-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Оренда промислового дата-центру
Торги відмінено
1 650 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 250.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 8 250.00 UAH
Період оскарження:
17.10.2022 16:19 - 05.01.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації Замовника після змін 14.12.2022
Номер:
a7ffd51aa491488d88b30906df0d8da1
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-10-17-008721-a.b5
Назва:
Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації Замовника після змін 14.12.2022
Скарга:
Додається окремими файлами
Пов'язані документи:
Учасник
- ДЕ НОВО. Наказ про призначення Уповноваженої особи.pdf.p7s 17.12.2022 21:45
- ДЕ НОВО. Аналогічний договір з ДП Прозорро.pdf 17.12.2022 21:45
- ДЕ НОВО. Довіреність на Васіну.pdf.p7s 17.12.2022 21:45
- ТД_зі_змінами_Оренда_промислового_дата_центру_14_12.docx 17.12.2022 21:45
- ДЕ НОВО. Скарга_Інформатика (умови документації після змін).pdf 17.12.2022 21:45
- ДЕ НОВО. Аналогічний договір з ДП Прозорро.pdf.p7s 17.12.2022 21:45
- ДЕ НОВО. Аналогічний договір з ДП НГБ.pdf.p7s 17.12.2022 21:45
- ДЕ НОВО. Аналогічний договір з ДП НГБ.pdf 17.12.2022 21:45
- Зміни_Оренда_промислового_дата_центру_14_12.docx 17.12.2022 21:45
- ДЕ НОВО. Наказ про призначення Уповноваженої особи.pdf 17.12.2022 21:45
- ДЕ НОВО. Довіреність на Васіну.pdf 17.12.2022 21:46
- ДЕ НОВО. Скарга_Інформатика (умови документації після змін).pdf.p7s 17.12.2022 21:46
- рішення від 20.12.2022 №7524.pdf 20.12.2022 13:26
- Інформація про резолютивну частину рішення від 26.12.2022 № 7736.pdf 26.12.2022 17:56
- рішення від 26.12.2022 №7736.pdf 29.12.2022 12:59
- Заперечення на скаргу.pdf 22.12.2022 14:42
- Заперечення на скаргу.docx 22.12.2022 14:42
Дата прийняття скарги до розгляду:
17.12.2022 21:47
Дата розгляду скарги:
26.12.2022 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
20.12.2022 13:27
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
29.12.2022 13:00
Дата виконання рішення Замовником:
30.12.2022 13:24
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Відповідно до рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 7736-р/пк-пз від 26.12.2022, було внесено зміни до тендерної документації на закупівлю за предметом Оренда промислового дата-центру за ДК 021:2015:51610000-1: Послуги зі встановлення комп’ютерної техніки та обладнання для обробки інформації (оголошення про проведення відкритих торгів UA-2022-10-17-008721-a).
Скарга
Виконана замовником
Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації Замовника
Номер:
642fc15dbda148e78e940d9f9dfb0735
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-10-17-008721-a.c4
Назва:
Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації Замовника
Скарга:
СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації
I. ПІДСТАВИ ДЛЯ ПОДАННЯ СКАРГИ.
КП "ІНФОРМАТИКА" (далі - Замовник) 17.10.2022 було розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги) «Оренда промислового дата-центру» за ДК 021:2015: 51610000-1 Послуги зі встановлення комп’ютерної техніки та обладнання для обробки інформації (UA-2022-10-17-008721-a) (далі – Закупівля).
Товариство з обмеженою відповідальністю «ДЕ НОВО» (далі – Суб’єкт оскарження або ТОВ «ДЕ НОВО») має бажання взяти участь у вказаних вище відкритих торгах, у зв’язку з чим Суб’єктом оскарження було проаналізовано тендерну документацію Замовника та встановлено наявність окремих умов, які є дискримінаційними по відношенню до Суб’єкта оскарження та унеможливлюють його участь у процедурі закупівлі, тим самим порушуючи права та законні інтереси Суб’єкта оскарження.
