• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Коагулянт на основі гідроксихлориду алюмінію

Згідно Постанови КМУ «Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану» від 28.02.2022 №169 зі змінами. Інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі, у відповідності до Додатку №1 «Технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі". Перелік критеріїв та методика оцінки пропозицій із зазначенням питомої ваги критеріїв: „ Ціна – 100%”

Торги не відбулися

31 263 642.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 312 360.00 UAH
Період оскарження: 18.10.2022 18:46 - 24.10.2022 18:51
Вимога
Відхилено

Вимога щодо умов закупівлі

Номер: f56fefb771264d42827497bf09039e4e
Ідентифікатор запиту: UA-2022-10-18-011604-a.a2
Назва: Вимога щодо умов закупівлі
Вимога:
Шановний Замовник! Пунктом 14 Оголошення встановлено, що Учасником надається в електронному (сканованому) вигляді в складі своєї пропозиції наступна інформація: Копія(ї) документу(ів) про проведення лабораторних та виробничих/промислових випробувань реагенту на водоочисній станції КП «Черкасиводоканал». Дану закупівлю оголошено на підставі Постанови КМУ «Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану» від 28.02.2022 №169 зі змінами. Дана Постанова містить положення про те, що під час здійснення закупівель, передбачених підпунктом 1 цього пункту, без використання електронної системи закупівель замовники повинні відповідно до Закону України “Про публічні закупівлі” дотримуватися таких принципів здійснення публічних закупівель. Скаржник, дослідивши відповідні нормативно-правові акти на підставі яких здійснюється виробництво питної води, вважає, що дана вимога тендерної документації є безпідставною, такою, що не відповідає діючому законодавству України, викладена Замовником виключно з метою забезпечення обмеження конкуренції, а тому має бути виключена зі складу тендерної документації, з огляду на наступне: По-перше. Скаржник уважно дослідив вимоги, що регулюють діяльність суб’єктів господарювання що здійснюють виробництво та постачання питної води населенню. Нормативно-правовим актом, що регулює діяльність з виробництва питної води є Закон України «Про питну воду та питне водопостачання в Україні», який поширюється на всіх суб’єктів господарювання, що виробляють питну воду, забезпечують міста, інші населені пункти, окремо розташовані об'єкти питною водою шляхом централізованого питного водопостачання або за допомогою пунктів розливу води (в тому числі пересувних), застосування установок (пристроїв), інших засобів нецентралізованого водопостачання, надають послуги з водовідведення, а також на органи державної влади та органи місцевого самоврядування, що здійснюють регулювання, нагляд і контроль за якістю питної води та/або послуг з водовідведення, станом джерел, систем питного водопостачання та водовідведення, а також споживачів питної води та/або послуг з водовідведення (стаття 2 Закону). Законодавство у сфері питної води та питного водопостачання складається з Водного кодексу України, Кодексу України про надра, законів України "Про охорону навколишнього природного середовища", "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення", цього Закону та інших нормативно-правових актів, що регулюють відносини у цій сфері. ПРАВИЛА технічної експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених пунктів України, що затверджені Наказом Держжитлокомунгоспу України 05.07.95 № 30 встановлюють порядок технічної експлуатації систем і споруд водопостачання та водовідведення міст та інших населених пунктів України, є обов'язковими для всіх суб’єктів господарювання, у тому числі юридичних осіб, що здійснюють технічну експлуатацію систем водопостачання та водовідведення, незалежно від організаційно-правової форми та форми власності (далі - виробники). Розділ 6 зазначених Правил - виробництво питної води. Очисні споруди систем водопостачання і встановлює вимоги до виробників питної води, яким є Замовник, в тому числі, і щодо порядку, строків, умов проведення та ін. лабораторних досліджень питної води (витяг з правил додається). В п. 6.1.1. зокрема передбачено, що основними завданнями експлуатації очисних споруд систем водопостачання є: виробництво питної води, що відповідає вимогам державних санітарних норм та правил, забезпечує надійність очищення та знезараження води; забезпечення ефективної безперебійної та надійної роботи очисних споруд, зниження собівартості очищення та знезараження води, економія реагентів, електроенергії та води на власні потреби; систематичний лабораторно-виробничий і технологічний контроль роботи очисних споруд і якості води у джерелі водопостачання на всіх етапах очищення та на виході із станції; запобігання забрудненню навколишнього середовища скидами водоочисних споруд та контроль за цими скидами. 