-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Яловичина тушкована
Спрощена закупівля згідно постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 №169 «Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану» (зі змінами)
Торги відмінено
10 158 720.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 50 793.60 UAH
мін. крок: 0.5% або 50 793.60 UAH
Період оскарження:
18.10.2022 15:39 - 22.10.2022 00:00
Вимога
Є відповідь
Безпідставна дискваліфікація
Номер:
b49f76deb32b4aa8af13c9a4b1cff341
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-10-18-009018-a.b1
Назва:
Безпідставна дискваліфікація
Вимога:
Протоколом №50 щодо прийняття рішення уповноваженою особою Департаменту агропромислового розвитку Полтавської облдержадміністрації від 02 листопада 2022 року, було прийнято рішення проо відхиленняНАЙБІЛЬШ ЕКОНОМІЧНО ВИГІДНОЇ пропозиції ТОВ «Охтирка м’ясопродукт», з даним рішенням ми не згодні з наступних причин:
По-перше.
З приводу невідповідності аналогічних договорів:
Відповідно до оголошення:
«14.6. Для підтвердження інформації про повне виконання Учасником аналогічного договору необхідно надати:
14.6.1 Копії договору, разом із додатками і додатковими угодами;
14.6.2 Документи, які підтверджують в повному обсязі виконання зобов’язань за договором (акти приймання-передачі та/або товарні накладні);
14.6.3 Документи, що підтверджують проведення розрахунків за договором (акт звірки за договором з заповненими даними сторін щодо стану взаєморозрахунків, засвідчений підписами сторін та відбитками печатки (за наявності).»
Оголошенням вимагалось надати один аналогічний догвоір, та документи, які підтверджують в повному обсязі виконання зобов’язань за договором та документи, що підтверджують проведення розрахунків за договором (акт звірки за договором з заповненими даними сторін щодо стану взаєморозрахунків, засвідчений підписами сторін та відбитками печатки (за наявності).
Отже, вимогами оголошення один аналогічний договір, документи що підтверджують його виконання та акт звірки за наявності.
Підставою для відхилення зазначено невідповідність коду ДК в Договорі №318-21 від 23.11.2021 року, не зважаючи на ідентичність товару, який поставлявся, але враховуючи наявність другого аналогічного договру, може взагалі не прийматись до уваги.
З приводу Догвору №185 від 22 листопада 2021 року, зазначено як невідповідність – відсутність в Акті звірки заповнених даних зі сторони постачальника, щодо взаємних розрахунків сторін, але ж Замовник не враховує, що даний документ взагалі міг не надаватись, адже Оголошення містить конкретно зазначну вимогу, щодо його надання лише за наявності.
Враховуючи все вищевикладене, нами надано Аналогічний Договір №185 від 22 листопада 2021 року, який повністю відповідає вимогам оголошення, але уповноваженою особо вигадано вигідні для Замовника невідповідності, що жодним чином не відповідає дійсності.
По-друге.
З приводу Протоколу лабораторних досліджень.
Відповідно до протоколу:
«- Для підтвердження відповідності товару показникам безпечності та якості харчових продуктів, а також відповідності технічним, якісним та іншим характеристикам предмета закупівлі, наведених в Додатку 1 Оголошення, Учасником не надано Експертний висновок лабораторного дослідження на партію продукції, що планується постачатись, виданий державною лабораторією Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, яка може проводити лабораторні дослідження (випробування) для цілей державного контролю, який є обов’язковим для надання відповідно до вимог підпункту 14.7.1 Оголошення закупівлі. В той же час завантажений у складі пропозиції Учасника протокол випробувань №4151 від 11 жовтня 2022 року, виданий Державною установою «Сумський обласний центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров’я України», не є документом, що підтверджує відповідність Учасника вимогам пп. 14.7.1 Оголошення, оскільки установа, що його видала не може проводити лабораторні дослідження (випробування) для цілей державного контролю, враховуючи, що вона не є уповноваженою лабораторією згідно чинного законодавства України, чим порушено підпункт 14.7.1 Оголошення закупівлі.»
Відповідно до вимог оголошення:
«14.7.1 Експертний висновок лабораторного дослідження на партію продукції, що планується постачатись, виданий державною лабораторією Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, яка може проводити лабораторні дослідження (випробування) для цілей державного контролю.»