II. УМОВИ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ, ЯКІ СУБ’ЄКТ ОСКАРЖЕННЯ ВВАЖАЄ ДИСКРИМІНАЦІЙНИМИ:
Так як предметом закупівлі є «Оренда промислового дата-центру», надаємо коротку довідку щодо поняття «дата-центр» та його головних характеристик:
ДОВІДКА
Дата-центр (ДЦ, ЦОД, Центр Обробки Даних) – сукупність спланованих певним чином територій, будівель, приміщень, зі встановленими інженерними системами забезпечення та обслуговуючим персоналом, що утворюють загальний фізичний простір і технологічне середовище для розміщення комп'ютерів, електронних та інших засобів прийому, передачі, обробки, зберігання інформації і забезпечують задану ступінь доступності (готовності), розміщеного обладнання в заданому режимі функціонування.
Основною характеристикою дата-центру – є рівень його надійності або, іншими словами, - кількість часу безвідмовної роботи дата-центру на рік.
Рівні надійності дата-центрів відрізняються, в залежності від вибору інженерного обладнання, яке забезпечує роботу дата-центрів, та рішень, які використовуються, при організації взаємодії такого інженерного обладнання в дата-центрах.
Для оцінки можливостей дата-центрів організація Uptime Institute розробила стандарти рівнів надійності дата-центрів (Tier I, Tier II, Tier III та Tier IV), кожен з яких висуває конкретні вимоги до архітектури ЦОД та його характеристик, але не до конкретних технічних рішень, які використовуються для досягнення цих характеристик.
В таблиці 1 наведено витяг зі стандарту «UPTIME INSTITUTE Data Center Site Infrastructure Tier Standard: Topology» («UPTIME INSTITUTE стандарт рівнів інфраструктури дата-центрів: топологія») (сторінка 9) з перекладом українською мовою (повна англійська версія документу (доступна для перегляду та скачування) розміщується за посиланням https://www.gpxglobal.net/wp-content/uploads/2018/11/Uptime-Tier-Standard-Topology.pdf).
Таблиця 1: Table 1: Зведені вимоги для рівнів Tier [Tier Requirements Summary]
Вимоги Tier I Tier II Tier III Tier IV
Активні ресурсні компоненти для забезпечення ІТ навантаження
[Active Capacity Components to Support the IT Load] N ≥ N+1 ≥ N+1 N
після аварії
N
After any Failure
Шляхи розподілу - Магістраль електропостачання
[Distribution Paths - Electrical Power Backbone] 1 1 1 активний та 1 резервний
1 Active and
1 Alternate ≥ 2 одночасно активних
2 Simultaneously Active
Розподіл критичної потужності
[Critical Power Distribution] 1 1 ≥ 2 одночасно активних
2 Simultaneously Active ≥ 2 одночасно активних
2 Simultaneously Active
Обслуговування без зупинки дата-центру
[Concurrently Maintainable] Ні
No Ні
No Так
Yes Так
Yes
Стійкість до одиничних відмов
[Fault Tolerance] Ні
No Ні
No Ні
No Так
Yes
Фізична ізоляція систем [Compartmentalization] Ні
No Ні
No Ні
No Так
Yes
Безперервне охолодження
[Continuous Cooling]
Залежить від навантаження
Load Density Dependent Залежить від навантаження
Load Density Dependent Залежить від навантаження
Load Density Dependent Так
Class A
В п.3.4 Додатку 3 «інформація про необхідні технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмета закупівлі» до тендерної документації є вимога, що «Модуль Виконавця відповідає вимогам стандарту Tier III відповідно до класифікації Uptime Institute (uptimeinstitute.com)» (в таблиці 1 наведено витяг зі стандарту Uptime Institute), а в п.3.24 Додатку 3 до тендерної документації Замовника наведено критерії відповідності цій вимозі (детальні технічні вимоги до проектної документації дата-центру Виконавця).