6.5.6. Кожну партію реагентів піддають контрольному аналізові на вміст активної частини реагента. п. 6.5.8. Правил технічної експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених пунктів України, що затверджені Наказом Держжитлокомунгоспу України 05.07.95 № 30, передбачає, що режими реагентної обробки води у різні періоди року та види реагентів встановлюють на підставі даних фізико-хімічних, санітарно-бактеріологічних та технологічних аналізів і досвіду обробки води та затверджуються керівництвом виробника. При цьому визначають початок і кінець періоду застосування реагента, а також послідовність, інтервали часу між введенням окремих реагентів, місце і спосіб їх введення у воду. А до накопичення даних експлуатації концентрацію розчинів реагентів, їх дози, послідовність та інтервали часу між їх введенням у воду допускається приймання згідно з вимогами державних будівельних норм ДБН В.2.5-74:2013 "Водопостачання. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування" (далі - ДБН В.2.5-74:2013). Таким чином, необхідності щодо проведення лабораторних та промислових випробувань зазначені Правила не містять. В п. 6.5.3. Правил лише зазначено - Для хімічної обробки питної води допускається вживати хімічні реагенти відповідно до державних санітарних норм та правил. 6.5.9. Дози реагентів визначають на підставі даних технологічних аналізів води. У процесі експлуатації очисних споруд ці дози уточнюють за результатами перевірки ефективності їх дії на воду, що обробляється, з урахуванням змін якості води у джерелі постачання. Згідно п. 10.4.1 ДБН В.2.5-74:2013 марку і вид реагентів, розрахункові дози реагентів слід встановлювати на основі попередніх досліджень відповідно до їх характеристик для різних періодів року в залежності від якості вихідної води та коригувати в період налагодження та експлуатації споруд. При цьому потрібно враховувати допустимі їх залишкові концентрації в очищеній воді, які встановлені ДСанПіН 2.2.4-171 або галузевими будівельними нормами та особливими вимогами споживачів. Реагенти, які застосовуються в процесі підготовки питної води, повинні відповідати вимогам 5.10. П. 5.10 ДБН В.2.5-74:2013 При водопідготовці (обробці), транспортуванні та зберіганні питної води слід використовувати обладнання, матеріали, речовини та сполуки (коагулянти, флокулянти, реагенти для знезараження, мийні та дезінфекційні засоби, внутрішні антикорозійні та гідроізоляційні покриття, будівельні матеріали тощо), які мають дозвіл для застосування у цій сфері відповідно до вимог чинного законодавства (Закон України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" від 24.02.1994 р. № 4004-ХІІ; Положення про Державну санітарно-епідеміологічну службу України ДБН В.2.5-74:2013 288 (Затверджено указом Президента України від 06.04.2011 р. № 400). Скаржник є підприємством, який пропонує до поставки аналоги коагулянтів, які мають Висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи (згідно вимог п. 6.5.3. Правил) – додаються, а тому можуть використовуватись Замовником під час здійснення процесу очищення питної води. Відповідно до ст. 1 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи - документ установленої форми, що засвідчує відповідність (невідповідність) об'єкта державної санітарно-епідеміологічної експертизи медичним вимогам безпеки для здоров'я і життя людини, затверджується відповідним головним державним санітарним лікарем і є обов'язковим для виконання власником об'єкта експертизи. Замовник, згідно п. 10.4.1 ДБН В.2.5-74:2013 має розрахувати розрахункові дози реагентів на основі попередніх досліджень відповідно до їх