Вимога оголошення не містить інформації про необхідність саме уповноваження лабораторії, зазначено «може проводити», це зовсім різні твердження.
Чому ж Державна установа не може проводити лабораторні дослідження (випробування) для цілей державного контролю
ТОВ «Охтирка м’ясорподукт» надано протокол лабораторних досліджень № 4151 від 11 жовтня 2022 року, який виданий Акредитованою лабораторією Державною установою «Сумський обласний центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров’я України». Дана лабораторія є акредитованою та має повноваження на проведення лабораторних досліджень, та надає всю необхідну інформацію про якість продукт.
Твердження уповноваженої особи замовника про вимогу, щодо вимоги про уповнаваженість лабораторії є вигаданим, адже оголошення такої вимоги не містить, а нами надано Протокол лабораторних досліджень,я кий містить всю необхідну інформацію.
Враховуючи все вищевикладене, вимагаємо скасувати рішення про відхилення пропозиції ТОВ «Охтирка м’ясопродукт», оскільки всі зазначені Вами прідстави для відхилення є ознакою дискримінації нашої пропозиції, що може свідчити про те, що уповноважена особа Замовника цілеспрямовано чи у власних інтересах ігнорує основну мету закупівлі: ЕКОНОМІЇ БЮДЖЕТНИХ КОШТІВ.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
03.11.2022 11:09
Вирішення:
Шановний учаснику! У відповідності до абзацу 2 частини 14 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» Вашу вимогу щодо неправомірного відхилення розглянуто в межах терміну трьох робочих днів з дня її надходження, про що повідомляємо наступне.
Стосовно аналогічного договору. В пп. 14.5 Оголошення про проведення даної спрощеної закупівлі від 18 жовтня 2022 року наявна вимога про те, що Учасник повинен надати «інформацію про повне виконання аналогічного договору». У наступному підпункті 14.6 текст підкреслено, цитуємо «14.6. Для ПІДТВЕРДЖЕННЯ інформації про ПОВНЕ ВИКОНАННЯ Учасником аналогічного договору необхідно надати…». Таким чином, для підтвердження САМЕ ЦІЄЇ інформації про повне виконання аналогічного договору (Таблиця1), наступним підпунктом Оголошення передбачено надання Учасником копій підтверджуючих документів. При цьому, у пп.14.6.3 слова «за наявності» відносяться до засвідчення акта звірки відбитками ПЕЧАТКИ (тому, що відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо використання печаток юридичними особами та фізичними особами-підприємцями» від 23.03.2017 №1982-VIII «використання суб’єктом господарювання печатки не є обов’язковим», «відбиток печатки не може бути обов’язковим реквізитом будь-якого документа, що подається суб’єктом господарювання»). Тобто, слова «за наявності» стосуються оформлення акта звірки, але сам акт звірки за договором, як підтверджуючий документ, є ОБОВ’ЯЗКОВИМ для подання. І всі інші його реквізити, зокрема заповнені дані сторін щодо стану взаєморозрахунків та підписи сторін мають бути. Якщо акт звірки відсутній, то це, по-перше, суперечить вимогам «пп.14.6. Для ПІДТВЕРДЖЕННЯ інформації про ПОВНЕ ВИКОНАННЯ» (у пп.14.5 Оголошення текстом-курсивом зазначено, що Договір вважається ВИКОНАНИМ, якщо в тому числі «оплата зі сторони замовника здійснена»); по-друге, зверніть будь ласка увагу, що далі за текстом Оголошення у п.16 та п.17 знову ж таки повторно вказані слова про «відбитки печатки (у разі наявності)» при оформленні документів, які подаються. В даному випадку Оголошення не містить вимоги для одних учасників подавати акт звірки за наявності, а для інших не подавати його, оскільки умови мають бути рівними для учасників.
Вами, як учасником спрощеної закупівлі, подано для участі пропозицію, яка містить два договори. Перший Договір від 23.11.2021 №318-21 не є аналогічним в розумінні Оголошення даної закупівлі, що суперечить вимогам пп.14.5 та пп.14.6.1 Оголошення. По другому Договору від 22.11.2021 №185 не підтверджено інформацію про повне його виконання актом звірки за Договором, що суперечить вимогам пп. 14.6.3 Оголошення.