Суб’єкт оскарження стверджує, що частина детальних технічних вимог до проектної документації дата-центру Виконавця, наведених в п.3.24 Додатку 3 до тендерної документації, є такими, що:
а) не мають прямого відношення до якісних та кількісних характеристик предмету закупівлі («Оренда промислового дата-центру»), оскільки сталою бізнес-практикою є фіксація характеристик та цільового рівня якості сервісу в «Угоді про якість сервісу» («Service Level Agreement», SLA), а не шляхом висування вимог до конкретних технічних рішень, які повинні бути включені до проектної документації дата-центру (ЦОД) Учасника;
б) не регулюються (тобто, відсутні в тексті документів) будь якими вітчизняними та/або міжнародними стандартами в галузі архітектури дата-центрів (Uptime Institute, ANSI/TIA-942, ANSI/BICSI та інші) та, відповідно, не мають жодного стосунку до заявленої мети «підтвердження надійності дата-центру рівню Tier III»;
в) висунуті не до дата-центру як фізичного об’єкту, а виключно до проектної документації на нього, тобто їх виконання або невиконання не може бути підтвердженням або спростуванням фактичної відповідності дата-центру, як фізичного об’єкту, показникам надійності;
в) однозначно вказують на унікальний набір конкретних технічних рішень (з безлічі можливих), які включені до проектної документації дата-центру тільки одного з потенційних учасників;
г) надають можливість перемогти тільки конкретному учаснику, який має саме той набір технічних рішень, наявність яких вимагає підтвердити Замовник, що перешкоджає чесній та неупередженій конкуренції.
Перелік дискримінаційних вимог включає:
• «Наявність автоматичного вводу резерву (далі - АВР) з перемикання між високовольтними введенями не більш ніж 5 мс. (можливість безшовного переключення на резервне введення в разі аварійної ситуації на основному) - Витяг з будівельного проекту (однолінійна схема електрозабезпечення ДЦ), довідка про наявність на балансі ABP»
Коментар ТОВ «ДЕ НОВО»: швидкість перемикання АВР (саме як і наявність саме високовольтного АВР) не регламентується будь-яким стандартом в галузі архітектури ЦОД.
• «Наявність двох основної(их) та не менш ніж одної резервної бензо- або дизель-електростанції - Витяг з будівельного проекту (однолінійна схема електрозабезпечення ДЦ), довідка про наявність бензо- або дизель-електростанцій»
Коментар ТОВ «ДЕ НОВО»: кількість електростанцій (генераторів) у складі бензо- або дизель-електростанції не регламентується будь-яким стандартом в галузі архітектури ЦОД. Регламентується виключно мінімальний рівень резервування (N+1), а не конкретний засіб його досягнення.
• «Забезпечення гарантійного часу роботи електростанції, без можливості підвозу палива не менше ніж на 5 діб - Витяг з будівельного проекту щодо наявності ємності для зберігання палива необхідного розміру»
Коментар ТОВ «ДЕ НОВО»:
Стандарт «UPTIME INSTITUTE Data Center Site Infrastructure Tier Standard: Topology» не містить будь-яких вимог до мінімального часу роботи електростанції без підвозу палива.
• «Наявність сертифікованих та повірених приладів обліку спожитої електроенергії (на серверний модуль) - Витяг з проекту (однолінійна схема електрозабезпечення ЦОД), паспорти приладів обліку»
Коментар ТОВ «ДЕ НОВО»: ця вимога не регламентується будь-яким стандартом в галузі архітектури ЦОД.
• «Кондиціонери у модулі повинні мати загальну потужність, з урахуванням не менш ніж 10% резерву, необхідну для відводу тепла при навантаженні зали на максимальну потужність, та мати один в резерві. Моніторинг показників температури - Витяг з проекту (система кондиціонування)»
Коментар ТОВ «ДЕ НОВО»: ця вимога не регламентується будь-яким стандартом в галузі архітектури ЦОД.
• «Наявність обладнання для підтримки у модулі вологості у встановлених межах 40-55%. Моніторинг вологості - Витяг з проекту (кліматична система)»
Коментар ТОВ «ДЕ НОВО»: ця вимога не регламентується будь-яким стандартом в галузі архітектури ЦОД. Відповідно до рекомендацій ASHRAE (Американське товариство інженерів по нагріву, охолодженню та кондиціонування повітря), рекомендована вологість в машинних залах ЦОД повинна становити 20-60%, допустима – 20-80%.
