-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
50340000-0 Послуги з ремонту і технічного обслуговування аудіовізуального та оптичного обладнання Послуги з ремонту системи периметральної сигналізації на ПС 330 кВ "Усатове"
Інформація, що вимагається частиною 3 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі», не зазначена в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, у зв’язку із відсутністю технічної можливості, міститься у файлі з оголошенням.
Завершена
60 903.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 609.03 UAH
мін. крок: 1% або 609.03 UAH
Період оскарження:
17.10.2022 16:57 - 21.10.2022 11:00
Вимога
Залишено без розгляду
Щодо залучення субпідрядника
Номер:
bfbcef627f3f4f9790d445e366396933
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-10-17-010673-a.a1
Назва:
Щодо залучення субпідрядника
Вимога:
Протокольним рішенням №206/22 від 03 листопада 2022 року Замовником відхилена пропозиція Товариства з обмеженою відповідальністю «Агенція безпеки «Центр-97» як така, що не відповідає умовам оголошення про закупівлю та вимогам до предмета закупівлі у зв’язку із тим, що Учасник в своїй пропозиції надав копію декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці на виконання робіт підвищеної небезпеки в частині робіт, що виконуються на висоті понад 1,3 метра на ТОВ «РАДАР-ПІВДЕНЬ» , як на субпідрядника, якого має намір залучити, що на думку Замовника, не відповідає пункту 1.1 проєкту договору про закупівлю, а саме: Учасник повинен надати послуги власними силами .
Товариство з обмеженою відповідальністю «Агенція безпеки «Центр-97» не погоджується із зазначеним рішенням з огляду на наступне.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Згідно з пунктом 3 розділу ІІ Додатку з до Оголошення про проведення закупівлі Документи, які Учасник повинен надати для підтвердження технічних та якісних характеристик предмета закупівлі при подачі пропозиції: 3. Копія дозволу Державної служби України з питань праці та/або зареєстрована в Держпраці копія декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці на виконання робіт підвищеної небезпеки в частині робіт, що виконуються на висоті понад 1,3 метра, завірена підписом уповноваженої особи Учасника та печаткою (у випадку її використання).
Відповідно до статті 16 Закону якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Крім того, оголошенням спрощеної закупівлі не передбачено заборони щодо залучення субпідрядників/співвиконавців а також не містить імперативної вимоги щодо надання дозволу, виданого саме Учаснику закупівлі.
Натомість питання можливості залучення субпідрядника взагалі не є предметом регулювання Закону та визначено Цивільним кодексом України та Господарським кодексом України.
Так, статтею 838 Цивільного кодексу України встановлено, що підрядник має право, якщо інше не встановлено договором, залучити до виконання робіт інших осіб (субпідрядників), залишаючись відповідальним перед замовником за результат їхньої роботи. У цьому разі підрядник виступає перед замовником як генеральний підрядник, а перед субпідрядником — як замовник.
Разом із тим, відповідно до частини 13 статті 14 Закону Замовник відхиляє пропозицію в разі, якщо:
1) пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі;
2) учасник не надав забезпечення пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
3) учасник, який визначений переможцем спрощеної закупівлі, відмовився від укладення договору про закупівлю;
4) якщо учасник протягом одного року до дати оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю більше двох разів із замовником, який проводить таку спрощену закупівлю.
Подана нами пропозиція цілком відповідає вимогам, адже оголошення про проведення цієї процедури закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не містять обмежень щодо залучення субпідрядних організацій.
Під час розгляду пропозиції ТОВ «Агенція безпеки «ЦЕНТР-97» Замовник, на нашу думку, вдається до правового пуризму, віддаючи перевагу формі над змістом, нехтуючи при цьому принципами максимальної економії, ефективності та пропорційності, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, а також об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, що в результаті призводить до відхилення пропозиції яка майже на 50 відсотків нижча за очікувану вартість.