Водночас, частиною 7 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що у період уточнення інформації учасники спрощеної закупівлі мають право звернутися до замовника через електронну систему закупівель за РОЗ’ЯСНЕННЯМ щодо інформації, зазначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, щодо вимог до предмета закупівлі та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі. Відсутність будь-яких запитань або уточнень стосовно змісту та викладення вимог в оголошенні з боку учасників засвідчують той факт, що ними повністю усвідомлено зміст оголошення та вимоги, викладені замовником при його підготовці. Від Вас, як учасника спрощеної закупівлі, в період уточнення інформації вищевказані ЗВЕРНЕННЯ НЕ НАДХОДИЛИ.
Стосовно Експертного висновку лабораторного дослідження. Державна установа «Сумський обласний центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров’я України», виходячи із законодавства, навіть при тому що вона є акредитованою, не може проводити лабораторні дослідження (випробування) для цілей ДЕРЖАВНОГО КОНТРОЛЮ. Слова в протоколі від 02.11.2022 №50 щодо «уповноваженої лабораторії» взяті із законодавства, тому що для цілей державного контролю лабораторія може бути ВИКЛЮЧНО уповноваженою, при чому уповноваженою компетентним органом. Будь-яка інша, крім уповноваженої лабораторії, не може проводити лабораторні дослідження (випробування) для цілей державного контролю. Приведемо відповідні положення Законів. Відповідно до частини 1 статті 22 Закону України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин» від 18.05.2017 №2042-VIII (далі – Закон №2042-VIII), «лабораторні дослідження (випробування) для цілей ДЕРЖАВНОГО КОНТРОЛЮ проводяться акредитованими лабораторіями, уповноваженими КОМПЕТЕНТНИМ органом». Відповідно до пункту 31 частини 1 статті 1 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» від 23.12.1997 №771/97-ВР (далі – Закон №771/97-ВР) та пункту 20 частини 1 статті 1 Закону №2042-VIII, «компетентний орган – центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів». Таким органом являється Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (відповідно до Положення про Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.09.2015 №667), а за територіальною ознакою – Головні управління Держпродспоживслужби в областях. «Інші органи виконавчої влади та установи не мають права встановлювати чи будь-яким іншим чином здійснювати регулювання та/або державний контроль, включаючи інформацію про харчові продукти» (частина 2 статті 5 Закону №771/97-ВР). Право на проведення дослідження (випробування) для цілей державного контролю надається акредитованій лабораторії відповідним наказом органу Держпродспоживслужби. Натомість, Державній установі «Сумський обласний центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров’я України» такого права не надано та відповідно її не включено до «Переліку державних лабораторій Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, які можуть проводити лабораторні дослідження (випробування) для цілей державного контролю», розміщеному на офіційному веб-сайті Держпродспоживслужби.
Відповідно до частини 3 статті 14 Закону «Про публічні закупівлі», в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, крім визначеного переліку інформації також може зазначатися інша інформація. Замовником, у відповідності до вимог цього Закону, до оголошення спрощеної закупівлі включено інформацію, яку він вважає за потрібну до неї включити з метою відбору найкращого постачальника товару, який має досвід постачання конкретного виду продукції. Враховуючи, що дана закупівля здійснюється за рахунок бюджетних коштів, Оголошення закупівлі містить вимогу щодо проведення лабораторних досліджень (випробувань) для цілей державного контролю, що чітко вказано у п.14.7.1 Оголошення.
Натомість, Вами, як учасником спрощеної закупівлі, включено до пропозиції документи, видані установою, яка не може проводити лабораторні дослідження (випробування) для цілей державного контролю в розумінні чинного законодавства, що суперечить вимогам пп.14.7.1 Оголошення.
Далі, стосовно мети щодо економії бюджетних коштів. Пунктом 1 частини 13 статті 14 Закону «Про публічні закупівлі» Замовника ЗОБОВ’ЯЗАНО відхилити пропозицію у разі, якщо пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі (в Законі вказано саме «ВІДХИЛЯЄ», а не «може відхилити»).
Отже, враховуючи всі невідповідності пропозиції учасника ТОВ «ОХТИРКА М’ЯСОПРОДУКТ», Замовником правомірно її відхилено як таку, що не відповідає умовам, визначеним в Оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі у відповідності до пункту 1 частини 13 статті 14 Закону.
Статус вимоги:
Відхилено