• «Побудова системи охолодження за двоконтурною схемою. Первинний – водяний (максимально ефективне поглинання тепла) вторинний пропіленгліколевий (безпечний для людини та навколишнього середовища) - Витяг з проекту (система холодозабезпечення)»
Коментар ТОВ «ДЕ НОВО»: ця вимога не регламентується будь-яким стандартом в галузі архітектури ЦОД.
• «Наявність точок підключення обміну трафіком, не менше 3 - лист-гарантія щодо відповідності з переліком точок»
Коментар ТОВ «ДЕ НОВО»: ця вимога відсутня у будь-якому стандарті в галузі архітектури ЦОД.
• «Можливість відновлення працездатності системи пожежогасіння впродовж 5 хвилин. Має бути наявний резерв балонів та працівники відповідної кваліфікації -Витяг з проекту (система протипожежного захисту ), довідка про наявність на балансі балонів»
Коментар ТОВ «ДЕ НОВО»: ця вимога не регламентується будь-яким стандартом.
III. ОБҐРУНТУВАННЯ ПОРУШЕНИХ ПРАВ ТА ОХОРОНЮВАНИХ ЗАКОНОМ ІНТЕРЕСІВ СУБ’ЄКТА ОСКАРЖЕННЯ
Враховуючи, що:
• Технічні вимоги до показників надійності дата-центру рівня Tier III підмінюються Замовником вимогами відповідності проектної документації на дата-центр (так, саме проектної документації, а не фізичного об’єкту) конкретній (саме одній з безлічі можливих) архітектурі дата-центру тільки одного з учасників закупівлі.
• У вимогах до показників надійності дата-центру та в способах їх підтвердження присутні явні ознаки надання одному з учасників необґрунтованої переваги шляхом включення вимог до проектної документації дата-центру, яким відповідає проектна документація тільки цього учасника. Більша частина вказаних вимог не має жодного відношення до будь якого із стандартів в галузі архітектури дата-центрів та до фактичних характеристик дата-центрів, але може бути ефективно використана для дискваліфікації потенційних учасників тендеру, окрім згаданого, та недопущення реальної конкурентної боротьби між ними.
• Встановлені Замовником технічні вимоги не тільки не відповідають заявленій Замовником меті (підтвердження показників надійності дата-центру рівня Tier III), але й прямо протирічать духу та букві стандарту «UPTIME INSTITUTE Data Center Site Infrastructure Tier Standard: Topology» («UPTIME INSTITUTE стандарт рівнів інфраструктури дата-центрів: топологія»), а саме:
«It is preferable for the owner’s focus during the data center design and delivery process to be on the consistent application of the Tier Performance Standard rather than on the details that make up the data center site infrastructure.»
«Бажано, щоб під час проектування та впровадження центру обробки даних власник зосереджувався на послідовному застосуванні стандарту ефективності відповідного рівня, а не на деталях, які складають інфраструктуру центру обробки даних.» (витяг зі стандарту - сторінка 12).
Враховуючи дванадцятирічний досвід надання послуг (аналогічних предмету закупівлі) провідним державним та приватним підприємствам країни – ТОВ «Нафтогаз Цифрові Технології», ДП «Нафтогазбезпека», ДП «Дія», ДП «Прозорро», Ощадбанк, Укргазбанк, Райффайзен Банк, Укрсіббанк, Український Процесинговий Центр, ПУМБ, IBM Global Services, Нова Пошта та багато інших, стверджуємо, що ТОВ «ДЕ НОВО» є спроможним надати Замовнику послугу «Оренда промислового дата-центру» в повному обсязі та належної якості, як це передбачено проектом договору. Протягом 12-ти років з моменту введення в експлуатацію дата-центру ТОВ «ДЕ НОВО» (2010 рік) доступність сервісу склала 100% (при потрібній мінімальній для Tier III 99.982%), що свідчить про фактичну спроможність дата-центру ТОВ «ДЕ НОВО» підтримувати рівень доступності сервісів навіть вище, ніж вимагає TIER III.
