вказано, що дискримінація передбачає створення нерівних умов для конкретної особи або групи осіб серед інших. У цій справі ВС зазначив, що дискримінації не було, адже вимоги конкурсної документації поширювались не лише на певного суб’єкта або конкретну групу суб`єктів господарювання, а на всіх потенційних учасників конкурсних торгів і були обов`язкові до виконання всіма потенційними учасниками. За змістом частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі»: предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку; публічна закупівля (далі - закупівля) - придбання замовником товарів, робіт і послуг у порядку, встановленому цим Законом; тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Зважаючи на вищевикладене, вимога UA-2022-10-27-012432-a.b2 в публічній закупівлі UA-2022-10-27-012432-a «77310000-6 Послуги з озеленення територій та утримання зелених насаджень (Догляд за зеленими насадженнями – косіння трави у парках, скверах та зелених зонах у Вознесенівському і Олександрівському районах м. Запоріжжя)» не підлягає задоволенню.
Статус вимоги: Відхилено
Скарга
Скасована

Скарга на умови закупівлі

Номер: 70c8c6ca82b5464b965b922594e12c51
Ідентифікатор запиту: UA-2022-10-27-012432-a.b1
Назва: Скарга на умови закупівлі
Скарга:
СКАРГА на умови закупівлі закупівля UA-2022-10-27-012432-a Департамент інфраструктури та благоустрою Запорізької міської ради (69037, пр. Соборний, 214, м. Запоріжжя, Запорізька область, ідентифікаційний код замовника: 40467658) 27.10.2022р. оголосив спрощену закупівлю «77310000-6 Послуги з озеленення територій та утримання зелених насаджень (Догляд за зеленими насадженнями – косіння трави у парках, скверах та зелених зонах у Вознесенівському і Олександрівському районах м. Запоріжжя)» . Заявлена очікувана вартість предмета закупівлі: 2 622 665,00 грн. з ПДВ. Період постачання – по 30.11.2022р. Керуючись частиною вісім статті 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» - надалі Закон, скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності Замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій. Фізична особа – підприємець Дрозденко Максим Вікторович (далі - ФОП Дрозденко М.В., Учасник, Скаржник) реалізує своє право на подання скарги. Ознайомившись з умовами тендерної документації, ФОП Дрозденко М.В.. було виявлено умови, які обмежують конкуренцію серед учасників та порушують принцип недискримінації учасників, що обмежує право ФОП Дрозденко М.В. на участь в цій закупівлі. А саме: 1. Згідно п. 1. Додатку 1 до тендерної документації «Для участі у процедурі закупівлі учасник повинен мати в наявності наступне обладнання, транспортні засоби та матеріально-технічну базу: вантажний автомобіль бортовий/самоскид – не менше 2-х одиниць; навантажувач – не менше 2-х одиниць. газонокосарка - не менше 4-х одиниць; мотокоса/кущоріз - не менше 4-х одиниць.» 2. Згідно п. 2. Додатку 1 до тендерної документації «Для участі у процедурі закупівлі учасник повинен мати працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, а саме: Інженер-кошторисник – не менше 1 чол. Учасник має надати скановану копію чинного сертифікату інженера з кошторисної документації)» Дані вимоги значно звужує потенційне коло Учасників, тим самим порушує їх право як Учасника прийняти участь в закупівлі та створює неправомірні та дискримінаційні умови. Замовник не має права втручатись в підприємницьку діяльність Учасників та відповідно до п. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» повинен оприлюднити тендерну документацію, яка не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, встановлювати дискримінаційних вимог. Учасник самостійно визначає свої можливості щодо спроможності надання послуг, з огляду на наявність своїх матеріальних та професійних ресурсів. На підставі вищевикладеного, керуючись ст.. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», ПРОШУ: 1. Прийняти Скаргу до розгляду. 2. Виключити з тендерної документації дискримінаційні вимоги; 3. Усунути необґрунтовані і дискримінаційні вимоги, зазначені вище та привести тендерну документацію у процедурі закупівлі шляхом викладання в новій редакції з відповідністю з чинним законодавством України. ФОП Дрозденко М.В. 28.10.2022р.
Пов'язані документи: Учасник
Причина: Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування: 28.10.2022 14:38
Автор: ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ ДРОЗДЕНКО МАКСИМ ВІКТОРОВИЧВІКТОРОВИЧ, МАКСИМ ДРОЗДЕНКО 380635360800 drozdenko75@ukr.net