-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
піч буржуйка польова з трубами та колінами ДК 021:2015:42340000-1: Печі непобутового призначення
Торги відмінено
140 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 700.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 700.00 UAH
Період оскарження:
19.10.2022 15:59 - 25.10.2022 00:00
Вимога
Є відповідь
Вимога до порушення законодавства
Номер:
2aa04c5fb08c4e20bc7a1ed019a4f11c
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-10-19-009451-a.a2
Назва:
Вимога до порушення законодавства
Вимога:
Вимога про порушення законодавства
Шановний Замовник, звертаємо Вашу увагу на наступне:
Під час проведення спрощеної закупівлю за предметом: «Піч буржуйка польова з трубами та колінами ДК 021:2015:42340000-1:Печі непобутового призначення» (унікальний номер оголошення про проведення закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2022-10-19-009451-a), а саме в період уточнення, Замовнику було поставлено питання, щодо кваліфікаційних вимог до учасників, але відповіді надано так і не було.
Відповідно до абзацу 1 ч. 7 ст.14 Закону в період уточнення інформації учасники спрощеної процедури закупівлі мають право звернутися до замовника через електрону систему закупівель за роз’ясненнями щодо інформації, зазначеної в оголошені про проведення спрощеної закупівлі, щодо вимог до предмету закупівлі та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушень під час проведення спрощеної закупівлі.
Відповідно до абзацу 3 ч.7 ст.14 Закону замовник протягом 1 роб. дня з дня оприлюднення зобов’язаний надати роз’яснення на звернення учасників спрощеної закупівлі, та/або вимог до предмета закупівлі. Тобто відповідь на питання та вимогу є ОБОВ’ЯЗКОВОЮ.
З огляду на роботу електронної системи закупівель Замовник може надавати відповідь на звернення учасників лише в період уточнення інформації. Як тільки він закінчиться у замовника не буде технічної можливості надати відповідь в системі. В той же час, замовник повинен був передбачити таку ситуацію заздалегідь, встановивши між етапом уточнення інформації і етапом подання пропозицій декілька годин чи день, коли він зможе надати відповідь.
Не надання відповіді на звернення не блокує перебіг спрощеної, однак є порушенням законодавства.
Враховуючи викладене, якщо замовник не має можливості надати відповідь на звернення учасників спрощеної закупівлі, у тому числі у строк, визначений Законом, такий замовник відповідно до п.2 ч.17 ст.14 Закону повинен відмінити спрощену закупівлі з причини неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель.
Наголошуємо, що таке правопорушення тягне за собою накладання штрафу на службових (посадових) та уповноважених осіб замовника.
Крім, того в день оголошення даної спрощеної закупівлі- 19.10.2022р. вступила в дію постанова КМУ №1178 від 12.10.2022 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (Публікація в Урядовому Кур’єрі https://bit.ly/kurier_postanova), тобто закупівля повинна була оголошена з урахуванням даних Особливостей. Адже положеннями пункту 10 Особливостей передбачено, що замовник, здійснюють закупівлі товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, шляхом застосування відкритих торгів.
З метою захисту своїх прав та інтересів, що охороняються законодавством, учасник спрощеної закупівлі може звернутися до замовника та/або до органу, що здійснює контроль над замовником, або до суду. Рішення та дії замовника можуть бути оскаржені учасником спрощеної закупівлі у судовому порядку (ч. 20 ст. 14 Закону № 922).
Підставою для звернення до суду є наявність порушеного права, а таке звернення здійснюється особою, якій це право належить, і саме з метою його захисту.
Відповідно до ст. 16 ЦК України, способами захисту цивільних прав та інтересів можуть бути:
- визнання правочину недійсним;
- припинення дії, яка порушує право;
- відновлення становища, яке існувало до порушення;
- визнання незаконними рішення, дій чи бездіяльності органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб.
Налогошую, що ігнорування даної вимоги змусить учасника звернутися до відповідних органів, що матиме негативний наслідок для посадових/службових осіб Замовника, а саме притягнення їх до юридичної відповідальності, яка включає в себе і кримінальну в тому числі. Відповідно ще одним із негативних наслідків може бути рішення суду про визнання договору недійсним, яке набере законної сили, і такий договір про закупівлю стане недійсним з моменту його укладання. Правові наслідки визначені у ст. 216 ЦК України. Зокрема, передбачено, що сторони повертають одна одній у натурі все, що вони одержали за цим правочином. Потрібно буде відшкодувати вартість того, що одержано, за цінами, які існують на момент відшкодування.