Отже, Суб’єкт оскарження, будучи здатним надавати Замовнику послуги належним чином, згідно умов Закупівлі UA-2022-10-17-008721-a і, маючи бажання взяти участь у Закупівлі, але не в змозі буквально виконати окремі вимоги Замовника (які не мають прямого відношення до предмету закупівлі та не регламентуються будь-яким із стандартів в галузі архітектури дата-центрів та до фактичних характеристик дата-центрів) з причини використання інших, ніж вимагає Замовник, але не менш ефективних технічних рішень для досягнення рівня надійності TIER III, а відтак Суб’єкт оскарження не погоджується з правомірністю вищевказаних вимог Замовника, встановлених в тендерній документації.
Частиною 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» зазначено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Суб’єкт оскарження вважає, що Замовником було порушено принцип недискримінації учасників, адже вимоги тендерної документації, про які Суб’єкт оскарження зазначає в цій скарзі, є дискримінаційними.
IV. ВИМОГИ СУБ’ЄКТА ОСКАРЖЕННЯ ТА ЇХ ОБҐРУНТУВАННЯ
З огляду на вищевикладене вбачається, що Замовником при встановленні вимог тендерної документації було порушено вимоги Закону України «Про публічні закупівлі», а тому тендерна документація Замовника є такою, що потребує внесення змін, з метою виключення дискримінаційних умов, які перешкоджають можливості, зокрема, Суб’єкта оскарження, взяти участь у процедурі закупівлі.
На підставі наведеного вище, керуючись нормами статей 5, 18, 23 Закону України «Про публічні закупівлі», -
ПРОСИМО:
1. Прийняти дану скаргу до розгляду.
2. Встановити факт порушення Замовником процедури закупівлі UA-2022-10-17-008721-a.
3. Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації у процедурі закупівлі UA-2022-10-17-008721-a, виключивши з тендерної документації дискримінуючи вимоги, описані в частині «Перелік дискримінаційних вимог» розділу II цієї скарги.
Додатки:
1. Аналогічні договори.
2. Документ «UPTIME INSTITUTE Data Center Site Infrastructure Tier Standard: Topology», витяг з якого з перекладом українською мовою, наведено в розділі II цієї скарги.
3. Тендерна документація Замовника «ТД_ Оренда промислового дата-центру».
З повагою, Провідний менеджер з тендерних процедур Олена ВАСІНА
Пов'язані документи:
Учасник
- Стандарт Uptime-Tier-Standard-Topology.pdf 28.10.2022 21:02
- ДЕ НОВО. Аналогічний договір з ДП Прозорро.pdf 28.10.2022 21:02
- ДЕ НОВО. Скарга_Інформатика (умови документації).pdf 28.10.2022 21:02
- ДЕ НОВО. Довіреність на Васіну.pdf.p7s 28.10.2022 21:02
- ДЕ НОВО. Аналогічний договір з ДП НГБ.pdf.p7s 28.10.2022 21:04
- ДЕ НОВО. Наказ про призначення Уповноваженої особи.pdf.p7s 28.10.2022 21:04
- ДЕ НОВО. Аналогічний договір з ДП Прозорро.pdf.p7s 28.10.2022 21:04
- ДЕ НОВО. Аналогічний договір з ДП НГБ.pdf 28.10.2022 21:04
- Стандарт Uptime-Tier-Standard-Topology.pdf.p7s 28.10.2022 21:04
- ДЕ НОВО. Довіреність на Васіну.pdf 28.10.2022 21:04
- ДЕ НОВО. Скарга_Інформатика (умови документації).pdf.p7s 28.10.2022 21:04
- ДЕ НОВО. Наказ про призначення Уповноваженої особи.pdf 28.10.2022 21:04
- ДЕ НОВО. Спростування заперечень Замовника.pdf.p7s 05.11.2022 05:59
- ДЕ НОВО. Спростування заперечень Замовника.pdf 05.11.2022 05:59
- ДЕ НОВО. Коментарі до відповідей замовника від 11.11.22 на запит АМКУ.pdf 14.11.2022 01:31
- ДЕ НОВО. Коментарі до відповідей замовника від 11.11.22 на запит АМКУ.pdf.p7s 14.11.2022 01:31
- рішення від 01.11.2022 №6529.pdf 01.11.2022 14:13