У зв’язку із вищезазначеними просимо Замовника скасувати протокольне рішення №206/22 від 03 листопада 2022 року.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
07.11.2022 10:57
Вирішення:
Шановний Учаснику, частиною 3 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) передбачено визначений перелік вимог, який обов’язково зазначається в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, що оприлюднюється Замовником відповідно до статті 10 цього Закону.
Звертаємо Вашу увагу, що пунктом 3 Розділу ІІ Додатку 3 до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі «50340000-0 Послуги з ремонту і технічного обслуговування аудіовізуального та оптичного обладнання Послуги з ремонту системи периметральної сигналізації на ПС 330 кВ "Усатове"» встановлена вимога щодо надання Учасником Дозволу Державної служби України з питань праці та/або зареєстрована в Держпраці Декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці на виконання робіт підвищеної небезпеки в частині робіт, що виконуються на висоті понад 1,3 метра. Даний документ надає право виконувати роботи підвищеної небезпеки, та не є кваліфікаційним критерієм до Учасника стосовно предмету даної закупівлі «50340000-0 Послуги з ремонту і технічного обслуговування аудіовізуального та оптичного обладнання Послуги з ремонту системи периметральної сигналізації на ПС 330 кВ "Усатове"», відповідно до частини 3 Статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі».
Слід наголосити, що згідно із частиною 7 статті 14 Закону, у період уточнення інформації учасники спрощеної закупівлі мають право звернутися до Замовника через електронну систему закупівель за роз’ясненням щодо інформації, зазначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, щодо вимог до предмета закупівлі та/або звернутися до Замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі.
Учасник спрощеної закупівлі ТОВ "АГЕНЦІЯ БЕЗПЕКИ "ЦЕНТР-97" не скористався таким правом і не звертався до Замовника за отриманням відповідних роз’яснень щодо змісту та форми документів, необхідних для належної участі у закупівлі «50340000-0 Послуги з ремонту і технічного обслуговування аудіовізуального та оптичного обладнання Послуги з ремонту системи периметральної сигналізації на ПС 330 кВ "Усатове"». Водночас, подавши свою пропозицію, учасник ТОВ "АГЕНЦІЯ БЕЗПЕКИ "ЦЕНТР-97" погодився з проектом договору про закупівлю, викладеним в Додатку 4 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, яким передбачено, що Виконавець зобов’язується на власний ризик, своїми силами, з застосуванням своїх матеріалів, відповідно до Опису та основних вимог до предмету договору Замовника та згідно з вимогами чинного законодавства України надати послуги (за предметом закупівлі: «50340000-0 Послуги з ремонту і технічного обслуговування аудіовізуального та оптичного обладнання Послуги з ремонту системи периметральної сигналізації на ПС 330 кВ "Усатове"»). Тобто, умовами проекту договору Учасник зобов’язаний надати послуги своїми силами, умова щодо залучення субпідрядних організацій проектом договору про закупівлю не передбачена.
У свою чергу, частиною першою статті 629 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) встановлено, що договір є обов’язковим для виконання сторонами. Статтею 526 ЦК України встановлено, що зобов’язання має виконуватися належним чином, зокрема відповідно до умов договору. Крім того, договір, укладений за результатами спрощеної закупівлі, є договором про закупівлю у розумінні Закону. На нього розповсюджуються вимоги статті 41 Закону, а також й обмеження щодо зміни його істотних умов, що визначені у частині 5 статті 41 Закону.
Звертаємо Вашу увагу, що пунктом 3 Розділу ІV. Оголошення про проведення спрощеної закупівлі визначено, що проект договору про закупівлю (Додаток 4 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі,) складено Замовником з урахуванням особливостей предмету закупівлі. Всі питання та пропозиції, які виникають в Учасника, стосовно проєкту договору про закупівлю (Додаток 4 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі,) розглядаються Замовником та у разі їх прийнятності можуть бути затверджені Замовником на етапі «Уточнення інформації про закупівлю».
З огляду на викладене та враховуючи невідповідність пропозиції учасника ТОВ "АГЕНЦІЯ БЕЗПЕКИ "ЦЕНТР-97" умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі вимушені відмовити в задоволенні вимоги.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
12.11.2022 21:06