З огляду на встановлені порушення законодавства в сфері закупівель НАПОЛЯГАЮ на розгляді даної вимоги та здійсненні заходів направлених на усунення ВСТАНОВЛЕНИХ ПОРУШЕНЬ, а саме скасування спрощеної закупівлі та оголошення її повторно з врахуванням всіх недоліків, що були допущені у попередній.
Сподіваюсь на розуміння Замовником всіх юридичних наслідків, які матимуть місце у разі недотримання норм чинного законодавства України.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимоги до порушення.pdf 03.11.2022 15:19
- Відповідь на вимогу1.pdf 04.11.2022 11:52
Дата подачі:
03.11.2022 15:19
Вирішення:
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ МАРТИНІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ ПОЛТАВСЬКОГО РАЙОНУ ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ , що є замовником процедури закупівлі за предметом закупівлі за предметом піч буржуйка польова з трубами та колінами ( ДК 021:2015:42340000-1: Печі непобутового призначення) , ідентифікатор закупівлі: UA-2022-10-19-009451-a, погоджується з Вашою вимогою №206/3.11.2022р. про відміну спрощеної закупівлі на підставі пункту 2 частини 17 статті 14 Закону Замовник відміняє спрощену закупівлю в разі:
неможливості усунення порушень, що виникли через виявленні порушення законодавства з питань публічних закупівель.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Відкликано скаржником
Вимога про порушення законодавства
Номер:
054c1a218a41450d97bdcd8504b580dd
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-10-19-009451-a.a1
Назва:
Вимога про порушення законодавства
Вимога:
Виконавчим комітетом Мартинівської сільської ради Полтавського району Полтавської області (далі – Замовник) було розпочато спрощену закупівлю за предметом: «Піч буржуйка польова з трубами та колінами ДК 021:2015:42340000-1: Печі непобутового призначення», ідентифікатор: UA-2022-10-19-009451-a.
Протоколом Уповноваженої особи Замовника від 31.10.2022 року за результатами розгляду пропозиції ФОП «ПЕРЕДЕРІЙ МИХАЙЛО МИХАЙЛОВИЧ» в спрощеній закупівлі «Піч буржуйка польова з трубами та колінами ДК 021:2015:42340000-1: Печі непобутового призначення», ідентифікатор: UA-2022-10-19-009451-a, було прийнято рішення про визначення переможцем Учасника ФОП «ПЕРЕДЕРІЙ МИХАЙЛО МИХАЙЛОВИЧ».
Вважаємо дане рішення Замовника незаконним, таким, що порушує норми статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, та вимоги статті 14 Закону, в частині наявності об’єктивних підстав для відхилення пропозиції ФОП «ПЕРЕДЕРІЙ МИХАЙЛО МИХАЙЛОВИЧ» у вказаному рішенні.
При розгляді пропозиції ФОП «ПЕРЕДЕРІЙ МИХАЙЛО МИХАЙЛОВИЧ», нами виявлені наступні невідповідності:
1. Згідно п. 8.1 Оголошення про проведення спрощеної закупівлі, Учасник процедури закупівлі у складі своєї пропозиції надає гарантійний Лист щодо погодження з проектом та умовами Договору і умовами оголошення визначеними в додатках.
У складі пропозиції, наданої учасником ФОП «ПЕРЕДЕРІЙ МИХАЙЛО МИХАЙЛОВИЧ» надано лист-згоду (вих. № 198 від 27.10.2022р.) про погодження з проектом та умовами Договору, при цьому в листі відсутня згода Учасника з умовами оголошення визначеними в додатках, що не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі.
2. Згідно абз. 11 п. 17 Оголошення про проведення спрощеної закупівлі, Учасник гарантує, що вказана в наданих ним в довідках (листах) інформація є актуальною на дату подання тендерної пропозиції (надати відповідний лист).
В складі пропозиції Учасника ФОП «ПЕРЕДЕРІЙ МИХАЙЛО МИХАЙЛОВИЧ» вищевказаний лист відсутній.
3. Згідно п. 7 Оголошення про проведення спрощеної закупівлі, Учасники при поданні пропозиції повинні враховувати норми:
- Постанови Кабінету Міністрів України «Про забезпечення захисту національних інтересів за майбутніми позовами держави Україна у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації» від 03.03.2022 № 187, оскільки замовник не може виконувати зобов’язання, кредиторами за якими є Російська Федерація або особи пов’язані з країною агресором, що визначені підпунктом 1 пункту 1 цієї Постанови;
- Постанови Кабінету Міністрів України «Про застосування заборони ввезення товарів з Російської Федерації» від 09.04.2022 № 426, оскільки цією постановою заборонено ввезення на митну територію України в митному режимі імпорту товарів з Російської Федерації;
- Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» від 15.04.2014 № 1207-VII.