- Інформація про перенесення розгляду скарги+запит Замовнику від 08.11.2022 №1511.pdf 08.11.2022 15:20
- Інформація про резолютивну частину рішення від 15.11.2022 №6738.pdf 15.11.2022 14:42
- рішення від 15.11.2022 № 6738.pdf 18.11.2022 11:24
- Заперечення_на_скаргу_ДЕ_НОВО_Інформатика_2.docx 04.11.2022 11:11
- Заперечення_на_скаргу_ДЕ_НОВО_Інформатика_2.pdf 04.11.2022 11:11
- Заперечення_на_скаргу_ДЕ_НОВО_Інформатика.pdf 11.11.2022 14:34
- Заперечення_на_скаргу_ДЕ_НОВО_Інформатика.docx 11.11.2022 14:35
- Додаток 1_Договір 09-03-02-2021 (1).pdf 11.11.2022 14:35
- Додаток 1.1.pdf 11.11.2022 14:35
- Додаток 2 (3).docx.pdf 11.11.2022 14:36
- Додаток 2.1.docx.pdf 11.11.2022 14:36
- Додаток 2.2.docx.pdf 11.11.2022 14:36
- Додаток 3 (7).pdf 11.11.2022 14:37
- Додаток 3.1.docx.pdf 11.11.2022 14:37
- Додаток 4 - Пропозиція_Coloc_Парковий.pptx 11.11.2022 14:37
- Додаток 4.1.docx.pdf 11.11.2022 14:38
- Додаток 5 Звіт про аудит інженерних систем Бі МОБАІЛ.pdf 11.11.2022 14:38
- Додаток 5.1.docx.pdf 11.11.2022 14:39
- Додаток 6 (1).pdf 11.11.2022 14:39
- Додаток 7 - TIA 942 (RUS).pdf 11.11.2022 14:40
- Додаток 7.1 (1).docx.pdf 11.11.2022 14:40
- Додаток 8.docx.pdf 11.11.2022 14:40
Дата прийняття скарги до розгляду:
28.10.2022 21:06
Дата розгляду скарги:
08.11.2022 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
01.11.2022 14:13
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
18.11.2022 11:24
Дата виконання рішення Замовником:
14.12.2022 13:48
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Замовником були внесені зміни до тендерної документації, відповідно до Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 6738-р/пк-пз від 15.11.2022.
Вимога
Є відповідь
Доступ до вузла ЗВІД для самостійного керування політиками доступу
Номер:
e3033f4b08394d8caaf676cb93c993a6
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-10-17-008721-a.a3
Назва:
Доступ до вузла ЗВІД для самостійного керування політиками доступу
Вимога:
Вимагаємо видалити вимогу «надання Замовнику доступу до вузла ЗВІД для самостійного керування політиками доступу для сайтів, ресурсів та додатків», так як в тендерній документації є вимога про наявність «Атестату відповідності системи технічного захисту інформації, який засвідчує, що комплексна система захисту інформації Учасника із захищеним вузлом Інтернет доступу ДЦ, забезпечує захист інформації відповідно до вимог нормативних документів із технічного захисту інформації».
Вимога «надання Замовнику доступу до вузла ЗВІД для самостійного керування політиками доступу для сайтів, ресурсів та додатків» протирічить архітектурі КСЗІ ЗВІД (система колективного користування) та регуляторним вимогам таким як «Правилам забезпечення захисту інформації в інформаційних, електронних комунікаційних та інформаційно-комунікаційних системах», затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29 березня 2006 р. N 373, «Положенням про технічний захист інформації в Україні», затвердженим Указом Президента України від 27 вересня 1999 року N 1229/99 та Закону України «Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах».
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
22.10.2022 14:18
Вирішення:
Розглянувши вашу вимогу, повідомляємо, що відповідно до функціонального призначення в ЗВІД передбачається обробка та зберігання інформації, яка за своїм функціональним призначенням може бути віднесена до наступних видів:
- Відкрита інформація;
- Конфіденційна інформація.