характеристик, що зазначені виробником у відповідних технічних умовах, сертифікатах якості. Правила також визначають, яким чином Замовник має здійснити попередній розрахунок доз коагулянту, в залежності від їх видів та дієвої основної речовини. Тобто, з аналізу зазначених норм, видно, Правила не містять вимог до виробників питної води, здійснювати лабораторні та промислові випробування реагентів (нових чи аналогів до вже використовуваних), під час здійснення процесу очищення питної води. Так само і не містять вимог до виробників чи постачальників хімічних реагентів провести лабораторні та промислові випробування на об’єкті водопровідно-каналізаційного господарства на яке постачальник чи виробник планує здійснювати поставку коагулянтів. Правила містять вимогу щодо проведення лабораторних та промислових випробувань якості питної води, що виробляється, і це постійний процес, який повинен здійснювати виробник питної води, а не одноразово. По-друге. Жодним нормативно-правовим актом законодавства України не встановлено вимог чи правил, які б встановлювали процедуру проведення лабораторних та промислових випробувань на підприємствах водопровідно-каналізаційних господарств України виробниками чи постачальниками коагулянтів. За відсутності такої процедури, єдиного для всіх виробників/постачальників документу, потенційний Учасник, в тому числі і скаржник, не має можливості завчасно провести відповідні лабораторні та промислові дослідження на водоочисній станції того Замовника, на об’єкти якого планує здійснювати реалізацію коагулянтів. Втім, за наявності такого нормативно-правового акту, дана процедура суттєво обмежувала конкуренцію на даному ринку товарів, та значно розширювала можливості розвитку корупції в цьому питанні, оскільки, працювати чи не працювати з тим чи іншим виробником/постачальником вирішував би, знову ж таки, виключно Замовник. З огляду на викладене, дана вимога є безпідставною, такою що не відповідає діючому законодавству України, а тому має бути виключена. Окрім зазначеного, Скаржник вважає, що така вимога документації є дискримінаційною по відношенню до інших Учасників, в тому числі і скаржника. Оскільки ставить Учасника в залежність від Замовника, від його бажання чи небажання працювати з тим чи іншим Учасником, від наявності чи відсутності таких документів в учасників, яких замовник бажає бачити переможцем процедури закупівель. Такої думки дійшов також Антимонопольний комітет України під час розгляду скарги, рішення N24364-р/пк-пз від 27.10.2021, N 6775 -р/пк-пз від 02.04.2021. Зазначеними Рішеннями АМК України визнав вимоги щодо проведення лабораторних випробувань на території Замовника дискримінаційними по відношенню до інших Учасників. Такої ж думки Антимонопольний комітет дійшов під час розгляду скарги, Рішення №28005-р/пк-пз від 20.12.2021; Рішення від 17.02.2022 №3362; Рішення від 18.01.2022 № 1001 (закупівля UA-2021-12-14-007041-c). У разі ігнорування даної вимоги наше підприємство звернеться до військової адміністрації за усунення конкуренції та, можливе, порушення бюджетного законодавства.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Під час здійснення діяльності з питного водопостачання Замовник керується вимогами та рекомендаціями чинних нормативних актів, зокрема Законом України «Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення», ДержСанПіН 2.2.4-171-10 «Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною», Законом України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», Державними Будівельними Нормами В.2.5-74:2013 «Водопостачання. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування», «Правила технічної експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених пунктів України», «Правилами охорони поверхневих вод від забруднення зворотними водами». Згідно з цими документами Замовник несе відповідальність за якість питної води централізованої системи водопостачання та забезпечення необхідного рівня очищення зворотних (стічних) вод перед їх скиданням у водні об’єкти. Наказом від 05.07.1995р. № 30 Державного комітету України по житлово-комунальному господарству затверджено Правила технічної експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених пунктів України (надалі— Правила), які є обов'язковими для всіх суб’єктів господарювання, у тому числі юридичних осіб, що здійснюють технічну експлуатацію систем водопостачання та водовідведення, незалежно від організаційно-правової форми та форми власності. У пункті 6.5.9. Правил передбачено, що дози реагентів визначають на підставі даних технологічних аналізів води. У процесі експлуатації очисних споруд ці дози уточнюють за результатами перевірки ефективності їх дії на воду, що обробляється, з урахуванням змін якості води у джерелі постачання - ефективність дії дози реагентів на воду перевіряється за допомогою лабораторних випробувань методом пробного коагулювання, яке проводиться у виробничій лабораторії на очисних спорудах Замовника. Крім того, вимогами пункту 10.4.1 ДБН В.2.5-74:2013 «Водопостачання. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування» встановлено, що марку і вид реагентів, розрахункові дози реагентів слід встановлювати на основі попередніх досліджень відповідно до їх характеристик, зокрема від якості вихідної води та коригувати в період налагодження та експлуатації споруд. Враховуючи наведене вище, вибір оптимального хімічного реагенту серед аналогів або еквівалентів (незважаючи на їх еквівалентний хімічний склад) для різних технологічних процесів очищення питної та стічної води потребує проведення лабораторних та промислових випробувань у місцевих умовах Замовника, оскільки ефективність процесу коагулювання залежить від одночасної дії трьох чинників, а саме: складу дисперсної системи вхідної води, яка різна для різних водозаборів, хімічного складу коагулянтів і технологічних параметрів коагулювання (використання реагентів, дезінфектантів, способів коагулювання, тощо), прийнятих на підприємстві. Тобто технологічний процес очищення питної води – є складним багатоетапним та комплексним, на який впливають вищезазначені чинники і лише після експериментальних даних можливо визначити оптимальні дози коагулянту, конкретного виробника, та його ефективність, і як наслідок - визначити річну потребу коагулянту. Таким чином, враховуючи, що замовник несе відповідальність за своєчасне постачання якісної питної води мешканцям міста, з метою запобігання шкідливого впливу на здоровʼя людини невідповідних реагентів або невірно встановлених доз їх застосування, перебоям у постачанні питної води в місто, з огляду на викладене вище вважаємо за необхідне передбачити та зберегти без змін зазначену вимогу оголошення, яка не містить жодних дискримінаційних ознак та жодним чином не обмежує конкуренції при проведенні закупівлі
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Вимога щодо умов закупівлі

Номер: 0b5f0bd38a6c4823a66685434b5fc260
Ідентифікатор запиту: UA-2022-10-18-011604-a.a1
Назва: Вимога щодо умов закупівлі
Вимога:
Шановний Замовник! Пунктом 20 Оголошення встановлено, що Учасником надається в електронному (сканованому) вигляді в складі своєї пропозиції наступна інформація: У разі виготовлення товару, що пропонується Учасником, за межами території України, учасник повинен надати довідку з інформацією про те, що виробника включено до списку Реєстратори/Постачальники» («Registrants/Suppliers Details») в розділі для продукції, що є предметом закупівлі (відповідний номер CAS), який ведеться Європейським хімічним агентством (European Chemicals Agency). Учасник надає підтвердження (витяги, виписки, скріншоти, тощо) з офіційного сайту Європейського хімічного агентства (European Chemicals Agency) про дійсність такої інформації. Замовник самостійно перевіряє достовірність інформації. Дану закупівлю оголошено на підставі Постанови КМУ «Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану» від 28.02.2022 №169 зі змінами. Дана Постанова містить положення про те, що під час здійснення закупівель, передбачених підпунктом 1 цього пункту, без використання електронної системи закупівель замовники повинні відповідно до Закону України “Про публічні закупівлі” дотримуватися таких принципів здійснення публічних закупівель. Компанії які включені в цей список виключно Європейські компанії, чи не звужує це список країн виробників коагулянтыв, які можуть постачати продукцію - як бути с такими країнами як США, Канада, Японія, Корея, Китай?