У складі пропозиції учасник повинен надати погодження з вищенаведеними нормами.
В складі пропозиції Учасника ФОП «ПЕРЕДЕРІЙ МИХАЙЛО МИХАЙЛОВИЧ» вищевказаний лист-погодження відсутній.
4. Згідно п. 13 Додатку 1 Оголошення про проведення спрощеної закупівлі, Учасник надає Довідку в електронному вигляді в довільній формі, за підписом уповноваженої посадової особи Учасника з інформацією про виконання аналогічного(-их) договору(-ів) за аналогічним предметом закупівлі за 2020-2022 роки із зазначенням дати укладання договору, предмету договору, найменування замовника, його адреси та контактного телефону.
Під аналогічним договором кваліфікаційного критерію замовник визначає договір, за яким зобов’язання Учасника, як сторони договору, полягало в поставці, будь-якого верхнього одягу. А зобов’язання іншої сторони договору (замовника) полягало в оплаті товару відповідно до вимог цивільного та господарського законодавства. Якщо копії аналогічного договору(-ів) будуть надані про поставку(продаж) не за державні кошти, то щоб переконати замовника що договір був не між пов'язаними особами разом з копією договору надаються оригінали розширених витягів (виданих не раніше дати оприлюднення цієї документації в системі ПРОЗОРО). на юридичних осіб постачальника(продавця) та замовника(покупця) в яких повинен обов’язково бути вказаний повний перелік засновників(учасників).
Також Учаснику в складі своєї тендерної пропозиції необхідно надати:
- копію договору(-ів), зазначеного(-их) в довідці;
- копії документів, що підтверджують факт поставки аналогічного товару (копії видаткових накладних та/або актів приймання-передачі товару) (крім відомостей, що становлять комерційну таємницю);
- копії податкових накладних (лише для платників ПДВ);
- оригінал позитивного відгуку про співпрацю по наданій копії виконаного договору зазначеному в довідці.(відгук підписується особою, яка зі сторони замовника підписувала договір, або на сьогоднішній день має право на підпис Договору) (відгук повинен мати реєстраційний номер).
В складі пропозиції Учасника ФОП «ПЕРЕДЕРІЙ МИХАЙЛО МИХАЙЛОВИЧ» відсутні копія договору, зазначеного в довідці та оригінал позитивного відгуку про співпрацю по наданій копії виконаного договору зазначеному в довідці.
5. Також згідно абз. 1 п. 17 Оголошення про проведення спрощеної закупівлі, усі документи (форми, згідно додатків; довідки; листи тощо), які складаються Учасником, повинні бути на фірмовому бланку з обов’язковим зазначенням поточної дати формування інформації, номеру закупівлі, підпису керівника підприємства та печатки (у разі наявності).
Довідки, листи, складені Учасником ФОП «ПЕРЕДЕРІЙ МИХАЙЛО МИХАЙЛОВИЧ» не містять номеру закупівлі.
На підставі пункту 13 статті 14 Закону Замовник відхиляє пропозицію в разі, якщо пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі.
Отже, пропозиція ФОП «ПЕРЕДЕРІЙ МИХАЙЛО МИХАЙЛОВИЧ» є такою, що не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, а тому підлягає відхиленню на підставі статті 14 Закону.
Таким чином, з огляду на вищевказане, рішення Уповноваженої особи Замовника про визначення переможцем ФОП «ПЕРЕДЕРІЙ МИХАЙЛО МИХАЙЛОВИЧ» є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню.
Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель на сайті https://prozorro.gov.ua.
Згідно статті 15 Закону України «Про публічні закупівлі» з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів учасник спрощеної закупівлі може звернутися до замовника та/або до органу, що здійснює контроль над замовником, або до суду.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога Замовнику.pdf 31.10.2022 16:36
- Відповідь на вимогу.docx 01.11.2022 16:04
Дата подачі:
31.10.2022 16:36
Вирішення:
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ МАРТИНІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ ПОЛТАВСЬКОГО РАЙОНУ ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ , що є замовником процедури закупівлі за предметом закупівлі за предметом піч буржуйка польова з трубами та колінами ( ДК 021:2015:42340000-1: Печі непобутового призначення) , ідентифікатор закупівлі: UA-2022-10-19-009451-a, погоджується з Вашою вимогою №2/31.10.2022р. про відхилення пропозиції учасника ФОП « ПЕРЕДЕРІЙ МИХАЙЛО МИХАЙЛОВИЧ» на підставі пункту 13 статті 14 Закону Замовник відхиляє пропозицію в разі, якщо пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі
Статус вимоги:
Задоволено
Опис причини скасування:
cancelled
Дата скасування:
01.11.2022 16:04