Система захисту інформації повинна відповідати вимогам встановленим у сфері захисту інформації та забезпечити функції захисту транзитної та технологічної інформації що зберігається, обробляється та передається через ЗВІД, від несанкціонованого доступу, знищення, модифікації та блокування. ЗВІД повинен передбачати транзитну інформацію, що передається між мережею Споживача та мережею Інтернет через засоби ЗВІД, що відноситься до відкритої інформації до якої висуваються вимоги цілісності та доступності, щодо "надання Замовнику доступу до компонентів вузла ЗВІД для самостійного керування політиками доступу для сайтів, ресурсів та додатків" зумовлена необхідністю оперативної перевірки хибно позитивних спрацювань мережевих екранів при обробці запитів у роботі сервісів та інформаційних систем Замовника, які можуть зупинити роботу цих сервісів та інформаційних систем і можливість внесення вказаних запитів до "white lists" оперативно у ручному режимі без необхідності залучення співробітників Виконавця.
Таким чином, вимога Замовника не протирічить архітектурі КСЗІ ЗВІД та не порушує Закони та інші нормативно-правові акти.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Є відповідь
Атестат відповідності КСЗІ на ЗВІД
Номер:
479ca272e313496b90d2eff83c643479
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-10-17-008721-a.c2
Назва:
Атестат відповідності КСЗІ на ЗВІД
Вимога:
Вимагаємо вимогу «Надання послуг з доступу до захищеного вузла Інтернет-доступу – Виконавець надає Атестат відповідності системи технічного захисту інформації, який засвідчує, що комплексна система захисту інформації Учасника із захищеним вузлом Інтернет доступу ДЦ, забезпечує захист інформації відповідно до вимог нормативних документів із технічного захисту інформації» замінити на «Надання послуг з доступу до захищеного вузла Інтернет-доступу – Виконавець надає Атестат відповідності системи технічного захисту інформації, який засвідчує, що комплексна система захисту інформації із захищеним вузлом Інтернет доступу ДЦ (яку Учасник використовуватиме для надання послуги доступу до захищеного вузла Інтернет-доступу), забезпечує захист інформації відповідно до вимог нормативних документів із технічного захисту інформації», так як є сталою практикою, коли провайдери ЦОД залучають до надання послуг з доступу до захищеного вузла Інтернет-доступу системи телеком-провайдерів, які присутні в ЦОД та, враховуючи, що в тендерній документації є п.3.8 про те, що «Виконавець надає Замовнику можливість залучати додаткових постачальників послуги доступу до мережі Інтернет та/або виділених каналів...».
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
22.10.2022 14:16
Вирішення:
Розглянувши вашу вимогу, повідомляємо, що побудована комплексна система захисту інформації ЗВІД забезпечує надійний захист інформаційних ресурсів від несанкціонованого доступу, зовнішніх атак та впливу деструктивного коду. З урахуванням строків реалізації проекту, та з метою мінімізації ризиків витоку інформації, в умовах військового стану, Замовник має потребу закритої системи.
При цьому, Вами не зазначено у чому полягає неможливість виконання вимог тендерної документації: Надання послуг з доступу до захищеного вузла Інтернет-доступу – Учасник надає Атестат відповідності системи технічного захисту інформації, який засвідчує, що комплексна система захисту інформації Учасника із захищеним вузлом Інтернет доступу дата-центра, забезпечує захист інформації відповідно до вимог нормативних документів із технічного захисту інформації.
Водночас зазначимо, що в місті Києві є достатньо дата-центрів, які відповідають вимогам тендерної документації Замовника, наприклад ПрАТ "Датагруп", Дата-центр GigaCenter, ТОВ «УКРКОМ», ТОВ «ОРІОН СІТІ» та інші, перелік яких міститься у відкритому доступі на сайті Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України ( Захищені вузли доступу до мережі Інтернет (ЗВІД) (cip.gov.ua) ).