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику, відповідно до статті 6 Закону України "Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення", одним із принципів державної політики у сфері питної води, питного водопостачання та водовідведення є наближення вимог національних стандартів на питну воду, питне водопостачання та водовідведення, технологій виробництва питної води, нормативів щодо очищення стічних вод, а також засобів вимірювання і методів оцінки до відповідних стандартів, нормативів, технологій, засобів і методів, прийнятих у Європейському Союзі. Наказом Мінекономіки від 25.02.2020 № 326 "Про затвердження плану розроблення технічних регламентів на 2020 рік" та Наказом Мінекономіки від 01.04.2020 № 563-20 "Про внесення зміни до плану розроблення технічних регламентів на 2020 рік" передбачено розробку Технічного регламенту про безпеку та забезпечення захисту хімічної продукції на основі Регламенту (ЄС) № 1907/2006 Європейського Парламенту і Ради від 18 грудня 2006 року про реєстрацію, оцінку, авторизацію і обмеження хімічних речовин та препаратів, яким засновується Європейське Агентство хімічних речовин і препаратів. Крім того, згідно з рішенням Ради національної безпеки і оборони від 19 березня 2021 року "Про заходи щодо підвищення рівня хімічної безпеки на території України", введеним в дію Указом Президента України від 19 березня 2021 року № 104/2021, Кабінету Міністрів України доручено розробити та затвердити технічний регламент щодо безпечності хімічної продукції, гармонізований з Регламентом (ЄС) Європейського Парламенту та Ради № 1907/2006 від 18 грудня 2006 року про реєстрацію, оцінку, авторизацію і обмеження хімічних речовин та препаратів (REACH), яким засновується Європейське Агентство хімічних речовин і препаратів, вносяться зміни до Директиви 1999/45/ЄС і скасовуються Регламент Ради (ЄЕС) № 793/93 і Регламент Комісії (ЄС) № 1488/94, а також Директива Ради 76/769/ЄЕС і Директиви Комісії 91/155/ЄЕС, 93/67/ЄЕС, 93/105/ЄС і 2000/21/ЄС. Головне завдання Регламенту (ЄС) № 1907/2006 - забезпечити високий рівень захисту здоров’я людини і навколишнього середовища, включаючи сприяння альтернативним методам оцінки небезпечності речовин. Таким чином, до затвердження національного регламенту щодо безпечності хімічної продукції наявність інформації про те, що виробника включено до списку Реєстратори/Постачальники» («Registrants/Suppliers Details») в розділі для продукції, що є предметом закупівлі (відповідний номер CAS), який ведеться Європейським хімічним агентством (European Chemicals Agency), гарантує замовнику належну якість товару, що є предметом закупівлі на рівні європейських стандартів, і з урахуванням рівних можливостей для всіх учасників ринку щодо реєстрації хімічної речовини є повністю обґрунтованою та не може бути дискримінаційною. Відповідно до положень Регламенту (ЄС) № 1907/2006 щодо регулювання виробництва та використання хімічної продукції, кожне окреме підприємство безпосередньо несе відповідальність за сертифікацію своєї власної продукції. Виробники та імпортери хімічних речовин або сумішей, що не є резидентами Європейського Союзу, можуть зареєструвати хімічні речовини за сприяння Уповноваженого представника. Крім того, досвід закупівель та моніторинг наявних на ринку України продуктів за предметом закупівлі свідчить про те, що на даний час запропонувати до продажу хімічні речовини, які зареєстровані згідно з Європейським Регламентом та має відповідний номер CAS, можуть щонайменше два учасника ринку, які є постачальниками товару, що є предметом закупівлі. Тому вважаємо, що умови оголошення щодо наявності номеру CAS жодним чином не звужує коло виробників або постачальників предмету закупівлі
Статус вимоги: Відхилено