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Є відповідь
Надійність ЦОД рівня Tier III
Номер:
95919e57d6334dd1b06b3933343f5698
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-10-17-008721-a.b1
Назва:
Надійність ЦОД рівня Tier III
Вимога:
Вимагаємо видалити з ТД технічні вимоги до показників надійності ЦОД рівня Tier III (які в тендерній документації підмінюються вимогою відповідності проектної документації на ЦОД, саме проектної документації, а не фізичного об’єкту), як такі, що а) не мають прямого відношення до предмету закупівлі; б) не регулюються будь якими вітчизняними та/або міжнародними стандартами в галузі архітектури ЦОД (Uptime Institute, ANSI/TIA-942, ANSI/BICSI та інші) та, відповідно, не мають жодного стосунку до заявленої мети «підтвердження рівня надійності ЦОД Tier III»; в) однозначно вказують на унікальний набір конкретних технічних рішень (з безлічі можливих), які включені до проектної документації ЦОД одного з потенційних учасників; г) зменшуюсь кількість потенційних учасників до одного та перешкоджають чесній та неупередженій конкуренції, а саме:
• Наявність автоматичного вводу резерву (далі - АВР) з перемикання між високовольтними введенями не більш ніж 5 мс. (можливість безшовного переключення на резервне введення в разі аварійної ситуації на основному) - Витяг з будівельного проекту (однолінійна схема електрозабезпечення ДЦ), довідка про наявність на балансі ABP;
• Забезпечення гарантійного часу роботи електростанції, без можливості підвозу палива не менше ніж на 5 діб - Витяг з будівельного проекту щодо наявності ємності для зберігання палива необхідного розміру;
• Наявність сертифікованих та повірених приладів обліку спожитої електроенергії (на серверний модуль) - Витяг з проекту (однолінійна схема електрозабезпечення ЦОД), паспорти приладів обліку;
• Кондиціонери у модулі повинні мати загальну потужність, з урахуванням не менш ніж 10% резерву, необхідну для відводу тепла при навантаженні зали на максимальну потужність, та мати один в резерві. Моніторинг показників температури - Витяг з проекту (система кондиціонування);
• Наявність обладнання для підтримки у модулі вологості у встановлених межах 40-55%. Моніторинг вологості - Витяг з проекту (кліматична система);
• Побудова системи охолодження за двоконтурною схемою. Первинний – водяний (максимально ефективне поглинання тепла) вторинний пропіленгліколевий (безпечний для людини та навколишнього середовища) - Витяг з проекту (система холодозабезпечення);
• Резервування точок підключення до мережі інтернет у шафі - лист-гарантія щодо відповідності;
• Резервування оптоволоконних трас до Інтернет Хабів (м. Київ, адреса надається за запитом) - лист-гарантія щодо відповідності;
• Наявність точок підключення обміну трафіком, не менше 3 - лист-гарантія щодо відповідності з переліком точок;
• Можливість відновлення працездатності системи пожежогасіння впродовж 5 хвилин. Має бути наявний резерв балонів та працівники відповідної кваліфікації -Витяг з проекту (система протипожежного захисту ), довідка про наявність на балансі балонів.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
22.10.2022 14:14
Вирішення:
Розглянувши вашу вимогу, повідомляємо, що класифікація за рівнями від Uptime Institute є важливим фактором у процесі вибору дата-центру замовником, адже гарантує якість роботи інфраструктури ЦОД.
Рівень сервісу дата-центу насамперед залежить від відповідності двом основним стандартам: TIA-942 (розроблений Telecommunications Industry Association, в якому містяться основні вимоги до будівництва дата-центру та класифікація за рівнями від Uptime Institute (показники TIER), що регламентує рівень надійності дата-центру.
Відповідність конкретному показнику TIER дає клієнту уявлення про основні технічні характеристики дата-центру та формування впевненості у належному рівні захисту розміщених ним даних. Основним критерієм відповідності Tier III є стійкість до відмов у роботі - 99,982%
Для підтвердження відповідності даному стандарту розробляється проєктна документація яка утверджується Uptime Institute, який в подальшому видає сертифікат на проєкт. У разі відсутності погодженого проєкту, об’єкт не може отримати відповідну сертифікацію, тому КП «Інформатика» у тендерній документації посилається саме на витяги з погодженого проєкту.
Сертифікація TIER бере за основу стандарти TIA 942 та в умовах військового стану в країні, КП «Інформатика» виділила для себе основні критерії, які відповідають за відмовостійкість, безпеку, доступність та гарантійним умовам встановленого обладнання.
Статус вимоги:
Відхилено